Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat

Minipilla

Anbefalte innlegg

Dottie skrev (På 16.12.2021 den 12.52):

Den lille gutten døde i dag 😢🕊

Ekspander  

Tragedie ❤️ Jeg håper dette får følger ift kommunen! De har jo tydelig sagt ifra om at de trengte BPA i barnehagen.. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gasellen skrev (På 16.12.2021 den 13.47):

Tragedie ❤️ Jeg håper dette får følger ift kommunen! De har jo tydelig sagt ifra om at de trengte BPA i barnehagen.. 

Ekspander  

det håper jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (På 16.12.2021 den 13.47):

Ekspander  

var det noe som skjedde i Bhg som har fått dette utfallet? 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (På 16.12.2021 den 16.09):

Ekspander  

Ja. Han fikk en type anfall i bhg som ikke ble oppdaget i tide, dette anfallet angrep hjernevevet. De har bedt om bpa i bhg, men fått beskjed om at bhg hadde god nok kontroll. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken_fjong1 skrev (På 16.12.2021 den 16.09):

Ekspander  

Det Birdo sa. 
De har understreket at de ikke klandrer barnehagen. De hadde enkelt og greit ikke kunskapen til å oppdage anfallene. Det hadde BPA'ene. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (På 16.12.2021 den 18.19):

Det Birdo sa. 
De har understreket at de ikke klandrer barnehagen. De hadde enkelt og greit ikke kunskapen til å oppdage anfallene. Det hadde BPA'ene. 

Ekspander  

Helt ufattelig tragisk! Føler så inderlig med familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist! Føler med familien❤️ Tenker også litt ekstra på de som var på jobb under anfallene og sikkert har en helt grusom skyldfølelse nå💔

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist at et lite barn skal måtte dø pga en steil kommune som ikke hører på foreldrene som tross alt kjenner barnet sitt selv best. Har også vondt av barnehagepersonalet som ble satt i en situasjon de ikke var medisinsk kyndige nok til å håndtere og dermed ikke oppdaget anfallene til den lille. Hadde anfallene blitt oppdaget og akuttmedisin blitt gitt så hadde ikke dette skjedd

Fatter ikke hvordan byråkrater i en kommune kan ta ei sånn beslutning, som får så fatale følget. Håper de går jula i møte med en bismak i munnen. Og håper foreldrene, når de kommer seg litt på beina igjen, anmelder kommunen. Håper virkelig at kommuner landet over tar lærdom av dette og lar barn som har behov for det få ha med sine BPA´er i barnehage/skole

Mange varme tanker til Janne og familien. Har deltatt i spleisenog håper mange gjør det. Ei gravferd er ikke billig, og de skal ikke behøve å lide økonomisk på toppen av tapet av vesleguten❤️ 

Endret av skruf
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 17.12.2021 den 6.16):

Utrolig trist at et lite barn skal måtte dø pga en steil kommune som ikke hører på foreldrene som tross alt kjenner barnet sitt selv best. Har også vondt av barnehagepersonalet som ble satt i en situasjon de ikke var medisinsk kyndige nok til å håndtere og dermed ikke oppdaget anfallene til den lille. Hadde anfallene blitt oppdaget og akuttmedisin blitt gitt så hadde ikke dette skjedd

Fatter ikke hvordan byråkrater i en kommune kan ta ei sånn beslutning, som får så fatale følget. Håper de går jula i møte med en bismak i munnen. Og håper foreldrene, når de kommer seg litt på beina igjen, anmelder kommunen. Håper virkelig at kommuner landet over tar lærdom av dette og lar barn som har behov for det få ha med sine BPA´er i barnehage/skole

Mange varme tanker til Janne og familien. Har deltatt i spleisenog håper mange gjør det. Ei gravferd er ikke billig, og de skal ikke behøve å lide økonomisk på toppen av tapet av vesleguten❤️ 

Ekspander  

Man får dekket begravelse av nav når barn dør, så vet ikke hvorfor de har skrevet det i spleisen. Men uansett fint å bidra ❤️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Student2000 skrev (På 17.12.2021 den 9.34):

Man får dekket begravelse av nav når barn dør, så vet ikke hvorfor de har skrevet det i spleisen. Men uansett fint å bidra ❤️

Ekspander  

Man får dekket opp til 25300. En begravelse koster ofte mer enn det om man ikke velger absolutt billigste alternativ. Minnesamvær etterpå dekkes ikke. 
Men i denne saken burde kommunen dekket begravelsen og gitt foreldrene en skikkelig oppreisning. Forferdelig trist.

Kondolerer så mye til Janne og familien ❤️

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Student2000 skrev (På 17.12.2021 den 9.34):

Ekspander  

Man får også man får sykemelding som dekker tapt inntekt den første tiden. Jeg skjønte ikke helt den spleisen. Absolutt en fin sak å gi penger til og denne familien fortjener det. Men skjønte ikke helt formuleringene bare. 
Staten dekket ihvertfall alt når barnet til en nær venninne døde i fjor. 
Selv om penger ikke erstatter barnet håper jeg det gjør ting bittelitt lettere. 

Så håper jeg dette får følger for kommunen og at det gjør at de åpner øynene deres ift lignende saker. 
Det er nok mange barn uten BPA i norske barnehager og skoler som burde hatt med assistent.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (På 17.12.2021 den 15.19):

Man får også man får sykemelding som dekker tapt inntekt den første tiden. Jeg skjønte ikke helt den spleisen. Absolutt en fin sak å gi penger til og denne familien fortjener det. Men skjønte ikke helt formuleringene bare. 

Så håper jeg dette får følger for kommunen og at det gjør at de åpner øynene deres ift lignende saker. 
Det er nok mange barn uten BPA i norske barnehager og skoler som burde hatt med assistent.. 

Ekspander  

Nå vet jeg ikke med de, men mulig mor har gått på pleiepenger, at de har fått diverse hjelpestønader osv, som de nå mister fordi barnet de fikk disse stønadene for, er død? 
Det ble og opprettet spleis når «sommerfugljenten» døde, på samme grunnlag. Vil tro disse Løvemammaene vet hva de snakker om, og at denne spleisen ikke er noe tull. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Gasellen skrev (På 17.12.2021 den 15.19):

Ekspander  

pleiepenger mister man veldig fort dessverre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsvinet skrev (På 17.12.2021 den 10.03):

Man får dekket opp til 25300. En begravelse koster ofte mer enn det om man ikke velger absolutt billigste alternativ. Minnesamvær etterpå dekkes ikke. 
Men i denne saken burde kommunen dekket begravelsen og gitt foreldrene en skikkelig oppreisning. Forferdelig trist.

Kondolerer så mye til Janne og familien ❤️

Ekspander  

Ja en begravelser koster ofte mye mer

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dottie skrev (På 17.12.2021 den 15.39):

Nå vet jeg ikke med de, men mulig mor har gått på pleiepenger, at de har fått diverse hjelpestønader osv, som de nå mister fordi barnet de fikk disse stønadene for, er død? 
Det ble og opprettet spleis når «sommerfugljenten» døde, på samme grunnlag. Vil tro disse Løvemammaene vet hva de snakker om, og at denne spleisen ikke er noe tull. 

Ekspander  

Ja mulig de har gått på pleiepenger ja. Jeg tenkte automatisk at siden barnet var i barnehage at de ikke gjorde det. Men det kan jo hende. 

Neinei noe tull er det jo ikke. Det er mye rart på Spleis men dette er ikke det. 
Men folk må ikke tro at man må cashe ut i dyre dommer for en begravelse når ett barn dør :) Man får det dekt. Og man får en fin og verdig begravelse for pengene. Vennene mine fikk ihvertfall en kjempefin samling og stein for pengene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...