Gå til innhold

Fins det seksuelle fantasier som ikke engang er greit å fantasere om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Rainstorm skrev:

Tror det er ganske destruktivt å sitte og påstå at tanker fører til handling. Da forteller du jo bare pedofile at "om du har tenkt det så KOMMER DU TIL å gjøre det for tanker fører til handling!". Sånn er det jo ikke. Handling fører til handling. Man kan tenke masse syke ting og som et voksent menneske VELGE å la være. 

Nei men ingen trur dei kommer til å utføre handlingen. Dei graver seg sakt ned i dritten og det starter med fantasier! Og så kanskje litt bilder og så litt grover bilder og så vider og vider 

Anonymkode: f0a53...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke kan fortelle om den fantasien til partneren din så sier vel det sitt... 

Anonymkode: 4b0bc...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 18.28, AnonymBruker skrev:

Interesant nok har man faktisk begynt å lovforfølge mennesker basert på tanker og fantasi. Det er flere som har blitt dømt i Norge for å ha innført dukker som man kan argumentere for ligner barn, og for å ha LEST skildringer om sex med barn. 

Så jo, vi er allerede kommet dit at vi har ett tankepoliti.

 

Anonymkode: 14c1e...73c

Dette stemmer ikke. Ingen har blitt dømt for å kjøpe dukke, men det kan utløse skjellig grunn til mistanke om oppbevaring av ekte overgrepsmateriale. Mange av de som kjøper dukker har jo selvfølgelig det = siktelse. 

Så nei, vi har ikke tankepoliti.

Anonymkode: 971e0...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men ingen trur dei kommer til å utføre handlingen. Dei graver seg sakt ned i dritten og det starter med fantasier! Og så kanskje litt bilder og så litt grover bilder og så vider og vider 

Anonymkode: f0a53...7c0

Ja, og du legitimerer jo dette med å si at "tanker fører alltid til handling". Nei det gjør det ikke. Det er noe man er i stand til å velge selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke vært plass i fengslene eller folk i gatene hvis tanke førte til handling.

Anonymkode: cfb93...c26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ewzp0xo3hlgove
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer ikke. Ingen har blitt dømt for å kjøpe dukke, men det kan utløse skjellig grunn til mistanke om oppbevaring av ekte overgrepsmateriale. Mange av de som kjøper dukker har jo selvfølgelig det = siktelse. 

Så nei, vi har ikke tankepoliti.

Anonymkode: 971e0...ede

https://www.nrk.no/norge/mann-domt-for-a-ha-kjopt-seksualisert-barnedukke-pa-nett-1.13763376

"Fredrikstad tingrett kommer derfor til at riktig nivå for anskaffelsen av den seksualiserte barnedukken isolert sett er inndragelse og en «forholdsvis høy bot»"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ewzp0xo3hlgove
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men ingen trur dei kommer til å utføre handlingen. Dei graver seg sakt ned i dritten og det starter med fantasier! Og så kanskje litt bilder og så litt grover bilder og så vider og vider 

Anonymkode: f0a53...7c0

Hvordan vet du at det er slik det fungerer? Kan det ikke også være slik at pedofile kan "få ut" noe av behovet sitt på dukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Da tenker jeg på ting som rett og slett ikke er godtatt eller lov i det virkelige liv. Mener dere det er skadelig om man fantaserer om slike ting? Tror dere de fleste har en eller annen fantasi som er så drøy at de ikke sier det høyt til noen?

Jeg er litt sånn bygd at tankene mine pensler innom det ene og det andre, og av og til er ikke tankene helt rene.

F.eks er jo playrape noe enkelte mennesker tenner på, både kvinner og menn. Ville du på generelt grunnlag fryktet at en mann som tente på slikt, kunne utføre en så grusom handling? Eller går det an å se på det som noe harmløst?

Anonymkode: d1d26...dd6

Jeg synes alt er lov i fantasien! Det er mange fantasier folk egentlig ikke vil i virkeligheten. Tanker er fri og man kan bare holde kjeft om dem.

F eks finnes det garantert flere pedofile enn de som faktisk rører barn. Jeg synes ikke de skal hate seg selv så lenge det bare er tanker. Det er handlinger som er feil, man kan ikke noe for hva man tenner på! (Men det er enklte ting man gjør lurt i å holde kjeft om uansett!)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ewzp0xo3hlgove skrev:

Hvordan vet du at det er slik det fungerer? Kan det ikke også være slik at pedofile kan "få ut" noe av behovet sitt på dukker?

Med den logikken hadde sexdukker stoppet alle overgrep. Sexdukker er berre eit steg på veien, det er fryktelig naivt å tru overgripper stopper der. Mange overgripper har og flere offer, sida de og liker «variasjon»...

Anonymkode: f0a53...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med den logikken hadde sexdukker stoppet alle overgrep. Sexdukker er berre eit steg på veien, det er fryktelig naivt å tru overgripper stopper der. Mange overgripper har og flere offer, sida de og liker «variasjon»...

Anonymkode: f0a53...7c0

Du er vel en av dem som tenker at barn som får ut fustrasjon gjennom skytespill blir skolemassakrører som voksne.

Anonymkode: cfb93...c26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er vel en av dem som tenker at barn som får ut fustrasjon gjennom skytespill blir skolemassakrører som voksne.

Anonymkode: cfb93...c26

Veldig stor forskjell på synest skytespill er gøy og fantaser om sex med barn. Sex er en lyst og en trang, du bagalitiser ganske syke og farlig lyster! 

Anonymkode: f0a53...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig stor forskjell på synest skytespill er gøy og fantaser om sex med barn. Sex er en lyst og en trang, du bagalitiser ganske syke og farlig lyster! 

Anonymkode: f0a53...7c0

I mine øyne er «syke og farlige» lyster helt greit, så jeg har ikke noe behov for å bagatellisere. Jeg tror alle har en eller annen form for «usunn» lyst, du og jeg også.

Anonymkode: cfb93...c26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt er love. 

Mørke fantasier handler egentlig om undertrykte eller ubearbeidede tanker og følelser, f.eks sinne og sorg, ubalanse i opplevelsen av egen makt, kontroll osv. For mange kan det fristedet fantasien tilbyr ha en helbredende effekt i og for seg selv. Men å grave seg ned i morbide tanker kan selvsagt bli et problem dersom man ikke klarer eller gidder å grave seg opp igjen ved behov.

Jeg tenner og tenker på mye rart selv, og skulle jeg tro på mennesker som hevder at tanker og lyst nødvendigvis ender opp med handling hadde jeg vært litt av en samfunnspest allerede. Holder kjeft om de styggeste tankene da, eller så tror jo folk at det har klikka for meg.

Blir ikke automatisk skremt av andre med mørke fantasier heller - det kommer mer an på bla. selvinnsikten og den generelle moralen til vedkommende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 18.16, Thyra skrev:

Og incest. 

Jepp, det innebærer søsken, foreldre/barn, onkler/tanter, nevø/niese. Søskenbarn er ikke incest. 

Anonymkode: 4ca44...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig stor forskjell på synest skytespill er gøy og fantaser om sex med barn. Sex er en lyst og en trang, du bagalitiser ganske syke og farlig lyster! 

Anonymkode: f0a53...7c0

Å fantasere om sex med barn og å late som om man dreper folk i skytespill er vel i samme gata. Alle som spiller skytespill blir ikke mordere, og vi kan anta at ikke alle som fantaserer om sex med barn blir overgripere. 

Som flere allerede har påpekt så hadde fengslene vært overfylte hvis det var slik at tanke fører til handling. Tror ikke det finnes et menneske i verden som ikke har fantasert om å gjøre ulovlige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Å fantasere om sex med barn og å late som om man dreper folk i skytespill er vel i samme gata. Alle som spiller skytespill blir ikke mordere, og vi kan anta at ikke alle som fantaserer om sex med barn blir overgripere. 

Som flere allerede har påpekt så hadde fengslene vært overfylte hvis det var slik at tanke fører til handling. Tror ikke det finnes et menneske i verden som ikke har fantasert om å gjøre ulovlige ting.

Også mange "normale" mennesker liker skytespill. Men ingen normale fantaserer om sex med barn. Å like skytespill er heller ikke det samme som å fantasere om å skyte folk. Det er bare et spill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Thyra skrev:

Også mange "normale" mennesker liker skytespill. Men ingen normale fantaserer om sex med barn. Å like skytespill er heller ikke det samme som å fantasere om å skyte folk. Det er bare et spill. 

Det vet du ikke. Da kan man jo si det samme om dukker som ligner barn da - det er bare en dukke? Og det er uansett ikke din sak. Man kan tenke på og fantasere om hva man vil, uansett hva du eller jeg synes om det. Jeg har f.eks fantasert om (som i tenkt på, ikke seksuelt) hvordan det vil være å drepe noen. Kommer aldri til å drepe noen i virkeligheten av den grunn. Det er normalt for mennesker å utforske ulovlige/umoralske/farlige etc ting i tankene. Veldig lite av det gjennomføres i praksis. 

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ewzp0xo3hlgove
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med den logikken hadde sexdukker stoppet alle overgrep. Sexdukker er berre eit steg på veien, det er fryktelig naivt å tru overgripper stopper der. Mange overgripper har og flere offer, sida de og liker «variasjon»...

Anonymkode: f0a53...7c0

Det er ingen som påstår at ALLE overgrep forsvinner om vi tillater sexdukker som forestiller barn. Spørsmålet er om en lovliggjøring av sexdukker vil øke eller redusere antall overgrep. Jeg er ikke sikker på hva som er rett, men du konkluderer med at "ei graver seg sakt ned i dritten og det starter med fantasier! Og så kanskje litt bilder og så litt grover bilder og så vider og vider ". Dette virker å være ren spekulasjon fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er fri. Dog er det visse tanker og fantasier en ikke bør nære om det kan slå rot i ens tenningsmønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...