Gå til innhold

Hva putter dere i julestrømpen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk alltid julehefte, klementin i tåa og godteri som liten. Nå får alle (jeg lager til mamma og pappa) julehefte, noe godt de liker og en juleøl. Åpnes julaften morgen - pappa og jeg sniker om natta og smugler inn på de respektive rommene 😂

Anonymkode: 90b3b...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, Muskath said:

Visste ikke at folk her i landet brukte julestrømper.  Når tar barna ut det som er i den da? 

1. juledag, på morgenen.

Anonymkode: 88f7f...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvflaske sprit. Da sovner de så jeg slipper mas om å åpne pakker før de våkner igjen i 22-tiden. 

Anonymkode: 19318...2ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonen fra min barndom sier:

-julehefte 

-marsipan (gris eller pølser) 

-sjokoladereckert (dette er spesielt for Bergen, slik jeg har forstått det) 

I tillegg får man gjerne en liten godteriting. 

Da min mor for tre år siden kunngjorde at vi var blitt for gamle for julestrømper, bestemte jeg meg for å kjøpe inn til alle selv. Da ble det noen småting ekstra. Et kortspill, et par sokker eller isskrsor til bilen f. Eks. Ting jeg har sett at de trenger eller hadde vært kjekt, men som 3r "for lite" å ha som julegave. 

I år har vi en ettåring. Hun får sannsynligvis en liten sjokoladebit, en halv liten pakke rosiner, en banan og et blad med bilder av babyer. Det er det hun liker for tiden. 

Anonymkode: fc77c...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godteri, julehefter, klementin, en liten julebrus. Kanskje en liten gave, for eksempel sminke eller noe annet å pynte seg med den dagen, tegnesaker eller noe annet man kan fordrive tid med. 

Anonymkode: 04417...9d6

Hvorfor skal man fordrive tiden? En skal heller fylle tiden

 

Anonymkode: 0ca20...2e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her får de litt godteri og et par små lekebiler. Strømpene henger klare når de våkner julaften morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2018 den 20.33, Haribo skrev:

Godteri,liten julebrus og et blad.

Liten julebrus? Hvor får man kjøpt det? Fins da ikke noe mindre enn 0,33 og en diger plastflaske har ikke plass i strømpa. Derfor teit å skrive «liten julebrus» 

Anonymkode: 19318...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå Gud kan ikke Grinchene bare la vær å kommentere? Det ble for mye unødvendig sutring på tråden nå. 

Vi har nissedør i stua og ved siden av døra skal det ligge julestrømpe med godteri, DVD (paw patrol julespesial), klementin og en liten lekebil til treåringen. 

Hvorfor det? FORDI DET ER KOSELIG! 😃

Anonymkode: 03e59...d97

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liten julebrus? Hvor får man kjøpt det? Fins da ikke noe mindre enn 0,33 og en diger plastflaske har ikke plass i strømpa. Derfor teit å skrive «liten julebrus» 

Anonymkode: 19318...2ab

Herregud det går da fint å putte en 0,33 brus i strømpen!

Anonymkode: ac0bb...bad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julehefter, godteri, kanskje en ny film eller noe småttri de ønsker seg. De får strømpen på morgenen juleaften, prøver å gjøre så de får litt å pusle med så ventetida til gaveåpning går litt raskere. Bedre det enn at de får åpne noen gaver tidlig slik jeg vet at en del gjør.

Anonymkode: 3382b...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud det går da fint å putte en 0,33 brus i strømpen!

Anonymkode: ac0bb...bad

Ja, men det er teit å kalle den liten når man ikke har plass til noe større. Ingen har plass til noe større i strømpa med mindre man har gigastrømpe. Og 0,33 er ikke liten, den er helt normal! Den minste colaboksen på 1 dl er LITEN, men en glasscola er normal. Så tåpelig å kalle julebrusen liten. Hvorfor ikke bare skrive en julebrus, alle skjønner at det ikke er snakk om en halvannenlitersflaske. Herreguuuuuud selv. 

Anonymkode: 19318...2ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk bukestrømpe da jeg var liten. Den var det alltid godteri i. 

Anonymkode: 406c8...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi fikk bukestrømpe da jeg var liten. Den var det alltid godteri i. 

Anonymkode: 406c8...b78

Jeg mener Julestrømpe** bukestrømpe hehe

Anonymkode: 406c8...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I strømpene har vi julehefter, godteri og en liten leke til minstemann. Eldste er for stor til leker, så hun får litt å pynte seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Putter oppi en julefilm, godteri og kanskje et blad som hun kan kose seg med utover dagen før julekvelden.

Anonymkode: fb445...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flaske vin til meg selv, ungene får klementin, et blad, en ny julekule å henge på treet hver år + noe godteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen barn, men lager jeg strømpe for noen, følger jeg tradisjonen jeg er oppvokst med; julehefte, flaxlodd, klementin, kinderegg og marsipangris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sphynx skrev:

Har ingen barn, men lager jeg strømpe for noen, følger jeg tradisjonen jeg er oppvokst med; julehefte, flaxlodd, klementin, kinderegg og marsipangris!

Skal du få barn i fremtiden? :)

Anonymkode: 406c8...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...