Gå til innhold

Hvorfor i H*'vete kan menn ha flere koner i Islam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Testosteron skrev:

Du skrev "en eller flere", noe som er feil når det gjelder Det nye testamentet. I Det nye testamentet omtales bare ekteskap mellom én mann og én kvinne.

det var vel derfor han skrev "Det gamle testamentet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hilde1302 skrev:

det var vel derfor han skrev "Det gamle testamentet"

Han skrev "Det gamle testamentet, Evangeliet og Koranen". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man ikke velger ektefelle selv, men giftes bort vil mange kvinner således ha et sexliv kun bestående av å måtte stille opp, frivillig eller ei. Dvs at mange lever med at de regelmessig må ha tvungen sex med ektefellen - dvs la seg voldta.

Da er det sannsynligvis ikke bare OK, men en lettelse for mange kvinner om han skaffer seg flere koner. (Har forøvrig lest at mange arabiske kvinner har lesbiske relasjoner fordi det er kun hos kvinner de får omsorg og varme og ettersom det er eneste arena de kan unngå mannens haukeblikk). En syk syk kultur. 

Anonymkode: 21073...148

det er nok desverre mange rundt om i verden som lever på den måten, både muslimer, kistne, jøder, buddhister og hinduer (ikke minst) 

kjønnsegrering er utbredt større eller mindre grad i mange muslimske land. som du sier er det mange som praktiserer jentesex. desto mer utbredt er det vel med sex mellom gutter, og studier viser at Saudi Arabia er det landet der sex mellom to menn er mest utbredt i hele verden. homofile turister beskriver stedet som ett "mekka" (beklager, hehe") for menn som ønsker å finne seg en annen mannlig sexpartner. 😳 men altså, lurer på hvor du finner dette med at arabiske kvinner ikke opplever varme fra sin partner, og omsorg. jeg hadde en arabisk kjæreste for maaaaaange år siden, har aldri opplevd noen som har vært så varme og omsorgsfulle mot damene i familien, og mot meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Testosteron skrev:

Han skrev "Det gamle testamentet, Evangeliet og Koranen". 

aha, ja det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Testosteron skrev:

Du skrev "en eller flere", noe som er feil når det gjelder Det nye testamentet. I Det nye testamentet omtales bare ekteskap mellom én mann og én kvinne.

En eller flere på en av disse:

46 minutter siden, omarel skrev:

Leser du Det gamle testamentet, Evangeliet og Koranen 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, omarel skrev:

En eller flere på en av disse:

Feil. Du skrev: "Leser du Det gamle testamentet, Evangeliet og Koranen så er det gjennomgående sedvane at menn giftet seg med en eller flere. I Koranen som er den siste skriften til menneskeheten så har Gud begrenset flerkoneri til fire og satt vilkår."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lov med flere koner at før i tiden så var det mye fattigdom. Nå denne tiden i flere muslimske land så må din første kone akseptere. 

Eksempel. En far ble spurt hvorfor har du latt datteren din gifte deg med en mann som har 2 andre koner. Han svarte da vet jeg at han kun er med henne. og at hun ikke går på byen hverdag og finner seg en ny Pi.. med sykdommer her og der :) sånn sett så synes jeg det er bra så lenge kona aksepterer det. Hva med han mannen som hadde en egen serie med 4 koner. Dem levde lykkelig sammen :) Før i tiden var greit siden mannfolka jobbet  og skulle forsørge damene,

Anonymkode: a0346...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Testosteron skrev:

Feil. Du skrev: "Leser du Det gamle testamentet, Evangeliet og Koranen så er det gjennomgående sedvane at menn giftet seg med en eller flere. I Koranen som er den siste skriften til menneskeheten så har Gud begrenset flerkoneri til fire og satt vilkår."

Med en eller. Det vil si at i en av dem så var det en mens i de andre var det flere. Hva mener du at jeg skulle ha skrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, omarel skrev:

Med en eller. Det vil si at i en av dem så var det en mens i de andre var det flere. Hva mener du at jeg skulle ha skrevet?

Trådens tema er hvorfor menn kan ha opptil fire koner i islam, så svar på det. Ikke spor av med Bibelen, som ikke har noe med islam å gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du i Island? Eller Israel? Har aldri hørt om landet Islam.

Anonymkode: 7ef0c...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Testosteron skrev:

Trådens tema er hvorfor menn kan ha opptil fire koner i islam, så svar på det. Ikke spor av med Bibelen, som ikke har noe med islam å gjøre. 

 

Det var ikke det jeg spurte deg! Kanskje du og kan svare! Kilden i Koranen og det gamle testamentet er ett, enten du liker det eller ej! Hva gjelder bibelen så har jeg ikke sagt noe feil. Gud sendte også Koranen til skriftens folk, kristne og jøder, så dermed har jeg rett til å henvise til både kristne og jødiske skrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du i Island? Eller Israel? Har aldri hørt om landet Islam.

Anonymkode: 7ef0c...3f3

Du mangler skolegang😂

Anonymkode: d088f...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke å peke før jeg har fakta, men det er faktisk veldig vanskelig å få tak i fakta når man er omringet av andre nordmenn som er imot islam. De tror alle muslimer er like og innerst inne er onde. jeg vet jo ikke. 
 

Anonymkode: 48720...b26

Skjønner, jeg hører mye snakk om raser, relegioner, hvordan man skal se ut, forventninger og osv. Er det en ting jeg har lært i livet er at du blir mye bedre som et menneske hvis du blokkerer hat og finnet ting ut selv. Har hørt så mye tull av mennesker at det er nesten ikke til å tro :p

 

"don't judge a book by its cover"  :tongue:

Endret av AfricanQueen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎10‎.‎11‎.‎2018 den 0.45, AnonymBruker skrev:

Du kan bare google Polysmorøse. Blir nok mer vanlig etterhvert. Har ingenting med religion å gjøre.

Anonymkode: fee72...950

Da er det jo selvvalgt og ikke tvangsekteskap som denne delen av æreskulturen mange(men langt fra alle)  muslimer bedriver er. 

Anonymkode: 35905...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...