Gå til innhold

Fins det seksuelle fantasier som ikke engang er greit å fantasere om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg på ting som rett og slett ikke er godtatt eller lov i det virkelige liv. Mener dere det er skadelig om man fantaserer om slike ting? Tror dere de fleste har en eller annen fantasi som er så drøy at de ikke sier det høyt til noen?

Jeg er litt sånn bygd at tankene mine pensler innom det ene og det andre, og av og til er ikke tankene helt rene.

F.eks er jo playrape noe enkelte mennesker tenner på, både kvinner og menn. Ville du på generelt grunnlag fryktet at en mann som tente på slikt, kunne utføre en så grusom handling? Eller går det an å se på det som noe harmløst?

Anonymkode: d1d26...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det gjør det. Fantasien har en tendens til å spinne rundt og bygge videre hele tiden. Derfor er det lurt å ikke begynne på en vei du vet fører galt av sted. Jeg kan ha de villeste fantasier egentlig, men er aldri i nærheten av forbudte fantasier. Noen av de virker frastøtende i seg selv, men ikke absolutt alle. Det er nok å ta av uansett, for den som liker å la tankene vandre.:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle seksuelle fantasier rundt barn, drap og makaber vold regner jeg som for drøye, selv om det bare er fantasier. Jeg hadde aldri taklet å få vite at min partner fantaserte om barn, drap eller å mishandle noen grovt. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amaryllish
2 minutter siden, Trolltunge skrev:
 

Alle seksuelle fantasier rundt barn, drap og makaber vold regner jeg som for drøye, selv om det bare er fantasier. Jeg hadde aldri taklet å få vite at min partner fantaserte om barn, drap eller å mishandle noen grovt. 

enig med alt dette, + alt som involverer dyr av alle slag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amaryllish skrev:
 

enig med alt dette, + alt som involverer dyr av alle slag.. 

Ja det og!!!!! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amaryllish skrev:
 

enig med alt dette, + alt som involverer dyr av alle slag.. 

Og incest. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det drøyeste jeg tenner på et håndjern. Er HELT i mot folk som tenner på dyr, drap, pissing og barn!

Anonymkode: e7421...e6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er heldigvis lov å tenke på hva man vil. Ikke tilhenger av tankepoliti her...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at tanker er bare tanker. Men om du tenker på noe for ofte, så kan det fort bli til en følelse og en lengsel. Det kan sammenlignes med det å bli kalt dum hver dag, og til slutt så tror du virkelig at du er dum. Dersom du fantaserer om små barn f.eks, og disse fantasiene blir en del av sexlivet ditt, så vil grensene sakte men sikkert viskes ut. Til slutt så vil du få følelser og lyster av barn, fordi fantasien har blitt så sterk at fantasien alene ikke er nok lengre. 

Derfor mener jeg at, joda tanker er bare tanker. Men, du må ikke mate monsteret. Du er ikke helt skadet av å fantasere en gang eller to, men om du med vilje henter frem og mater disse fantasiene, ja da burde du søke hjelp før det går for langt. For da blir jo den fantasien en del av ditt mentale sexliv, den historien om det lille barnet blir din "go to" fantasi for å oppnå orgasme raskt. Det blir helt feil.

For meg så er det forskjell på fantasier om playrape og en dragon dildo XXL i analen av en mann i pandakostyme, og det å ha samleie med et lite barn eller dyr. Det er en grense for fantasiene også, selv om at dine tanker er bare tanker. Men det kan bli til handling om det som sagt blir en del av ditt mentale sexliv. Det blir litt som pedofil-debatten, men er usikker på om det er lov å diskutere det her på KG. 

Anonymkode: 728d4...1a3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:
Nei. Det er heldigvis lov å tenke på hva man vil. Ikke tilhenger av tankepoliti her...

Interesant nok har man faktisk begynt å lovforfølge mennesker basert på tanker og fantasi. Det er flere som har blitt dømt i Norge for å ha innført dukker som man kan argumentere for ligner barn, og for å ha LEST skildringer om sex med barn. 

Så jo, vi er allerede kommet dit at vi har ett tankepoliti.

 

Anonymkode: 14c1e...73c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Interesant nok har man faktisk begynt å lovforfølge mennesker basert på tanker og fantasi. Det er flere som har blitt dømt i Norge for å ha innført dukker som man kan argumentere for ligner barn, og for å ha LEST skildringer om sex med barn. 

Så jo, vi er allerede kommet dit at vi har ett tankepoliti.

 

Anonymkode: 14c1e...73c

Dukker og litteratur blir jo litt i et grenseland da, ettersom det er fysiske produkter og ikke bare tanker. 

Selv tror jeg vi bør være positive til dette, da det kan bidra til å redusere overgrep mot virkelige barn fordi pedfile kan få utløp for lystene på andre måter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det drøyeste jeg tenner på et håndjern. Er HELT i mot folk som tenner på dyr, drap, pissing og barn!

Anonymkode: e7421...e6c

Greit at du er mot wet men å sette opp denne gruppen skjønner ikke jeg, som om de hadde noe felles utover din avsky...

Anonymkode: b8534...ec8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:
Dukker og litteratur blir jo litt i et grenseland da, ettersom det er fysiske produkter og ikke bare tanker. 

Selv tror jeg vi bør være positive til dette, da det kan bidra til å redusere overgrep mot virkelige barn fordi pedfile kan få utløp for lystene på andre måter.

Hele poenget er grenseoppgangen.

Våre grenseoppganger når det kommer til sex med barn, slektninger og dyr har direkte fysiske konsekvenser; man ønsker å beskytte uskyldige mot direkte og indirekte psykiske og fysiske skader.  Det er ikke ulikt den samme grenseoppgangen man gjør i forhold til tortur og drap. 

Men det er ikke den grenseoppgangen vi rettslig bruker i disse tilfellene. Her har vi strukket grensen helt opp i mottakerens fantasi. Det er litt som om jeg skulle bli fengslet for å lese Nesbø sine romaner fordi bøkene i stor grad handler om ekstreme drapsmetoder og det kan motivere meg til å bli en seriemorder med behov for abnorme skader. 

Boksere bruker silikondukker som sparringspartnere; Hvis jeg kjøper en slik for å slå, sparke eller skyte på den, vil det kunne regnes som forsøk på legemebeskadelse?  For i mitt HODE, kan jeg fantasere om at dette er en person som har ett reaksjonsmønster og kan bli skadet og dø?

 Det er alltid problematisk når sånne grenseoppganger ikke er like; loven skal og må være konsistent, ellers har den ingen troverdighet, og til slutt ingen virkning.

 

Anonymkode: 14c1e...73c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hele poenget er grenseoppgangen.

Våre grenseoppganger når det kommer til sex med barn, slektninger og dyr har direkte fysiske konsekvenser; man ønsker å beskytte uskyldige mot direkte og indirekte psykiske og fysiske skader.  Det er ikke ulikt den samme grenseoppgangen man gjør i forhold til tortur og drap. 

Men det er ikke den grenseoppgangen vi rettslig bruker i disse tilfellene. Her har vi strukket grensen helt opp i mottakerens fantasi. Det er litt som om jeg skulle bli fengslet for å lese Nesbø sine romaner fordi bøkene i stor grad handler om ekstreme drapsmetoder og det kan motivere meg til å bli en seriemorder med behov for abnorme skader. 

Boksere bruker silikondukker som sparringspartnere; Hvis jeg kjøper en slik for å slå, sparke eller skyte på den, vil det kunne regnes som forsøk på legemebeskadelse?  For i mitt HODE, kan jeg fantasere om at dette er en person som har ett reaksjonsmønster og kan bli skadet og dø?

 Det er alltid problematisk når sånne grenseoppganger ikke er like; loven skal og må være konsistent, ellers har den ingen troverdighet, og til slutt ingen virkning.

 

Anonymkode: 14c1e...73c

Tror ikke vi er uenige... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:
 

Da tenker jeg på ting som rett og slett ikke er godtatt eller lov i det virkelige liv. Mener dere det er skadelig om man fantaserer om slike ting? Tror dere de fleste har en eller annen fantasi som er så drøy at de ikke sier det høyt til noen?

Jeg er litt sånn bygd at tankene mine pensler innom det ene og det andre, og av og til er ikke tankene helt rene.

F.eks er jo playrape noe enkelte mennesker tenner på, både kvinner og menn. Ville du på generelt grunnlag fryktet at en mann som tente på slikt, kunne utføre en så grusom handling? Eller går det an å se på det som noe harmløst?

Anonymkode: d1d26...dd6

Det er jo nettopp det som ikke er godtatt og greit i det virkelige liv man eventuelt bare må fantasere om. Det er slik jeg ser det der grensen går mellom fantasier som aldri må bli noe annet enn fantasier og fantasier som kan realiseres. Selv har jeg brukt mest tid på fantasier som kan realiseres fordi jeg føler at disse har større kraft, men jeg vil jo ikke dermed sette opp dette som en slags etisk norm, noe andre bør følge av etiske grunner. For meg handler det rett og slett om virkelighetens forrang over rene fantasiverdener. At fantasien kan virkeliggjøres gjør den mer levende og dermed mer opphissende, men jeg ser jo også at rene fantasi-fantasier kan ha noe for seg. 

Det er noe skremmende over tankepolitiet som har inntatt vår vestlige kultur. Ikke at det er noe helt nytt, kimen ligger der i den kristne arven. Det var jo Jesus som gikk lenger enn jødene, for mens de rettskafne jøder på Jesu tid nøyde seg med å holde seg fra forbudte seksuelle relasjoner i praksis, gikk Jesus så langt at han kalte selv begjæret i seg selv en synd: Matteus 5:27: Dere har hørt det er sagt: Du skal ikke bryte ekteskapet! 28 Men jeg sier dere: Hver den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede brutt ekteskapet med henne i sitt hjerte.

Slik jeg ser det er denne invaderende selvpiskingen av det onde. Å ha lyster og begjær er ikke galt i seg selv, det er hva man gjør ut av det som er av betydning. Den som fordømmer seg selv for egne forbudte lyster er neppe nådigere mot andre og deres tanker, og å forkynne en slik moral gir en form for legitimitet til en nedrig tankekontrollmentalitet som slik jeg ser det er nådeløs og menneskefiendtlig. Idealet om det beste som har blitt det godes fiende. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fantaserer om mye som anses som "ekkelt". Det er jo bare tanker da, og jeg kan ikke noe for at det tenner meg.

Anonymkode: b6a01...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville nok bli sjokka over mange sin fantasi. Selv setter jeg ingen grenser for hva jeg fantaserer om, for det er jo bare en fantasi .  Går ikke rundt og deler det med hvermansen uansett

Anonymkode: ef171...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...