Gå til innhold

FrK.Sanna’s lille hemelige spireskatt nr 5❤️


frk.Sanna

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg skulle starte dagbok ettersom jeg ikke har noen å prate med om dette. Min samboer er på reisejobb, så det er ingen som vet at jeg er gravid igjen☺️ 

Jeg fikk 3 barn i tidlig 20 årene og var sikker på at jeg var ferdig med barn i alder av 27 år, men livet tok en annen vending. Jeg møtte drømmemannen min da jeg var 35 år og han hadde ingen barn fra før. Pga alderen min startet vi prøvingen etter 1.5 år som kjærester og kort tid etter vi flyttet sammen. I fjor høst fikk vi en vakker liten skatt sammen som nå er litt over 1 år. Jeg føler meg så ekstremt heldig som får oppleve dette en gang til, selv om det satt litt langt inne og skulle prøve på enda en liten skatt. Jeg er nok innerst inne litt redd pga alderen min.

Uansett til tross for mann med noe lavere antall sædceller, så har vi blitt gravide hele 4 ganger. Jeg mistet i SA i sommer og i august hadde jeg en kjemisk. Nå er jeg gravid igjen med termin i juli om alt går bra blir jeg 5 barns mamma til sommeren🙏🏻😍

Jeg må vente med å fortelle mannen om hemeligheten vår og er litt usikker på hvordan jeg skal fortelle han det. Har dere noen tips? Det er jo farsdag neste søndag, så hadde passet perfekt og fortelle han det den dagen. 

Jeg kommer til å skrive om mine tanker og dele mine erfaringer med dere. Jeg føler meg ikke gammel i hele tatt og får stadig høre at jeg ser ut som jeg er maks 28 år, men på papiret er jeg 38 år og derfor er jeg som sagt litt redd for alt som kan skje. Jeg må bare prøve å senke skuldrene og tenke på at der er mye større sjangse for at dette går bra enn ikke!  Jeg må få kjøpt en digital test, slik at jeg kan få bekrefte graviditeten skikkelig. Det har ikke gått helt opp for meg enda☺️ Jeg føler meg så ekstremt heldig og takkmelig for at jeg fortsatt er fertil og for at vi får oppleve dette sammen en gang til🙏🏻❤️

 

Jeg hadde håpt at NIPT testen er tilgjenngelig her hjemme nå, men vi må nok til utlandet eventuelt om vi ønsker ta den!

Endret av frk.Sanna
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, bondekone skrev:
 

Følger med her 😊 krysser fingrene for at spira holder seg fast! 

Åååh så god du er. Tusen takk. Jeg håper du snart kommer etter!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte seff svi av siste test i dag og den ble kitt svakere enn i går midt på dagen.. Jeg har bestilt to stk digital tester for å sjekke hcg stigningen og at rfsu testene ikke blir så mye sterkere rundt ikm... Kjenner det er litt tøfft å ikke kunne snakke med dette med noen. Håper virkelig mannen snart kommer hjem!☺️946B2515-6E63-4F74-B203-21C8B5EA359E.thumb.jpeg.1d5c39d351e324d81d2666811ad03fd6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett det har vært nok en urolig natt med 1 åringen som sliter med å finne roen på nettene om dagen. Jeg har vært litt småuggen og kjenner stikninger innimellom i livmorområde og det river litt i lysken om jeg har reist meg fort opp. Ellers ikke så mange symtomer enda. Av tidligere erfaring  kommer kvalmen rundt uke 6. En av graviditetene var jeg kun kveldskvalm, mens med de andre var jeg kvalm døgnet rundt. Jeg er litt redd for å bli ubrukelig siden jeg er mye alene nå og har en 1 åring som krever sitt☺️ Ellers skal er planen å skjule graviditeten så lenge jeg klarer denne gangen. Har lyst å ta alle testene før vi sier noe + jeg skal snart starte i ny jobb😬🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, bondekone skrev:
 

Kan jeg spør hvilke symptomer du fikk, og hvor tidlig du kjente noe?

Klart det. Det mest tydelige tegnet har vært økt (mye) utflod rett etter eggløsning og frem til positiv test. Reagerte på det og tenke hm kanskje det har klaffet denne gangen. Ellers ømme bryster til og fra, men ikke rett etter eL som vanlig. Jeg har kjent en del stikninger innimellom og strekk i lysken som sagt. Ellers hetetokter/frysetokter og trøtt.

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye 😍😍 Har sett nicket ditt gå igjen på mye av det jeg har lest eller deltatt på, og synes det er gøy å se at andre lykkes. Håper jeg følger etter på IKM november ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LittleBee skrev:
 

Gratulerer så mye 😍😍 Har sett nicket ditt gå igjen på mye av det jeg har lest eller deltatt på, og synes det er gøy å se at andre lykkes. Håper jeg følger etter på IKM november ❤

Så koselig å høre. Tusen takk❤️ Jeg har ikke så mange å snakke med om slike ting og er en del alene på kveldstid, så da er formuet helt topp å ha. Har du dagbok? Håper du kommer fort etter med to streker du også🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk positiv digital test i kveld. Hadde håpet det sto 2-3, men håper alt er ok tross alt. Jeg er 4+4 i dag!

2F4C22F3-22B5-454B-9F01-EC78390D0DC5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, frk.Sanna skrev:
 

Så koselig å høre. Tusen takk❤️ Jeg har ikke så mange å snakke med om slike ting og er en del alene på kveldstid, så da er formuet helt topp å ha. Har du dagbok? Håper du kommer fort etter med to streker du også🤞🏻❤️

Hurra for digital test også! Har dagbok, men ikke lagt inn noe siden vi mistet på sensommeren. Men plutselig en dag må hodet tømmes, og da er den god å ty til. Ikke alt man vil snakke høyt om, men bare vil få ut. Blir hyggelig å følge med deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LittleBee skrev:
 

Hurra for digital test også! Har dagbok, men ikke lagt inn noe siden vi mistet på sensommeren. Men plutselig en dag må hodet tømmes, og da er den god å ty til. Ikke alt man vil snakke høyt om, men bare vil få ut. Blir hyggelig å følge med deg ❤

Så trist at du har oppleve å miste😕 Håper du snart er tilbake i dagboken med en liten spire i magen!🤞🏻 Takk, men blir jo betenkt når jeg leser at de fleste får 2-3 når de er 4+4 uler på vei. Alt man skal bekymre seg for, men dagen man tester positivt starter bekymringene rundt det å være mamma😜☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Gratulerer! Her vil jeg også følge med :)

Tusen takk! Så koselig😍☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Gratulerer! Her vil jeg også følge med :)

Ser at du også har dagbok. Jeg skal lese gjennom din senee. Gratulerer så mye til deg også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:
 

Ser at du også har dagbok. Jeg skal lese gjennom din senee. Gratulerer så mye til deg også❤️

Takk for Det! Min er milevis for den er fra forrige svangerskap og spontanaborter også 😅 men tror jeg har skrevet hvilken side dette svangerskapet starter på da  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da venter jeg på 2 stk digitale tester i posten slik at jeg kan se at hcg stiger, vet at det ikke er så lurt men når man har mistet et par ganger blir man litt på tuppa☺️

Symtomene kommer og går. Jeg er småuggen, føler meg veldig varm,  Jeg har merket at kaffe ikke frister lenger, det er vanlig for meg når jeg er gravid. Jeg er så spent på om jeg kommer til å bli like kvalm som jeg var sist🤢Heldigvis har jeg blitt kvitt kvalmen ila uke 10-12 sånn ca! Ellers frister ikke tanken på trening om dagen, men jeg burde absolutt fått frent litt. Jeg som var så godt i gang siden aug...☺️

Jeg har hatt en uke ca til å tenke over dette og det er fryktelig vanskelig å ikke nevne noe til mannen. Jeg merker jeg unngår han litt om dagen stakkars. Jeg er spent på reaksjonen hans. Han er ganske flink til å «stresse» over ting. Det er pga min alder vi ikke har ønsket vente med å prøve å bli gravid og det føles litt vanskelig for meg. Jeg er nok litt for opphengt i tallet på papiret!  Vi snakket om NIPT testen sist jeg var gravid, så er spent på om vi kommer til å dra til Danmark for å ta testen. Regner ikke med at den blir tatt i bruk her hjemme med det første. Ellers har jeg en fysisk tung jobb der jeg ikke får jobbe mer enn tom uke 28. Jeg har mange tanker, men jeg klarer tenke fremover på tross av at jeg har mistet 2 ganger siden i tidlig sommer...Uansett jeg må bare stole på kroppen min og det som skjer er det som et ment to be. Det er iallefall veldig spennende og jeg føler på en enorm takknemelighet som nok en gang for oppleve dette😍

Endret av frk.Sanna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😍 Klarte jo ikke vente med å teste med morgenurin i morgen. Da kan jeg senke skuldrene litt. Hcg’ har steget bare fra i går🙏🏻

C8C86118-8251-4CB0-9DA2-7A4985D4739A.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.Sanna skrev:
 

😍 Klarte jo ikke vente med å teste med morgenurin i morgen. Da kan jeg senke skuldrene litt. Hcg’ har steget bare fra i går🙏🏻

C8C86118-8251-4CB0-9DA2-7A4985D4739A.jpeg

Gratulerer så mye! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...