Gå til innhold

Hvilken interiørtrend liker du mest, og hvilken liker du minst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sosiale medier så kan man legge merke til hva som er populært blant møbler, farger og generelle interiørstiler. Hva liker du best, og hva er du ikke så begeistret for (av det som er i dagens trendbilde)? 

Jeg liker veldig godt at det er mye jordfarger/naturfarger. 

Jeg er ikke så glad i de runde speilene (med liten/ingen ramme) som mange har. 

Anonymkode: 7653f...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker ikke : hverken hvit kjøkken eller svart kjøkken. Synes det er upraktisk og alt for dominerende. Synes i grunn samme om disse fargene på veggene. Country shic og nips.

Liker: lysere farger, i grå-grønn-blå fargeskala. Minimalistisk stil med få ting fremme.

Anonymkode: 670e7...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt at det er fokus på gjenbruk

Liker ikke så godt store speilfat med lys, nips og greier som står midt på stuebordet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker got varme farger, jordfarger, IKKE fan av vegger og kjøkkeninnredning i grått. Drittlei alt som er grått i grunn. Syns også at det er kult med bilder på veggen som er kjøpt fordi man liker der, ikke fordi alle andre har det. Syns det er harry med sånne svart/hvitt plakater med en sau, Kate Moss etc som nesten alle jeg kjenner har.  

Ellers,

Liker:                                                                  

Dealjer i kobber, en vase, krukke etc

Naturlig lys,

bokhyller MED bøker

 

Liker IKKE:

Store speil eller klokker på veggene

glorete nips og pynt i "sølv"

Lysfat med alt mulig dilldall

Store lykter med lys

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker:

* Grønne planter

* Få ting som står fremme 

* kjøkkenbenker i tre/ stein. 

 

Liker ikke: 

* Mange ting stående fremme. (Nips, kjøkkenmaskiner, mm.)

* Laminat. (men skjønner hvorfor folk har det) 

* for stor tv 

Anonymkode: 8c10e...c4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker fokuset på gjenbruk og redesign men er ikke særlig begeistret for ting og tang i metallfarger, verken gull, sølv eller messing. Og så ler jeg litt av stylingen av salongbord i interiørmagasiner når de alltid legger en bunke blader midt på bordet med en lysestake eller noe dandert oppå. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det anses som trendy, det ser jo bare upraktisk og rotete ut.

Og enig med Tanuki i at det er harry med sånne Kate Moss plakater på veggene. Det finnes så mye kult å få tak i, så man trenger ikke kopiere de uoriginale bildene som alle naboene har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også veldig godt grønne planter! Syns det passer uansett interiørstiler, egentlig. 

Liker ikke så godt sånne store pyntebøker som folk har på bordet, det syns jeg virker upraktisk og ser rotete ut. 

Anonymkode: 7653f...dbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hus for de eneste "fargene" er grått, hvitt, beige eller svart. 

 Eller "off-white" og lignende paletter, som det så fint heter.       

Anonymkode: c9f3a...bd0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt gjenbruk, å dra naturen inn, litt farger (lune, varme) 

Jeg liker ikke denne stilen alle bloggeren har: hvit og sort, dots knagger, kate Moss bilder, runde speil osv. Synes det er så kaldt og upersonlig. 

Heller ikke noe glad i «sølv» pynt, lysfat, løpere på bordet, engler, blonder osv... 

Anonymkode: 354da...d78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er en trend lenger, men synes helt hvite rom er forferdelige, får sykehusfølelse. Og sånne bokstavskilt med «home sweet home» ol.

Liker litt farger, at det ser bebodd ut og ikke sterilt og planter.

Anonymkode: 2be43...a1f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker naturmaterialer, stein, skinn, tre osv.,  og er veldig glad i bokhyller. Liker også veldig godt sittegrupper uten en svær tv i fokus. 

Er ikke fan av fliser på gulvet (utenom kanskje bad), og syns ikke det er pent med sølvdetaljer på alt. Syns det er litt trist når barneleker osv. er fargeløst/kjøpt for å passe inn i interiøret istedet for å glede barna... 

Anonymkode: 7653f...dbf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme stil i over tjue år nå og av og til slumper jeg til å være delvis trendy. Som nå, siden jeg har en gammel fløyelsofa, farge på veggene, og er god på gjenbruk 😄  Jeg liker ikke spinkle møbler (får nesten frysninger av stoler, bord og sofaer med tynne stålrørsben), ikke teak-møbler, og absolutt ikke plakater fra Desenio (eller hva det nå heter..)  

Anonymkode: a9986...fd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er superkult med 60-talls retro. Har ingenting selv, men det er stilig. Og jeg liker hjem som er helt overfylte av bilder og møbler og bøker og stæsj. Sånn typisk middelaldrende dame i fargeflagrekjole hjem. 

Har egentlig ingenting interiørmessig jeg ikke liker såpass mye at jeg kan nevne noe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke fordra disse Marius-mønstrede sengesettene og håndklærne. Det er skikkelig stygt.

Liker heller ikke overfylte hjem med stæsj plassert overalt på hver eneste ledige overflate. Fylle stuebordet med juggel og pynt, som speil med figurer, lysestaker og alt mulig bling dynget oppå.

Liker heller ikke sofaer det ikke går an å slå seg ned i, uten først å måtte rydde vekk et tonn puter.

Det er mye jeg liker av interiør, men fargen jeg har elsket siden jeg flyttet hjemmefra på begynnelsen av 90-tallet er grønn. Jeg elsker grønt.

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker:

Minimalistisk og nordisk stil blandet med gjenbruk og retro detaljer, grønne planter og naturlige elementer, farger som grønt, gult og blått. 

Liker ikke:

Når alt blir veldig sterilt og alt for upersonlig uten sjel. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke glad for at mange møbler er blitt mindre funksjonelle. 
Hva faen er problemet med å lage et jævla kontorbord som fungerer? Blir så jævla irritert når jeg ser alt vaset på nettbutikkene. :sinna:

Bestemt meg for å lage egne møbler, noe jeg egentlig generelt må ta til takke til flere gang. 😐
Er det ingen som tenker praktisk lenger i design av møbler? 🤬
Er enda mer irriterende når man har interiør utdanning at kun dyr faenskap ska ha en "litt" bedre design av praktisk base. BLÆH!
 

Det jeg liker er funksjonelle design som er plass effektivt og pent  :) 

Endret av Drakan
glemte å si hva jeg liker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite vegger er det tristeste jeg ser. 

Liker heller ikke alt for moderne sofaer som er veldig lave og kun skal se pene ut, og som ikke er noe gode å sitte i.

Liker ikke stuebord hvor man har to runde bord ved siden av hverandre, der det ene er knøttlite og det andre litt større. 

Liker ikke desenio plakater som alle har. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snork: Hvit nordisk minimalisme

elsk: farger, 60/70 tallsfarger, mørkt tre, eklektisk nips, velur, grønne planter, naturmatrialer, store og små originaler på veggene, stilleben, sosial flyt mellom soner, velleste bøker, blanding av gammelt og moderne, norsk design, ting med betydning (les: personlig), deilig og gjennomtenkt belysning, osv. Er en av de som har svære fotobøker fremme, men hadde aldri kjøpt de om ikke jeg var en fotograf selv.

Måtte google desenio: nei takk. Da drikker jeg heller kaffe hjemm og invisterer de pengene i ekte kunst.

Anonymkode: bae87...707

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...