AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4941 Del Skrevet 2. mai 2021 Hva gjør dere for å fylle på med kalorier de dagene dere trener veldig mye? Jeg har som mål å spise 1500 kalorier per dag, men hvis det er dager jeg går lange turer eller har harde treningsøkter og samtidig spiser sunt, havner jeg plutselig i latterlig minus. Sjekket MFP og jeg bør spise 1400 kalorier i dag selv om jeg er ferdig med dagens måltider (og da regner jeg alltid litt færre kalorier på fysisk aktivitet enn jeg faktisk forbrenner), hvordan i søren gjør jeg det? Vet at å gå i veldig underskudd en dag innimellom ikke er noe problem, men vil ligge jevnest mulig for å sørge for en stabil vektnedgang. Spiser ikke snacks osv. i det hele tatt lenger og jeg orker ikke tre liter smoothie, så hva gjør jeg for å fylle litt på? 😆 Anonymkode: 4a599...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4942 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør dere for å fylle på med kalorier de dagene dere trener veldig mye? Jeg har som mål å spise 1500 kalorier per dag, men hvis det er dager jeg går lange turer eller har harde treningsøkter og samtidig spiser sunt, havner jeg plutselig i latterlig minus. Sjekket MFP og jeg bør spise 1400 kalorier i dag selv om jeg er ferdig med dagens måltider (og da regner jeg alltid litt færre kalorier på fysisk aktivitet enn jeg faktisk forbrenner), hvordan i søren gjør jeg det? Vet at å gå i veldig underskudd en dag innimellom ikke er noe problem, men vil ligge jevnest mulig for å sørge for en stabil vektnedgang. Spiser ikke snacks osv. i det hele tatt lenger og jeg orker ikke tre liter smoothie, så hva gjør jeg for å fylle litt på? 😆 Anonymkode: 4a599...6c0 Jeg pleier å spiste ekstra stor middag, men det er fordi det er mitt favorittmåltid. Også evt en ekstra brødskive til kvelds. Anonymkode: 98ecd...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4943 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hva gjør dere for å fylle på med kalorier de dagene dere trener veldig mye? Jeg har som mål å spise 1500 kalorier per dag, men hvis det er dager jeg går lange turer eller har harde treningsøkter og samtidig spiser sunt, havner jeg plutselig i latterlig minus. Sjekket MFP og jeg bør spise 1400 kalorier i dag selv om jeg er ferdig med dagens måltider (og da regner jeg alltid litt færre kalorier på fysisk aktivitet enn jeg faktisk forbrenner), hvordan i søren gjør jeg det? Vet at å gå i veldig underskudd en dag innimellom ikke er noe problem, men vil ligge jevnest mulig for å sørge for en stabil vektnedgang. Spiser ikke snacks osv. i det hele tatt lenger og jeg orker ikke tre liter smoothie, så hva gjør jeg for å fylle litt på? 😆 Anonymkode: 4a599...6c0 Jeg spiser aldri treningskaloriene mine. Ser på det som en bonus. Anonymkode: 01ca3...0c7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4944 Del Skrevet 2. mai 2021 Vektnedgang var lettere enn jeg har trodd! Faktisk overraskende enkelt😬😬 Koser meg hver dag med god lunch og middag, men moderate mengder! Og litt snacks el.l Anonymkode: eab0a...ad9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 2. mai 2021 #4945 Del Skrevet 2. mai 2021 (endret) Smacky87 skrev (7 timer siden): imens jeg ikke har trent siden mandag da jeg fikk omgangssyke på onsdag. Kjenner jeg er rastløs i hele kroppen, men den dårlige formen har hengt i leeenge 🙈. Husk at restitusjon er superviktig, ellers bare motarbeider du kroppen 😊 Uff, omgangssyke er ille og henger i lenge. Jeg ble syk for noen uker siden og var sengeliggende i over ei uke, det er så utrolig deilig å ha energien tilbake. Restitusjon er veldig viktig ja!! AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det hviledager lurt? Jeg har gått over en time hver dag. Bør jeg legge inn hviledager? Anonymkode: 1a888...a24 Kommer an på hva man trener. Jeg anser ikke "vanlige" gåturer som såpass krevende at jeg trenger hviledag, men hvis man går heftige skogsturer/toppturer hver dag bør det legges inn hvile. Jeg trener etter puls og har hatt noen harde kondisjonsøkter denne uken. Det ble hviledag i dag. Tok meg en rolig gåtur, men det er hvile for meg. Godt med frisk luft. Endret 2. mai 2021 av Ugresset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4946 Del Skrevet 2. mai 2021 55 minutter siden, AnonymBruker said: Vektnedgang var lettere enn jeg har trodd! Faktisk overraskende enkelt😬😬 Koser meg hver dag med god lunch og middag, men moderate mengder! Og litt snacks el.l Anonymkode: eab0a...ad9 Samme her, jeg har alltid klaget over at jeg ikke går ned i vekt "samme hva jeg gjør", men etter at jeg begynte å telle kalorier, ser jeg hvor livsløgnen gjemte seg. Går ned over et kilo i uka og det er supergøy! Anonymkode: 4a599...6c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 2. mai 2021 #4947 Del Skrevet 2. mai 2021 Litt motløs i dag, mye usunn mat i helga, vekta står selvfølgelig stille 😶 Men sjekket nå og ser jeg har gått ned 13% av kroppsvekta mi og det motiverer 🤩 Bare å kjøre på uka her. Vil veldig gjerne se 75 på vekta snart. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4948 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva gjør dere for å fylle på med kalorier de dagene dere trener veldig mye? Jeg har som mål å spise 1500 kalorier per dag, men hvis det er dager jeg går lange turer eller har harde treningsøkter og samtidig spiser sunt, havner jeg plutselig i latterlig minus. Sjekket MFP og jeg bør spise 1400 kalorier i dag selv om jeg er ferdig med dagens måltider (og da regner jeg alltid litt færre kalorier på fysisk aktivitet enn jeg faktisk forbrenner), hvordan i søren gjør jeg det? Vet at å gå i veldig underskudd en dag innimellom ikke er noe problem, men vil ligge jevnest mulig for å sørge for en stabil vektnedgang. Spiser ikke snacks osv. i det hele tatt lenger og jeg orker ikke tre liter smoothie, så hva gjør jeg for å fylle litt på? 😆 Anonymkode: 4a599...6c0 Det lurer jeg og på. Jeg er veldig aktiv om dagen (enda koronapermittert) og jeg får nok i meg for lite. Jeg spiser glatt 1500kcal og etter de så blir det liksom verre. Jeg kunne godt ha fylt på med sjokolade og snacks, men prøver jo liksom å bli sunnere og snu uvaner. Jeg har nok aldri vært særlig storspist og mine kilo kommer nok av usunn mat og godterier enn vanlig mat. Nå er jeg stappmett og har enda ikke spist middag. Anonymkode: 80fa4...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 2. mai 2021 #4949 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det lurer jeg og på. Jeg er veldig aktiv om dagen (enda koronapermittert) og jeg får nok i meg for lite. Jeg spiser glatt 1500kcal og etter de så blir det liksom verre. Jeg kunne godt ha fylt på med sjokolade og snacks, men prøver jo liksom å bli sunnere og snu uvaner. Jeg har nok aldri vært særlig storspist og mine kilo kommer nok av usunn mat og godterier enn vanlig mat. Nå er jeg stappmett og har enda ikke spist middag. Anonymkode: 80fa4...f04 Hva med en neve nøtter? Det er jo kaloririkt, sunt og godt 🤤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #4950 Del Skrevet 2. mai 2021 Ugresset skrev (3 minutter siden): Hva med en neve nøtter? Det er jo kaloririkt, sunt og godt 🤤 Jeg spiser gjerne det i de 1500kcal 😅 kan jo alltids spise mer Anonymkode: 80fa4...f04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 2. mai 2021 #4951 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg spiser gjerne det i de 1500kcal 😅 kan jo alltids spise mer Anonymkode: 80fa4...f04 Prøv det og kanskje varier litt hvis du fort blir lei. Jeg elsker salte nøtter (pistasj, cashew, mandler), klarer ikke ha en pose uten å spise opp hele 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4952 Del Skrevet 3. mai 2021 Jeg har 6250 kalorier i underskudd sist uke. Alikevel er jeg nøyaktig det samme på vekta som sist mandag. Kanskje vann pga popcornen jeg såiste i går kveld. Anonymkode: 1a888...a24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 3. mai 2021 #4953 Del Skrevet 3. mai 2021 På fredag veide jeg meg på morgenen etter kun to timer søvn, og følte at kroppen ikke var helt "på plass". I tillegg fikk jeg noen nedslående nyheter på fredag som gjorde at verken fredag, lørdag eller søndag ble spesielt gode dager mtp mat og trening. Har ikke spist spesielt mye, men orket bare ikke telle og bry meg så voldsomt. I dag viste vekta ytterlige 500g ned, og jeg håper ikke at det vil komme et "etterslep" på helga senere i uken. Nå har jeg altså gått ned 2,1kg på 2 uker, selv om målet opprinnelig har vært 0,5kg i uka. Sier meg veldig fornøyd med det! En fin oppmuntring på en ellers stressende mandags morgen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 3. mai 2021 #4954 Del Skrevet 3. mai 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør dere for å fylle på med kalorier de dagene dere trener veldig mye? Jeg har som mål å spise 1500 kalorier per dag, men hvis det er dager jeg går lange turer eller har harde treningsøkter og samtidig spiser sunt, havner jeg plutselig i latterlig minus. Sjekket MFP og jeg bør spise 1400 kalorier i dag selv om jeg er ferdig med dagens måltider (og da regner jeg alltid litt færre kalorier på fysisk aktivitet enn jeg faktisk forbrenner), hvordan i søren gjør jeg det? Vet at å gå i veldig underskudd en dag innimellom ikke er noe problem, men vil ligge jevnest mulig for å sørge for en stabil vektnedgang. Spiser ikke snacks osv. i det hele tatt lenger og jeg orker ikke tre liter smoothie, så hva gjør jeg for å fylle litt på? 😆 Anonymkode: 4a599...6c0 Hvis du er mett og ikke orker mer bør du ikke presse deg til å spise. Det er jo ikke sunt eller naturlig å bli så opphengt i kaloriene at man spiser MER enn kroppen gir signal om å behøve. Da jobber du jo litt mot deg selv. Er ikke mye av poenget med vektnedgang å også lære seg å lytte til hva kroppen faktisk trenger? Jeg merker det godt hvis jeg trenger mer mat etter en styrkeøkt, og da spiser jeg litt mer. Kjenner jeg ikke behovet lar jeg være. Vektnedgang er faktisk ikke en lineær prosess, så ikke bli for opphengt i at underskuddet skal være helt likt dag etter dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 3. mai 2021 #4955 Del Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva gjør dere for å fylle på med kalorier de dagene dere trener veldig mye? Jeg har som mål å spise 1500 kalorier per dag, men hvis det er dager jeg går lange turer eller har harde treningsøkter og samtidig spiser sunt, havner jeg plutselig i latterlig minus. Sjekket MFP og jeg bør spise 1400 kalorier i dag selv om jeg er ferdig med dagens måltider (og da regner jeg alltid litt færre kalorier på fysisk aktivitet enn jeg faktisk forbrenner), hvordan i søren gjør jeg det? Vet at å gå i veldig underskudd en dag innimellom ikke er noe problem, men vil ligge jevnest mulig for å sørge for en stabil vektnedgang. Spiser ikke snacks osv. i det hele tatt lenger og jeg orker ikke tre liter smoothie, så hva gjør jeg for å fylle litt på? 😆 Anonymkode: 4a599...6c0 Når jeg trente mye (og ikke fokuserte på vektnedgang, men holdt meg stabil) så gikk jeg etter matlyst. Jeg passet på å få i meg en banan og proteinpulver rett etter trening av intensitet så jeg ikke gikk i bakken, ellers så spiste jeg når jeg var sulten. Du trenger ikke presse i deg mat hvis du er mett Men jeg hadde kanskje spist en neve mandler eller hatt avokado på et knekkebrød, spis mer kaloritett mat de dagene du er aktiv. ___ Veide meg i dag morges etter en helg uten snacks. Resultatet er stabilt på laveste vekt jeg har målt (66,9), og normalt etter en helg ligger jeg 0,5 kg over som jeg da bruker uka på å fjerne igjen. Håper på nedgang denne uka med det som utgangspunkt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 3. mai 2021 #4956 Del Skrevet 3. mai 2021 Hei damer. Hvordan har helgen vært? Her har vi vært på en hyggelig tur til Hvaler, bare ruslet litt rundt og ungen fikk en is I dag fikk jeg til en liten joggetur i regnet, før kveldsvakt. Bedre enn ingenting. Hva er planene deres i dag? Tenkte og veie meg i morgen, men er sååå oppblåst etter mensen, så skal se ann i morgen 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 3. mai 2021 #4957 Del Skrevet 3. mai 2021 Blue Berry skrev (5 minutter siden): Hei damer. Hvordan har helgen vært? Her har vi vært på en hyggelig tur til Hvaler, bare ruslet litt rundt og ungen fikk en is I dag fikk jeg til en liten joggetur i regnet, før kveldsvakt. Bedre enn ingenting. Hva er planene deres i dag? Tenkte og veie meg i morgen, men er sååå oppblåst etter mensen, så skal se ann i morgen 😄 Hvaler høres så fint ut, og flink du har vært med løpetur før kveldsjobb! 💪 Jeg har spist i overkant mye denne helgen, grovt regnet kalorimessig, men jeg har trent. Jeg ligger lavere på vekta i dag enn på fredag, men da hadde jeg jo mensen og samler ekstra vann. I dag blir det enten en lang gåtur eller en gåtur +en kort kondisjonstrening. Bestemmer meg under gåturen, må kjenne på hva føttene orker i dag 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 3. mai 2021 #4958 Del Skrevet 3. mai 2021 Ugresset skrev (47 minutter siden): Hvaler høres så fint ut, og flink du har vært med løpetur før kveldsjobb! 💪 Jeg har spist i overkant mye denne helgen, grovt regnet kalorimessig, men jeg har trent. Jeg ligger lavere på vekta i dag enn på fredag, men da hadde jeg jo mensen og samler ekstra vann. I dag blir det enten en lang gåtur eller en gåtur +en kort kondisjonstrening. Bestemmer meg under gåturen, må kjenne på hva føttene orker i dag 😁 Hvaler er nydelig. Bor like i nærheten, så vi elsker og kjøre dit på denne årstiden 😄 Veldig bra at du har gått ned, bra innsats 😄 Blødde ikke i går, men så begynte det litt igjen nå... Æsj! Sikkert derfor jeg er så oppblåst, så da ser jeg ann morgendagen... Lurt å se ann hva kroppen orker. Tar det ofte på sparket selv, alt er humør og formen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugresset Skrevet 3. mai 2021 #4959 Del Skrevet 3. mai 2021 Blue Berry skrev (3 timer siden): Hvaler er nydelig. Bor like i nærheten, så vi elsker og kjøre dit på denne årstiden 😄 Veldig bra at du har gått ned, bra innsats 😄 Blødde ikke i går, men så begynte det litt igjen nå... Æsj! Sikkert derfor jeg er så oppblåst, så da ser jeg ann morgendagen... Lurt å se ann hva kroppen orker. Tar det ofte på sparket selv, alt er humør og formen Uff, jeg slet som deg før. Men noe har skjedd, nå blir jeg bare oppblåst et par dager. Men holder meg unna mye salt når jeg har mensen for det gjør alt ti ganger verre. Samler lett vann av å spise saltrikt, men med mensen er det helt krise 🙈 Det ble en 8 km gåtur i varierende tempo. Fikk låne hunden til naboen som enten spurter eller skal snuse i evigheter. Hehe. Fin tur ble det! Vurderer å lage dagbok her inne for min egen motivasjon, og for at dere skal få slippe spamminga mi i denne tråden🙈🙈 Noen som har erfaring med det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smacky87 Skrevet 3. mai 2021 #4960 Del Skrevet 3. mai 2021 Fikk endelig en tur på treningssenteret idag (PT-time) etter å ha hatt en uke uten trening pga omgangssyke. Formen var ganske seig i begynnelsen, men tok ny rekord med å dytte slede på 115 kg (Google it 🤪) . Resten av uka er planen trappeløp eller treningssenter med styrke og kondisjon på onsdag og fredag/lørdag. Ellers håper jeg på en sykkeltur eller lang gåtur de andre dagene 😊. Dere her som trener jevnlig, hvordan ser treningsuka dere ut? 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå