Gå til innhold

Dere som tilbringer jula alene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pynter huset passe. Handler inn god mat, men handler ferdigstekt ribbe og tilbehør så jeg slipper å stå på kjøkkenet. Handler inn god vin og snack. Går tur. Tenner lys og i peisen. Har på koseklær og åpner de gavene jeg evt har mottatt (fra jobben feks). Koser meg forran tv og pc. Sover lenge om morgenene

Anonymkode: cd258...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal nok være alene igjen i julen jeg også :( Kjenner jo litt på ensomheten. Særlig når man jobber med mennesker som ikke snakker om annet enn tradisjoner, planer for julen, familiene sine osv. Noen dager orker jeg nesten ikke å være på jobb. Men det er jobben som holder meg gående. Har ingen kontakt med familie og veldig få venner. Er mye alene, inkludert høytider som jul. 

Blir nok å prøve å kose meg. Har kjøpt litt ny fin julepynt og skal kjøpe noen ekstra gaver til meg selv i år. Bare fordi jeg faktisk synes jeg fortjener det. Så blir det vel noe mat og litt godt utenom. Har planer om å prøve. 

Anonymkode: 150ae...24a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle faktisk ønsket at jeg kunne feira julaften aleine en gang, det hadde vært befriende. Det er så mye styr og ståk og forventninger og mange hensyn og ta. Og en egojulekveld hadde vært deilig. 

Jeg skulle laga full julemiddag og kjent den gode lukta i huset , skulle pynta fullt ut til jul og spist julemiddag framfor tv i fred og ro :) Ikke det at jeg ikke har fin familie, men likevel : ønsker meg ei egojul 

Anonymkode: 61984...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feira ett år julen alene. Det ble en fin jul Handla inn god mat, vin og godis. Spiste frokost i pysjamas, så juletegnefilmer på tv, gikk en tur i kirka, lagde meg reinsteik til middag, drakk vin og spiste godis mens julefilmene rullet på tv. Utrolig deilig og avslappende😊 

Anonymkode: a4379...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 16.46, AnonymBruker skrev:

Jeg er 23 år gammel og i år er jeg alene i jula for første gang. Jeg har ingen venner og forholdet med familien min har gått i stykker. 

Jeg har alltid vært utrolig glad i jul, men nå får jeg vondt i magen av å tenke på det. Blir kvalm av å se julebrus i butikken og julereklamer på TV.

Hvordan takler dere det? Pleier dere å gjøre noe eller feire alene? Eller er det best å bare late som om jul ikke eksisterer? 

Anonymkode: d2aae...515

jul inneholder en tradisjon der Jesus barnet blir hedret igjen. Atter en gang der også Jesus barnet klarer å karre seg innom alle mennesker på jord sine hjem. En god tradisjon, og klart det blir klamt å være alene med det når man ikke har dem nærmeste som kan feire Jesus barnet med. 

Når man er alene er det vanskelig å ha fokus og sette mål i hverdagen, man føler seg veldig bekvem.  Så hvorfor ikke bryte opp fra hverdagen i nær miljøet? det beste er vel å få det på distanse og reise til et annet sted. Der kan man til og med møte nye med mennesker, så hvorfor misbruke sine dager på noe som ikke gir deg noe........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynter til jul første desember, kjøper inn god mat, tenner telys på kvelden. Har en bakedag og høre på musikk. Lager full julemiddag på julaften og steller i stand en god frokost dagen etterpå. Kanskje litt trist innerst inne. Men hva får jeg ut av det å gå rundt å trykke meg ned. Da prøver jeg heller å gjøre mitt beste ved å gjøre det koselig for meg selv. 

Anonymkode: d0456...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel fint å feire høytiden helt alene. 

Da kan jeg lage maten som JEG liker, og slipper å bekymre meg for at noen andre skal forsyne seg grovt av alle drikkevarene... 

Anonymkode: eb946...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er glad I å være alene er ikke dette noe problem. Snarere en velsignelse. Om man er livredd for å høre egen pust og egne tanker, kan du tenke at dette er bare én dag i året, og den går over.

Det hele handler om å gjøre det du har lyst til. Hva gjør du ellers en dag du har for deg selv? Siden det er fri dagen etter kan du jo ta deg et glass vin om du liker det. Jeg ville laget meg noe god mat, satt meg foran peisen med en god bok og bare nytt! Ellers går det jo alltid mye på tv i jula, og de fleste har vel Netflix eller noe lignende. Julekvelden blir til det man gjør det til selv. Om du vil tenke på hvor trist du har det blir det en kjip kveld. Om du tenker at "aaah, så deilig å ha denne dagen for meg selv" så blir det en fin dag. 

Anonymkode: 2e58e...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde vært alene i jula hadde jeg hatt et minijuletre og ellers litt annet smådill til pynt, så hadde jeg laget risengrynsgrøt til tre nøtter til askepott. Hadde deretter gått meg en tur i skogen/nærmiljøet. Hadde tatt på meg en hverdagskjole når jeg kom hjem fra turen, varmet opp fjordland julemiddag mens jeg hørte på julemusikk i bakgrunnen. Hadde på forhånd vært innom diverse butikker som selger "overraskelsesposer". Kjøpt noen av disse, for så å åpne etter middagen og bli overrasket. Hadde tilslutt kost meg med en god rødvin og sjokolade på kvelden mens jeg så en film eller en serie, eller leste i en god bok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...