Gå til innhold

Hva er din klementin-spise-rekord?


Gjest supernova_87

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
1 minutt siden, NancyDrew skrev:

Jeg aner faktisk ikke, om det bare er jeg som reagerer eller om det er en... greie :sjokkbla: Men nå skal det sies at jeg kjenner det romsteres etter bare èn, da :hoho:

Man er ikke voksen før man når stadiet der hvor en kan snakke høyt om promp igjen!

Ja, jeg lurer også på om det er en greie! Kanskje vi får svar på det viktige spørsmålet i løpet av tråden! :laugh: 

Wow, kanskje dette ble dagen jeg ble voksen? Bortsett fra at jeg ikke sa det HØYT da? ... :fnise: Okei, dere må aldri si til noen det jeg skriver nå, nå sa jeg nettopp "promp" høyt ut i stua her og lo for meg selv. Så teit og herlig jeg føler meg! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Jerry Lee said:

Så det. Men de må da også være forbedret.  Ingen vil ha alle de steinene de opprinnelig hadde.

Jeg vil. Mandariner er saftigere og har mer smak. Blåser i steinene, bedre enn tørre klementiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rainstorm skrev:

Det må jeg prøve, å ha dem i kjøleskapet! Jeg gleder meg til jeg får en skikkelig sur en! 

De blir litt mer vriene å skrelle når de er kalde, men det er SÅ verdt det.   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 minutter siden, blaamandag skrev:

Jeg vil. Mandariner er saftigere og har mer smak. Blåser i steinene, bedre enn tørre klementiner

Tørre klementiner? Ikke de jeg har smakt i alle fal! Finnes jo noen dårlige dager for klementinene også, men dårlige dager har vi jo alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, blaamandag skrev:

Jeg vil. Mandariner er saftigere og har mer smak. Blåser i steinene, bedre enn tørre klementiner

Hvis du vil ha mandariner slik de var med mer steiner enn kjøtt er du spesiell. Alle steinene var jo grunnen til at de forsvant fra det norske markedet. Ingen ville ha dem. Tror ikke du har spist mandariner før de ble borte i Norge.

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rainstorm skrev:

Tørre klementiner? Ikke de jeg har smakt i alle fal! Finnes jo noen dårlige dager for klementinene også, men dårlige dager har vi jo alle. 

For det meste er de veldig saftige.  Og det ser og kjenner man jo på dem, og plukker ikke de som ER tørre.  ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
7 minutter siden, Jerry Lee skrev:

For det meste er de veldig saftige.  Og det ser og kjenner man jo på dem, og plukker ikke de som ER tørre.  ☺

Nei, ikke sant! 

I morgen skal jeg ha kjøleskapskalde klementiner! Det blir litt av en opplevelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jerry Lee said:

Hvis du vil ha mandariner slik de var med mer steiner en kjøtt er du spesiell. Alle steinene var jo grunnen til at de forsvant fra det norske markedet. Ingen ville ha dem. Tror ikke du har spist mandariner før de ble borte i Norge.

Fikk mandariner i Norge på åtti tallet, husker dem fra barndommen. De var vanskelige å skrelle, saftige, syrlige og hadde steiner som appelsin, de var ikke sitrusfruktenes svar på vannmelon som du beskriver dem. Har spist mye mandariner rett fra treet siden, de er fortsatt bedre enn de tørre og søte klementinene man får i Norge 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rainstorm skrev:

Nei, ikke sant! 

I morgen skal jeg ha kjøleskapskalde klementiner! Det blir litt av en opplevelse! 

Nettopp.

Kos deg.  Men som jeg sa...litt vanskeligere å skrelle.  Alt trekker seg sammen ved kjølighet.  Så også klementiner. Slik at skallet sitter litt hardere på fruktkjøttet enn på en romtemperert en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, blaamandag skrev:

Fikk mandariner i Norge på åtti tallet, husker dem fra barndommen. De var vanskelige å skrelle, saftige, syrlige og hadde steiner som appelsin, de var ikke sitrusfruktenes svar på vannmelon som du beskriver dem. Har spist mye mandariner rett fra treet siden, de er fortsatt bedre enn de tørre og søte klementinene man får i Norge 

 

Dette skulle være en morotråd. Derfor er jeg lei meg for å si at jeg ikke tror deg.

Kan vi la det ligge?   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jerry Lee said:

Dette skulle være en morotråd. Derfor er jeg lei meg for å si at jeg ikke tror deg.

Kan vi la det ligge?   :)

For al del. Blir like dårlig i magen av å spise mye mandarin som klementin, minimal forskjell mellom dem der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, blaamandag skrev:

For al del. Blir like dårlig i magen av å spise mye mandarin som klementin, minimal forskjell mellom dem der

:skratte:   :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Tror ikke jeg har spist mer enn 3 på en dag, men jeg er litt rar for jeg spiser kun klementiner når det er jul, jeg klarer ikke å spise de ellers på året, merkelige det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
På 14.11.2018 den 3.05, Jerry Lee skrev:

Nettopp.

Kos deg.  Men som jeg sa...litt vanskeligere å skrelle.  Alt trekker seg sammen ved kjølighet.  Så også klementiner. Slik at skallet sitter litt hardere på fruktkjøttet enn på en romtemperert en.

Nå har jeg prøvd kjøleskapskalde klementiner! De gjorde virkelig at det ble bare enda bedre! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rainstorm skrev:

Nå har jeg prøvd kjøleskapskalde klementiner! De gjorde virkelig at det ble bare enda bedre! :) 

Fint det smakte.   😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...