Gå til innhold

Alidas nye bok

Alida

Anbefalte innlegg

Du, hvis du er sykmeldt, så er det vel fordi du trenger det? Å tillate deg selv å ta det med ro er det beste du kan gjøre for svangerskapet ditt, er det ikke verdt det?

Det er siste gang på årevis du har muligheten til å sette deg selv først og gjøre ting som du liker. Om noen måneder blir du slukt med hud og hår og eid av en annen person. Og du skal jobbe i rundt 40 år til. Hva er 40 år sett opp mot sykmelding noen uker/måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn. Da er jeg blid igjen.

Takk for kloke ord, Klips. Du har helt rett, tar bare litt tid for en grinete dame å innse det.

En grunn til at jeg var så innmari misfornøyd, var at jeg plutselig fikk min egen utilstrekkelighet slengt rett i fleisen. Jobben min er jeg nemlig god til (ok, så er jeg ikke rakettforsker akkurat, men jeg er flink til det jeg skal), og der andre koser seg hjemme med pusle med forskjellige ting, blir jeg stort sett sittende tafatt i sofaen: Jeg hater å lage mat, har ikke bakt et brød/lagd en kake i hele mitt liv, interesser meg ikke for å lage album (har kun ett, fra da jeg bodde i USA), interesserer meg ikke for håndarbeid (lagde et halv skjerf da jeg sluttet å røyke, men det var bare for å holde i noe annet enn røyken og det ble stygt, og jeg syntes at det var kjedelig)

Så, der har du meg :sjenert:

Og jeg så for meg en hel haug av intetsigende kjedelige dager i full selvmedlidenhet.

Men har heldigvis klart å jobbe litt med meg selv i løpet av helgen, for det gagner ingen, aller minst meg selv å sitte å være potte sur i to måneder. Det viktigste er jo faktisk at alt går bra med Celine, og da er mamman hennes nødt til å slappe av. Det kan hende at jeg prøver meg på et brød eller to , men da skal det være fordi jeg vil, og ikke fordi jeg føler at jeg må fordi alle andre gjør det. Jeg er ikke alle andre, bare lille meg , og det får være godt nok ;)

Så det blir sikkert noen kjedelige dager innimellom, men da får det bare bli det. Skal i alle fall prøve så godt jeg kan å gjøre dagene så hyggelige som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er godt nok å bare være deg :klem: Vi må alle gjøre som det passer for oss og ikke gjøre noe bare fordi alle andre gjør det!! Fyll dagene med akkurat det DU har lyst til :) Men kanskje tiden er der for å utforske nye hobbyer eller rett og slett prøve ting man ikke har gjort før?!

Kos deg i allefall masse!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme sier jeg, d*** i brødene :ler:

Men jeg ser vi har det litt omvendt sånn sett, jeg har døll jobb og for mange hobbyer (baking er IKKE en av dem).

Og jeg ble typisk IKKE sykmeldt....

:ler:

ironisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Dere er nå søte da, klemmer til begge to.

Og ikke har jeg verdens mest spennende jobb heller, har ofte vært dritlei og gledet meg til permisjon, men nå da jeg plutselig "ikke får lov" til å være der lenger, savner jeg plutselig jobben masse... og jeg gleder meg jo fortsatt til permisjonen da, gleder meg jo til å være sammen med babyen min .

Ellers har jeg ikke gjort mye i dag, var en tur på butikken, og handlet selvfølgelig alt for mye, slik at jeg gikk og bar på to tunge poser. Da kom plutselig mannen kjørende forbi, stoppet og "kjeftet" på meg fordi jeg bar altfor tungt , og bar posene hjem for meg, og kjørte videre. Litt komisk at han kom kjørende akkurat idet jeg kom ut av butikken, what are the odds, liksom.. ?

Ellers har jeg kjedet meg- masse, men jeg har også lest det mye omtalte bladet her inne på KG, og har grått en skvett og funnet ut at det alldeles ikke er synd på meg, jeg er faktisk ganske så heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da stikker jeg på nok et jordmorbesøk, og så er det bare å krysse fingrene for at blodtrykket mitt oppfører seg i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake. Alt ok. Blodtrykk fortsatt høyt (144/93), men ikke alarmerende. Urin fin, baby fin :)

Så da holder jeg meg vel utenfor sykehusinnleggelse en uke til..... føler jeg lever litt sånn fra uke til uke, men er jo ikke lenge igjen. Er jo heller ingenting som tyder på svangerskapsforgiftning akkurat nå, bortsett fra det høye blodtrykket, så jeg kan jo fortsatt unngå å få det, selv om jeg ikke har helt troa på det.

Ble forresten helt utslitt av to x 25 minutters spasertur frem og tilbake, så nå tror jeg jeg må legge meg nedpå litt. Er kanskje ikke helt feil at jeg er 100 % sykemeldt likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og spist lunsj med en venninne. Kjempehyggelig og timene føyk avgårde. Skulle ønske hver dag var sånn ....

Har forresten fått snudd døgnrytmen min litt på hodet av å gå hjemme. Sover ganske dårlig på nettene nå. Våkner så lett og har vanskelig for å sovne igjen. I natt var jeg oppe i ca to timer. Fikk tiden til å gå da jeg så at skattelistene var lagt ut. Så fra ca kl 4-5 satt jeg og snoket for å se hva venner og familie tjente :sjenert: Noe må man nå gjøre i søvnløse nattetimer...

Så sov jeg et par timer før de j...a søppelmennene vekket meg igjen kl 7, og så var jeg trøtt som en strømpe igjen da vekkerklokka ringte kl. 10.... og slik går no dagan.

I dag skriver vi 34 + 0

Får bli litt flinkere til å skrive sånt, har ikke vært det før.

Bare 6 uker igjen til termin. Det er ikke mye det. Har begynt å grue meg veldig til fødselen :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig jeg var på å oppdatere her da.. Kan ikke akkurat skylde på at jeg ikke har tid heller.... :sjenert:

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra nok en jordmorkontroll. Blodtrykket var 169/93 første gangen, men så målte hun det ca 10 minutter senere og da var det 139/84 ! Det var en smule forskjell det, men det er jo bare bra. Og hun sa det som jeg selv vet; at blodtrykket mitt kan være høyt fordi jeg blir så stressa bare av det faktum at jeg må måle det + legeskrekken min som slår inn hver gang jeg ser en hvit frakk...

Prøvde å ymte frempå om det kanskje var mulig med 50 % sykemelding igjen , men det var det ikke.Fikk ny sykemelding frem til permisjonen begynner(og det er jo bare snakk om tre uker ) Så nå skal ikke denne damen jobbe igjen før 30. 10 06 !!!

Ellers har jeg hatt en hyggelig helg. På lørdag var vi på BabyShop og Barneverden. Spiste lunsj på Grunerløkka og var hos en kompis av mannen om kvelden. På søndag gikk vi tur rundt halve Sognsvann.

Sover frykelig dårlig om nettene nå. Sover så lett og våkner av ingenting. Er sikkert våken en 5-6 ganger hver eneste natt. Må ikke tisse og har ikke vondt noe sted, så kan ikke klage, men søvnkvaliteten blir det så som så med. Sover derfor til 10-11 hver dag, noe som i alle fall får dagen til å gå....Prøver stort sett å være flink til å holde spiriten oppe, men dagene kan noenganger bli lange, men setter i hvert fall veldig stor pris på at jeg er i så fin form.

Nå skal jeg kose meg med cappuchino og Se & Hør.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å oppdatere garderoben til Celine litt. Til nå har jeg liksom kjøpt et plagg her og et plagg der når jeg har kommet over noe søtt, og størrelser litt her og der.... Men trenger vel en del "basisplagg" . Men i hvilke størrelser og hvor mye :icon_question: Har noe i størrelse 50 , men kan det bli for lite ? Vet jo ikke akkurat hvor stor hun har tenkt å bli....Noen lesere (eller sniklesere )som kan hjelpe ?

Er forresten "flink jente" som sto opp kl 9 i dag..... så får vi håpe det hjelper på søvnen i natt. Er trøtt som en strømpe nå i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla, snakk om å snu om på døgnrytmen.

Sto opp samtidig som mannen i dag tidlig (kl 6.30) Fikk ikke sove lenger da. Puslet litt rundt, leste bok og så på Apprentice i opptak fra i går. Kl 9 gikk jeg og la meg igjen for å ta en liten time på øyet.... våknet kl 13.30!!!

Jeg som faktisk hadde tenkt meg innom jobben med den siste sykemeldingen, men da utsetter jeg det til mandag.... Bra å ikke rekke å være på jobben før 16 :sjenert: (Hadde jo rekket det da, men hvorfor stresse... må jo ha noe å gjøre på mandag og...)

I går hadde vi en kjempehyggelig kveld. Jeg og mannen var ute og spiste middag, og så var vi på kino og så på Elling. Må jo benytte oss av muligheten mens vi fortsatt kan. Da vi gikk fra kinoen med armene rundt hverandre og smågodtposen i hånden og nusset på hverandre sa mannen " Det ser ut som om vi er på date" . Ja, det så kanskje sånn ut hvis vi ser bort i fra en stk stor mage. Så vel ut som om vi hadde kjent hverandre en liten stund i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 35 uker ja! Nå går det fort til vesla er her :)

Ang. garderoben, jeg hadde 4-5 antrekk som hun byttet på å bruke den første tiden. Det holdt for meg, men det kan jo variere veldig da. De var alle i str.50. Nå var Victoria lita, så jeg kunne bruke klærne ganske lenge!

Så koselig å være med date med mannen.. :hjerter:

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha , April (nå tror jeg at jeg skrev i dagboken din nøyaktig samtidig som du skrev i min... )

Skal ut på litt babyklærshopping i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... her sitter jeg, midt på natta, og det er ikke fordi jeg akkurat har kommet hjem etter å ha vært på byen nei... Dette er sånn det blir når jeg absolutt må sove til kl. 13.30. Så jeg har bare meg selv å takke, men fryktelig kjedelig er det. Savner døgnrytmen min !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:frustrert::sur:

Åååå, er så lei av å være oppe om natta!

Thank God for Sudoku og bok...

Henter vekkerklokke og setter den på kl 10, ellers sover jeg vel til 15 i morgen.

Stønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again :forvirret:

Begynner å bli en tradisjon med mine nattlige innlegg her. Etter å ha sittet oppe til ca kl 4 i natt satte jeg vekkerklokken på kl 10. Var trøtt som en strømpe da den ringte, og har vært trøtt i hele dag, men når jeg skal legge meg å sove nå: våken som et lys. Det er så j....lig irriterende ! Begynner å slite på meg psykisk, blir liggende å tenke dumme tanker, grue meg til fødselen osv.

Jaja... bortsett fra det har jeg hatt en koselig helg. På fredag gikk vi en tur ved Sognsvann når mannen kom hjem fra jobb, resten av kvelden bare slappet vi av hjemme. På lørdag var vi ute på shopping. Handlet til Celine på H&M for 1000 kr. Blir en del babytøy det. Og i dag gikk vi tur ved Akershus Festning og spiste lunsj på Aker Brygge. Så vi er flinke til å finne på hyggelige ting i helgene. Det er bare de dumme nettene som plager meg. Har vel ikke lov til å klage siden jeg har det bra bortsett i fra det. Men siden det er min dagbok gjør jeg det fordet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Coral :klem:

Fikk nå sove til slutt (som jeg alltid gjør), og når jeg først sovner, sover jeg som en stein. Var helt i ørska da klokka ringte klokka 10...

Drømte forresten at jeg sto på gulvet hjemme i barndomshjemmet mitt og fødte Celine. Plopp så var hun ute . Men jeg husker at jeg var så misfornøyd med magen etter fødselen, den var så valkete liksom :ler:

Begynte å tenke at jeg kanskje burde være flink å begynne på julegavene. Med tanke på når jeg har termin og at jeg kanskje er litt opptatt med andre ting før jul, kunne det kanskje vært en god ide. Men det er så lite meg... jeg er en sånn som løper rundt de siste dagene før jul jeg. Sa det til mannen og han var helt enig.... hvis jeg bare kom opp med en liste før jul, skulle han da klare å kjøpe inn gavene han. Så da tenker jeg vi sier det sånn. En venninne sa også at det var lurt at jeg gjorde unna kakebaksten før Celine ble født, så hadde jeg noe å servere folk. I og for seg en god ide, men hvis noen som kommer på barselbesøk blir fornærmet for kjøpekake fra Ica, kan de ha det så godt.... Kan jo ikke bli helt husmor bare fordi jeg skal bli mamma, eller ? Det får komme etterhvert.

I dag skal jeg innom jobben. Gleder meg til å se folk :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...