Gå til innhold

Alidas nye bok

Alida

Anbefalte innlegg

Har hatt et par netter hvor jeg sover mye bedre, og det har sikkert sammenheng med litt mer aktive dager. Gjør ikke så voldsomt mye, men litt hver dag. På mandag var jeg innom jobben min. I går lunsj med broren min og omvisning på Ullevål om kvelden. I dag har jeg spist lunsj med en kollega som også er sykemeldt ,og i kveld skal vi til svigers og spise middag (ikke at det er det hyggeligste jeg vet akkurat :forvirret: )

Nok en fødedrøm i natt: Begynte fødselen 26 sptember og måtte avslutte den den 20 oktober :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EN MÅNED TIL TERMIN I DAG

Gurimalla....

I dag har jeg ikke en eneste plan og det er faktisk litt deilig, da det har blitt litt farting i det siste. Det er heller ikke vær som innbyr til så mye aktivitet. Har satt på en vask, leilighet er nogenlunde strøken, så da setter jeg meg i sofen med god samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker igjen :hoppe: Dette går faktisk fort, Alida!! Ååå, så morsomt det blir.. Tenk når lille Celine ligger i armene dine! Sukk... :hjerter:

God helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, April, det er helt rart... og det har nok ikke helt gått opp for meg at jeg faktisk snart skal få holde min egen baby i armene

I dag kom mannen min hjem med nydelig blomsterbukett "bare fordi du er den du er " som han sa. Snille mannen min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde jeg time hos jormor kl.8.30 . Rart å være ute så tidlig. Var hjemme igjen før jeg vanligvis pleier å stå opp ;)

Alt ok, bortsett fra blodtrykket selvfølgelig, men det er jeg på en måte vant til nå.

Fikk pratet litt om mine søvnproblemer og at jeg gruer meg sånn til fødselen, og skal prate enda mer om det neste uke. Skal skrive et brev til som skal ligge ved journalen min slik at jormor ved fødselen er forberedt.... Noen ganger lurer jeg på om det bare er meg som gruer meg så fælt ? Tenker masse på forskjellige skrekkscenarioer og forestiller meg alt som kan gå galt. Forestiller meg selvfølgelig at jeg kommer til å ha verdens verste og lengste fødsel, og jeg gruer meg sånn til å ha det så vondt og ikke ha kontroll, osv osv.

Klarer nesten ikke å glede meg til å se Celine en gang, fordi jeg gruer meg sånn til det jeg må igjennom først. Noen ganger vil jeg bare at tiden skal stoppe, slik at jeg bare kan fortsette å være gravid i evig tid og slippe og føde ;)

Uff, irriterer meg at jeg er så pysete. Virker ikke som om det er noen andre som har det sånn. Og enda kan det jo være en god stund igjen, kommer til å bli helt smårar til slutt jeg.

Teite tanker, men måtte bare få dem ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 + 0 .....

Får ikke sove lenger... får holde meg oppe litt , og så prøve igjen...

Sover virkelig helt utrolig dårlig for tiden. Selv om jeg er stuptrøtt når jeg legger meg om kvelden, kommer det masse dumme tanker sigende, og jeg blir liggende våken, og når jeg først sovner er det en dårlig søvn, og jeg våkner hele tiden. Stakkars mannen blir vel smårar av at jeg ligger og vrir på meg hele tiden. Men det er vel sånn jeg må regne med den siste tiden ;) Men det hadde jo vært godt å få sove nå som jeg "kan "......

Ellers har uken gått nogenlunde fort selv om jeg ikke har gjort allverden. Hadde en veldig hyggelig dag på onsdag. Da var jeg sammen med mamma hele dagen. Hun bor i Stavanger, men hadde et tidlig møte her i byen, og resten av dagen til min disposisjon. Vi ruslet rundt på Aker Brygge og Karl Johan, spiste lunsj og koste oss og kjøpte bittelitt babyklær. På kvelden var vi ute og spiste sammen med mannen og broren min før vi kjørte hun til Gardermoen. Kjempehyggelig dag, men var helt utslitt i ryggen og føttene da kvelden kom.

Denne helgen har vi ingen store planer. Skal møte en venninne til lunsj i dag, og så må vi vel gjøre en del siste innkjøp av babyting, og så hadde det vært fint med litt søvn innimellom....

Skulle egentlig hatt min siste arbeidsdag i dag.....

Takk for klem, Coral :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du gruer deg til fødselen, det gjorde jeg også en periode! Men så tenkte jeg at vet jo ikke hva jeg går til og da orker jeg ikke å bruke tid og energi på å grue meg. Og det funket faktisk.. Og når fødselen starter, vil du helst bare bli ferdig og når det lille nurket ditt kommer i armene dine- et ubeskrivelig øyeblikk..:hjerter:

Nyt den siste tiden, for livet blir aldri det samme igjen! (På en positiv måte altså ;) )

God helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for at du hentet meg frem etter at jeg hadde vert fraverende i mange uker noe som skyltes datatrøbbel.

Begynner å nerme seg termin hos deg og.

Spennende tider vi har i møte.

Vi får kose oss med magene mens vi ennå har de :) og leve med de små plagene vi har i forhold til den store gevinsten vi får.

Ha ei god uke.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj, jammen meg er det nesten bekmørkt og klokka er ikke 16 engang. Jaja...

Vært hos jordmor igjen. Da blodtrykket skulle måles viste det 204 /192 !!!! "Jeg burde vel egentlig vært død, jeg" sa jeg til jormoren :ler: Det var visst noe feil med apparatet. Da vi tok det igjen viste det 132/83. Undertrykket har ikke vært så lavt siden i sommmer. Kunne nesten begynt å jobbe igjen, hvis det ikke hadde vært for at jeg ikke er sykemeldt lenger, men derimot har permisjonen begynt.

Ellers fikk vi pratet litt mer om min stadig større angst for fødselen og hun skal avtale time hos meg på Ullevål der de visstnok er vant til sånne som meg.... slik at jeg kan få en egen samtale der i neste uke. Og bare det fikk meg til å føle meg en smule bedre. Fikk også resept på sovepiller (ikke farlige for babyen). Vet ikke om jeg kommer til å benytte meg av dem, men det er greit å ha i bakhånd. Jeg trenger jo å være uthvilt og en ca 4 timers søvn som er det jeg totalt har i løpet av et døgn (ikke sammenhengende) , er kanskje ikke nok.

Ellers var vi på et skikkelig raid på Barneverden på lørdag, så nå har vi vel nesten det meste i hus. I går tok den snille mannen min og vasket alle klærne hennes (begynner å bli en del :sjenert: ). Så ved siden av meg står tørkestativet fullt av rosa og hvite klær (stakkars hun hvis hun er en gutt). Vi (= mannen) monterte også opp vognen, som nå står klar i gangen. Merker at jeg gleder meg mer og mer. Ikke misforstå meg,for jeg har gledet meg hele tiden, men noen ganger, og da særlig om natten tar dumme tanker over og overskygger gleden. Men det hjelper å vite nå at jordmoren min tar meg seriøst, og at jeg skal få mer hjelp.

Og mannen min, den snille og gode mannen min- vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten han altså. Han er bare så engasjert. Det er han som har satt opp regneark over alt vi trenger, og oppdaterer listen over hva som må kjøpes inn. Han som ordnet all vask av klærne og tingene hennes. Stiller masse spørsmål til jordmor.Han viser rett og slett en slik omsorg og interesse at jeg blir helt rørt. Heldige meg som har en slik mann !

Hei på dere,Lisemor og April :klem: Tusen takk for hyggelige ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gurimalla, for en døgnrytme jeg har. Satt oppe til ca 3. Sovnet , men våknet sånn halvveis hele tiden(og drømte masse om at jeg fødet.) Våknet da mannen dro i 7-tiden, og var oppe fra 8-10. Så la jeg meg igjen og våknet kl 14 :overrasket:

Jaja, får vel bare konstatere at sånn er det bare, akkurat nå. Begynner å bli vant til dette.

Etterpå skal jeg være med lillebror og flytte. Ikke det at jeg får gjort noe særlig når jeg tenker meg om. Blir vel mest stående og se på... men har jo god unnskyldning da. Og så drar vel kanskje jeg og mannen på noen møbelsentre elller IKEA. Mannen påstår at vi trenger tepper da det visstnok er gulvkaldt i leiligheten vår , noe jeg ikke kan uttale meg om da jeg stort sett går rundt barbeint hele tiden. Vanligvis er det jeg som pleier å sitte inntullet i pledd og mannen som går rundt i t-skjorte. Nå er det omvendt, skjønner ikke hvorfor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig mann du har, Alida :hjerte: Flott at han ordner opp og tar vare på deg nå, men så er jo han heldig som har deg også da!

Håper du får hvilt ut innimellom, kjedelig å ikke få sove. Godt du skal til samtale vedr fødselen også, hjelper nok mye bare å få pratet om bekymringene dine med noen som kan mye om sånt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Coral, og Lisemor: Stor :klem: til dere !

38 +0 .....

Bååååring.

Litt rart å tenke på at jeg i egentlig kan føde når som helst , men at det også kan være en måned til. Satser på noe midt i mellom jeg.... for selv om jeg kjeder vettet av meg, er jeg ikke klar ennå.. (vil jeg noen gang bli det ?) Føler at jeg må til samtale på Ullevål først for å bli beroliget; trenger å høre noen si at de skal passe på meg, at alt skal gå bra og at jeg ikke kommer til å dø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet fra Ullevål der jeg og mannen har vært i en kjempefin samtale med en jordmor. Vi satt bare og pratet i en time, jeg fikk levert et brev jeg har skrevet , hun informerte litt, jeg gråt litt, men føler meg mye bedre og roligere nå. Hun noterte mange av mine tanker og bekymringer i journalen min. Noen ganger bare trenger man å få pratet med andre og få lesset av seg noe av det man går og bærer på. I tillegg hjelper det at jeg har hatt min første hele natt med søvn på mange uker. Natt til i går sov jeg faktisk ikke et eneste sekund, og da jeg hadde time hos min vanlige jordmor bemerket hun hvor sliten og medtatt jeg så ut. Jeg har jo fått sovepiller, men har ikke turt å ta dem, fordi jeg har vært redd for at det kan være skadelig for babyen, men etter at jordmor forsikret meg om at så ikke var tilfelle, tok jeg en i natt, og jammen meg virket den ikke .... tok som vanlig litt tid å sovne, men så sov jeg sammenhengende hele natten. Følte meg som et nytt menneske da jeg våknet i dag. Så det sammen med samtalen med Ullevål i dag gjør at jeg føler meg mye bedre, for jeg har hatt noen dårlige dager i det siste. (og nå er det faktisk en øøørliten del av meg som begynner å glede seg til fødselen....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, mannen har bestilt smurfens ankomst før søndag, da er det nemlig farsdag, og han vil gjerne ha gave.....

Har sagt at han kan få det selv om hun ikke er født, han er jo pappan hennes allerede, men det var visst ikke godt nok ; hun må jo kjøpe den selv :ler:

Søt mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: søt mann, ja :)

Og uansett hvordan fødselen blir: det går over. Ingen føder i over en måned, eller hva det var du drømte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...