Gå til innhold

Hva putter dere i julestrømpen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/15/2018 at 9:31 AM, AnonymBruker said:

Til barna? 

Anonymkode: b473e...8a8

Julebarnfoten. 😁

Anonymkode: c2de5...086

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Besteforeldrene mine (som ikke har noen utenlandske aner) hadde i alle fall julestrømper da de var små og fikk et julehefte hver. Da jeg bodde hjemme fikk jeg klementiner, dvd med julefilm, bitte litt smågodt, og Donald Duck juleutgave :) Vi fikk ikke julestrømpen før første juledag heller. 

Når jeg får barn vil jeg sikkert gi noe lignende, men er litt usikker på om DVD er like relevant da. 

Anonymkode: 064e3...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2018 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er teit å kalle den liten når man ikke har plass til noe større. Ingen har plass til noe større i strømpa med mindre man har gigastrømpe. Og 0,33 er ikke liten, den er helt normal! Den minste colaboksen på 1 dl er LITEN, men en glasscola er normal. Så tåpelig å kalle julebrusen liten. Hvorfor ikke bare skrive en julebrus, alle skjønner at det ikke er snakk om en halvannenlitersflaske. Herreguuuuuud selv. 

Anonymkode: 19318...2ab

Herregud...

ikke meg du siterte men jeg bruker ofte å kalle en 1,5 liter for en stor brus og en 0,5 liter for liten brus, fordi de er store og små i forhold til hverandre 🙄 julebrus finnes vel i tre forskjellige størrelser; 0,33, 0,5 og 1,5, så jeg ser ikke hvorfor det var galt å kalle det for en liten julebrus siden det er den minste typen. 0,5 liter får nok også plass i strømpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født på 80-talket og vi vokste også opp med julrstrømpe på julemorgen. 

Her går de litt godteri og en klementin. For små til julehefter enda :)

Anonymkode: 7f84c...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får de det etter frokost. Godteri og julebrus for å kose seg til julefilmer, spennende badeskum til «julebadet», klærne de skal bruke og smykker osv til det. Også får de en liten pengegave som de kan donere til Frelsesarmeen når vi kommer til julegudstjenesten. 

Julestrømpe er bare koselig, det er starten på en helt magisk dag! Blir lei meg når jeg leste her hvor negative folk kan være... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke julestrømpe, vi har nissepakke som tjener ca samme formål. En gavepose med bilde av nissen. I år blir det et blad som Vesla siklet på (ikke juleblad, men noe Disney-greier der det fulgte med dukker med magnetiske kjoler ala papirdukker), noe godteri og kanskje noe plastilina jeg fikk billig da Flying Tiger hadde salg nå i oktober. I fjor var det vel plusplus, godteri og et blad med lego-nisse. 

Nissepakken står under treet på morgenen julaften og erstatter luke 24 i adventskalenderen.

Anonymkode: daa31...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2018 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Skal du få barn i fremtiden? :)

Anonymkode: 406c8...b78

Hvem vet hva framtiden vil bringe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg putter i litt forskjellig julegodteri og en liten julebrus 🎅 Det står klart på pulten deres når de våkner julaften morgen 🎅

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det blir et par gaver, litt godteri og kanskje et julehefte 😊

Anonymkode: 1ae4a...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteri, en klementin og fra i år tenkte jeg å innføre julehefter eller annen tegneserie/blad.

Anonymkode: deaef...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laget julestrømpe/gave til alle i fjor, inkl meg selv. Men tror mange syntes jeg var litt teit. Så i år får bare barna. Godteri, julehefter, kanskje en liten gave om jeg kommer over noe lite og mer eller mindre nyttig, som hårstrikk etc.

Jeg er over 40 år og har vokst opp med julestrømpe. Og bodd i Norge. 

 

Anonymkode: afa42...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Laget julestrømpe/gave til alle i fjor, inkl meg selv. Men tror mange syntes jeg var litt teit. Så i år får bare barna. Godteri, julehefter, kanskje en liten gave om jeg kommer over noe lite og mer eller mindre nyttig, som hårstrikk etc.

Jeg er over 40 år og har vokst opp med julestrømpe. Og bodd i Norge. 

 

Anonymkode: afa42...e6b

Ikke bry deg om andre syns det er teit! Hvis DU synes det er fint! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige typer julebrus, Doritos, sjokolade, knoll og tott, penger, flax lodd,dvd & annen julegodis, mulig et par sokker med julemotiv.

Anonymkode: 3252d...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker jeg fikk sjokolade og et blad av mamma. Lager til samboer og baby 9 måneder nå. Samboer får sin favorittsjokolade og et julehefte, babyen får fruktpure og juleantrekk. Lager min egen julestrømpe til jul med det samme som jeg pleide å få før. 

Samboer har seg av påskeegg så jeg tar alt til julestrømpe.

Anonymkode: c5366...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Wilmus skrev:

litt julegodis, et blad, noen småting (smykker, uno, refleks, en liten legofriends, lol-dukke)

LOL-dukke faller ikke inn under min definisjon av 'småting', når de kostee 180-300kr for en ball. 

Anonymkode: daa31...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL-dukke faller ikke inn under min definisjon av 'småting', når de kostee 180-300kr for en ball. 

Anonymkode: daa31...318

Nei det er jeg egentlig enig i sånn sett, men jeg går ikke etter pris når jeg velger hva som skal under treet. Ting som passer i strømpa, og som kan underholde henne litt på dagen når vi styrer på med mat og forberedelser til julekvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julestrømpe har tradisjoner langt tilbake her til lands også, så det er ikke en amerikansk tradisjon som har fått feste fra populærkultur.  

Vi har dog alltid brukt ullsokker hjemme hos oss, ikke en egen julestrømpe. Der var det mandarin, marsipan og annet snop. Fortsetter det med mine barn. Vi har den 01. Juledag 🙂

Anonymkode: d048a...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...