April Skrevet 10. november 2005 #181 Skrevet 10. november 2005 10 dager igjen til termin! Ååå, så spennende det blir!! Søt mann du har da
Alida Skrevet 11. november 2005 Forfatter #182 Skrevet 11. november 2005 39 + 0 .... Wow...... Her kommer noen scener fra en høygravids hverdag: I går hadde den snille mannen foreslått at vi skulle gå ut på restaurant og spise middag, og jeg hadde gledet meg hele dagen, siden høydepunktet mitt stort sett er den daglige turen på Rimi. Pyntet og shainet meg, og gjorde meg så pen jeg kunne med de begrensede midlene jeg har for tiden. Så skulle vi gå, men tror dere denne damen fikk på seg støvelettene sine ?? Å nei da, det var helt umulig å få dem på seg. Det er er kanskje en måned siden jeg brukte dem forrige gang, og jeg er jo klar over at beina mine har hovnet mye opp i det siste, men visste ikke at det var så ille.... Så da sto jeg der da, og de eneste skoene jeg kunne få på meg var joggeskoene mine som jeg subber rundt i hele tiden ellers, og det syntes jeg bare var helt uholdbart siden jeg hadde pyntet meg sånn ellers, så da kom tårene da.... Sto og hulket og gråt mens jeg desperat prøvde å få på meg støvelettene, og stakkars mannen sto ved siden av og visste ikke helt hva han skulle si..... Til slutt fant jeg noen skoletter jeg kunne bruke, men da jeg hadde stolpret meg bort til bilen hadde jeg kjempevondt i både ryggen og beina, og hulket og gråt som bare det. Så vi kjørte en stund før mannen fant ut at dette var håpløst, kjørte meg hjem igjen , tok på meg gravideolabuksen min og joggeskoene mine og tørket tårene mine, og så prøvde vi på nytt ! Og tro det eller ei, fikk vi en hyggelig kveld til slutt. Selv om jeg ikke ville gå på fint sted med mine joggesko, men mannen mente at den store magen dro all oppmerksomheten bort fra skoene, og at hvis jeg ble nektet servering pga dette måtte jeg bare forklare at jeg rett og slett ikke kom inn i noen andre sko, og høygravide skal vel også få lov til å spise på fin restaurant...... Så.... sånn var det, må jo le av meg selv, men det var virkelig fryktelig trist mens det sto på. Og stakkars mannen min, han er så rolig og god, men han må jo noen ganger lure på hva han har giftet seg med. Han sa han vurderte å skrive en bok....
Klips Skrevet 14. november 2005 #183 Skrevet 14. november 2005 Godt det ble en koselig kveld, da. Må jo le litt av deg, jeg vet jo akkurat hvordan det er. Fikk litt tårer i øynene mens jeg leste også. Det er en spesiell periode i livet dette her. Er takknemlig for at jeg får oppleve den, på godt og vondt. Man er i det minste veldig i live. Følelsene i hvert fall.
Alida Skrevet 18. november 2005 Forfatter #184 Skrevet 18. november 2005 Hei, Klips- ja, det er en spesiell tid i livet ,så jeg får vel bare nyte den Har heldigvis evnen til å le av meg selv... Har i de siste par dagene også felt noen tårer fordi den dumme pc`en slo seg av uten grunn.... og fordi jeg ikke klarte å åpne opp et glass med indisk saus..... say no more. Vel ,har ikke orket å oppdatere så mye her inne i det siste, rett og slett fordi jeg ikke har så mye å berette, men i dag skriver vi altså 40 + 0 .... eller er det T -2 man sier nå ?? Uansett, Celines ankomst nærmer seg med stormskritt, og jeg gleder meg sånn, og gruer meg sånn (til fødselen altså¨, ikke til hun kommer ), og da er vel alt slik det skal være ?? Akkurat nå håper jeg hun i alle fall venter en dag, for vi er bedt i 30-års dag i morgen, som det hadde vært hyggelig å være på, og når jeg først har ventet sååå lenge kan jeg godt vente en dag til . Men etter det er hun hjertelig velkommen altså. Har forresten veldig på følelsen av at jeg kommer til å gå godt over termin, så foreløpig er jeg ganske så tålmodig. Nå har jeg jo gått hjemme og kjedet meg så lenge, at et par uker fra eller til ikke er så farlig ... (sier jeg i dag, og så kan dere høre om jeg er like "fornuftig" om to uker hvis hun fortsatt ligger godt plassert i magen da) Vel, de to siste dagene har jeg hatt hyggelige lunsjplaner. I dag har jeg ingenting planlagt, men det er ok.... er jo snart helg, og har to deilige dager sammen med mannen. Kanskje den siste helgen der det bare er oss to ?
Gjest Coral Skrevet 18. november 2005 #185 Skrevet 18. november 2005 Spennende tider for dere, Alida Bare et par dager til termin.. Tenk at lille Celine snart er hos dere
Alida Skrevet 18. november 2005 Forfatter #186 Skrevet 18. november 2005 Åååå, kjeder meg i dag, altså. Gidder ikke å finne på noe å gjøre heller. Ting jeg gleder meg til etter Celine er født : Ligge på magen Spise rå kjøttdeig Gå med støveletter Ta på meg ringer igjen Drikke øl og vin (etterhvert) Ha mer enn tre antrekk som er brukandes Shoppe massssse klær Bøye meg uten problemer Knyte skolissene uten større problemer Slippe den j**la halsbrannen Ikke måtte tisse hver halvtime Men gleder meg mest av alt til å endelig å få hilse på jenta mi. (og kommer nok til å savne den store fine magen min litt også )
April Skrevet 20. november 2005 #187 Skrevet 20. november 2005 I dag har du termin!!! Kanskje veslejenta har kommet allerede! Gleder meg til å høre fra deg.. Spennende dager i vente nå.. Ha en fin søndag!
Alida Skrevet 20. november 2005 Forfatter #188 Skrevet 20. november 2005 Hei April, er her ennå jeg, og i dag er det altså TERMIN !! Virker ikke som om det er noe på gang ennå nei. Har hatt en kjempehyggelig helg. I går var jeg og mannen på en liten shoppingtur i sentrum, og om kvelden var vi altså i 30-årsdag på et utested. Fikk masse oppmerksomhet siden jeg har termin i dag. Virket som om det var noe stort at jeg klarte å karre meg ut så sent i svangerskapet Trodde ikke det var så big deal jeg, men det var en del som bare måpte og ikke trodde på meg når jeg sa at jeg hadde termin. Nuvel, bare hyggelig med positiv oppmerkomhet og komplimenter om at jeg så godt ut. Ikke akkurat hverdagskost for tiden. I dag har vi vært i bursdagsselskap til vårt lille fadderbarn som fyller to og det var også veldig hyggelig. Så det har vært en ganske så sosial helg. Men nå kan hun egentlig bare komme, for nå har jeg ikke flere planer fremover bortsett fra å føde
Alida Skrevet 21. november 2005 Forfatter #189 Skrevet 21. november 2005 Vært på (siste ??) jordmorkontroll. Alt var i skjønneste orden. Hadde en halv time sparketest først (hyggelig å høre hjerte, men gud så kjedelig å ligge der i en halvtime) , og det var visst en baby som hadde det bare bra. "Klar for fødsel" skrev jordmor som siste kommentar på helsekortet, og det var den siste linjen også (ja, jeg vet jeg har hatt en del mer kontroller enn vanlig...), så nå er det bare å komme ut, hører du Celine ?? Og tro det eller ei, men vekta er allerede på vei nedover Hadde gått ned en halv kilo siden forrige uke. Jordmor lurte på om jeg hadde begynt å slanke meg, men jeg kan love at så ikke er tilfelle...... spiser sjokolade hver dag
April Skrevet 21. november 2005 #190 Skrevet 21. november 2005 Da håper vi at Celine titter frem snart Ha en fin kveld!
Klips Skrevet 23. november 2005 #191 Skrevet 23. november 2005 spiser sjokolade hver dag ← Det får man lykkelige barn av, leste jeg akkurat et sted.
Alida Skrevet 23. november 2005 Forfatter #192 Skrevet 23. november 2005 Da tror jeg det er en harmonisk unge som er på vei...... Er her ennå ja, og føles ikke som om noenting er på gang heller. Vet jo at det er veldig normalt å gå over tiden, men tålmodigheten blir liksom litt mindre for hver dag som går. Men uansett er det jo ikke lenge igjen. Og iflg min svigermor skal jeg være glad for at jeg "slapp" å få en skorpion, da de iflg hun visstnok ikke er no særlig til folk I dag går vi inn i Skyttens tegn , så da slapp vi det "problemet". (Bryr meg egentlig ikke om sånt, men ble litt fascinert av resonnementet hennes)
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #193 Skrevet 23. november 2005 Har lest dagboken din nå, lykke til med fødselen! Håper det skjer noe snart nå
April Skrevet 23. november 2005 #194 Skrevet 23. november 2005 Jeg som var sikker på at du hadde født nå...
April Skrevet 28. november 2005 #195 Skrevet 28. november 2005 Nå regner jeg med at Celine har kommet! Spent på å høre fra deg
Alida Skrevet 29. november 2005 Forfatter #196 Skrevet 29. november 2005 Hmm... er her fortsatt jeg, og det er den store magen min også.... Har liksom ikke orket å være her inne i det siste, verken i min egen eller andres dagbøker, men jeg skal prøve å komme sterkere tilbake etterhvert..... I dag skriver vi T + 9. Tror liksom aldri hun kommer ut jeg. Var på den siste ordinære jordmorkontrollen i går. Alt står bare bra til, og det er jeg selvfølgelig kjempeglad for. Det virker som om Celine har det helt topp inne i magen. Har på time til overtidskontroll på Ullevål på fredag, men det er ikke sikkert at jeg blir satt i gang da. De vil jo helst at babyen skal komme av seg selv, og det vil jeg og. Jeg som gruer meg sånn til å føde, og har hørt at veene blir enda verre når man blir satt igang, så jeg vil helst unngå det hvis jeg kan. Ikke det at jeg har noe valg da.... Her er det ikke jeg som bestemmer. Ellers er det ganske så rart å drive å gå her på overtid og vente på å føde. Resten av livet er liksom litt satt på vent på en måte. Men jeg føler at jeg er ganske flink til å holde spiriten oppe, begynner å bli ganske vant til å gå her og stulle for meg selv. I går var det veldig hyggelig for da var på pappa på møte her i byen, og tok med meg og mannen og broren min ut for å spise middag. På søndag var vi på barnebursdag med 10 unger og foreldre. Hyggelig det og. Fikk masse komplimenter på hvor fin gravid jeg er, ser at folk blir ganske overraska når de hører at jeg har gått over tiden. Suger til meg alle komplimenter jeg kan jeg, føler meg jo selv som en hvalross. Så er det pån igjen med venting igjen.... PS. Hei, Frysepulver, så hyggelig med et nytt ansikt her Og hei April, bra du holder liv i dagboka mi, håper jeg snart kan berette om hyggelige nyheter
Alida Skrevet 30. november 2005 Forfatter #198 Skrevet 30. november 2005 Buhu.. her sitter jeg ...klokka nærmer seg fire på natta, og jeg er blitt syk. Skikkelig potte tett forkjøla. Merka det når jeg våkna i går og så ble det bare verre utover dagen. Helt tett i nesa, og gjør kjempevondt i halsen og ørene hver gang jeg svelger, så nå får jeg ikke sove. Og det synes jeg er skikkelig dårlig timing, det er nå 10 dager over termin, men nå håper jeg bare at hun holder seg inni der en stund til, for jeg er faktisk ikke i form til å føde nå ! Jaja, this too shall pass
Klips Skrevet 30. november 2005 #199 Skrevet 30. november 2005 Husker godt den følelsen av å ha livet på vent, ja. Nå skal jeg forøvrig dele med deg min beskjedne erfaring med å bli satt i gang: de første trinnene består i å modne livmorhalsen. Dermed kan det godt hende riene starter av seg selv (det gjorde de hos meg). Og da tror jeg ikke de er noe vondere enn vanlig. Hvis man derimot må ha drypp for å starte riene kan det være de blir vonde så fort at man ikke får tid til å venne seg til dem, det er i hvert fall det jeg har hørt når folk snakker om at det er vondt å bli satt i gang. Personlig synes jeg fødselen som ble satt i gang var å foretrekke, det ble fortere kjempevondt, men det var jo også mye fortere over Så det jeg skulle si var altså at det trenger ikke bli vondere fordi om du blir satt i gang, det ble det i hvert fall ikke for meg.
Alida Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #200 Skrevet 3. desember 2005 Tusen takk for oppmuntrende ord, Klips, for det ser ut som om det går mot igangsetting her i gården. T + 13...... Er bare innom med en kjapp oppdatering, Har så mye tanker og følelser i hodet mitt nå at det er vanskelig å få skrevet dem ned når man er midt oppe i det. Ikke noe spesielt , bare masse tanker her jeg går og venter og venter på at babyen min skal bli født. Kanskje jeg klarer å få formidlet det etter at fødselen er over. I går var vi altså på overtidskontroll på Ullevål. Tok sparketest, målte blodtrykk, tok ultralyd og alt var ok. Legen tok også og kjente etter om jeg var moden (AU !!!). Noe jeg ikke var..... Fikk time på fødeavdelingen til mandag morgen, og da regner jeg med at jeg blir satt i gang. Hvis det ikke starter av seg selv da, noe jeg har mistet troen på.... Tror forresten slimproppen (fryktelig ord) gikk i dag tidlig, men det kan jo behøver jo ikke bety at noe er på gang ennå så vidt jeg vet. Legen anbefalte sex og rødvin... og når legen har sagt det kan man vel ta seg et par slurker med god samvittighet, så det gjorde jeg i går, og tror det blir et par til i dag. Men vi prater et par slurker altså, ikke mer. (Nå er det rødvinen jeg prater om altså, ikke sexen ....) Uansett: om et par dager er jeg mamma, og dette var helt sikkert den siste helgen der vi kun er to ( det har vi trodd i mange helger nå) Ganske så overveldende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå