Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Pernilleemor skrev:

 

Du kan så si. Forbrukermakt? Eller er du ikke fan av det? Kan jo tenkes at noen er villig til å ta innover seg det du kaller "dritt" som jeg velger å kalle konstruktiv kritikk og gjør endringer i hele formatet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TyrkiskPepper

Nå har ikke de samme far, og hun Anita har hengt ut faren til hennes sønn før, hvor hun er glad for at barnefaren er i rusmiljøet og hun slipper å ha noe kontakt med barnefaren.

Så står det på hennes Instagram konto i januar, at barnefaren til hennes sønn har død og at faren var en hjerteformet varm Pappa. Litt dobbelt moralsk når hun har hele tiden sagt at de IKKE har kontakt med han og at sønnen ikke har sett han siden han var født!

Nei snakk om oppmerksomhets behov! Men det er vel slik folk blir sponset nå til dags så🙄

 

Endret av TyrkiskPepper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TyrkiskPepper skrev:

Nå har ikke de samme far, og hun Anita har hengt ut faren til hennes sønn før, hvor hun er glad for at barnefaren er i rusmiljøet og hun slipper å ha noe kontakt med barnefaren.

Så står det på hennes Instagram konto i januar, at barnefaren til Leon har død og at faren var en hjerteformet varm Pappa. Litt dobbelt moralsk når hun har hele tiden sagt at de IKKE har kontakt med han og Leon ikke har sett han siden han var født!

Nei snakk om oppmerksomhets behov!

 

Sjokkerende! Men en åpenbar konsekvens av ukritisk deling av personlig informasjon. Og enda verre er det når forsvarsløse barn er involvert. En skam. Og det er på høy tid at lovverket endres slik at skjerming av barn er påkrevd og ikke kun en anbefaling, men at det er opp til foreldrene. Det kommer helt tydelig fram på denne snapkontoen og for eksempel bloggmødrene sine sosiale medier og blogger at dette ikke er en vurdering de evner å ta på en adekvat måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan plutselig ikke se noe lenger. Kan søke de opp, men ikke følge de

har de blokkert meg mon tro fordi jeg var kritisk sist de fikk så mye kritikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, chiki skrev:

Jeg kan plutselig ikke se noe lenger. Kan søke de opp, men ikke følge de

har de blokkert meg mon tro fordi jeg var kritisk sist de fikk så mye kritikk? 

Godt mulig, jeg ser de ihvertfall.

Fin snapdag i går, de andre Løvemammaene har litt å lære av June. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Masuka skrev:

Godt mulig, jeg ser de ihvertfall.

Fin snapdag i går, de andre Løvemammaene har litt å lære av June. 

Enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Masuka skrev:

 de andre Løvemammaene har litt å lære av June. 

Hva tenker du June gjør annerledes enn de andre løvemammaene? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, richbitch skrev:

Hva tenker du June gjør annerledes enn de andre løvemammaene? 

Lurer jeg også på. Skjønner ikke kritikken av de andre løvemammaene hvis hu er "godkjent" for hu har jo fex. delt bilder av barnet sitt i respirator osv. 

Nå følger jeg jo med glede da og setter pris på formidlingen fra de alle ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ærlig talt. Har ikke dere venner dere kan sitte å diskutere dette med, om og om igjen? Er dere klar over at når dere som velger å skrive disse menneskenes (barn som vokse) navn offentlig også er med på eksponering?? Eller når dere gjentatte ganger gir detaljerte beskrivelser om hva dere har sett? Det er jo info dere mener er helt sykt at det deles, men allikevel gjenforteller dere tingene om disse barna som da blir liggenes her offentlig for alltid? Blir mye dobbelmoral altså!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lolita81 skrev:

Men ærlig talt. Har ikke dere venner dere kan sitte å diskutere dette med, om og om igjen? Er dere klar over at når dere som velger å skrive disse menneskenes (barn som vokse) navn offentlig også er med på eksponering?? Eller når dere gjentatte ganger gir detaljerte beskrivelser om hva dere har sett? Det er jo info dere mener er helt sykt at det deles, men allikevel gjenforteller dere tingene om disse barna som da blir liggenes her offentlig for alltid? Blir mye dobbelmoral altså!

Kan ikke sammenlignes. De er svært synlige så den jobben står de fint for selv. Det hadde vært annerledes hvis jeg diskuterte her på forumet nabodamen med fullt navn og hennes hensynsløse eksponering av barna og detaljer 

Hvorfor skal eksponering av barn, syke som friske, forsvares for enhver pris? Dette er en relativt konstruktiv debatt og når man velger å være så synlig som LøveMammaene er så må det tåles at de diskuteres. Jeg har enda ikke sett ett godt argument for denne hensynsløse eksponeringen. Noen er drøyere i elsponeringen enn andre men fortsatt ille likevel. 

Endret av gjestgitt
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, gjestgitt skrev:

Kan ikke sammenlignes. De er svært synlige så den jobben står de fint for selv. Det hadde vært annerledes hvis jeg diskuterte her på forumet nabodamen med fullt navn og hennes hensynsløse eksponering av barna og detaljer 

Hvorfor skal eksponering av barn, syke som friske, forsvares for enhver pris? Dette er en relativt konstruktiv debatt og når man velger å være så synlig som LøveMammaene er så må det tåles at de diskuteres. Jeg har enda ikke sett ett godt argument for denne hensynsløse eksponeringen. Noen er drøyere i elsponeringen enn andre men fortsatt ille likevel. 

Sammenlignes? Folk kan ikke sitte som mammapolitiet og mene en masse når det samme folket fortsetter å eksponere disse barna i detalj her inne. Jeg har ikke problem med at noen er uenige med min mening, men jeg har problem med dobbelmoral og vasse og ofte stygge setningsvalg her inne. Du må liksom skrive «denne HENSYNSLØSE eksponeringen?» Du kan ikke holde deg til at du ikke synes noe om eksponering av noen barn? Så jeg er ikke en av de som forsvarer! Det føler jeg ikke et behov for... Men jeg respekterer dem for hva de velger å dele, og jeg respekterer de som ikke deler bilder av barna side... Hvor vanskelig kan det være?

Og selvfølgelig er det akkurat like ille som om du skulle ha eksponert naboen om hun sagt noe offentlig som etter det kan kobles til henne...... Synes nemlig det er et fryktelig behov for å «forsvare seg til enhver tid» fra dere kritiker! Ser ingen av de som har blitt skrevet om som har vært her inne og forsvart seg? Det bare fortsetter jabbes om hvor forjævlig disse menneskene er, uten at de forsvarer seg! Ikke noe uvanlig det! 

Endret av Lolita81
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lolita81 skrev:

Sammenlignes? Folk kan ikke sitte som mammapolitiet og mene en masse når det samme folket fortsetter å eksponere disse barna i detalj her inne. Jeg har ikke problem med at noen er uenige med min mening, men jeg har problem med dobbelmoral og vasse og ofte stygge setningsvalg her inne. Du må liksom skrive «denne HENSYNSLØSE eksponeringen?» Du kan ikke holde deg til at du ikke synes noe om eksponering av noen barn? Så jeg er ikke en av de som forsvarer! Det føler jeg ikke et behov for... Men jeg respekterer dem for hva de velger å dele, og jeg respekterer de som ikke deler bilder av barna side... Hvor vanskelig kan det være?

Og selvfølgelig er det akkurat like ille som om du skulle ha eksponert naboen om hun sagt noe offentlig som etter det kan kobles til henne...... Synes nemlig det er et fryktelig behov for å «forsvare seg til enhver tid» fra dere kritiker! Ser ingen av de som har blitt skrevet om som har vært her inne og forsvart seg? Det bare fortsetter jabbes om hvor forjævlig disse menneskene er, uten at de forsvarer seg! Ikke noe uvanlig det! 

Du er veldig usaklig og det du sier er preget av dine egne tolkninger av det som blir sagt. Sånt går det ikke an å diskutere med, dessverre.  Hvis du vil ha en saklig diskusjon om dette så må du roe ned, slutte å generalisere "oss kritikere" og finne frem noen saklige argumenter som det går an å svare på. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Se dagens gjestesnapper på Løvemammaene. Hun tar virkelig hensyn til barnas privatliv. Greit å fremheve det positive her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neiognei skrev:

Du er veldig usaklig og det du sier er preget av dine egne tolkninger av det som blir sagt. Sånt går det ikke an å diskutere med, dessverre.  Hvis du vil ha en saklig diskusjon om dette så må du roe ned, slutte å generalisere "oss kritikere" og finne frem noen saklige argumenter som det går an å svare på. 

Det er jeg som er usaklig ja, og jeg som må roe ned..... Du er beviset for at ingen får ha en annen mening enn deg. Så enig, diskusjonen er over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sporadisk vært innom Løvemammaene grunnet denne tråden og var innom i dag, må si jeg ble positivt overrasket over dagens snapper. Hun tar for seg bl.a det å ta vare på forholdet når man har alvorlig syke barn. Det var også veldig lite eksponering av barnet så tommel opp for det.

Det er mye bra med Løvemammaene, f.eks når de deler om erfaringer rundt søkeprosesser, sorgen, de forskjellige instanser, ivarta forholdet og familien generelt, behandlingsutstyr osv. Det er bare så synd de ødelegger det med hensynsløs og grov eksponering. 

 

Endret av gjestgitt
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Jeg synes også dagens snapper ikke var så ille. Selvfølgelig noe om barnet som ikke skulle vært ute, men flott det om forholdet! Tommel opp for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om de blokkerer folk? Jeg fulgte snapen en kort tid inntil jeg syns den ble så hårreisende at jeg måtte avslutte abonnementet, og nå får jeg ikke opp snapen når jeg søker. Jeg kommer aldri til å følge den mer, men ville sjekke noe som ble omtalt her.

Jeg oppfatter flere av dem jeg har sett som grenseløse og uetiske, med bilder og beskrivelser som barna umulig ville godkjent, om de kunne. Mye av det jeg så var oppmerksomhetssug rundt eget drama, ikke omtanke for individet i sykehussengen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...