Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Gjest Fallabella
  Navani skrev (På 3.7.2020 den 8.23):

68,6 i dag, laveste på 2 år :hoppe: Endelig over en ny kneik. Platå på en måned er kjipt, men en del av prosessen for meg virker det som når jeg ikke kan bevege meg så mye som jeg vil, og så må man lære kroppen å kjenne litt. Da fortsetter jeg med kveldsmat fremover, og litt mindre middagsporsjoner enn jeg har lyst på :ler: Det ser ut til å funke. Spiste til og med litt kake og hadde kakao som "kveldsmat" i går, og likevel beveget vekta seg. I alle dager!

Får bare håpe det holder seg, og jeg kan komme meg til 67 blank til september :) Kan godt gå et par måneder uten fullstendig platå nå altså. 

Ekspander  

👏👏👏👏 Hurra så gøy!!! 😁 Da har du vært flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fallabella

Vekten min viser 64,3 kg i dag så denne uka er jeg i mål allerede. Har mensen denne uka også, men det ser ikke ut til å påvirke ting.

Vil prøve å holde vekten og ta av en kilo neste uke også, vi får se. Kroppen har liksom sagt, «aha, jeg skal bli mindre ja, ok! 😅 Men jeg vet at kroppen alltid vil ha en drøm om å bli 70 kg igjen.. sånn er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois! Jeg pleide å skrive i denne tråden da jeg var på slanker'n i fjor, og husker hvor god motivasjon det var! Bare å lese de siste sidene har gjort meg i bedre humør! :) Dere er veldig flinke!

Jeg har gått litt opp igjen i korona-tiden (hello, surdeigsbrød og all annen bakst!) så denne gangen kjører jeg Whole30. Er bare på dag 5, men jeg har virkelig lyst til å gjøre noe med magen denne gangen, så da prøver jeg (for første gang i mitt liv, faktisk) en måned uten sukker, korn, melkeprodukter og belgfrukter for å se om jeg kan bli mindre oppblåst og gå litt ned. Heldigvis er det lov med poteter, søtpoteter (egentlig alt av frukt og grønnsaker, unntatt mais om jeg husker riktig), noe som gjør det litt lettere. (Det er altså ikke lavkarbo eller høy-fett, men det blir jo naturlig lavere i karbohydrater enn min vanlige kost.) Jeg har også bestemt meg for å spise fisk denne måneden (er egentlig vegetarianer, spiser egg og litt melkeprodukter) for ellers ville egg vært min eneste proteinkilde, og det kunne blitt litt kjedelig.

Den store testen blir neste uke; tre generasjoner familie på hytta, med mye sjokolade og potetgull...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fallabella skrev (På 3.7.2020 den 9.06):

Vekten min viser 64,3 kg i dag så denne uka er jeg i mål allerede. Har mensen denne uka også, men det ser ikke ut til å påvirke ting.

Vil prøve å holde vekten og ta av en kilo neste uke også, vi får se. Kroppen har liksom sagt, «aha, jeg skal bli mindre ja, ok! 😅 Men jeg vet at kroppen alltid vil ha en drøm om å bli 70 kg igjen.. sånn er det. 

Ekspander  

Hehe, måtte le av kommentaren din, det er akkurat sånn det føles - at kroppen har sin egen drøm som ikke er den samme som min! 😄 Men gratulerer med at du har nådd målet ditt!!

Endret av Aranciata
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
  Aranciata skrev (På 3.7.2020 den 9.12):

Hehe, måtte le av kommentaren din, det er akkurat sånn det føles - at kroppen har sin egen drøm som ikke er den samme som meg! 😄 Men gratulerer med at du har nådd målet ditt!!

Ekspander  

Hehe ja, kroppen er en luring....

Takk 😊 Velkommen inn hit 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

75.9 på onsdag, laveste for meg på et par år. Dessverre har jeg hatt bursdag og i dag veide jeg 77.1... 😤 Det er noen uker siden jeg så 77-tallet så det var nedtur, men men. Verste er egentlig at det nå er helg og jeg har så lyst på taco eller nachos til middag. 😳 Men det går aldri bra kalorimessig for min del... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (På 3.7.2020 den 9.56):

75.9 på onsdag, laveste for meg på et par år. Dessverre har jeg hatt bursdag og i dag veide jeg 77.1... 😤 Det er noen uker siden jeg så 77-tallet så det var nedtur, men men. Verste er egentlig at det nå er helg og jeg har så lyst på taco eller nachos til middag. 😳 Men det går aldri bra kalorimessig for min del... 

Ekspander  

Kjipt å gå opp igjen, men får håpe du går raskt ned igjen😊

Jeg unner meg taco på fredager, men bruker da kun to små tubes. Når de er spist er det kun tacosalat, dropper nachochipsen... Jeg teller ikke kalorier, men tror ikke det blir så ille når man har masse grønnsaker, noe kjøtt og et par «tubes». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Meadow skrev (På 26.6.2020 den 22.41):

Hei alle sammen ❤ 

For en fin tråd dette er, jeg smugleser og blir inspirert, lærer så mye av dere. 

Jeg synes det er utrolig fint at en tråd som handler om vektnedgang kan være så positivt ladet. Dere er flinke til å fokusere på de riktige tingene, og støtte hverandre. 

:blomst:

Ekspander  

Det er derfor jeg liker denne tråden så godt :) Her heier folk på hverandre uansett hvilken form eller vekt man kommer i. Masse flotte folk her! 😄 

Anonymkode: bee63...7fc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leanne skrev (På 3.7.2020 den 10.24):

Kjipt å gå opp igjen, men får håpe du går raskt ned igjen😊

Jeg unner meg taco på fredager, men bruker da kun to små tubes. Når de er spist er det kun tacosalat, dropper nachochipsen... Jeg teller ikke kalorier, men tror ikke det blir så ille når man har masse grønnsaker, noe kjøtt og et par «tubes». 

Ekspander  

Teller heller ikke kalorier, men vet det er mest i lefsene. Jeg spiser de likevel, men maks to, og det blir jeg stappmett av :) Jeg har uansett mest salat i, og litt ost og kikerter. Bruker ikke dressing, så det hjelper jo :) Hadde jeg telt kalorier hadde jeg sikkert heller spist nachoschips, men litt digg må jeg ha :ler: 

Blir risotto i dag da, fortsetter uka med ikke de sunneste middagene :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2020 den 10.26):

Det er derfor jeg liker denne tråden så godt :) Her heier folk på hverandre uansett hvilken form eller vekt man kommer i. Masse flotte folk her! 😄 

Anonymkode: bee63...7fc

Ekspander  

Er derfor jeg er her også, er så mye positivt. Kunne lett blitt fokus på negativt, men føler vi er gode til å heie på hverandre her og dele litt av alt :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo hva som skjer, men det irriterer livet av meg at jeg en gang i måneden får lyst til å ete alt jeg ser. Inklusive inventaret. 

Jeg har akkurat spist en fornuftig og sunn kveldsmat. Etter å ha prøvesmakt 5 biter brownies. 

Og jeg vil ha kjeks. Og potetgull. Og bamsemums. Og brownies. Og midddagsrester. Og kroneis. Og Royal mandelis. Eller kanskje bare to kurver jordbær? Et par epler? Og så kan jeg poppe litt popcorn og åpne en flaske cava. 

DET VERSTE ER AT ALT DETTE ER INNEN REKKEVIDDE PÅ KJØKKENET. 

*nervøse rykninger*

Blir tidlig senga i kveld 😅

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey skrev (På 3.7.2020 den 18.22):

Jeg vet jo hva som skjer, men det irriterer livet av meg at jeg en gang i måneden får lyst til å ete alt jeg ser. Inklusive inventaret. 

Jeg har akkurat spist en fornuftig og sunn kveldsmat. Etter å ha prøvesmakt 5 biter brownies. 

Og jeg vil ha kjeks. Og potetgull. Og bamsemums. Og brownies. Og midddagsrester. Og kroneis. Og Royal mandelis. Eller kanskje bare to kurver jordbær? Et par epler? Og så kan jeg poppe litt popcorn og åpne en flaske cava. 

*nervøse rykninger*

Ekspander  

Kjenner til den følelsen 😅 Jeg ville gått for jordbær, ikke så voldsomt med kalorier i de 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoey skrev (På 3.7.2020 den 18.22):

*nervøse rykninger*

Ekspander  

Kjenner mer igjen! 😂🙈

jeg har funnet ut at sukkerfri gelé er kjekt å ha i kjøleskapet, har også fun light saftis og sjokoladeis (lavkalori) i fryser’n. Om jeg har sikkelig lyst på alt, så er det greit med gode alternativer.

Synes forresten også at skyr sin mousse yoghurt med sitron smaker som sitronfromasj, den er og fin å ha tilgjengelig 😊 Selv om potetgull og sjokolade frister mer så er det kjekt å ha alternativer lett tilgjengelig 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er jeg også med her! Ble så inspirert at addict at jeg fant ut jeg måtte få ræva i gir og strukturere meg litt mer. Og nå har jeg masse tanker! 

Jeg er kraftig sjokoladeavhengig, og om sjokoladen er på salg er det så sykt vanskelig å ikke kjøpe den. Dessverre leste jeg tilbudsavisen i starten av uken og fant sjokolade på tilbud på den ene butikken. Denne butikken har jeg nå unngått helt til i går. Da måtte jeg bare ha den! På en måte syns jeg at jeg var flink som ikke kjøpte den på mandag, og en ny i går. Samtidig viser det jo at det er noe jeg må jobbe med. Jeg har derimot tenkt en del på dette med måtehold og at man ikke trenger å spise alt med en gang. Jeg spiste bare en rad i går. Det er stor fremgang fra å sluke en halv plate på 123.

Forøvrig slo det meg at jeg har litt problemer med ordet slanking. Føler dere at dere slanker dere? Eller går dere bare ned i vekt? Jeg føler liksom slanking er et så negativt ord. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Note skrev (På 3.7.2020 den 20.10):

Forøvrig slo det meg at jeg har litt problemer med ordet slanking. Føler dere at dere slanker dere? Eller går dere bare ned i vekt? Jeg føler liksom slanking er et så negativt ord. 

Ekspander  

Hater det ordet. Og diett. Det eneste som funker for meg er å tenke på fornuftige valg og kalle meg selv flink når jeg er flink og totalt ignorere når jeg tråkker litt i salaten. 

Sånn som du gjorde nå. I stedet for 'å nei, jeg spiste sjokolade' så 'yay meg som spiste bare litt'. 

Om jeg blir sur på meg selv så bare trøster jeg meg selv. Med noe søtt. Eller salt. (Eller en tilfeldig sofapute med kanel på.)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Så er jeg også med her! Ble så inspirert at addict at jeg fant ut jeg måtte få ræva i gir og strukturere meg litt mer. Og nå har jeg masse tanker! 

Jeg er kraftig sjokoladeavhengig, og om sjokoladen er på salg er det så sykt vanskelig å ikke kjøpe den. Dessverre leste jeg tilbudsavisen i starten av uken og fant sjokolade på tilbud på den ene butikken. Denne butikken har jeg nå unngått helt til i går. Da måtte jeg bare ha den! På en måte syns jeg at jeg var flink som ikke kjøpte den på mandag, og en ny i går. Samtidig viser det jo at det er noe jeg må jobbe med. Jeg har derimot tenkt en del på dette med måtehold og at man ikke trenger å spise alt med en gang. Jeg spiste bare en rad i går. Det er stor fremgang fra å sluke en halv plate på 123.

Ekspander  

Så flink du har vært! 👏 Både som motstod å kjøpe tidligere i uka, og som greide å begrense mengden! Gi deg selv skryt for de gode valgene du tar hver eneste dag, selv om du kjøpte i går. 😊 Alle slike små fremskritt teller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Så hyggelig å høre! 

Å spise bare litt av sjokoladeplata krever viljestyrke altså, alt med måte ☀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har nå gått ned 10 kg uten å egentlig gjøre noe spesielt annet enn å prøve å være bevisst på å spise mindre. Har slitt mye med overspising i tillegg til at jeg lett ender opp med å kjøpe mye usunt i løpet av uka, bl.a potetgull, sjokolade, is og burger på mcdonalds. Har snakket litt med psykologen om det (går egentlig dit for andre ting) og da hun spurte om jeg spiste følelsene mine så fikk jeg en liten vekker, for det er jo akkurat det jeg gjør. Det har vel egentlig en slags mestringsstrategi for å takle følelser. 

Er veldig motivert til å gå "all in" nå. Har begynt å registrere alt jeg spiser i lifesum i tillegg til å ta mye sunnere valg og være mer aktiv. Har også tatt mål og bilder så jeg har noe å se tilbake på, tenker det nok er lettere å se enn bare på vekta 🙂
Har fortsatt minst 30 kg å gå ned før jeg er tilbake der jeg var før vektoppgangen, men jeg har troa 😊

Anonymkode: e3b21...09c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...