Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Gjest Keikolina
1 minutt siden, Juvel74 skrev:

De har jo prøvd alt annet, men ikke blitt hørt. Man må ha media på ballen får å få nok blest i disse dager desverre.

Og det blir gjort ved å snakke om sine små barns kroppsdeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Peaky Blinders skrev:

Hva slags holdninger mener du fremkommer her inne? Jeg har ikke sett hverken dårlige holdninger til barn som er annerledes. Eneste jeg har sett er at flere er kritiske til hvordan barna blir bruk for å oppnå det de ønsker: altså at de blir utlevert for å tjene en politisk sak. 

At mennesker som er annerledes og spesielle behov blir trakassert er så klart ikke greit, men jeg ser ikke hvordan det skal legitimere den utleveringen foreldrene her driver med. 

Som i veldig mange andre saker så lukker jeg ikke øynene for det jeg ikke liker: jeg sier i fra at jeg ikke liker det. Hvis vi alltid lukker øynene for det vi ikke liker så får vi heller ingen endring, da bare forsetter det. 

Du har ikke sett kommentarene fordi de er sletta...

Når alt anna er forsøkt så måtte de ta grep.

Men klart, umulig å forstå med mindre man er i den fortvila situasjonen sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Juvel74 skrev:

De har jo prøvd alt annet, men ikke blitt hørt. Man må ha media på ballen får å få nok blest i disse dager desverre.

Har de prøvd alt annet? Og uansett: hvordan kan du legitimere å utlevere barna dine i intime situasjoner for å fremme en sak, selv om alt annet ikke virker? Og virker det? Har de fått til noen endring politisk? 

Det er mange jeg følger som fronter lignende saker som ikke utleverer sine barn på denne måten. De får frem viktigheten av åpenhet og politisk budskap uten å vise frem barna. De klarer det tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Juvel74 skrev:

Du har ikke sett kommentarene fordi de er sletta...

Når alt anna er forsøkt så måtte de ta grep.

Men klart, umulig å forstå med mindre man er i den fortvila situasjonen sjøl.

Nei, alt er ikke umulig å forstå selv om man ikke er i samme situasjon. Jeg forstår godt at man går drastisk til verks fordi man er fortvilet, så klart gjør jeg det - jeg er et menneske som er glad i mine nærmeste. Samtidig så må det være helt legitimt å kritisere når når disse virkemidlene man benytter seg av går over stokk og stein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at de mest ihuga følgerne av denne kontoen ikke har nevneverdig politisk innflytelse. Påvirk der det virker, gjennom organisasjoner og politiske partier, det gir ikke gjennomslagskraft at tusenvis av fremmede, tydeligvis uten blygsel, ser de mest private og intime øyeblikk av barns liv og synes det er søtt. Det kommer det ingenting godt ut av, iallfall ikke for barna. 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plannergirl
2 timer siden, Utroligfortilet skrev:

Jeg følger Løvemammaene og jeg synes det er fantastisk å følge hver og en av de!

Synes det er helt fantastisk å følge hverdagene til hver og en av de, bli "kjent" med flotte familier, nydelige barn, sterke foreldre og søsken ❤️ 

Ja de deler kanskje mye av barna, men hællevene jeg tror alle foreldrene tenker på dette her og er bevisste, jeg har sett foreldre som gråter med barna, jeg har sett foreldre som virkelig er der for barna sine, som kjemper kamper for barna sine, som koser og sørger for stabilitet og trygghet, som gir uendelig mye kjærlighet, foreldre som er stolte av å vise frem barna sine, som gleder seg over hvert skritt i riktig retning ❤️ Jeg opplever og foreldre som ikke viser barn med anfall og slike ekstremt sårbare ting, men alikevel kan dele noe av det.. Jeg personlig lærer så mye mer om diverse sykdommer, spesielt de som ikke er like synlige, jeg lærer hvordan jeg og kan snakke best med mitt barn om diverse ting, lærer mitt barn videre at det å stirre ikke er greit, det å peke ikke er greit, jeg lærer og mitt barn at vi skal respektere hverandre uansett hvilken utfordringer vi har i hverdagene, ingen er like, alle har vi forskjellige ting vi sliter med, alle har våre utfordringer, og uansett skal vi vise omsorg, empati og sympati for hverandre, og det er DER problemene ligger... Foreldre som dømmer og viderefører dårlige holdninger, barn som får lov til å snakke "dritt" om andre og være ekle uten at foreldre griper inn.. Disse foreldrene skal IKKE måtte gjemme barna sine, og derfor er det så viktig å få disse fantastiske barna frem i lyset, de skal bli sett som de nydelige barna de er, barn som er like nydelige og fantastiske som friske barn, barn om fortjener herlige smil og et hei akkurat som friske barn!! 

Jo mer dere dømmer jo mer dømmende blir de rundt, hvorfor ikke heller enten la være å se på, hvorfor ikke smile og glede seg over disse barna? Hvorfor sitte her å bare komme med dårlige kommentarer? La nå disse familiene få ha denne snap kanalen sin hvor de vil skryte av sine små, hjelpe oss andre rundt og forstå, lære bort, dele gleder og sorger, vise hva de står for, vise hva de kjemper for.. Om du synes det er så grusomt å se små nydelige barn med utfordringer så la nå være å se på..

Jeg tror ikke du helt forstår hva kritikken går ut på. Det er ikke det at vi ikke vil se disse barna eller at folk kommer til å dømme de eller lignende. Det handler om hva barna selv mener er greit når de kommer i en alder hvor de forstår ting bedre. Mindreårige barn har ikke forsåelse for hva det vil si å bli «sett» av titusener av mennesker på nett. For å sette i perspektiv: Jeg har selv en vanskelig sykdom som var svært ustabil da jeg var yngre, og mine foreldre hadde det krevende på den tiden. Jeg har jo forståelse, og ingen utviklingshemming heldigvis så om min mamma hadde gjestet eller vært fast på en slik kanal da jeg var yngre hadde jeg definitivt kuttet kontakten med henne som voksen (hun gjorde selvfølgelig ikke dette). Foreldre vet ikke alltid best når det gjelder barns privatliv og da må noen si fra. Vi sier fra for barnas skyld ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens snapper ber alle om å respektere at hun ikke vil ha spørsmål om ulykken til sønnen sin, da dette er veldig dramatisk for henne. Forståelig nok det - men hvor er respekten for barnet ditt da? Som kanskje ikke vil at "hele" verden skal vite alt om han?

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De delte dette i dag. Både tv2-artikkelen og teksten forklarer hvorfor det de gjør er viktig. 

"Annerledes. Unormal. Merkelig. 
Smak på disse ordene. Dette er ord syke og funksjonshemmede barn må leve med å høre om seg selv i oppveksten og inn i voksenlivet. Det er ubestridelige fakta at funksjonshemmede i større grad opplever mobbing og trakassering enn friske mennesker. Løvemammaene jobber blant annet for å normalisere og dermed forhindre mobbing. Vi mener samfunnet vil vært tjent med å se at det å være annerledes ikke er noe negativt. Alle må gå på do - det er ikke unormalt - enten man gjør det i en stomipose eller i toalettskålen. Alle må ta seg fra A til B - enten man gjør det med beina eller rullestol. Alle må spise - enten man gjør det med munnen, knapp på magen eller ei nål inn i blodåren. Tenk om alle foreldre kunne pratet med barna sine om dette 🙏 Kanskje vist barna sine andre barn med ulike funksjonshemminger og samtidig framsnakket disse? Kun gjennom åpenhet vil man få normalisert det som er rart og annerledes. Kun gjennom åpenhet vil vi klare å redusere mobbing. Kunnskap er makt.
Det er så ufattelig tragisk at unge liv skal gå tapt pga. uvitenhet 😭 Denne saken er hjerteskjærende 💔" (kopiert fra siden dems)

https://www.tv2.no/a/10369424/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å eksponere barn med nedsatte funksjonsevner synes jeg er like negativt som å eksponere barn med «normale» funksjonsevner. Man kan informere og jobbe for større aspekt og bedre rettigheter uten å vise de mest private og sårbare øyeblikk i barns liv.  

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en trend nå i at de som er imot eksponering blir sablet ned fort som faen og stemplet som ufølsomme troll. Akkurat som om man ikke evner å ha empati når man skriver at det må gå an å få frem en mening og arbeide for bedre rettigheter for barna  uten å eksponere så veldig mye. Ikke misforstå meg nå, jeg mener litt eksponering er galt også.  Jeg føler meg ikke truffet av lange innlegg der man kalles dømmende og lignende. Jeg har null interesse av å se et øyeblikk hvor foreldre koser med barna og viser omsorg, fordi det er privat. Jeg får helt gåsehud og frysninger av at det skal være et argument for å liksom "åpne øynene" til blant andre meg. 

Ja det er grusomt at et barn har blitt mobbet, helt forferdelig. Det rettferdiggjør dog ikke denne eksponeringen. Eksponering av barn vil ikke være som et magisk veiv med en tryllestav, vips og knips så er alle opplyste og alle barn forstår hverandre? Ja, det forekommer mobbing. Ja man burde snakke med barn om at det ikke er alle som er like. Nei, det er ikke eksponering av sårbare barn som må til for å opplyse, den oppgaven burde voksne ta- uten å blottstille et barns allerede tøffe hverdag. Vil også bemerke at jeg kjenner mange med barn og samtlige av de voksne er flinke til å informere om at vi kan være forskjellige og at det er viktig å behandle alle likt. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🏼👏🏼

Jeg har selv nære familiemedlemmer som er alvorlig syke, og også flere med syke barn. Jeg er ikke et kaldt, hjerteløst monster som ikke føler dypt med disse familiene som står i de verste stormer. 

Men jeg, og resten av min omgangskrets klarer fint å spre informasjon og kunnskap om disse sykdommene som er i min familie, uten å vise barna som er rammet. Man kan fint fortelle på et generelt plan, uten å vise frem barna det gjelder.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er mobbing de nå bruker som argument for eksponeringen så kan jo det også slå brutalt begge veier. Spesielt når det deles detaljer om kjønnsorganer. Det er ikke sikkert det får utfallet de søker i det hele tatt. Det er en ganske stor risiko å ta når man heller kan snakke med barna som er i omgangskretsen til barnet som er sykt.

Jeg synes bare det virker som de ror og ror om dagen. Det er ikke mye fokus på pleiepenger lenger. Og nå holder de altså på om at mobbing er årsaken til eksponeringen. Om det er pga denne tråden eller at de har fått mer feedback i det siste om at de deler for mye vites ikke. Kan være begge deler. De er helt sikkert inne å leser tråden her. Jeg håper de er det. Så skjønner de at det ikke er det at vi vil dem vondt. 

 at Løvemammaene-kontoen er en god ide for å få fram sakene de kjemper for kan jeg støtte helt og fullt. De må bare lære seg å filtrere.

Det var en mor tidligere nå som viste frem spesialklær og hjelpemidler uten at disse var fysisk på barnet, (mener at det var noen få bilder med klær på barnet også men at ansiktet ikke vistes?) og som skrudde av kamera når barnet fikk anfall i tillegg til at hun selv brukte mye tid på å snakke til kamera uten at barnet var med. Jeg syntes hun var veldig flink. Det var ingen problem å skjønne hvordan hennes og barnets hverdag var til tross for at barnet ikke var filmet til enhver tid. Hun gjorde rett og slett en veldig god jobb på sin snapdag! 

Det som er ett lite tankekors er at de voksne selv tar snapfri hvis de selv er syke, eller ber om ikke få spørsmål om enkelte ting fordi de feks har PTSD og kan få meltdown.

Å ha PTSD og få meltdown er helt grusomt, så det skjønner jeg godt vedkommede ikke ville utsette seg for. Og støtter hennes avgjørelse om det 100%. Men allikevel skal altså barna (som tross alt er offeret for ulykken) eksponeres.

Nå har jo mange av barna forskjellige handicap. Noen større enn andre. Noen har alvorlige hjerneskader, noen har angst, ADHD og ting som ikke vises så godt på utsiden. Selv om Løvemammaene skal handle om barna sier det litt når de ikke ønsker å vise seg selv i sine mest sårbare øyeblikk, mens barna som er for små til å forstå eller skjønne skal settes på utstilling og vokse opp på kamera. De barna som ikke er multihandicappet skal en dag ta vare på seg selv og starte egne liv uten mamma. 

Så til de som tror at dette handler om at barna skal gjemmes vekk, er ekle, at vi mobber osv, dere er helt på bærtur. Oppfordrer igjen til å lese tråden fom første side. Vi støtter foreldrene 100% men de deler ille mye til tider, og noen er verre enn andre. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria

Eksponering av barn med funksjons hemming er like ille som funksjons friske barn.

Ta et sterkt funksjons hemmed barn uten språk og det barnet har i hvert fall ikke de samme forutsetningene for forsvare seg mot og bli eksponert på sosiale medier og foreldrene til dem burde vite bedre for et funksjons friskt barn kan før eller siden si fra til foreldrene at den eksponeringen dem ble utsatt for som barn ikke er greit.

Det er respekt løst at funksjons hemmede barn blir eksponert og jeg synes synd på dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pink-action skrev:

Løvemammaene har verdens viktigste jobb! De pleier barna sine og kjemper denne kampen så vi slipper hvis våre barn blir syke. Løvemammaene viser at livet ikke er en dans på roser. Siden jeg selv jobber i helsevesenet så synes jeg deres historier om sykdom og behandling er helt normal å kunne vise frem. Jeg får bare lyst til å gi de en klem! Livet er brutalt og de står i det med begge bena. 

Jeg jobber også i helsevesenet og synes fortsatt ikke det er normalt å velge å stå på et hjørne og filme en unge som gråter, isteden for å la telefon ligge. Dette bare for å vise at de trenger foreldrene sine ved undersøkelser og når prosedyrer skal utføres. Filming av barn i sårbare situasjoner er ikke greit. Synes heller ikke det er greit å fortelle hele snapverden om penisstørrelse til et barn og svare åpent på om det er mulig for han å ha et sexliv.

Mye de gjør er bra, mange av dem er flinke til å formidle uten å gå over streken. Enkelte av dem eier ikke sperrer og burde tenke litt mer før de legger ut. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, TyrkiskPepper skrev:

Idag bretter Anita ut om sin sønn, snakk om oppmerksomhet behov!

Synes det er fiffig at søskenet til barnet med diagnose blir skjermet, mens barnet med diagnose får hele historien, fra fødsel til nå utbrodert. Blir filmet fra det blir vekker på morgenen, spiser frokost og under transport. INGENTING utelates. Men som sagt det andre barnet i huset blir til og med sladdet på bilder. WHY?! Alle barn har rett til å bli skjermet! Fortell om hvordan det er å være forelder til barn med diagnoser uten å oute barna! Det går an! Maken til dobbeltmoral og hensynsløs oppførsel ovenfor mennesker som ikke har noen anledning til å sette seg i motverge. 

Korrigerer meg selv. Ser at i løpet av dagen har også søsken blitt vist fram på snappen. Var bare et bilde med sladd tidligere. Jeg står uansett for det jeg skriver. Det er snakk om uskyldige barn i familier med forskjellige utfordringer, foreldrene til disse barna bør ta skjerming på alvor og droppe den inngripen i andre forsvarsløse menneskers sfære og heller vise utelukkende seg selv fram, hvis de synes det er så fett. 

Endret av Marriet
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2019 den 22.04, Cara_melita skrev:
7 minutter siden, Marriet skrev:

Synes det er fiffig at søskenet til barnet med diagnose blir skjermet, mens barnet med diagnose får hele historien, fra fødsel til nå utbrodert. Blir filmet fra det blir vekker på morgenen, spiser frokost og under transport. INGENTING utelates. Men som sagt det andre barnet i huset blir til og med sladdet på bilder. WHY?! Alle barn har rett til å bli skjermet! Fortell om hvordan det er å være forelder til barn med diagnoser uten å oute barna! Det går an! Maken til dobbeltmoral og hensynsløs oppførsel ovenfor mennesker som ikke har noen anledning til å sette seg i motverge. 

Korrigerer meg selv. Ser at i løpet av dagen har også søsken blitt vist fram på snappen. Var bare et bilde med sladd tidligere. Jeg står uansett for det jeg skriver. Det er snakk om uskyldige barn i familier med forskjellige utfordringer, foreldrene til disse barna bør ta skjerming på alvor og droppe den inngripen i andre forsvarsløse menneskers sfære og heller vise utelukkende seg selv fram, hvis de synes det er så fett. 

Jeg fatter ikke HVORFOR dere følger dem.... det eneste dere gjør er jo å slenge dritt ! Dere er ikke et eneste hakk bedre 

Endret av Pernilleemor
Feilskriving
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...