Orly Skrevet 23. januar 2022 #981 Del Skrevet 23. januar 2022 shab skrev (6 minutter siden): Spar meg. Da burde alle med 3-4 barn har krav på BPA da? Nei, du skjønner ikke forskjellen på syke vs friske barn? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 23. januar 2022 #982 Del Skrevet 23. januar 2022 Dette blir sikkert slettet, men hun som hadde snappen i går mener at hennes W følger den mentale alderen som hans jevnaldrende. Det tror faktisk ikke jeg. Ergo er det veldig graverende hva hun utsetter ham for. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 23. januar 2022 #983 Del Skrevet 23. januar 2022 Hummingbird2 skrev (På 21.1.2022 den 11.15): Det som gjør det hele ennå verre er at disse mødrene aktivt reklamerer for egne SoMe kontoer også. Så det holder liksom ikke at de stakkars ungene blir eksponert et par ganger i måneden. Man kan følge mødrene for daglige oppdateringer. Jeg får oppriktig vondt av sårbare barn som får hele sin sykdomshistorie utlevert til flere tusen fremmede. Det finnes så ufattelig mange måter man kan få ut informasjon på enn å utlevere barn uten samtykkekompetanse. Det som er aller verst er voksne folk som skal Sitte å dømme andre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 23. januar 2022 #984 Del Skrevet 23. januar 2022 Orly skrev (Akkurat nå): Nei, du skjønner ikke forskjellen på syke vs friske barn? Det skjønner jeg veldig godt! Jeg er meget godt utdannet innen dette, så forstår ikke helt hva du prøver på? Har også jobbet som BPA selv - og der jeg jobbet skulle jeg være barnets "armer og bein" - som barnet ikke klarte selv - altså hvis en femåring har BPA så skal jeg være sammen med femåringen. Ikke vaske hus???? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 23. januar 2022 #985 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) Jeg savner Sommerfuglprinsessen (June...), Connie, familien K (fra Kongsvinger), tromsøværingen som er moren til Theo? Som var blind, familien Kvile og moren til hun Rora (Aurora). De gjorde en god jobb.. Det gjør også moren til Even!!! Synes snappen var mye bedre da!! I tillegg til hun unge som fikk et barn med alvorlig vitaminmangel, var MCAD eller noe mer alvorlig. Hun var blond, ble plutselig singel (alene med gutten) for ca 1-2 år siden? Noen som husker hva hun het? Tenker egentlig at de var med på å starte snappen, men tror/mistenker faktisk!!!!!! at de "brøt" fordi de ikke synes dette var greit..... Endret 23. januar 2022 av shab 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 23. januar 2022 #986 Del Skrevet 23. januar 2022 Gir dere alle en utfordring: Prøv å snakke med Elin eller Bettina.... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 23. januar 2022 #987 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) m Endret 23. januar 2022 av shab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shab Skrevet 23. januar 2022 #988 Del Skrevet 23. januar 2022 incintissima skrev (4 timer siden): Helt forferdelig…fortsatt uggen følelse av å tenke på det. Hun klasket ganske hardt i hånda hans repeterivt også først? Jeg skjønte ikke alt/fikk ikke med meg alt innholdet; men dette brente seg fast! Det er fordi hun mener at han er en helt vanlig gutt på hans alder - at han forstår alt og vil være som alle andre - men at han ikke kan bevege en eneste muskel i kroppen sin - eller puste selv....... Jeg mener det jeg sier om hans lillesøster altså. Hun har selv bidratt til å oppfostre ei jente med angst... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 23. januar 2022 #989 Del Skrevet 23. januar 2022 shab skrev (41 minutter siden): Det er fordi hun mener at han er en helt vanlig gutt på hans alder - at han forstår alt og vil være som alle andre - men at han ikke kan bevege en eneste muskel i kroppen sin - eller puste selv....... Jeg mener det jeg sier om hans lillesøster altså. Hun har selv bidratt til å oppfostre ei jente med angst... Dette gir meg også bismak. Jeg føler hun bidrar veldig lite til å opplyse og lære andre om diagnoser, hun har bare et enormt fokus på det at han er som "alle andre", har den samme kognitive utviklingen, de samme behovene osv. Om det er tilfellet må jo gutten ligge der med veldig dårlig samvittighet når hun hele tiden påpeker og snakker om dette og han faktisk ikke klarer å gjøre som alle andre og heller ikke uttrykke det (hvertfall ikke med all hennes endeløse skravling.) Jeg vet ikke om jeg klarer å gi mening til andre men jeg føler bare hun er så ekstrem i alt hun gjør. Og jeg er enig i dette med minste barnet også, isteden for å gi barnet verktøyet hun trenger, og det å møte motgang, så bare slipper hun unna alt som er vanskelig. Hun fra bryne tror jeg det er, nevner også at alle bilder er delt med samtykke. Barna er for unge til å forstå konsekvensene av dette og kan etter min mening ikke gi samtykke. De snakker også en del om at de er kjendiser. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor1982 Skrevet 23. januar 2022 #990 Del Skrevet 23. januar 2022 shab skrev (5 timer siden): Vet også at barna med diagnoser har 100 % oppfølging i barnehagen (selv om barnet fikk 100% oppfølging - altså vedtak på 37,5 timer - og var i barnehagen fra 8- 17 = 9 timer hver dag = 45 timer hver dag - så måtte en i grunnbemmanngen ta ansvar for det syke barnet. Altså vi tok vekk ressurs/en fast ansatt fra de andre barn for å passe på det syke. Plutselig sto vi igjen med 1 voksen som passer på det syke barnet, som for guds skyld ikke kan være ute selv om det er vår - kan jo bli syk da? Og den andre ansatte sto igjen med 10 barn alene ute) Altså så lenge barnet er i bhg blir det oppfulgt av assistent - så mor og far kan gå på jobb. Helt ærlig hadde det vært perfekt om alle barn med 100% hjelpebehov kunne fått BPA inn i barnehagen! Så kunne BPA fulgt opp det syke barnet - gitt deres primærbehov: trøst, kos, "likeverd" og Jeg savner Sommerfuglprinsessen (June...), Connie, familien K (fra Kongsvinger), tromsøværingen som er moren til Theo? Som var blind, familien Kvile og moren til hun Rora (Aurora). De gjorde en god jobb.. Det gjør også moren til Even!!! Synes snappen var mye bedre da!! I tillegg til hun unge som fikk et barn med alvorlig vitaminmangel, var MCAD eller noe mer alvorlig. Hun var blond, ble plutselig singel (alene med gutten) for ca 1-2 år siden? Noen som husker hva hun het? Tenker egentlig at de var med på å starte snappen, men tror/mistenker faktisk!!!!!! at de "brøt" fordi de ikke synes dette var greit..... Uansett; Veldig bra at barn som er annerledes belyses - men ikke på måten som B og moren til W gjør dette. Stakkars stakkars dattera, og søsteren til W!!!!!!!!!!!!!!! Bare å se snappen, så ser dere hvor ødelagt hun er..... Forresten tror jeg B har "Munchausen" syndrom.... "Endelig" fikk hun et "Timothy" syndrom - til og med en "egenart" og eneste "gen" i verden og kunne fortelle oss at hennes datter kan dø når som helst... Hun ville jo så gjerne liste opp "atopisk eksem" som diagnose.. Jeg mener ikke være slem!!! For all del!!!! Men synes de to... Men av personlig erfaring VET JEG!!!! At flere har hoppet av fordi de synes det blir litt for mye.... Helt enig med deg, savner også de du nevner over. Veldig oppegående folk som viser andre aspekter rundt det å ha barn med funksjonshemming enn kun DIAGNOSER .Og hun du spør etter navnet på heter Martine Simensen. Følger henne på insta😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 23. januar 2022 #991 Del Skrevet 23. januar 2022 shab skrev (7 timer siden): ??? Kjenner mange småbarnsforeldre som har "aktive" barn som selv må vaske huset. Jeg tenker at hvis man har bpa så er dette for å være sammen med barnet som trenger det - ikke fullføre arbeidsoppgavene i et vanlig hushold... Det er nettopp det jeg skriver? Være mamma og pappa. For mange som har barn som trenger mye er bare organisatorer, administratorer og pleiere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 23. januar 2022 #992 Del Skrevet 23. januar 2022 shab skrev (6 timer siden): Det skjønner jeg veldig godt! Jeg er meget godt utdannet innen dette, så forstår ikke helt hva du prøver på? Har også jobbet som BPA selv - og der jeg jobbet skulle jeg være barnets "armer og bein" - som barnet ikke klarte selv - altså hvis en femåring har BPA så skal jeg være sammen med femåringen. Ikke vaske hus???? Det er fullt lovlig at de også gjør husarbeid , enkelt oh greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 23. januar 2022 #993 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) shab skrev (6 timer siden): Vet også at barna med diagnoser har 100 % oppfølging i barnehagen (selv om barnet fikk 100% oppfølging - altså vedtak på 37,5 timer - og var i barnehagen fra 8- 17 = 9 timer hver dag = 45 timer hver dag - så måtte en i grunnbemmanngen ta ansvar for det syke barnet. Altså vi tok vekk ressurs/en fast ansatt fra de andre barn for å passe på det syke. Plutselig sto vi igjen med 1 voksen som passer på det syke barnet, som for guds skyld ikke kan være ute selv om det er vår - kan jo bli syk da? Og den andre ansatte sto igjen med 10 barn alene ute) Altså så lenge barnet er i bhg blir det oppfulgt av assistent - så mor og far kan gå på jobb. Helt ærlig hadde det vært perfekt om alle barn med 100% hjelpebehov kunne fått BPA inn i barnehagen! Så kunne BPA fulgt opp det syke barnet - gitt deres primærbehov: trøst, kos, "likeverd" og Jeg savner Sommerfuglprinsessen (June...), Connie, familien K (fra Kongsvinger), tromsøværingen som er moren til Theo? Som var blind, familien Kvile og moren til hun Rora (Aurora). De gjorde en god jobb.. Det gjør også moren til Even!!! Synes snappen var mye bedre da!! I tillegg til hun unge som fikk et barn med alvorlig vitaminmangel, var MCAD eller noe mer alvorlig. Hun var blond, ble plutselig singel (alene med gutten) for ca 1-2 år siden? Noen som husker hva hun het? Tenker egentlig at de var med på å starte snappen, men tror/mistenker faktisk!!!!!! at de "brøt" fordi de ikke synes dette var greit..... Uansett; Veldig bra at barn som er annerledes belyses - men ikke på måten som B og moren til W gjør dette. Stakkars stakkars dattera, og søsteren til W!!!!!!!!!!!!!!! Bare å se snappen, så ser dere hvor ødelagt hun er..... Forresten tror jeg B har "Munchausen" syndrom.... "Endelig" fikk hun et "Timothy" syndrom - til og med en "egenart" og eneste "gen" i verden og kunne fortelle oss at hennes datter kan dø når som helst... Hun ville jo så gjerne liste opp "atopisk eksem" som diagnose.. Jeg mener ikke være slem!!! For all del!!!! Men synes de to... Men av personlig erfaring VET JEG!!!! At flere har hoppet av fordi de synes det blir litt for mye.... veldig rart med hun ene du nevner der da, hun er bo ei sv de som har fått mest kritikk her inne Det siste du skriver er så stygt at jrg har ikke ord Endret 23. januar 2022 av Orly 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 23. januar 2022 #994 Del Skrevet 23. januar 2022 Orly skrev (11 timer siden): Det som er aller verst er voksne folk som skal Sitte å dømme andre! Dømme? Det er ikke å dømme at man påpeker at hele snappen er forkastelig. Disse barna får brettet ut hele sin sykdomshistorikk, intime detaljer og privatliv til tusenvis av følgere. Det er ikke greit på noen som helst måte. De som er mest kritiske til denne grenseløse eksponeringen er foreldre som har barn med diagnoser selv. Det er mødrenes behov som står i fokus. Ikke barnas. Mødrenes behov for oppmerksomhet, sympati og fellesskap pakket inn i en god sak. Men det er ikke syke og dødenes barn sin jobb å drive folkeopplysning. Det kan gjøres på utallige andre måter enn å eksponere de. Vanskelig å komme med kritikk også, for da blir man pålagt alskens stygge motiv og karakteristikker. Kun fordi man er dypt uenig i måten de gjør ting på. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 23. januar 2022 #995 Del Skrevet 23. januar 2022 incintissima skrev (15 timer siden): Enig! Er sjokka over snapene. Så at den ene mammaen etter alt det «personlig-almanakk»-mølet snakket på svorsk til gutten sin som ligger der «en liten dritt er du, det er det du er!» 😭😳😳❤️ sånt går ikke an! Det ligger der ikke nå, men kommer ikke over det…Graverende! Hææ? I hvilken sammenheng?🤯 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. januar 2022 #996 Del Skrevet 23. januar 2022 incintissima skrev (16 timer siden): Enig! Er sjokka over snapene. Så at den ene mammaen etter alt det «personlig-almanakk»-mølet snakket på svorsk til gutten sin som ligger der «en liten dritt er du, det er det du er!» 😭😳😳❤️ sånt går ikke an! Det ligger der ikke nå, men kommer ikke over det…Graverende! Denne reagerte jeg også veldig på. Hun sa det jo på kødd til sønnen som følge av at sønnen køddet med søsteren og nektet å svare henne (han har ikke språk, men han lager en rulle-bevegelse med øynene som betyr nei og et nikk/lyd som betyr ja. Dette har de demonstrert tidligere, og det er helt tydelig at det er beviste svar fra gutten. Ingen tvil om det. Så moren snakket etter han pga han ikke ville svare lillesøster. Og det er helt fair. Men; det er måten man ordlegger seg på! Hun kunne heller f.eks ha sagt «din lille ramp», «tullegutt», «lille bølla» ol. Men man kaller ikke ungen sin for en liten dritt. I allefall ikke et barn som ikke klarer å uttrykke følelsene sine når han blir kalt for en liten dritt. Glemmer aldri en gang for endel år siden da yngste her var i verste pre-teen alderen og var opprørsk til det meste. Husker jeg sa til henne «nå må du slutte å oppføre deg som en drittunge». Og hun ble så lei seg! Kjempelei seg pga hun tolket det som at jeg sa at «du ER en drittunge». Mens jeg mente ikke at hun var en drittunge, men det var oppførselen jeg reagerte på, som om hun skulle være en drittunge selv om hun ikke er det. Men ungen min var da 12-13 år, og hun er frisk, og vi fikk snakket ut og jeg fikk møtt henne på hennes følelser, og vi fikk oppklart misforståelsen. I tillegg til at jeg ba om unnskyld for at jeg uttalte meg uklart, og at hun selvfølgelig for alt i verden ikke er en drittunge. Denne gutten her derimot…..hva vet moren om hva han tenker og føler når hun kaller han for en dritt? Hvordan kan hun vite at han ikke ble lei seg og ligger med tanker han ikke klarer å uttrykke? Hvordan kan hun møte han på følelsene hans? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. januar 2022 #997 Del Skrevet 23. januar 2022 Twinkle~ skrev (1 time siden): Hææ? I hvilken sammenheng?🤯 Lillesøster satt å skulle spille en kortlek med storebror, og hun holdt opp ett og ett kort til han der han skulle svare nei eller ja på hvilket kort han ville ha (han ruller øynene imponerende rundt for nei, og lager et nikk med lyd for ja). Lillesøster pløyde gjennom hele bunken uten at han sa ja eller nei, tullet med søsteren rett og slett. Så moren snakket etter han. Først etter det så svarte han. Helt vanlig bølling mellom søsken 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 23. januar 2022 #998 Del Skrevet 23. januar 2022 Hummingbird2 skrev (2 timer siden): Dømme? Det er ikke å dømme at man påpeker at hele snappen er forkastelig. Disse barna får brettet ut hele sin sykdomshistorikk, intime detaljer og privatliv til tusenvis av følgere. Det er ikke greit på noen som helst måte. De som er mest kritiske til denne grenseløse eksponeringen er foreldre som har barn med diagnoser selv. Det er mødrenes behov som står i fokus. Ikke barnas. Mødrenes behov for oppmerksomhet, sympati og fellesskap pakket inn i en god sak. Men det er ikke syke og dødenes barn sin jobb å drive folkeopplysning. Det kan gjøres på utallige andre måter enn å eksponere de. Vanskelig å komme med kritikk også, for da blir man pålagt alskens stygge motiv og karakteristikker. Kun fordi man er dypt uenig i måten de gjør ting på. Hvordan vet du at folk som er i mot er de med barn med spesielle behov selv? Det er ikke min oppfatning hverfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umami Skrevet 23. januar 2022 #999 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) shab skrev (15 timer siden): Jeg savner Sommerfuglprinsessen (June...), Connie, familien K (fra Kongsvinger), tromsøværingen som er moren til Theo? Som var blind, familien Kvile og moren til hun Rora (Aurora). De gjorde en god jobb.. Det gjør også moren til Even!!! Synes snappen var mye bedre da!! I tillegg til hun unge som fikk et barn med alvorlig vitaminmangel, var MCAD eller noe mer alvorlig. Hun var blond, ble plutselig singel (alene med gutten) for ca 1-2 år siden? Noen som husker hva hun het? Tenker egentlig at de var med på å starte snappen, men tror/mistenker faktisk!!!!!! at de "brøt" fordi de ikke synes dette var greit..... Martine finner du på TikTok martinesimensen Hun har forøvrig ny mann og nytt barn (ser det ut som på videoene) Endret 23. januar 2022 av Umami 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 23. januar 2022 #1000 Del Skrevet 23. januar 2022 shab skrev (17 timer siden): Dette blir sikkert slettet, men hun som hadde snappen i går mener at hennes W følger den mentale alderen som hans jevnaldrende. Det tror faktisk ikke jeg. Ergo er det veldig graverende hva hun utsetter ham for. Et multihandicappet barn/ungdom kan faktisk være kognitivt frisk og dermed aldersadekvat. I følge mor er han det. Han har ikke språk og bruker ASK. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå