Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat

Anbefalte innlegg

Skrevet
Rufs skrev (4 timer siden):

Så du kommentarene tilfeldigvis? Bare lurer på om det var mye negativt siden hun slettet. 

Tror det kom en negativ kommentar. Resten var bare heiarop som noen skriver over her.

• Liker 1
Skrevet

Huff, jeg så det innlegget der og fikk en klump i magen. Jeg er helt for å dele for å opplyse, men det får være grenser for alt som blir delt der i gården. Dersom hun og andre løvemammaer har fulgt litt med, vet de at funksjonshemmede har større sjanser for å bli misbrukt- nettopp fordi de enten ikke klarer å si ifra pga manglende språk, de er blinde osv… 

https://www.reddbarna.no/vart-arbeid/barn-i-norge/vold-og-overgrep/vold-og-overgrep-mot-barn-med-nedsatt-funksjonsevne/

Ville virkelig revurdert all den eksponeringen, særlig slik det blir gjort nå. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
rundtfingern skrev (På 3.10.2023 den 0.42):

I går kom et instagraminnlegg fra K som tok litt kaka. Det er slettet nå, men det reiser jo en hel del rekke spørsmål om hvorfor hun etisk tenker det er riktig å eksponere et barn, men ikke et annet. For min del ble dette hårreisende lesing.IMG_7654.thumb.jpeg.3a82153eb9af7c13dc527622abf38a2f.jpeg

Har sensurert navn på barna siden de ikke er fokus og de ikke har valgt å bli eksponert selv. 

Skjermdump fra Instagram.

Veldig spesielt innlegg! Synes det er respektløst å omtale datteren sin på den måten.

Er det derfor datteren får sitte alene og trykke på iPaden sin? Fordi mor mener hun ikke forstår hva hun ser på uansett? 

Jinxing.. Mulig jeg er overtroisk angående det! Plutselig kan det komme frem utfordringer vedrørende sønnen også. Litt tidlig å konkludere med at en relativt nyfødt baby, som har kommet til verden etter et trøblete svangerskap, født en måned for tidlig, lav fødselsvekt og en trøblete start på livet med gulsot og utfordringer med ernæring kommer til å forstå hele den digitale verden når han vokser opp. Jeg forstår at hun er lykkelig for at dette svangerskapet og fødsel var helt annerledes enn forrige, men håper hun ikke ser seg blind på det.

(Jeg er spesialpedagog/lærer btw - så vet alt om hvilke utfordringer som først kan komme til synes i 2-3års alder)

Helt unødvendig innlegg av henne faktisk.

Endret av shab
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
shab skrev (14 timer siden):

Veldig spesielt innlegg! Synes det er respektløst å omtale datteren sin på den måten.

Er det derfor datteren får sitte alene og trykke på iPaden sin? Fordi mor mener hun ikke forstår hva hun ser på uansett? 

Jinxing.. Mulig jeg er overtroisk angående det! Plutselig kan det komme frem utfordringer vedrørende sønnen også. Litt tidlig å konkludere med at en relativt nyfødt baby, som har kommet til verden etter et trøblete svangerskap, født en måned for tidlig, lav fødselsvekt og en trøblete start på livet med gulsot og utfordringer med ernæring kommer til å forstå hele den digitale verden når han vokser opp. Jeg forstår at hun er lykkelig for at dette svangerskapet og fødsel var helt annerledes enn forrige, men håper hun ikke ser seg blind på det.

(Jeg er spesialpedagog/lærer btw - så vet alt om hvilke utfordringer som først kan komme til synes i 2-3års alder)

Helt unødvendig innlegg av henne faktisk.

Jeg syns denne kommentaren var stygg, selvfølgelig håper, tror og tenker man at barnet som i dag er frisk kommer til å være det i fremtiden. 

Forøvrig er jeg helt enig at det  delingen av datteren ikke er greit.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
mcdreamsy skrev (6 timer siden):

Jeg syns denne kommentaren var stygg, selvfølgelig håper, tror og tenker man at barnet som i dag er frisk kommer til å være det i fremtiden. 

Forøvrig er jeg helt enig at det  delingen av datteren ikke er greit.

Det var kanskje ikke så fint skrevet av meg, men vet du hva? Dette får hun bare tåle. Jeg synes det er styggere av henne å formidle at hun kan dele alt hun selv vil om datteren sin fordi datteren uansett ikke forstår. Dette er ei dame som gjennom å eksponere datteren sin, og reklamere for egne sosiale medier profiler, som snapper hos løvemammaene, har etablert seg i "influenser-kategorien". Bare sjekk antall følgere. Hun får inntekter/spons pga dette. 

Noen av løvemammaene eksponerer barn med sykdommer/utfordringer som ikke går utover kognitiv funksjon. Er vedkommende løvemamma da bedre enn disse? 

PS: Grunnen til at jeg brukte sønnens livshistorie som eksempel i kommentaren min er fordi mange av mødrene ser på sitrusallergi og atopisk eksem som viktige diagnoser å dra frem når de introduserer barnet sitt.

Det er bare så mye dobbeltmoral her.

Endret av shab
  • Liker 15
  • Nyttig 4
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Jeg synes dagens gjestesnapper var ekstremt opptatt av å promotere egne sosiale medier, seg selv og sine interesser. Hun henviste til og la ut ting fra egen instagram gjennom hele dagen. 

«Blir superglad om dere følger meg videre» «Dette deler jeg på instagram»

«Har mål om 3000 følgere før 2024»

Endret av shab
  • Nyttig 5
Skrevet
rundtfingern skrev (På 3.10.2023 den 0.42):

I går kom et instagraminnlegg fra K som tok litt kaka. Det er slettet nå, men det reiser jo en hel del rekke spørsmål om hvorfor hun etisk tenker det er riktig å eksponere et barn, men ikke et annet. For min del ble dette hårreisende lesing.IMG_7654.thumb.jpeg.3a82153eb9af7c13dc527622abf38a2f.jpeg

Har sensurert navn på barna siden de ikke er fokus og de ikke har valgt å bli eksponert selv. 

Skjermdump fra Instagram.

Hun fortsetter eksponering av datteren, mens sønnen er skjermet..Forstå det den som kan. (farsdagshilsen på insta i dag) som tidligere nevnt, sønnen kan stå opp for seg selv gjennom livet han, det kan ikke dattera som er 100% hjelpetrengende. 

• Liker 3
Skrevet
Nillani skrev (4 timer siden):

Hun fortsetter eksponering av datteren, mens sønnen er skjermet..Forstå det den som kan. (farsdagshilsen på insta i dag) som tidligere nevnt, sønnen kan stå opp for seg selv gjennom livet han, det kan ikke dattera som er 100% hjelpetrengende. 

Virker som at hun heller ikke har noe særlig kontakt med faren sin heller. Han var jo så flink og trente med/var aktivt med henne hele tiden. Det kan selvsagt ha skjedd ting som hun selvsagt ikke deler - som selvsagt er et valg jeg respekterer. 

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin.

Skrevet

Er det bare jeg som synes det er rart å la barnet være på rommet sitt alene med ipaden fra hun kommer fra skolen til hun legger seg? 🤪

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Rufs skrev (8 timer siden):

Er det bare jeg som synes det er rart å la barnet være på rommet sitt alene med ipaden fra hun kommer fra skolen til hun legger seg? 🤪

Du vet jo ikke om hun er der hele tiden.  

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Orly skrev (6 minutter siden):

Nei det vet vi faktisk ikke noe om, lett og dømme ut fra det lille vi ser. Mulig det roer hun ned, trenger en liten pause mens moren holder på med noe annet. 

Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg lest så mye her, men har selv barn med div diagnoser. Og jeg er sterkt i mot den måten dem deler alt ang barna, og ikke bare barna med søsken. Det er full inntro, med nav og bilde og diagnoser, selv om et søsken har cøliaki feks eller som en annen nevnte sitrus allergi 😅 alt må frem. Kunne aldri i verden ha delt så mye rettet direkte mot mine egne barn. Jeg er helt for og opplyse og dele utfordringer man kan stå i, og lære omverden om dette. Men aldri om barna skulle blitt blottet på den måten. Jeg har prøvd og si i fra, men fikk så mye pepper tilbake, så den siden der følger jeg ikke. 

Endret av Miaiai
  • Liker 7
Skrevet
Miaiai skrev (2 timer siden):

Nå har ikke jeg lest så mye her, men har selv barn med div diagnoser. Og jeg er sterkt i mot den måten dem deler alt ang barna, og ikke bare barna med søsken. Det er full inntro, med nav og bilde og diagnoser, selv om et søsken har cøliaki feks eller som en annen nevnte sitrus allergi 😅 alt må frem. Kunne aldri i verden ha delt så mye rettet direkte mot mine egne barn. Jeg er helt for og opplyse og dele utfordringer man kan stå i, og lære omverden om dette. Men aldri om barna skulle blitt blottet på den måten. Jeg har prøvd og si i fra, men fikk så mye pepper tilbake, så den siden der følger jeg ikke. 

Et helt sykt diagnosefokus på kanalen. Husker hu ene til og med fikk med at katten i familien hadde HCM (hjertesykdom) 🤦‍♀️

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, Orly said:

Hun sa det jo, at det var det som skjedde mens de andre var i stuen og spiste middag og diverse. Og at de hørte henne hvis hun ropte for det var med åpne dører. Hun sa også at hun prøvde å sitte der litt sammen med henne, men at barnet sa hadet så hun måtte gå med en gang. 

• Liker 6
Annonse
Skrevet
Lillemor1982 skrev (2 timer siden):

Et helt sykt diagnosefokus på kanalen. Husker hu ene til og med fikk med at katten i familien hadde HCM (hjertesykdom) 🤦‍♀️

Tuller du, ja enig virker som det går sport i og si hver eneste lille ting. Men katten 😅

• Liker 1
Skrevet (endret)
Rufs skrev (15 timer siden):

Enig. Hun sier jo selv at datteren vil være i fred på rommet hele tiden med iPad og at de ser henne fra stuen. Hun sier jo at det er skolen som aktiviserer henne. 

PS: I går var den prematurdagen. Da delte hun begge barna sine som premature. Her kan hun bruke sønnen sin for oppmerksomhet, men han må skjermes fordi "han kommer til å vokse opp til å forstå internett" i motsetning til datteren som "ikke forstår noe" i følge henne selv.

Jeg opplever at denne damen nå er blitt influenser på heltid pga datteren sin. Hun deler ofte spons, og utleverer datteren sin på alle mulige måter. 

Endret av shab
  • Liker 16
Skrevet
Miaiai skrev (2 timer siden):

Tuller du, ja enig virker som det går sport i og si hver eneste lille ting. Men katten 😅

Jeg tuller ikke nei... husker det pga min katt har det samme 😆😻

• Liker 1
Skrevet
Rufs skrev (5 timer siden):

Hun sa det jo, at det var det som skjedde mens de andre var i stuen og spiste middag og diverse. Og at de hørte henne hvis hun ropte for det var med åpne dører. Hun sa også at hun prøvde å sitte der litt sammen med henne, men at barnet sa hadet så hun måtte gå med en gang. 

Hun sa fortsatt ikke at hun var der 24/7 nei

Skrevet
Miaiai skrev (8 timer siden):

Nei det vet vi faktisk ikke noe om, lett og dømme ut fra det lille vi ser. Mulig det roer hun ned, trenger en liten pause mens moren holder på med noe annet. 

Nettop, flere som har behov for å roe ned etter en skoledag 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...