Gå til innhold

Nabojente ble nektet å være med på Halloween.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis barna ikke er så gamle så kan dere lage halloweenfest for noe få og servere godteri, uten at de går fra dør til dør. Da kan hun få delta og kle seg ut, uten at det går på morens prinsipper løs? 

Anonymkode: 0e534...9c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har moren utenlandsk opprinnelse? Det kan faktisk ha masse å si denne saken her.

Anonymkode: e7075...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og i hl skrev du: "Jenta er her hos oss ganske ofte og har også spist middag hos oss ved flere anledninger, både fordi jeg selv syns det er hyggelig og barna synes det er veldig koselig å få lov til å spise middag sammen iblant."

Bestem deg. Er det hyggelig eller er det ikke?

Anonymkode: 2b159...804

Jo det er det men det finnes en grense for alt. Jenta har spurt om å få spise her flere ganger enn de gangene hun faktisk har spist her, nettop fordi jeg et nødt til å sette litt grenser. Hvis ikke flyttet hun jo omtrent inn her. 

Men det handler jo litt om å gi og ta ikke sant? Hvorfor skal jeg brødfø deres barn når mitt barn ikke engang får lov til å tråkke over dørstokken deres? Ikke får jeg et takk for at hun fikk spise her eller takk for at vi er gjestfrie eller noe i den duren. Er såvidt et hei å få når vi treffes i gata. 

Anonymkode: 8f3cf...e51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har utenlandsk opprinnelse ja, men snakker norsk bra og virker til å være godt integrert. De har bodd her i mange mange år, så jeg skjønner ikke helt hva som er greia med total besøksnekt.

TS 

Anonymkode: 8f3cf...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har moren utenlandsk opprinnelse? Det kan faktisk ha masse å si denne saken her.

Anonymkode: e7075...80d

Hvis jeg husker riktig så er de fra et øst-europeisk land. Ts

Anonymkode: 8f3cf...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er det men det finnes en grense for alt. Jenta har spurt om å få spise her flere ganger enn de gangene hun faktisk har spist her, nettop fordi jeg et nødt til å sette litt grenser. Hvis ikke flyttet hun jo omtrent inn her. 

Men det handler jo litt om å gi og ta ikke sant? Hvorfor skal jeg brødfø deres barn når mitt barn ikke engang får lov til å tråkke over dørstokken deres? Ikke får jeg et takk for at hun fikk spise her eller takk for at vi er gjestfrie eller noe i den duren. Er såvidt et hei å få når vi treffes i gata. 

Anonymkode: 8f3cf...e51

Eller man kan som voksen være litt raus, særlig når man samtidig prøver å gi inntrykk av å være bekymret for jentas sosiale inkludering og generelle ve og vel. Det er vel særlig nettopp de ungene med foreldre som ikke tilrettelegger for barnas vennskap som trenger at andre foreldre ser og inkluderer dem. 

Anonymkode: 8b92e...e05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller man kan som voksen være litt raus, særlig når man samtidig prøver å gi inntrykk av å være bekymret for jentas sosiale inkludering og generelle ve og vel. Det er vel særlig nettopp de ungene med foreldre som ikke tilrettelegger for barnas vennskap som trenger at andre foreldre ser og inkluderer dem. 

Anonymkode: 8b92e...e05

Jo og jeg synes jeg er mer enn raus nok når barnet deres er her så mye, omtrent hver dag i tillegg til at jeg får ingenting tilbake. Men hvor lenge skal man holde på sånn, også når de voksne er så avvisende og virker så utakknemlige?

Anonymkode: 8f3cf...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Du må gjerne ønske å inkludere, men om enkelte ikke har ønsket om å bli med på visse ting, så må en godta det også, uten å si at det er feil og trist.

Og som nevnt så vet du jo ikke hva som er grunnen til at barna ikke er hos venninnens mor. Det trenger ikke å bunne i ren uvilje. Det er jo også ditt valg om du ønsker at jenta er hos dere. Du kan godt si at det ikke passer om det er sånn. 

Greit at foreldrene ikke ønsker å feire Halloween. Men hvorfor nekte barna noe som betyr så mye for dem? Hvilken skade kan det gjøre å la barnet kle seg ut og gå "knask eller knep" en gang i året? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo og jeg synes jeg er mer enn raus nok når barnet deres er her så mye, omtrent hver dag i tillegg til at jeg får ingenting tilbake. Men hvor lenge skal man holde på sånn, også når de voksne er så avvisende og virker så utakknemlige?

Anonymkode: 8f3cf...e51

Det er da ikke ungenes skyld at foreldrene er utakknemlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med moren og spurt hvorfor hun ikke ønsker besøk av ditt barn? Om ikke så gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Thyra skrev:

Greit at foreldrene ikke ønsker å feire Halloween. Men hvorfor nekte barna noe som betyr så mye for dem? Hvilken skade kan det gjøre å la barnet kle seg ut og gå "knask eller knep" en gang i året? 

Jeg kan ikke svare for moren til denne jenta. Jeg bare vet at enkelte har i mot å feire denne dagen. Det er helt akseptabelt for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg kan ikke svare for moren til denne jenta. Jeg bare vet at enkelte har i mot å feire denne dagen. Det er helt akseptabelt for meg. 

Jeg vet at enkelte er i mot det. Men de burde bite i seg motviljen for ungenes skyld. Det er ikke godt for barna å være den eneste som ikke får lov til noe alle andre gleder seg til og snakker om. Å nekte barna noe som gir dem stor glede bare pga et prinsipp er ganske tullete. 

Vet at enkelte ønsker Halloween dit pepper gror. Men denne feiringen forsvinner ikke selv om noen få foreldre nekter barna sine å delta. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg vet at enkelte er i mot det. Men de burde bite i seg motviljen for ungenes skyld. Det er ikke godt for barna å være den eneste som ikke får lov til noe alle andre gleder seg til og snakker om. Å nekte barna noe som gir dem stor glede bare pga et prinsipp er ganske tullete. 

Vet at enkelte ønsker Halloween dit pepper gror. Men denne feiringen forsvinner ikke selv om noen få foreldre nekter barna sine å delta. 

Jeg tror ikke barn blir lidende fordi de må avstå fra visse ting. Overhodet ikke. Vi vet heller ikke noe om hvordan og hva moren har forklart barnet dette. Så det kan være at det ikke bare handler om prinsipper. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg tror ikke barn blir lidende fordi de må avstå fra visse ting. Overhodet ikke. Vi vet heller ikke noe om hvordan og hva moren har forklart barnet dette. Så det kan være at det ikke bare handler om prinsipper. 

Hva annet skulle dette handle om en prinsipper? Dersom det er et økonomisk spørsmål, så må man ikke kjøpe inn nytt kostyme for å delta i Halloween. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Hva annet skulle dette handle om en prinsipper? Dersom det er et økonomisk spørsmål, så må man ikke kjøpe inn nytt kostyme for å delta i Halloween. 

Religion. Jeg har venner som ikke deltar på halloween pga religion 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tipptoppi skrev:

Religion. Jeg har venner som ikke deltar på halloween pga religion 

Hvilken religion forbyr Halloweenfeiring? Bortsett fra Jehovas vitner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tipper foreldrene er ateister og ikke vil at barnet skal bli utsatt for overtro.

Anonymkode: ec71d...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en venninne når jeg var liten som kun fikk ha 1 person på besøk om gangen. Synes det var ubehagelig selv, følte meg lite velkommen. Men er ellers helt normale folk. 

Selv som liten fikk jeg selv ikke lov til å gå haloween. Vet min mor angrer den dag i dag at hun nektet meg, men... :vetikke:

Folk har ulike regler for ting. Betyr ikke at de er riktige... men ... :vetikke: sån er livet.

Anonymkode: 86726...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thyra skrev:

Hva annet skulle dette handle om en prinsipper? Dersom det er et økonomisk spørsmål, så må man ikke kjøpe inn nytt kostyme for å delta i Halloween. 

Jeg spekulerer ikke i grunnen. Jeg er ikke moren. Jeg syns bare at det må gå fint an å avstå fra noe uten at andre skal komme med "stakkars barn". Jeg syns at det er fint at alle ikke gjør som "Alle andre" i ett og alt. Det er fint, og det et viktig. En skal ikke bli opplært til å tro at alt er greit og fint og bra selv om de fleste gjør det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Hvilken religion forbyr Halloweenfeiring? Bortsett fra Jehovas vitner? 

Nå trenger ikke jeg forsvare hverken deres eller andres religion for deg, men de er dypt kristne og feirer ikke den moderne halloween. Derimot så markerer de allehelgensdag. 

Hva du eller andre mener og synes om det er jeg sikker på at de gir beng i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...