Gå til innhold

Vend dere om!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, LuxLucet skrev:

Men hva legger du i å tro? Du skriver tidligere at så lenge man tror, så er man reddet. Men her må du også avklare hva det faktisk innebærer å tro. Jeg sier ikke at du ikke vet hva dette innebærer, men utifra det tidligere svaret så fremkommer det ikke særlig utdypende hva Bibelen faktisk sier om å tro.
Det hjelper ikke å bare tro overfladisk at "Gud har tilgitt meg, jeg trenger bare å tro". Også "demonene tror - og skjelver" (Jak.2:19). Å tro innebærer også omvendelse - "bær derfor frukt som er omvendelsen verdig" ("frukt" er her en metafor for gjerninger), og gode gjerninger er de gjerningene som er innenfor Guds ti bud. 

Dette er ikke et populært tema å snakke om, men det er allikevel like sant og aktuelt i dag selv om majoriteten av kristne avskyr den delen som viser til sann omvendelse.

Tro er noe Gud gir. Men du må omvende deg og åpne opp for han så utsøer han tro. Vi kan tro men når man søker Gud av hele sitt hjerte vil Gud gi en tro som man aldri har opplevd før. 

Var dette svar nok? Eller var det noe annet du lurte på? 

Anonymkode: a6570...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utidig med sånn voldsom misjonering på KG. 

Burde ikke vært lov!

Anonymkode: 395b5...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utidig med sånn voldsom misjonering på KG. 

Burde ikke vært lov!

Anonymkode: 395b5...b4b

Jesus elsker deg og Gud velsigne deg! 

Anonymkode: a6570...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasinerende tråd.

Orker ikke lese all prekingen,  men litt underholdning er det jo.

Jeg klarer ikke å være sikker på hva jeg vil spise engang, men her er det en som er skråsikker på at hans gud er den eneste veien.

Lykke til med det. Opp igjennom historien har det vel vært rundt 3000 forskjellige guder. Håper du tok den riktige.

Det er i det minste lettere enn å vinne i lotto  :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mæn40 skrev:

Fasinerende tråd.

Orker ikke lese all prekingen,  men litt underholdning er det jo.

Jeg klarer ikke å være sikker på hva jeg vil spise engang, men her er det en som er skråsikker på at hans gud er den eneste veien.

Lykke til med det. Opp igjennom historien har det vel vært rundt 3000 forskjellige guder. Håper du tok den riktige.

Det er i det minste lettere enn å vinne i lotto  :)

Selvfølgelig er jeg sikker på at Gud er den eneste veien. Når man opplever det jeg opplever med Gud kan man ikke være mer sikker enn det jeg er. For å oppnå den forståelsen av den sanne Gud som jeg tror på er å søke han av hele sitt hjerte.

Jeg kjenner en som var bort alt av Guder i alle slags mulige religinor for å finne den sanne Gud og selvfølgelig endte opp med Jesus som den sanne Gud. 

Denne personen prøvde Islam, buddsime og alt som finnes av falske Guder. Men han gikk ikke inn som at noen var falske Guder og til slutt fant han ut at Jesus var den sanne Gud. Den som søker finner sannheten. Enten om du liker det eller ei. 

Anonymkode: a6570...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Det samme sier jeg til deg! Vend deg om fra egoismen din som Satan forer deg med! Du tror du er god. Men ingen er god uten Jesus. For de som har tatt mot Jesus er det Jesus som lever igjennom oss som gjør at vi mennesker kan utføre ekte kjærlighet. 

Jeg skal ikke overbevise deg. Du har et valg men ikke mer en det. Jeg skriver dette for Jesus elsker deg og ikke jeg. De neste dagene må du ta et valg. 

Anonymkode: 6df08...abb

Det er avskyelig at du påstår at ingen er gode uten gud. At uten ham er det ikke ekte kjærlighet. Rart det der, de fleste gode mennesker som har gitt meg grenseløs kjærlighet har vært ateister og agnostikere. Og ofte har de onde og ubarmhjertige vært troende fordi de er opptatt av å stappe troen sin nede i halsen på andre med en stor dose arroganse og skremselspropaganda. “Det har ikke noe å si at du bruker tiden din her på jorden til å gjøre livene til andre så godt som mulig, du kommer til helvete likevel. Det vet jeg fordi gud har skrevet det i sin personlige lille “mein kampf”
Ja, vi fortjener å brenne i all evighet bare fordi vi ikke trodde på noe vi aldri fikk bevis for. En barmhjertig og rettferdig skaper dere tror på, gitt.

Det er bare sprøyt at det er egoistisk å ikke "vende seg til herren", bare fordi vi ikke ønsker å dele troen din. Hvis han vil ha flere tilhengere så kanskje han ikke burde snakke så positivt om slaveri, kvinneundertrykkelse, folkemord og kreve å bli tilbedt natt og dag? Dere liker å preke om at “Bibelen sier… “, men dere plukker selv ut de tingene dere er komfortabel med og lukker øynene for alt det andre. Det er lett å f eks fordømme homofile når man ikke er det selv, ikke sant?

Hadde du ærlig talt priset herren hvis han tok fra deg alt du elsker? Familie, levebrød, omgangskrets og helse? Hadde du ikke blitt forbannet over tapet av alt som er viktig for deg bare fordi han har et veddemål med satan? Det var jo det som skjedde med Job. Hadde det ikke slått deg at Gud er mer egoistisk,ond og grusom enn de fleste mennesker?

Når det er sagt så kjenner jeg noen kristne som er helt fantastiske mennesker. Mennesker jeg ser opp til og elsker. Ikke på tross av religionen deres, men fordi de faktisk gjenspeiler den kjærligheten, omsorgen og toleransen dere kristne påstår at Jesus vil vi skal dele med andre. (Selv om det er mye mer vold enn kjærlighet i bibelen) Jeg drar ikke alle under samme kam, bare de arrogante bedreviterne som tror de vet svaret på alt.


Jeg må ærlig innrømme at det er blant annet slike som deg som gjorde at jeg mistet troen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.11.2018 den 0.10, AnonymBruker skrev:

Tro er noe Gud gir. Men du må omvende deg og åpne opp for han så utsøer han tro. Vi kan tro men når man søker Gud av hele sitt hjerte vil Gud gi en tro som man aldri har opplevd før. 

Var dette svar nok? Eller var det noe annet du lurte på? 

Anonymkode: a6570...a17

Jeg lurte ikke på noe, jeg ville bare at det å "tro" ble mer utdypet siden det innebærer mye mer enn å bare "tro at Gud eksisterer", og siden de fleste, etter min erfaring, utelater omvendelsen som er å rette seg etter Guds ti bud og akseptere moralen i himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er agnostisker og pøver så godt det går ann å være alturist. Men har så klart lest bibelen. Og en av de tingene jeg bet meg merke i, er :Den time kommer, ja, den er nå, da de døde skal høre Guds Sønns røst, og de som hører, skal leve. For slik Far har liv i seg selv, har han også gitt Sønnen å ha liv i seg selv, og han har gitt ham myndighet til å holde dom fordi han er Menneskesønnen. Undre dere ikke over dette, for den tiden kommer da alle de som er i gravene, skal høre hans røst. De skal komme fram, og de som har gjort det gode, skal stå opp til livet, men de som har gjort det onde, skal stå opp til dom.

 

Så, så lenge man er god er man innafor, selv om man ikke tror på en gud når man lever. Så får man se da, om det en gang blir slik, og hvem da som er gode, for de som fordømmer andre, er ikke gode i mine øyne, selv om de gjør det i guds navn.

Anonymkode: 7f76a...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er agnostisker og pøver så godt det går ann å være alturist. Men har så klart lest bibelen. Og en av de tingene jeg bet meg merke i, er :Den time kommer, ja, den er nå, da de døde skal høre Guds Sønns røst, og de som hører, skal leve. For slik Far har liv i seg selv, har han også gitt Sønnen å ha liv i seg selv, og han har gitt ham myndighet til å holde dom fordi han er Menneskesønnen. Undre dere ikke over dette, for den tiden kommer da alle de som er i gravene, skal høre hans røst. De skal komme fram, og de som har gjort det gode, skal stå opp til livet, men de som har gjort det onde, skal stå opp til dom.

 

Så, så lenge man er god er man innafor, selv om man ikke tror på en gud når man lever. Så får man se da, om det en gang blir slik, og hvem da som er gode, for de som fordømmer andre, er ikke gode i mine øyne, selv om de gjør det i guds navn.

Anonymkode: 7f76a...318

Ikke glem at ifølge BIbelen blir man ikke frelst av gjerninger, man blir frelst av å akseptere Guds nådegave (tilgivelse). Å gjøre gode gjerninger kommer av som en konsekvens av oppriktig omvendelse og anger for sin tidligere ferd, og man ser til Guds lov for å skjelne mellom godt og ondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 20.19, Horten Market skrev:

Derfor er det så viktig at samfunnet viderefører de kristne grunnideene som har gjort de vestlige land så menneskelige og fremgangsrike.

det kan jo diskuteres.. Lurte nesten på om du var ironisk her. Har vi mer nestekjærlighet i vestlige samfunn enn enkelte u-land? Det er ihvertfall ikke min erfaring etter å ha reist og bodd i mange land. Jeg opplevde at folk hadde en helt utrolig omsorg for hverandre og slo ring om hverandre i et av de fattigste landene jeg var i i afrika f.eks. Gjestfriheten var også en helt annen. Selv om de såvidt hadde råd til mat delte de med venner og familie. Finnes mange land som er fremgangsrike men uten at landet er kristent. Buddhistiske land er vel det som er det ideelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Vend dere om til Herren Jesus Kristus før det som skal komme! Noe vil ramme landet hardt og dere vil lide om dere ikke vender dere om! 

Gi deres liv til Jesus. Ikke bare for din del men for din neste! 

Gud har armene åpne nå. Det er på tide og jeg vet flere kjenner på hans kall! 

Noe kommer til å ramme landet men det vil rammes mindre om flere vender om å ber til vår Herre Jesus Kristus som har kjærligheten til oss. 

Anonymkode: 6df08...abb

Svovelpredikant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 3.20, Katten.2.0 skrev:

Jeg har egentlig alltid ansett Satan som den mest hyggelige karakteren i bibelen. Han vil jo bare at mennesket skal følge sin natur.

Jeg holder også alltid med underdog en så Stakkars Lucifer er klart en av de som skaper sympati, tenk å avvise sin egen favoritt, lysbæreren for en feil. Evig takknemlig for at min far er mer tilgivende enn hans .

Anonymkode: f97be...a5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kristendom er fryktbasert.. tror du ikke skal man brenne I helvette. Helt feil . Man blir ikke åndelig opplyst a bibelen desverre lite.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.11.2018 den 19.41, AnonymBruker skrev:

 

Du har enten Gud til far eller Satan. Du har Satan til far. 

Anonymkode: 6df08...abb

Du kan ikke si dette  og mene at det ligger noe godt i kristendommen!

Det er du som har Satan som far og mor, begge i ett, så du er avkom av Satan!

Anonymkode: 5b37b...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 0.49, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er jeg sikker på at Gud er den eneste veien. Når man opplever det jeg opplever med Gud kan man ikke være mer sikker enn det jeg er. For å oppnå den forståelsen av den sanne Gud som jeg tror på er å søke han av hele sitt hjerte.

Jeg kjenner en som var bort alt av Guder i alle slags mulige religinor for å finne den sanne Gud og selvfølgelig endte opp med Jesus som den sanne Gud. 

Denne personen prøvde Islam, buddsime og alt som finnes av falske Guder. Men han gikk ikke inn som at noen var falske Guder og til slutt fant han ut at Jesus var den sanne Gud. Den som søker finner sannheten. Enten om du liker det eller ei. 

Anonymkode: a6570...a17

Det du opplever, opplever muslimer, jøder, og hinduer. 

Anonymkode: 5b37b...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2018 den 19.37, LuxLucet skrev:

Ikke glem at ifølge BIbelen blir man ikke frelst av gjerninger, man blir frelst av å akseptere Guds nådegave (tilgivelse). Å gjøre gode gjerninger kommer av som en konsekvens av oppriktig omvendelse og anger for sin tidligere ferd, og man ser til Guds lov for å skjelne mellom godt og ondt.

Alle gjør gode gjerninger, men kristne slipper unna alle ugjerninger, for dere er frelst sier dere!

Dere kan drepe, stjele og herje, men alikevell slipper dere inn til himmelen. Det er ikke rart til at det var så mye elendighet i Europa før vi ga slipp på kristendommen.

Det du kommer med er bare vår!

Anonymkode: 5b37b...113

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.11.2018 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Vend dere om til Herren Jesus Kristus før det som skal komme! Noe vil ramme landet hardt og dere vil lide om dere ikke vender dere om! 

Gi deres liv til Jesus. Ikke bare for din del men for din neste! 

Gud har armene åpne nå. Det er på tide og jeg vet flere kjenner på hans kall! 

Noe kommer til å ramme landet men det vil rammes mindre om flere vender om å ber til vår Herre Jesus Kristus som har kjærligheten til oss. 

Anonymkode: 6df08...abb

Har du prøvd å få psykiatrisk hjelp for de tankene der?

Anonymkode: 71399...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker deg Far for at vi som tror på deg aldri skal gå fortapt! Jeg takker deg Far for at du skal beskytte oss kristne for det som kommer. For når vi har deg til Herre frykter vi ingenting. For du er større enn alt. Jeg frykter deg Gud og derfor frykter de ufrelste meg for du bor i meg. Takk Herre Jesus for frelsen og ditt kall!

Anonymkode: a6570...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Alle gjør gode gjerninger, men kristne slipper unna alle ugjerninger, for dere er frelst sier dere!

Hvem sier dette? Vis meg hvem som sier det du påstår.

Sitat

Dere kan drepe, stjele og herje, men alikevell slipper dere inn til himmelen. Det er ikke rart til at det var så mye elendighet i Europa før vi ga slipp på kristendommen.

Jeg vet ikke hvem som har opplært deg, eller om du selv er årsaken til denne tankegangen, men Bibelen sier helt motsatt av hva du påstår. "Salige er de som gjør Hans bud, slik at de kan ha rett til livets tre og kan komme inn gjennom portene til Staden (i himmelen)" (Åp.22:14).
Eller hvordan tolker du denne? = "På dette vet vi at vi har lært Ham å kjenne, om vi holder Hans bud." (1.Joh.2:3).

Mye elendighet i Europa før vi gå slipp på kristendommen? For nå er det så mye bedre? For det første har aldri majoriteten av verden vært bibeltro kristne. DKK regjerte under den mørke tidsalderen, men pavedømmet og katolisismen har aldri vært kjent for å være bibeltro i sin doktrine og tradisjoner. Det stammer fra hedenskapet.

Dersom du har fulgt med på nyhetene i det siste, så ser du at det på ingen måte er så mye bedre nå enn før. Det er jo mer kriminalitet nå enn tidligere.

Sitat

Det du kommer med er bare vår!

Anonymkode: 5b37b...113

Bare de to versene jeg siterte blåser luften ut av påstanden din. Om mennesker faktisk hadde tatt seg tid til å selv studere Bibelen for å oppriktig finne ut hva den sier, så hadde mange av de grunnløse og tåpelige påstandene i større grad blitt motbevist. Ingen mennesker har noen grunn til å ikke kunne forstå Bibelen - det handler om hva man selv bruker tiden på.
Jeg må nok kaste ballen og si tilbake at "det du kommer med, er bare vås."

Endret av LuxLucet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2018 den 19.41, LuxLucet skrev:

Hvem sier dette? Vis meg hvem som sier det du påstår.

Jeg vet ikke hvem som har opplært deg, eller om du selv er årsaken til denne tankegangen, men Bibelen sier helt motsatt av hva du påstår. "Salige er de som gjør Hans bud, slik at de kan ha rett til livets tre og kan komme inn gjennom portene til Staden (i himmelen)" (Åp.22:14).
Eller hvordan tolker du denne? = "På dette vet vi at vi har lært Ham å kjenne, om vi holder Hans bud." (1.Joh.2:3).

Mye elendighet i Europa før vi gå slipp på kristendommen? For nå er det så mye bedre? For det første har aldri majoriteten av verden vært bibeltro kristne. DKK regjerte under den mørke tidsalderen, men pavedømmet og katolisismen har aldri vært kjent for å være bibeltro i sin doktrine og tradisjoner. Det stammer fra hedenskapet.

Dersom du har fulgt med på nyhetene i det siste, så ser du at det på ingen måte er så mye bedre nå enn før. Det er jo mer kriminalitet nå enn tidligere.

Bare de to versene jeg siterte blåser luften ut av påstanden din. Om mennesker faktisk hadde tatt seg tid til å selv studere Bibelen for å oppriktig finne ut hva den sier, så hadde mange av de grunnløse og tåpelige påstandene i større grad blitt motbevist. Ingen mennesker har noen grunn til å ikke kunne forstå Bibelen - det handler om hva man selv bruker tiden på.
Jeg må nok kaste ballen og si tilbake at "det du kommer med, er bare vås."

Kan en som har bekjenner Jesus som Guds sønn med hele sitt hjerte og alikevel er svak for synd bli straffet for ugjerninger?

Anonymkode: 5b37b...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...