Stjernekikkeren Skrevet 14. november 2018 #161 Skrevet 14. november 2018 4 minutter siden, NancyDrew skrev: Ja, jeg har lest det. Han var også vant med det fra tiden i Frankrike. Men tatt det i betraktning, å fortsatt dra det til det han tenkte... Det er en lang vei. Han tenkte jo også at faren gravde ned moren, da han hørte noen måke snø. Det er en stor konklusjon for en trettenåring, om det ikke har vært alvorlige episoder i hjemmet fra før - tenker jeg. Han beskriver at de kranglet "som bare det" i 2017, delte ikke seng og ordet skilsmisse kom opp flere ganger. Spørs hva som i hans øyne betyr "kranglet som bare det", det kan ha gått riktig stygt for alt vi vet. 3
Vera Skrevet 14. november 2018 #162 Skrevet 14. november 2018 2 minutter siden, NancyDrew skrev: Ja, jeg har lest det. Han var også vant med det fra tiden i Frankrike. Men tatt det i betraktning, å fortsatt dra det til at han tenkte... Det er en lang vei. Han tenkte jo også at faren gravde ned moren, da han hørte noen måke snø. Det er en stor konklusjon for en trettenåring, om det ikke har vært alvorlige episoder i hjemmet fra før - tenker jeg. Enig. Hårreisende at en 13-årings første tanke er at faren har drept moren, og deretter begraver henne (med snøskuffen). Jeg vil ikke spekulere i hvorvidt det har vært mye bråk i huset - det vil i så fall komme frem senere i saken, men vil påpeke at det virker som gutten er veloppdratt. Det virker ikke som et typisk «ressurssvakt» hjem. Far jobbet såvidt meg bekjent innen psykiatri og ifht vanskeligstilte barn. Usikker på hva offeret jobbet med? Men leser at hun trener, holder hus og hjem iorden, er ute på tur med barna, har et stort nettverk og bidrar i lokalsamfunnet. Det vitner også om at hun er ressurssterk mtp bosetting i utland og integreringen hennes der. 4
Stjernekikkeren Skrevet 14. november 2018 #163 Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, Vera skrev: Enig. Hårreisende at en 13-årings første tanke er at faren har drept moren, og deretter begraver henne (med snøskuffen). Jeg vil ikke spekulere i hvorvidt det har vært mye bråk i huset - det vil i så fall komme frem senere i saken, men vil påpeke at det virker som gutten er veloppdratt. Det virker ikke som et typisk «ressurssvakt» hjem. Far jobbet såvidt meg bekjent innen psykiatri og ifht vanskeligstilte barn. Usikker på hva offeret jobbet med? Men leser at hun trener, holder hus og hjem iorden, er ute på tur med barna, har et stort nettverk og bidrar i lokalsamfunnet. Det vitner også om at hun er ressurssterk mtp bosetting i utland og integreringen hennes der. Svein uttalte et sted at Janne ble syk og det stod mellom uføretrygd og en jobb hun kunne tilpasse, hun kunne fransk og skulle visst bli tolk, om jeg husker riktig.
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #164 Skrevet 14. november 2018 3 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Han beskriver at de kranglet "som bare det" i 2017, delte ikke seng og ordet skilsmisse kom opp flere ganger. Spørs hva som i hans øyne betyr "kranglet som bare det", det kan ha gått riktig stygt for alt vi vet. Ja... Jeg håper det kommer frem mer tydelig og detaljert senere, hva «kranglet som bare det» egentlig betyr. 3
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #165 Skrevet 14. november 2018 (endret) 9 minutter siden, Vera skrev: Enig. Hårreisende at en 13-årings første tanke er at faren har drept moren, og deretter begraver henne (med snøskuffen). Jeg vil ikke spekulere i hvorvidt det har vært mye bråk i huset - det vil i så fall komme frem senere i saken, men vil påpeke at det virker som gutten er veloppdratt. Det virker ikke som et typisk «ressurssvakt» hjem. Far jobbet såvidt meg bekjent innen psykiatri og ifht vanskeligstilte barn. Usikker på hva offeret jobbet med? Men leser at hun trener, holder hus og hjem iorden, er ute på tur med barna, har et stort nettverk og bidrar i lokalsamfunnet. Det vitner også om at hun er ressurssterk mtp bosetting i utland og integreringen hennes der. Svein holdt på med viderutdanning, og skulle vært ferdig i 2019. Deltidsstudium i barnevernspedagogikk. Han jobbet samtidig som miljøarbeider i psykiatrien og barnevernet. Tror jeg har lest han drev sitt eget barnevernsselskap? — Ja, her; https://www.nrk.no/ho/svein-jemtland-er-tidligere-voldsdomt-_-mandag-stiller-han-i-retten-tiltalt-for-drap-1.14283144 Endret 14. november 2018 av NancyDrew
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #166 Skrevet 14. november 2018 10 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Svein uttalte et sted at Janne ble syk og det stod mellom uføretrygd og en jobb hun kunne tilpasse, hun kunne fransk og skulle visst bli tolk, om jeg husker riktig. Ja, men også hun studerte. Sitat Hun tok opp fag fra videregående og høsten 2017 begynte hun å studere på NTNU på Gjøvik. Målet var en bachelor i økonomi og ledelse. https://www.nrk.no/ho/xl/janne-jemtland-bandt-familien-sammen-1.13961739
Hamhamham Skrevet 14. november 2018 #167 Skrevet 14. november 2018 1 time siden, Toiny skrev: Er helt grusomt å tenke på hva eldstesønnen har måtte gå å bære! Faren som sier ,vil du miste oss begge da?, hvis jeg kommer i fengsel?...ingen uskyldig mann pålegger sin sønn dette! Kalkulert morder er min mening Neppe veldig kalkulert frem til og med drapet, hvilket er grunnen til at han er tiltalt for forsettlig og ikke overlagt drap. Men kalkulerende etterpå derimot, ja, i aller høyeste grad! 2
kvinneguide Skrevet 14. november 2018 #168 Skrevet 14. november 2018 (endret) 14 minutter siden, NancyDrew skrev: Svein holdt på med viderutdanning, og skulle vært ferdig i 2019. Deltidsstudium i barnevernspedagogikk. Han jobbet samtidig som miljøarbeider i psykiatrien og barnevernet. Tror jeg har lest han drev sitt eget barnevernsselskap? — Ja, her; https://www.nrk.no/ho/svein-jemtland-er-tidligere-voldsdomt-_-mandag-stiller-han-i-retten-tiltalt-for-drap-1.14283144 Utdanning i barnevernspedagogikk?! Den samme mannen som har drept moren til barna og løyet for sønnene for å beskytte dem? Regner med at han ikke kommer til å få fullført denne utdanningen på grunn av personlig uegnethet. Endret 14. november 2018 av kvinneguide 5
T-Rex Skrevet 14. november 2018 #169 Skrevet 14. november 2018 Jeg tror forsvarerne til tiltalte skal anbefale ham å tilstå, og å si at han forsøkte å slette bevis av hensyn til sønnene. Det er ikke sikkert det går hjem, men han kan kanskje unngå maksimumsstraff da. Samt ha en mulighet til et brukbart forhold til sønnene.
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #170 Skrevet 14. november 2018 25 minutter siden, kvinneguide skrev: Utdanning i barnevernspedagogikk?! Den samme mannen som har drept moren til barna og løyet for sønnene for å beskytte dem? Regner med at han ikke kommer til å få fullført denne utdanningen på grunn av personlig uegnethet. Ja, hvem hadde trodd. Noen jobb vil han aldri kunne få. Og da snakker vi alle tenkelige jobber som eksisterer her i landet - vil jeg iallefall tro. Kan ikke se for meg en eneste person som ønsker å ansette denne drapsmannen den dagen han går fri. Det er ikke alle som fortjener en ny sjanse når de har sonet ferdig. 7
T-Rex Skrevet 14. november 2018 #171 Skrevet 14. november 2018 (endret) 2 minutter siden, NancyDrew said: Ja, hvem hadde trodd. Noen jobb vil han aldri kunne få. Og da snakker vi alle tenkelige jobber som eksisterer her i landet - vil jeg iallefall tro. Kan ikke se for meg en eneste person som ønsker å ansette denne drapsmannen den dagen han går fri. Det er ikke alle som fortjener en ny sjanse når de har sonet ferdig. Jo, alle gjør det. Alle. Jeg skal ikke lyve og si at jeg ikke blir småkvalm av denne saken. Men har du sonet tiden, så har du det. Endret 14. november 2018 av T-Rex 3
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #172 Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, T-Rex skrev: Jo, alle gjør det. Alle. Du mener ikke det? 2
T-Rex Skrevet 14. november 2018 #173 Skrevet 14. november 2018 Just now, NancyDrew said: Du mener ikke det? Ikke 100%. Men tiltalte er innenfor de 99% hvor det gjelder. 1
kvinneguide Skrevet 14. november 2018 #174 Skrevet 14. november 2018 25 minutter siden, T-Rex skrev: mulighet til et brukbart forhold til sønnene. Av hensyn til barna bør han vel bare holde seg unna? Han får vel uansett ikke lov til å holde kontakt med dem mens de er barn? 4
Stjernekikkeren Skrevet 14. november 2018 #175 Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, T-Rex skrev: Jo, alle gjør det. Alle. Dette er mannen som løy, instruerte, emosjonellt manipulerte og lurte sine unge barn i tiden etter at han hadde drept deres mor. Samme mann prøvde å gjøre barna skeptiske til barnevern og forsøkte igjen å manipulere dem til å lyve for etatene så han skulle unngå fengsel. Han fortjener en ny sjanse i livet den dagen han kommer ut, som alle andre, men ikke i en stilling hvor han skal jobbe med å gjøre absolutt det motsatte av det han faktisk gjorde, det synes jeg ikke han skal få prøve å jobbe med. 11
T-Rex Skrevet 14. november 2018 #176 Skrevet 14. november 2018 (endret) 3 minutter siden, kvinneguide said: Av hensyn til barna bør han vel bare holde seg unna? Han får vel uansett ikke lov til å holde kontakt med dem mens de er barn? Han er faren deres. Han er sannsynligvis glad i barna, og de er sannsynligvis glade i ham, på sett og vis. Jeg er ikke bevandret innen psykologi/psykiatri, og jeg vet ikke om det er best for barna å ikke ha kontakt med faren sin. Men jeg tror at de vil ønske et avklart forhold til ham, når det er sånn at han kan be om en klem av dem. Endret 14. november 2018 av T-Rex
T-Rex Skrevet 14. november 2018 #177 Skrevet 14. november 2018 2 minutter siden, Stjernekikkeren said: Dette er mannen som løy, instruerte, emosjonellt manipulerte og lurte sine unge barn i tiden etter at han hadde drept deres mor. Samme mann prøvde å gjøre barna skeptiske til barnevern og forsøkte igjen å manipulere dem til å lyve for etatene så han skulle unngå fengsel. Han fortjener en ny sjanse i livet den dagen han kommer ut, som alle andre, men ikke i en stilling hvor han skal jobbe med å gjøre absolutt det motsatte av det han faktisk gjorde, det synes jeg ikke han skal få prøve å jobbe med. Der er jeg helt enig. Han er formodentlig såpass ressurssterk, tross alt, at han kan gjøre det greit i en rekke yrker. Tror jeg.
kvinneguide Skrevet 14. november 2018 #178 Skrevet 14. november 2018 5 minutter siden, T-Rex skrev: når det er sånn at han kan be om en klem av dem Jeg skjønte ikke hva du mente med det? Nå er det barnas interesse som er i fokus. Om det skal være noe relasjon mellom dem må det være samvær under oppsyn i tilfelle. 5
Stjernekikkeren Skrevet 14. november 2018 #179 Skrevet 14. november 2018 5 minutter siden, T-Rex skrev: Der er jeg helt enig. Han er formodentlig såpass ressurssterk, tross alt, at han kan gjøre det greit i en rekke yrker. Tror jeg. Mulig det, men jeg vil ikke se ham i yrker med stor påvirkningskraft. 2
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #180 Skrevet 14. november 2018 9 minutter siden, kvinneguide skrev: Av hensyn til barna bør han vel bare holde seg unna? Han får vel uansett ikke lov til å holde kontakt med dem mens de er barn? Du spør et godt spørsmål der. Jeg lurer på hvordan BV tenker det i denne saken. Om de anser det som beste for barna å ha kontakt, ettersom han nå er den eneste av foreldrene han har igjen - eller om de mener det kan være til skade for dem. Jeg vet de får ringe til han (under kontrollerte omgivelser) pr nå. Men lurer på om det vil fortsette sånn når dommen er satt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå