Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Har dere noen gode råd for å at jeg skal komme i gang med slankingen? Dørstokkmila kjenner jeg på..

Drikker dere kun vann i løpet av dagen feks? Ingen melk/juice til et måltid? Hva med kaffe m/melk? 
 

Mitt største problem blir å klare å kutte ut sukker helt og holde meg unna. Og hvordan klare å si nei når barna gjerne vil spandere is/kjeks/annet godt i helgene.

Anonymkode: 66c3d...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen gode råd for å at jeg skal komme i gang med slankingen? Dørstokkmila kjenner jeg på..

Drikker dere kun vann i løpet av dagen feks? Ingen melk/juice til et måltid? Hva med kaffe m/melk? 
 

Mitt største problem blir å klare å kutte ut sukker helt og holde meg unna. Og hvordan klare å si nei når barna gjerne vil spandere is/kjeks/annet godt i helgene.

Anonymkode: 66c3d...55b

Jeg fokuserer på sunne middager, og moderate mengder. Drikker vann eller annen sukkerfri drikke, men tar meg gjerne et glass skummet melk til frokost/kvelds. Ellers er frokost, kvelds og lunsj enkle, med knekkebrød, havregrøt, omelett, osv. 

Lørdager har jeg lov å skeie litt ut fra rundt middagstid, så da er jeg ikke like nøye om om middagen er supersunn, og tar gjerne et glass vin, chips og digg på kvelden.Så lenge jeg holder det til lørdagen går det helt fint. 

Ellers prøver jeg å få inn 3-5 treningsøkter hjemme i løpet av uken (3 når gymmet er åpent), og går tur med hundene slik at jeg kommer over 8000 skritt om dagen. Alt dette i samråd med coach, og det funker fint foreløpig. Kunne selvsagt gått hardere til verks, men for min del er det viktig å kunne leve med dette, slik at det ikke går rett vest med en gang jeg har nådd målvekten (eller før fordi jeg blir lei). Jeg forsøkt mer enn nok pulverkurer, intensive dietter, osv. Det gir som regel ikke varige, gode matvaner, så veien tilbake til overvekt blir kort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen gode råd for å at jeg skal komme i gang med slankingen? Dørstokkmila kjenner jeg på..

Drikker dere kun vann i løpet av dagen feks? Ingen melk/juice til et måltid? Hva med kaffe m/melk? 
 

Mitt største problem blir å klare å kutte ut sukker helt og holde meg unna. Og hvordan klare å si nei når barna gjerne vil spandere is/kjeks/annet godt i helgene.

Anonymkode: 66c3d...55b

Godt råd er det vel ikke, men drikker sukkerfri brus. 

Ellers svart kaffe/te uten sukker/ vann/sukkerfri saft. 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ellers er det å laste ned app og telle kcal. 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen gode råd for å at jeg skal komme i gang med slankingen? Dørstokkmila kjenner jeg på..

Drikker dere kun vann i løpet av dagen feks? Ingen melk/juice til et måltid? Hva med kaffe m/melk? 
 

Mitt største problem blir å klare å kutte ut sukker helt og holde meg unna. Og hvordan klare å si nei når barna gjerne vil spandere is/kjeks/annet godt i helgene.

Anonymkode: 66c3d...55b

Jeg spiser godteri, is og kjeks, men begrenser mengdene. Det har aldri fungert for meg å kutte dette helt ut. Prøv deg frem med feks myfitnesspal.

Anonymkode: d4f26...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser godteri, is og kjeks, men begrenser mengdene. Det har aldri fungert for meg å kutte dette helt ut. Prøv deg frem med feks myfitnesspal.

Anonymkode: d4f26...003

Hvordan fungerer den appen? Er den enkel i bruk? Hva kan du bruke den til?

Anonymkode: 20d38...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungerer den appen? Er den enkel i bruk? Hva kan du bruke den til?

Anonymkode: 20d38...cf2

Telle kcal. 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Telle kcal. 

Anonymkode: d0176...2aa

Og planlegge hva og hvor mye du skal spise. 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde endelig kommet inn i en god treningsrutine (2-3 dager i uken) på treningssenter, og minimert inntak av sukker etc. Men merker motivasjonen for hjemmetrening i disse dager er lik null, og sukker inntaket økt som bare det. 
 

Hvordan holder dere på trebingsmotivasjonen når vi for det meste kun er hjemme om dagen? Og hvordan unngå å spise dritt? 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter med kostholdet pga situasjonen vi er i? Føler det er lett å gi litt F i denne tiden. Motivasjonen er ikke på topp. :sur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, NewStart87 skrev:

Flere som sliter med kostholdet pga situasjonen vi er i? Føler det er lett å gi litt F i denne tiden. Motivasjonen er ikke på topp. :sur:

Ja, jeg slet litt i begynnelsen. Men fikk mye motivasjon her fra om du ser tilbake i tråden. Mitt tips til deg er: Situasjonen nå er dritt, og da er det ikke tiden for å gjøre den enda mer dritt ved å spise usunn mat og legge på seg. Tenk om du faktisk bruker denne tiden på å jobbe med deg selv, kosthold og holde deg i aktivitet. Tenk å gå tilbake til hverdagen igjen å være bedre enn du var før denne koronakrisen 😊 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde egentlig heller se på dette som en gylden mulighet til å faktisk få kontroll over inntaket! Ja det frister å spise godis hver eneste kveld nå, siden man uansett må sitte inne og se på TV-skjermen. Og at store deler av hverdagen nå bare er kos, samt at det eneste som er åpent er matbutikkene. Åpenbart vil det føre til et høyere inntak over lang tid. Påsken er også, om enn utradisjonell i år, et godt påslag for å proppe i seg mye ekstra kalorier.

Men jeg prøver (les: prøver) å tenke annerledes. Tenke at endelig har jeg ikke suuuperfulle dager med jobb og stress og rekke det ene og det andre. Plutselig fikk man hjemmekontor og roligere dager, og faktisk sjansen til å lage god, sunn mat fra bunnen av! Samt at det nå er blitt helt genialt å kunne spise sunnere lunsj hjemme, ikke plukke opp så mye junkfood på farten. Treningssenteret er stengt, men naturen kaller 😃

- men skal man tenke sånn hjelper det å ikke være veldig redd og stressa over dette, eller å krisetenke. Når man tenker på katastrofe og ikke ser lyset i tunnelen, er det ganske mye enklere å bare spise seg stor. Man må liksom se for seg at det kommer en solfylt sommer snart, for at det skal friste å bli bikiniklar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ærlig innrømme at jeg gir litt f nå. Blir veldig vanskelig med mat og kos i denne situasjonen og jeg er superstressa hele tiden. Kombinert barnehage og hjemmekontor er døden. Og i tillegg er treningssenteret stengt - så ja. Målet mitt er å begrense vektoppgang, ikke å gå ned mer. 

Anonymkode: 64638...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tyah skrev:

Ja, jeg slet litt i begynnelsen. Men fikk mye motivasjon her fra om du ser tilbake i tråden. Mitt tips til deg er: Situasjonen nå er dritt, og da er det ikke tiden for å gjøre den enda mer dritt ved å spise usunn mat og legge på seg. Tenk om du faktisk bruker denne tiden på å jobbe med deg selv, kosthold og holde deg i aktivitet. Tenk å gå tilbake til hverdagen igjen å være bedre enn du var før denne koronakrisen 😊 

Det var en motiverende tanke - takk Tyah! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skogstjernen skrev:

Det var en motiverende tanke - takk Tyah! 😀

Så bra det motiverte! Bare gøy å hjelpe til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter alltid til lørdager med lørdagsgodtet og ekstra kalorier slik at jeg kan spise hva jeg vil uten å ha dårlig samvittighet og da kan jeg spise mye sjokolade og kose meg istedenfor å spise litt sjokolade hver dag, få lyst på mer og legge på meg. En dag i uka der jeg spiser hva jeg vil påvirker ikke min vektnedgang og det er en dag å se frem til 😊

I morgen skal jeg spise litt smågodt, ett stykke ostekake og pizza. 

Anonymkode: 0acac...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye spøk om "koronakiloene" akkurat nå, men for min del, med hjemmekontor, så har jeg gått ned 4 kg i løpet av de siste 3 ukene. Vi har vært veldig bevisste på å handle inn skikkelig mat. Jeg baker brød, lager alle måltider fra bunnen av, har ikke kjøpt inn noe godteri, men tenker å gjøre et unntak nå i påsken.

Overrasket egentlig over vektnedgangen fordi jeg ikke lenger trener på senter, men bare har gåturer på kvelden. Så dette er ene og alene kosthold. Mange ekstra kalorier på jobb som et par kaffe latte før lunsj, en munnfull av det som stor framme på kontoret...sånne ting som jeg ikke helt hadde oversikt over. 

Selv om vi må følge opp to barneskolebarn, og vi jobber hjemmefra, så føler jeg at jeg har mye mer tid til å skape gode måltidsrutiner. 

Anonymkode: 899de...76d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt problem nå er at klærne mine er for store, jeg aner ikke hvilken størrelse jeg trenger så må i fysisk butikk og handle klær. 

Buksa mi fallt av i dag🙈

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mitt problem nå er at klærne mine er for store, jeg aner ikke hvilken størrelse jeg trenger så må i fysisk butikk og handle klær. 

Buksa mi fallt av i dag🙈

Anonymkode: d0176...2aa

Trusene er for store og bh for stor. 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt problem nå er at klærne mine er for store, jeg aner ikke hvilken størrelse jeg trenger så må i fysisk butikk og handle klær. 

Buksa mi fallt av i dag🙈

Anonymkode: d0176...2aa

Nettbutikker har ofte størrelsestabeller, så hvis du har et målebånd kan du finne ut hvilken størrelse du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...