Gå til innhold

Hvilken interiørtrend liker du mest, og hvilken liker du minst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klassiske møbler og jordfarger, sølvfarget, hvitt + grønne planter/hvite blomster, symmetri liker jeg godt. Ikke for mye ting, men enkel, ryddig og herskapelig. 

Like ikke den nyeste trenden med spinkle møbler, mørke farge i alle slag og gammeldagse spinkle møbler i tre. Men hos noen passer det godt og ser bra ut vis det kombineres med en annen stil. 

Liker heller ikke når det er for mye stæsj og det ser rotete ut. 

 

Anonymkode: a3ae4...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker litt sånn shabby chic/ 50- talls stil😍

Liker ikke når alt er så kantete, kjedelig og upersonlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker jord- og sjø/havfarger, og har alltid gjort det.  Brunt, sort, beige, rust, brent oransje.  Og hvitt, blått i alle nyanser.  

Følger med på interiørtrender, og lar meg helt sikkert påvirke :)  Har kommet til at jeg ikke trives i minimalistiske omgivelser, men liker best når øyet har mye å sette blikket på.  Men det må være et system i det hele.  

Jeg liker aller minst hjem som ser ut som de er kopier fra side 19 i Bohus-katalogen..  Det er ikke brukt mye tid og tanker på hjemmet da..   


 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Jeg er glad i litt gammel stil, type gammel villa. Er også glad i litt rustikk, som stoffer i lin, tre og natur materiale. Liker det meste fra Home & cottage. 

 

Ikke glad i møbler i høyglans, speil møbler og veldig nymoderne/minimalistisk. Ikke glad i shabby chic eller fransk landstil heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2018 den 14.24, Kariannne skrev:

Jeg er glad i litt gammel stil, type gammel villa. Er også glad i litt rustikk, som stoffer i lin, tre og natur materiale. Liker det meste fra Home & cottage. 

 

Ikke glad i møbler i høyglans, speil møbler og veldig nymoderne/minimalistisk. Ikke glad i shabby chic eller fransk landstil heller.

Litt morsomt det du skriver her. For i første avsnitt skriver du at du liker det meste fra Home & Cottage. I neste avsnitt skriver du at du ikke liker shabby chic eller fransk landstil. Men Home & Cottage ER jo nettopp en blanding av shabby chic og fransk landstil :klo: 

Anonymkode: 9e176...a2b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Liker: at man ikke følger en trend, men utvikler et personlig interiør over tid. Er ekstra svak for gode fargekombinasjoner , gjøres det rett kan man ha mange farger blandet uten at det blir kaos.  Jeg er på vei dit selv, men det er ikke gjort i en fei, nyanser er viktig. Har akkurat bestilt meg ny sofa i en slags lyngfarge, tror den blir veldig fin,  men du verden så spent jeg er. 

Liker ikke: trend, når alt som lages og designes kopieres og selges i billige bohus/nillle/andre-varianter. Liker ikke fargeløse hjem (Med unntak av noen få som får det til, har en venninne hvor nesten alt er hvitt og treverk,  men hun er så flink med overflater og teksturer at det er helt nydelig). Liker ikke grått, med mindre det er som bakteppe for fager. Liker ikke intetsigende ddesenio postere og liker minst av alt den posteren av en dame med sort munn og den med Kate Moss hvor hun har fingeren under nesa.

Liker heller ikke sånn kald upersonlig herskapshus-stil (type blogger Caroline Berg Eriksen sitt hus, så julevideoen på vg TV og noe mer intetsigende skal man lete lenge etter, men mulig det er mer som amet bloggshowroom å regne? De bor kanskje annerledes privat).

Elsker at folk tar vågale valg,  elsker å komme hjem til noen der der ikke er typisk 2018 eller et annet årstall. 

Liker ikke sånn gjennomstylete rom,  for eksempel salongbord med bunker av coffeetablebøker og anna stæsj.  Liker heller ikke at det er så mange sofaputer i en sofa at det ikke er plass til å sitte og liker der enda mindre hvis putene har fått sånn halvor bakke karateslag på toppen.  

 

Anonymkode: 1760f...20b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.11.2018 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Blir litt oppgitt av alle som har lært seg fremmedordet eklektisk og "blander gammelt og nytt" som om de ikke følger en trend, men har sin helt egne stil. Nei, dere har ikke det.

Ellers har jeg aldri likt fargen grå i interiør. 

Der imot elsker jeg eik og andre naturmaterialer, og jeg kunne kjøpt glass og vaser i det uendelige. Jeg har fått mer og mer sansen for grønne planter og god belysning.

Anonymkode: 66f9c...76f

Hehe, har tenkt det samme. Og at folk er så spesielle og maler masse farger på veggene. Det er jo de som er in og vi som er ut, med våre hvite vegger. Men helt enig i at det er fint med farge :)

Jeg skal innrømme at jeg ikke er så god på interiør, skulle gjerne vært litt bedre. Liker elementer av den rene nordiske stilen, men får helt noia når alt er helt gjennomført og ser ut som et magasin.

Selv bor jeg i leilighet og liker det ganske minimalistisk, blått og grønt. Planter.

Hos andre kan jeg like nesten hva som helst.

Tror at noe av grunnen til at mange har hjem som er tatt ut fra en interiørkatalog er at folk har alt for mye penger og bytter ut som hobby. Mange av mine venner, inkludert meg selv, har etablert seg de siste årene og kjøpt mye nytt i en periode da det og det var populært. Dessverre har stort sett ikke møblene vi har fått tilbud om å arve fått plass i vår leilighet. Vi må tenke praktisk, men prøver å ikke være kjedelig 

 

Anonymkode: 66970...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det enkle,frisket opp med bilder og gjenstander som ikke alle har. Liker ikke overfylte rom, bilder i overflod av unger i alle aldre og tusen på dusinet "pynt". For meg er slike rom ensbetydende med støv og manglende tanke for estetikk. Er så glad det ikke er mitt,når jeg er på besøk i slike hjem.

Anonymkode: 58681...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er slik som kan oppfattes som litt rotete, då eg er veldig glad i mange ting. Men ikkje kva som helst slags ting, men ting som betyr noko for meg. Det kan gjerne sjå litt gammelt og slitt ut, ala shabby chic, med innslag av pastellfarger. Men eg har det ikkje heilt rosa dukkehjem. Hovudfargane er grå og kvitt, men med innslag av pastellfarger. Og eg elsker mykje frå greengate, men ikkje det som ser ut som "tante Bassa". Meir det blomsterromantiske 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller meg en "maksimalistisk minimalist" :fnise:   Jeg har ikke mange møbler eller mye ting, men det meste gjør mye ut av seg og jeg har mye farger i hjemmet mitt. Nesten alt av møbler er gammelt, arvet eller bruktkjøp.  Har kun ting som fyller en funksjon.

Det er ikke så mye jeg synes er direkte stygt, men det er veldig mange stilarter/ ting som aldri vil få komme inn i min leilighet.

Anonymkode: a9986...fd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at folk har egen stil og tør å sette fram andre vaser enn Kahler - vasen sin. Jeg liker at hjemmene er unike og personlige. Liker spesielt at fargene er tilbake, spesielt på veggene. Jeg liker også overdådige gullrammer, men ikke at tusen nips står fremme. Det verste jeg ser er hjem som er tatt ut fra Boligpluss osv, med den dumme treapen, hvite vegger, tavle med ''have a nice day'', og (urgh) Kahler - vaser, det viser at folk ikke tør å tenke selv.

Anonymkode: f7454...0a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Liker at folk har egen stil og tør å sette fram andre vaser enn Kahler - vasen sin. Jeg liker at hjemmene er unike og personlige. Liker spesielt at fargene er tilbake, spesielt på veggene. Jeg liker også overdådige gullrammer, men ikke at tusen nips står fremme. Det verste jeg ser er hjem som er tatt ut fra Boligpluss osv, med den dumme treapen, hvite vegger, tavle med ''have a nice day'', og (urgh) Kahler - vaser, det viser at folk ikke tør å tenke selv.

Anonymkode: f7454...0a5

Du har glemt Kate Moss plakat. 😂

Anonymkode: 670e7...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker gjenbruk! Gjerne lage litt egne møbler i en litt rustikk og jordnær stil. Google rustikk interiør så finner man vår stil. Så blander jeg inn litt grønn, lys grønn, svart, grå i interiøret. Liker best grått herregårdskjøkken med sort benkeplate og blanke hvite fliser bak, men det får bli en drøm til senere. I inngangen har vi et takhøyt garderobeskap der vi har byttet ut dørene med dører av drivved som ligner litt på låvedører. 

Verste stilen er shabby chic, der alt er hvitt, babyrosa og beige. Folk som har store bokstaver i home og love hjemme, folk som henger opp gammeldagse vinduer på veggen som pynt. Det er en stil jeg aldri kommer til å forstå meg på. 

Denne minimalistiske, hypermoderne stilen er heller ikke helt min greie. 

Anonymkode: 1cc41...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg liker gjenbruk! Gjerne lage litt egne møbler i en litt rustikk og jordnær stil. Google rustikk interiør så finner man vår stil. Så blander jeg inn litt grønn, lys grønn, svart, grå i interiøret. Liker best grått herregårdskjøkken med sort benkeplate og blanke hvite fliser bak, men det får bli en drøm til senere. I inngangen har vi et takhøyt garderobeskap der vi har byttet ut dørene med dører av drivved som ligner litt på låvedører. 

Verste stilen er shabby chic, der alt er hvitt, babyrosa og beige. Folk som har store bokstaver i home og love hjemme, folk som henger opp gammeldagse vinduer på veggen som pynt. Det er en stil jeg aldri kommer til å forstå meg på. 

Denne minimalistiske, hypermoderne stilen er heller ikke helt min greie. 

Anonymkode: 1cc41...339

Denne var meg, trykte feil på anonymknappen. 

Vil ikke legge ut bilde av vår egen gang/garderobe, men det er noe som dette bildet fra Google.

IMG_20170323_111233-300x300.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Litt morsomt det du skriver her. For i første avsnitt skriver du at du liker det meste fra Home & Cottage. I neste avsnitt skriver du at du ikke liker shabby chic eller fransk landstil. Men Home & Cottage ER jo nettopp en blanding av shabby chic og fransk landstil :klo: 

Anonymkode: 9e176...a2b

Merkelig at så mange plusser denne, for dere tar jo helt feil. La oss få begrepene rett:

Shabby chic:

shabby-chic-white-interior.jpg

Fransk landstil:

f59d086451f07f1eb3bfc52ec847d6ea.png

Og slik ser en Home & Cottage butikk ut:

Fasade%20Vinterbro.jpg

You do the math. 

Home & Cottage er ikke en definert stil. Men mer en rikmannshyttestil /rustikk enn hvit og fransk i hvert fall. 

Anonymkode: 0fc85...845

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker innredning som er litt sammensatt og personlig, ikke gjennomført stilren. Gjerne moderne designmøbler sammen med arvegods (evt loppis-gods), satt sammen på en personlig måte. Gjerne bruk av treverk og litt varme farger. Hater overmøblering. Ikke glad i enorme modulsofaer eller store seksjoner/vitrineskap. Liker ikke mye pyntegjenstander (grøsser av stuebordsom er overfylt før man har satt fra seg en kopp) og pynteputer.

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker personlige hjem som sier noe om menneskene som bor der, med unike gjenstander og bilder fra reiser etc. Jeg er glad i naturmaterialer og gode stoffer.

det spiller egentlig ingen rolle for meg hvilke farger som er i bruk, bare fargekombinasjonen er riktig. Fargekombinasjon, belysning og riktig størrelse på møbler og pynt i et rom er alfa og omega. 

er ikke så begeistret for den treapen «alle» nordiske hjem har, ei heller plakater fra Desenio og lignende, runde speil og generelt dyre interiørting som er i vinden. 

 

Anonymkode: ab176...469

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater shabby chic, og velur. Stilen hvor møblene skal være store og alt skal være mørkt er så usj. Elsker Nordisk stil, lyse farger og minimalistisk stil. Elsker funkis stil. Men i mitt andre liv skal jeg bo i sveitservilla 🤓 

Anonymkode: bf3aa...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker: Klassisk, ton i ton med massive møbler. Fløydører, profilerte lister og plassbygd garderober.

Les Slettvoll & Hennie Design. 

Missliker: nordisk, chabby, tekst på vegger, plakatbilder, dotter på vegger, Kahler vaser, masse ræl fremme, filleryer, saloflaske på kjøkkenbenken, skinnsofa, grønt, lyse pasteller, frittstående kjøleskap, tepper med mønster osv. 

 

Anonymkode: 57138...307

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker: gjenbruk, planter, kunst, farger og kreativitet (men likevel ryddig!), personlig stil som passer dem som bor der
Liker ikke: "sånn som alle har", klinisk stil (for mye minimalisme), svart/hvitt-tema, høyglans

Anonymkode: 909a6...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...