T-Rex Skrevet 14. november 2018 #181 Skrevet 14. november 2018 Just now, kvinneguide said: Jeg skjønte ikke hva du mente med det? Nå er det barnas interesse som er i fokus. Om det skal være noe relasjon mellom dem må det være samvær under oppsyn i tilfelle. Jeg mente at det ikke (nødvendigvis) er et forhold som er preget av vold. At han kan ha hatt et rusproblem, for eksempel, men at barna likevel ikke har opplevd ham som voldelig. Om det faktisk er sånn, vet jeg ikke noe om.
kvinneguide Skrevet 14. november 2018 #182 Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, T-Rex skrev: Jeg mente at det ikke (nødvendigvis) er et forhold som er preget av vold. At han kan ha hatt et rusproblem, for eksempel, men at barna likevel ikke har opplevd ham som voldelig. Om det faktisk er sånn, vet jeg ikke noe om. Men det hjelper ikke mye når han har drept moren deres?! Eller mener du at når han slipper ut av fengsel skal han fungere som omsorgsperson igjen? Da er vel guttene voksne innen den tid uansett. 3
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #183 Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, T-Rex skrev: Jeg mente at det ikke (nødvendigvis) er et forhold som er preget av vold. At han kan ha hatt et rusproblem, for eksempel, men at barna likevel ikke har opplevd ham som voldelig. Om det faktisk er sånn, vet jeg ikke noe om. Ene gutten var sikker på at far hadde skutt mor lenge før de i det hele fant henne. Gutten hørte måking, og trodde sin egen far holdt på å grave ned sin egen mor. Har ikke denne gutten opplevd ham som voldelig, nei da vet ikke jeg. 17
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #184 Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, kvinneguide skrev: Men det hjelper ikke mye når han har drept moren deres?! Eller mener du at når han slipper ut av fengsel skal han fungere som omsorgsperson igjen? Da er vel guttene voksne innen den tid uansett. Da er de forhåpentligvis i tredveårene. 2
T-Rex Skrevet 14. november 2018 #185 Skrevet 14. november 2018 2 minutter siden, kvinneguide said: Men det hjelper ikke mye når han har drept moren deres?! Eller mener du at når han slipper ut av fengsel skal han fungere som omsorgsperson igjen? Da er vel guttene voksne innen den tid uansett. Da er de voksne. Og om fosterforeldrene har fungert, er barna hans fullt i stand til å vurdere om de ønsker kontakt. 3
T-Rex Skrevet 14. november 2018 #186 Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, NancyDrew said: Da er de forhåpentligvis i tredveårene. Akkurat.
The Kitten Skrevet 14. november 2018 #187 Skrevet 14. november 2018 På 13.11.2018 den 14.14, Toiny skrev: Er noe med forklaringer som er ekstremt detaljert...de er som oftest usanne. Innøvde ord, han har jo hatt god tid til å konklemonkle sammen forklaringen sin. Jeg har blitt trodd i retten fordi jeg ga en veldig detaljert forklaring. Samtidig har jeg sagt det samme i hvert avhør og til ulike vitner. Men jeg var også veldig tydelig i retten på når det var noe jeg ikke husket. Dette var også en straffesak og jeg var fornærmet i saken. Tiltalte derimot endret sin forklaring på vesentlige punkter. Det er jo det samme mannen til Janne gjør, han endrer historien for hver gang påtalemyndighetene sier noe omtrent. 7
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #188 Skrevet 14. november 2018 2 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg har blitt trodd i retten fordi jeg ga en veldig detaljert forklaring. Samtidig har jeg sagt det samme i hvert avhør og til ulike vitner. Men jeg var også veldig tydelig i retten på når det var noe jeg ikke husket. Dette var også en straffesak og jeg var fornærmet i saken. Tiltalte derimot endret sin forklaring på vesentlige punkter. Det er jo det samme mannen til Janne gjør, han endrer historien for hver gang påtalemyndighetene sier noe omtrent. Det stemmer. Og som @Toiny sa; de er detaljerte. Og når man sjonglerer så mange usanne detaljer, ja, da er det fort gjort å glemme nøyaktig hva man har fortalt. 5
moroklompen Skrevet 14. november 2018 #189 Skrevet 14. november 2018 36 minutter siden, NancyDrew skrev: Ene gutten var sikker på at far hadde skutt mor lenge før de i det hele fant henne. Gutten hørte måking, og trodde sin egen far holdt på å grave ned sin egen mor. Har ikke denne gutten opplevd ham som voldelig, nei da vet ikke jeg. Jeg drar også denne konklusjonen. Det må jo ligge noe bak som gjør at gutten tror far har drept mor og attpåtil tenker han kanskje holder å å grave henne ned. Det er jo en veldig spesiell slutning å ta, garantert en forhistorie til det. Stakkars stakkars gutt, jeg håper de blir ordentlig godt tatt vare på av fosterforeldrene. 10
The Kitten Skrevet 14. november 2018 #190 Skrevet 14. november 2018 1 time siden, kvinneguide skrev: Utdanning i barnevernspedagogikk?! Den samme mannen som har drept moren til barna og løyet for sønnene for å beskytte dem? Regner med at han ikke kommer til å få fullført denne utdanningen på grunn av personlig uegnethet. Må man ikke ha politiattest for å jobbe som barnevernspedagog? Det tror jeg kan bli litt vanskelig for ham å skaffe seg... 10
Prinsesse788 Skrevet 14. november 2018 #191 Skrevet 14. november 2018 De er jo gamle nok til å sett kriminaliserier på TV, de får jo inntrykk derifra. Far trenger ikke ha historie for at barn tenker i de baner. Uten å forsvare far i denne saken altså. 6
Gjest catalula Skrevet 14. november 2018 #192 Skrevet 14. november 2018 9 minutter siden, The Kitten skrev: Må man ikke ha politiattest for å jobbe som barnevernspedagog? Det tror jeg kan bli litt vanskelig for ham å skaffe seg... Du må fremvise politiattest bare for å studere barnevern:)
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #193 Skrevet 14. november 2018 13 minutter siden, Prinsesse788 skrev: De er jo gamle nok til å sett kriminaliserier på TV, de får jo inntrykk derifra. Far trenger ikke ha historie for at barn tenker i de baner. Uten å forsvare far i denne saken altså. Men det gjør vel de fleste barn? Kanskje du også, da du var liten? Jeg har vokst opp med tre eldre søskenbarn i nabohuset, til min mors fortvilelse når hun måtte gå bort for å hente vettskremte meg etter det ble mørkt. Selvfølgelig, alle barn reagerer forskjellig. Men synes du ikke det er en veldig mørk konklusjon å dra over ens egne foreldre, «helt ute av det blå» - om de aldri før hadde oppført seg voldelig mot hverandre? 2
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #194 Skrevet 14. november 2018 (endret) 8 minutter siden, catalula skrev: Du må fremvise politiattest bare for å studere barnevern:) Må man det, bare for å kunne studere det? Trodde det gjaldt bare ved jobbsøk. Endret 14. november 2018 av NancyDrew
kvinneguide Skrevet 14. november 2018 #195 Skrevet 14. november 2018 21 minutter siden, moroklompen skrev: Jeg drar også denne konklusjonen. Det må jo ligge noe bak som gjør at gutten tror far har drept mor og attpåtil tenker han kanskje holder å å grave henne ned. Det er jo en veldig spesiell slutning å ta, garantert en forhistorie til det. Stakkars stakkars gutt, jeg håper de blir ordentlig godt tatt vare på av fosterforeldrene. Han hørte de kranglet, at moren falt ned trappa, så skudd, så ble moren borte og faren kom med masse rare forklaringer som ikke stemte. Det er nok til å skjønne hva som er skjedd, uten en forhistorie. 10
Prinsesse788 Skrevet 14. november 2018 #196 Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, NancyDrew skrev: Men det gjør vel de fleste barn? Kanskje du også, da du var liten? Jeg har vokst opp med tre eldre søskenbarn i nabohuset, til min mors fortvilelse når hun måtte gå bort for å hente vettskremte meg etter det ble mørkt. Selvfølgelig, alle barn reagerer forskjellig. Men synes du ikke det er en veldig mørk konklusjon å dra over ens egne foreldre, «helt ute av det blå» - om de aldri før hadde oppført seg voldelig mot hverandre? Enig med deg. Vi vet ikke nøyaktig hva barnet har hørt. Samtidig tror jeg at det ikke er umulig å høre at far dreper mor - skrik, tumulter og prat. Så forstår man hva som skjer - uavhengig om man har sett TV eller ikke. Disse stakkars guttene vet og har sett mer enn noen vil forstå. Hele saken gjør meg sint på deres vegne. Ingen barn skal oppleve sånn. 6
moroklompen Skrevet 14. november 2018 #197 Skrevet 14. november 2018 2 minutter siden, NancyDrew skrev: Men det gjør vel de fleste barn? Kanskje du også, da du var liten? Jeg har vokst opp med tre eldre søskenbarn i nabohuset, til min mors fortvilelse når hun måtte gå bort for å hente vettskremte meg etter det ble mørkt. Selvfølgelig, alle barn reagerer forskjellig. Men synes du ikke det er en veldig mørk konklusjon å dra over ens egne foreldre, «helt ute av det blå» - om de aldri før hadde oppført seg voldelig mot hverandre? Jeg tenker også det er spesielt å umiddelbart dra en slik mørk konklusjon helt ut av det blå om sin egen far med mindre det har vært aggresjon fra han før. 6
NancyDrew Skrevet 14. november 2018 Forfatter #198 Skrevet 14. november 2018 Akkurat nå, Prinsesse788 skrev: Enig med deg. Vi vet ikke nøyaktig hva barnet har hørt. Samtidig tror jeg at det ikke er umulig å høre at far dreper mor - skrik, tumulter og prat. Så forstår man hva som skjer - uavhengig om man har sett TV eller ikke. Disse stakkars guttene vet og har sett mer enn noen vil forstå. Hele saken gjør meg sint på deres vegne. Ingen barn skal oppleve sånn. Det er sant. Du har et veldig godt poeng der. Håper det kommer mer utfyllende svar i morgen... For nå drar jeg bare konklusjoner ut i fra det som nettavisene har skrevet. Og det er vel mange detaljer der de ikke får tid til å skrive ned kan jeg tenke meg. 3
kvinneguide Skrevet 14. november 2018 #199 Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, moroklompen skrev: Jeg tenker også det er spesielt å umiddelbart dra en slik mørk konklusjon helt ut av det blå om sin egen far med mindre det har vært aggresjon fra han før. Man trenger ikke være blåøyd selv om man er 13 år. Han sier jo moren skrek som om hun fikk en kniv i seg. Det er ikke rart at gutten forsto hva som var skjedd.
Snaskesnusken Skrevet 14. november 2018 #200 Skrevet 14. november 2018 1 minutt siden, NancyDrew skrev: Det er sant. Du har et veldig godt poeng der. Håper det kommer mer utfyllende svar i morgen... For nå drar jeg bare konklusjoner ut i fra det som nettavisene har skrevet. Og det er vel mange detaljer der de ikke får tid til å skrive ned kan jeg tenke meg. De snakket om saken på nyhetene på TV 2. Gutten hadde konfontrert far og far responderte med at: hvordan kan dere tro slik om meg? Han sa også at gutten fikk beskjed om å si at de hadde sett moren i sengen. Deretter skal han far ha sagt: dere vil vel ikke miste meg også? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå