Gå til innhold

Hvilken interiørtrend liker du mest, og hvilken liker du minst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker ikke nordisk stil. Alle har jo samme hjem 🤦‍♀️ 

Ser så trist ut med den stilen. 

Jeg liker stil som viser hvem du er. 

Anonymkode: 1c007...842

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater alle de her damerne som er så interessert i interiør og design, men som ikke kan en skit. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg hater alle de her damerne som er så interessert i interiør og design, men som ikke kan en skit. 

Hehe, tror jeg vet hva du mener, men hadde vært kjekt om du vil utdype litt. Har nemlig tenkt det samme mange ganger.

Anonymkode: 1760f...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker:

Møbler i tre i ulike farger og fasonger

Blått og okergult i kombinasjon med nøytrale farger.

Materialer som kontrasterer hverandre. For eksempel skinnenede og blanke materialer mot grove materialer.

Grønne planter

Blomster

Levende lys i enkle holdere, gjerne i med deltajer i tre, glass eller metall.

Møbler med "mid century"-preg

Fulle bokhyller med bøker (jeg leser dem, ja. 😄 )

Liker ikke så godt:

Sånn "fake" vintage møbler malt hvitt

Veldig mye gull, glitter og paljetter.

Religiøs dekor når man ikke er religiøs

Høyglanshvite møbler

Alt matcher, og nesten alt er hvitt eller beige.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker en stil som gjenspeiler personligheten til den som bor der. Slik at jeg på en måte kan kjenne igjen personen i måten personen har innredet hjemmet sitt om det gir noen mening. Er man en fargerik person så blir det for meg veldig feil at personen bor i et fargeløst hjem fordi det er det som er trendy for øyeblikket. På den måten kan jeg syntes at en stil er helt riktig for en person, mens helt feil for en annen.

Personlig liker jeg veldig godt en litt mørkere stil med store, mørke tremøbler. Jeg syntes den hvite stilen er veldig fin, men syntes også at den blir litt kjedelig når "alle" har dem. Syntes også at det veldig fort ser slitt ut dersom møblene får et hakk eller blir misfargede. De mørke møblene "tåler litt mer" bruk syntes jeg. I et hjem med barn og ofte husdyr er det jo ikke til å stikke under en stol at møblene ofte får gjennomgå og da ser det raskt slitt og shabby ut med hvite møbler.

Jeg liker også vegger som ikke er helt sterile. Hvitt blir ofte veldig hardt. Jeg er veldig glad i lysbeiset tre, men det er ikke overalt dette passer inn. Hvitt kan være veldig pent om man f.eks bor ved sjøen, men oppe i skogen kan dette bli litt feil. 

Ellers er jeg ikke glad i alt for mye nips og "rot". Stålmøbler får meg til å rynke på nesen og jeg hater disse bokstavene. Om du må sette inn store bokstaver som forklarer at du er hjemme så har du bommet en plass. Jeg er heller ikke glad i alt for mye sterke farger som f.eks knallrød sofa. Da vil jeg heller ha to knallrøde sofaputer som kontrast mot mer jordnære farger ellers :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke at absolutt alt er hvitt og grått eller at hele hus er gjennomført i en bestemt stil. Fulle rom med bare shabby chic eller kun nordisk feks. Jeg lurer også veldig på hvordan de har gjort det, har de valgt seg en stil og bytter ut litt og litt i årevis for alt alt skal passe til slutt eller har de kjøpt alt nytt på en gang? Jeg bare nekter å tro at en person kan ha KUN nordisk smak og elsker alle sånne ting og liker alt annet så dårlig at de ikke kan ha en eneste dingseboms i en annen stil. 

Elsker planter, gamle møbler og gulvtepper som gjør mye av seg. Liker også kaffebordbøker godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest UncommonSense

Liker ikke det vanvittige forbruket, den stadige oppussingen og utskiftingen av alt fra nips til kjøkkeninnredning. At alt skal være så moderne og nytt. Og stort. Når flotte gamle møbler raseres (males hvitt, grøss).

Liker gjenbruk og fornuft, respekt for materialer og håndverk, flerbruksmøbler og hjemmelagde ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at en av de tingene som jeg virkelig hater er når gamle arvemøbler og ting med affeksjonsverdi males/pusses opp/endres for å passe inn i stilen! Sorry, men da er man egentlig helt blottet for personlighet når bestemors gamle teakskjenk pusses og males til det ugjenkjennelige fordi dagens trend er hvitt/grått/svart og kjedelig.... 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, onyx skrev:

Jeg skal innrømme at en av de tingene som jeg virkelig hater er når gamle arvemøbler og ting med affeksjonsverdi males/pusses opp/endres for å passe inn i stilen! Sorry, men da er man egentlig helt blottet for personlighet når bestemors gamle teakskjenk pusses og males til det ugjenkjennelige fordi dagens trend er hvitt/grått/svart og kjedelig.... 

Det skal sies er helt for jævlig. 😮 
Er grusomt å se de finne møblene bli omgjort å ødelagt. 

Jeg er for funksjonelle møbler da jeg generelt bor med liten plass, men de fantastiske gamle møblene med design av art noveau som pryder møblet, og så ser du noen som har pusset dette bort for å se ut som en jævla IKEA kommode 😱😱😱 

Folk aner jo ikke verdien på gamle møbler med slike design. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker : grønne planter,  retrostoler som får være akkurat som de er,  matte blåtoner på veggene, store myke puter  som ikke står pent og pyntelig i sofaen med ett "hakk"" i seg. Men som slenger i sofaen sammen med store myke pledd.  Gjerne i blått, gult og grønt. Vaser i farget glass.. åh det er så mye jeg liker!

Liker ikke : puter og plakater med visdomsord, bokstaver, sølvpynt, gullpynt, Kate Moss plakat, svære dyrebilder på veggen

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt oppgitt av alle som har lært seg fremmedordet eklektisk og "blander gammelt og nytt" som om de ikke følger en trend, men har sin helt egne stil. Nei, dere har ikke det.

Ellers har jeg aldri likt fargen grå i interiør. 

Der imot elsker jeg eik og andre naturmaterialer, og jeg kunne kjøpt glass og vaser i det uendelige. Jeg har fått mer og mer sansen for grønne planter og god belysning.

Anonymkode: 66f9c...76f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Liker:

Rotting, grønne planter, terracotta, hvitt, rosa, turkis, svart&hvitt, naturfarger, spesielle gamle møbler fra f eks India og Bali,  gamle speil med store rammer og utskjæringer, røkelse, krystallsteiner, stearinlys, bøker, bokhylle, høye lysestaker, kandelabre i sort jern,  lyslykter fra marokko, naturmaterialer, fløyel, langhårete saueskinn, lave sofabord, jutetepper, ting og tang fra Papa ny Guinea, lin, frynser, masse store puter, dype sofaer, myke vakre pledd, unike ting som funn fra reiser etc. som gir hjemmet personlighet, metalltrådkurver, Kalkvegger, gamle bordlamper, blomster, roser og peoner. 

 

Liker ikke: 

Blå vegger,  brystpanel, panel, panelplater, Ubrukelige  møbler som tar halve stuen, tapet med glitter, kontorstil i stuen (man er hjemme, ikke på jobb) stresslesser, furu, sølv, kobber, gull, et hjem med bare designmøbler, kunstige planter, barskap, alkoholflasker, tapeter med falsk trevegg/murvegg, skinnsofa, buesofa, gardiner som ser ut som dusjforheng, kunstig frukt til pynt, rødt, neonlys, farget lys (lyspærer og farget ledlys) burgunder, kunstige stearinlys, veggtilveggteppe, hodeskaller, laminat, okergult, enorme TVer, skråtak, glasskap fra ikea, store samlinger med cder, vinylplater, DVDer, eik, kahler, databord, skinner med spotlights i taket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Liker:

Rotting, grønne planter, terracotta, hvitt, rosa, turkis, svart&hvitt, naturfarger, spesielle gamle møbler fra f eks India og Bali,  gamle speil med store rammer og utskjæringer, røkelse, krystallsteiner, stearinlys, bøker, bokhylle, høye lysestaker, kandelabre i sort jern,  lyslykter fra marokko, naturmaterialer, fløyel, langhårete saueskinn, lave sofabord, jutetepper, ting og tang fra Papa ny Guinea, lin, frynser, masse store puter, dype sofaer, myke vakre pledd, unike ting som funn fra reiser etc. som gir hjemmet personlighet, metalltrådkurver, Kalkvegger, gamle bordlamper, blomster, roser og peoner. 

 

Liker ikke: 

Blå vegger,  brystpanel, panel, panelplater, Ubrukelige  møbler som tar halve stuen, tapet med glitter, kontorstil i stuen (man er hjemme, ikke på jobb) stresslesser, furu, sølv, kobber, gull, et hjem med bare designmøbler, kunstige planter, barskap, alkoholflasker, tapeter med falsk trevegg/murvegg, skinnsofa, buesofa, gardiner som ser ut som dusjforheng, kunstig frukt til pynt, rødt, neonlys, farget lys (lyspærer og farget ledlys) burgunder, kunstige stearinlys, veggtilveggteppe, hodeskaller, laminat, okergult, enorme TVer, skråtak, glasskap fra ikea, store samlinger med cder, vinylplater, DVDer, eik, kahler, databord, skinner med spotlights i taket. 

Oi, her var det mye man ikke likte...!

Anonymkode: 9db97...cc1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wallstickers og bokstaver i tre ser helt grusomt ut, type: Home, dream, love, "home is where the heart is" og ikke minst "live laugh love". Grøss.

Anonymkode: 5afeb...3e2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke trender i det hele tatt. men innrømmer at jeg lar meg påvirke noe.  Er likevel selektiv og går ikke på noe som jeg absolutt ikke liker.  Gjennom 40 år har likevel huset vårt gjennomgått mange forandringer.  Jeg har likt det der og da, men så har jeg endret.  Det er ikke få timer jeg har tilbrakt i ei gardintrapp med malerkost i handa :) 

Den skandinaviske og den minimalistiske stilen passer verken huset vårt eller oss. Har venner som har hus i denne stilen, med kjølige marmorgulv og vakre møbler designet av kjente designere.  Synes det er delikat og nydelig. 

Mitt hjem og hus er helt annerledes.  Men jeg ville ikke byttet :)    


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig glad i farger, og ville gjerne hatt et hus fullt av farger. Ikke nødvendigvis sterke farger, men helst noe farge på alle vegger og interiør med farge. Og så har vi likevel hvite vegger i det meste av huset og grå sofa... Det skyldes rett og slett at jeg og mannen ikke ble enige om dette med farger da vi flyttet inn, men nå har han endelig begynt å tenke at det hadde gjort seg med mer farge i huset. Så vi har andre farger på veggene i noen rom vi nylig har pusset opp, og kommer til å male i farger i resten av huset også etter hvert. Men, i forhold til hvor fargeløst mange har det, har vi jo farger hjemme. 

For det jeg ikke liker er den veldig grå trenden. Grått kan funke noen steder, men ikke over alt. Ser noen stuer hvor det faktisk ikke er en eneste farge på noe som helst. Og de som begynner å male vegger i andre farger enn grått og hvitt, velger gjerne en gråaktig farge. De sier at de har malt blått, men så er det grått med et hint av blått. 

Og alle som maler husene sine grå... Nå skal jeg kanskje ikke snakke så veldig høyt, for vi har svart hus. Men jeg savner hus med gode farger. Og noen hus kan gjerne være grå og svarte, men langt fra alle hus kler det. Noen hus burde faktisk få være gule, grønne og røde. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke svart/hvitt/grå fargeløs stil. Tom minimalistisk stil hvor det ikke ser ut som det bor folk eller shabby chic stil.

liker farger, mønstre, teakmøbler og innslag av retro stil, planter og naturmaterialer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker hvite/grå vegger. Det er så utrolig trist og upersonlig.

Men den tingen jeg hater mest av alt er alle disse spisestuestolene i såkalt «herregårdsstil». Sånne i lin eller fløyel med masse knapper i ryggen. Gjerne kombinert med rustikke trebord. Disse klumpete møblene trykkes inn i små leiligheter og ser helt malplasserte ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker japansk design som er enkelt, stilrent og lages i materialer som er i ett med naturen og mennesket. Er det noen som bruker japansk design i interiør? Hvorfor tiltrekker deg denne stilen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...