Gå til innhold

Vend dere om!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan en som har bekjenner Jesus som Guds sønn med hele sitt hjerte og alikevel er svak for synd bli straffet for ugjerninger?

Anonymkode: 5b37b...113

Alle som anerkjenner Jesus som Gud, bekjenner sine synder og i opprikighet omvender seg og følger Han, går fri fra straffen. Av nåde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, LuxLucet skrev:

Alle som anerkjenner Jesus som Gud, bekjenner sine synder og i opprikighet omvender seg og følger Han, går fri fra straffen. Av nåde.

Så det var det jeg sa, man kan som kristen begå urett, stjele, drepe, lyve, fornærme, håne og mer samtidig som man bekjenner sine synder og følger Jesus og følge Jesus. Så blir man svak og gjentar udåd og urett samtidig som man bekjenner sine synder, men så lenge man på nytt angrer og på nytt følger Jesus så kan man gå fri!!!!

 

Anonymkode: 5b37b...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det var det jeg sa, man kan som kristen begå urett, stjele, drepe, lyve, fornærme, håne og mer samtidig som man bekjenner sine synder og følger Jesus og følge Jesus. Så blir man svak og gjentar udåd og urett samtidig som man bekjenner sine synder, men så lenge man på nytt angrer og på nytt følger Jesus så kan man gå fri!!!!

 

Anonymkode: 5b37b...113

Jeg tror du misforstår hva oppriktig omvendelse er. Omvendelse innebærer å slutte å gjøre det som er galt. Det går ikke an å lure Gud. Enhver som tror man bare kan bekjenne sine synder overfladisk, men forblir lik i hjertet, har ikke angret og oppriktig omvendt seg - og er derfor ikke en sann kristen.

Men nå kan kanskje du svare på mine spørsmål: hvilke kristne sier den påstanden du kommer med?

Endret av LuxLucet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke lese hele denne tråden med svada, har hørt det før regner jeg med. Det som stadig forundrer meg er at enkelte religiøse mennesker ikke tror, de påstår at de VET. Det gjør dere ikke, mennesker er ikke i stand til å forstå disse tingene. Jeg har enda til gode å høre troverdige scenarier om hva som skjer når vi dør. Det er bare å vente å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gud" må være en ufyselig type hvis vedkommende er allmektig. Tenk å la små barn bli misbrukt, torturert og drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.11.2018 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Vend dere om til Herren Jesus Kristus før det som skal komme! Noe vil ramme landet hardt og dere vil lide om dere ikke vender dere om! 

Gi deres liv til Jesus. Ikke bare for din del men for din neste! 

Gud har armene åpne nå. Det er på tide og jeg vet flere kjenner på hans kall! 

Noe kommer til å ramme landet men det vil rammes mindre om flere vender om å ber til vår Herre Jesus Kristus som har kjærligheten til oss. 

Anonymkode: 6df08...abb

Ja, tror du han er godt utrustet? Kan gjerne vende rumpeskinka til.

Anonymkode: e8a56...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LuxLucet skrev:

Jeg tror du misforstår hva oppriktig omvendelse er. Omvendelse innebærer å slutte å gjøre det som er galt. Det går ikke an å lure Gud. Enhver som tror man bare kan bekjenne sine synder overfladisk, men forblir lik i hjertet, har ikke angret og oppriktig omvendt seg - og er derfor ikke en sann kristen.

Men nå kan kanskje du svare på mine spørsmål: hvilke kristne sier den påstanden du kommer med?

Det er mange millioner kristne så det blir dumt.  Saken er at menneske er svakt. Det kan gjøre oppriktig anger i en sterk tilstand, men så blir man svak og begår urett og udåd, man er med andre ord i en ond sirkel. Saken er at uansett hva man gjør som kristen så går du fri. Det er ingen konsekvenser i kristendom.

Anonymkode: 5b37b...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...