Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Ja slik får jeg det også etter mye kcal og dermed vannvekt. 

Takk gud for at jeg ikke er alene 😅😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.5.2020 den 2.39, Diaman skrev:

Jeg er stor, veide 82,9 kg på fredag, har derfor vansker med feks å ta knebøy. Jeg liker veldig godt å trene styrke hjemme i stua, men jeg får ikke til alt pga smerter i knærne og håndledd. Men jeg vil ikke gi opp. Styrke strammer kroppen. Det har jeg erfart. 
Hva slags trening gjør dere ? Noen gode ideer for trening hjemme mottas med stor takknemmelighet 😊

Hm jeg veide 84-86 kg da jeg holdt på med styrkeløft og knebøy var ikke noe problem. Hva synes du er vanskelig mtp vekta? 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 7.57, Fallabella skrev:

Jeg trener styrke flere dager i uka. 
Prøv en squat med krakk kanskje? Lettere å holde balansen da synes jeg. Jeg bruker en vaskebøtte som krakk 😊 Det gir rett høyde. Hold en vekt å sett deg ned, knær pekende utover. 

Jeg har nå en håndvekt på 10 kg som jeg bruker, lang og kort strikk og en gymball.

Krakk ja, jeg pleide i begynnelsen å bruke stol og ikke sitte helt Ned men bare røre stolen med rompa og opp igjen. Jeg har en strikk og små vekter også. Sønnen min har litt større vekter, kanskje jeg skal prøve meg på de. Jeg har også ellipse hjemme, men blir fort lei. Takk for krakk tipset 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, addict skrev:

Hm jeg veide 84-86 kg da jeg holdt på med styrkeløft og knebøy var ikke noe problem. Hva synes du er vanskelig mtp vekta? 😊

Selve knebøy er ikke problemet. Det er knærne som knirker som en gammel dør hver gang jeg bøyer dem og begynner å gjøre vondt. Det er altså smerter i knærne hvis jeg gjør mer enn 10 knebøy. Jeg har øvd meg skikkelig på formen slik at jeg ikke gjør feil og ender med smerter, men fortsatt gjør d vondt. Tenker å kanskje ta meg en tur til legen etterhvert for å sjekke om alt er bra med knærne. 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 20.46, Fallabella skrev:

Syntes det ble liiite mat i dag. Hvordan blir folk mett av to pølser? Jeg er vant til å spise et lass grønnsaker hver dag, det metter det! Digg med kake i dag da, godt vi har slike dager som i dag. Men best var min vanlige gelé uten sukker m hjemmelaget vaniljesaus og bær

Håper alle har hatt en fin dag 😊 I morgen tar vi ny sats 👍

Vil du dele oppskriften din ?

Endret av Diaman
😬
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Diaman skrev:

Selve knebøy er ikke problemet. Det er knærne som knirker som en gammel dør hver gang jeg bøyer dem og begynner å gjøre vondt. Det er altså smerter i knærne hvis jeg gjør mer enn 10 knebøy. Jeg har øvd meg skikkelig på formen slik at jeg ikke gjør feil og ender med smerter, men fortsatt gjør d vondt. Tenker å kanskje ta meg en tur til legen etterhvert for å sjekke om alt er bra med knærne. 🤔

Det høres lurt ut, ikke tull med knærne dine :) Hold deg unna øvelser som gjør vondt, og gjør heller alternative øvelser. Mye annet enn knebøy man kan gjøre. Hvordan er f.eks step up (helst på kasse, men kanskje på trappetrinn nå) for knærne dine? 

__

Her har kroppen låst seg litt igjen i vondter, men skal til fysio senere i dag. Kanskje det blir oppstart på styrketrening igjen, har hatt pause i et par måneder nå så formen kunne komme seg litt. Har gått mye turer da, og det hjelper på :) Ikke langt, men ca 30-40 minutter daglig aktivitet. Begynner å merke at kroppen føles litt lettere også.

Håper dere får en fin dag folkens!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gikk på vekta for 1,5 uker siden og fikk mildt sagt sjokk. Veide da rett under 60 kg. Det er ikke sånn kjempemye egentlig, men jeg er bare 1,58 og jeg har en trivselsvekt på ca 56-57 kg. Hadde før jeg gikk på vekta lagt merke til at jeg hadde fått et godt lag med fett på hoftene. Så den siste 1,5 uka har jeg trent en god del og spist 1500-1800 kcal daglig, og veier nå i underkant av 58 kg. Veldig fornøyd med det :)

Anonymkode: 09989...592

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kahaki skrev:

Du er flink @addict ! Hvordan går det med nedtellingen til op?

❤️❤️❤️

35 dager igjen, 5 uker i morgen og ligger fortsatt over fredagsvekta etter helga gitt 🤭 men gikk ned 1,5 kilo fra i går til i dag, så det er bare vann som må slippe. Veldig spent på hvor lang tid jeg skal bruke på det dog, kan faktisk si at det ikke føles verdt det 🙊

Ellers bruker jeg alt for mye penger på klær som jeg kan bruke når jeg får flat mage 😂

Hvordan går det med deg? 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
17 timer siden, Diaman skrev:

Krakk ja, jeg pleide i begynnelsen å bruke stol og ikke sitte helt Ned men bare røre stolen med rompa og opp igjen. Jeg har en strikk og små vekter også. Sønnen min har litt større vekter, kanskje jeg skal prøve meg på de. Jeg har også ellipse hjemme, men blir fort lei. Takk for krakk tipset 😁

Riktig høyde på krakken har du når rumpa er litt lavere enn kneet ditt sett fra siden og leggbeinet er rett når du sitter. Har du vondt skal stedet stort sett alltid  beveges fordi blodsirkulasjon er viktig, let etter øvelser på nett så kanskje du finner en som er god for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, addict skrev:

❤️❤️❤️

35 dager igjen, 5 uker i morgen og ligger fortsatt over fredagsvekta etter helga gitt 🤭 men gikk ned 1,5 kilo fra i går til i dag, så det er bare vann som må slippe. Veldig spent på hvor lang tid jeg skal bruke på det dog, kan faktisk si at det ikke føles verdt det 🙊

Ellers bruker jeg alt for mye penger på klær som jeg kan bruke når jeg får flat mage 😂

Hvordan går det med deg? 🥰

Kommet meg litt opp av kvikksanden kjenner jeg. Merker så veldig på hvilepulsen når jeg får i meg mye sukker over lengre tid, så det føles veldig greit å komme tilbake i litt normale matrutiner.

Du må bare forberede deg på at dette blir dyrt😂😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, kahaki skrev:

Kommet meg litt opp av kvikksanden kjenner jeg. Merker så veldig på hvilepulsen når jeg får i meg mye sukker over lengre tid, så det føles veldig greit å komme tilbake i litt normale matrutiner.

Du må bare forberede deg på at dette blir dyrt😂😉.

Ja altså ihvertfall 10k 🙊🙊

Er nesten døende etter alt sukkerinntaket i helga så jeg føler deg 😂❤️ Bra du er tilbake i rutiner, der gjør veldig godt. 

Takk for at du spør forresten 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg ikke klart å være sunn i går eller i dag (i tillegg til massivt kaloriinntak 17 mai). Spist sjokolade og drukket iskaffe. Det hører vel med at jeg er innlagt akkurat nå og da er det alltid litt vanskelig å holde seg i skinnet har jeg merket. Jeg får prøve å skjerpe meg i morgen også kommer jeg jo hjem før helgen. Men jeg tror nok framgangen jeg gjorde forrige uke er ødelagt. Så får starte på nytt igjen. Ingen overspising da. :)

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Da er vekta nede der den var før 17 mai, 71,1kg. (Hadde en vekt også på 67 kg før den 17 også men det kan ikke stemme...)  Skal trene i dag, løfte vekter å gå med bikkja,  kutter nesten 470kcal fra kostholdsopplegget så da bør det skje noe.

Jeg har faktisk ikke regnet ut dagsbehovet kontra diett... Følger et vedlikeholdskosthold jeg har kjøpt av en pt. Lavkarbo. 
Er det egentlig vanskelig å finne eget kaloribehov? Synes det virker som det kun blir sånn ca utregnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fallabella skrev:

Da er vekta nede der den var før 17 mai, 71,1kg. (Hadde en vekt også på 67 kg før den 17 også men det kan ikke stemme...)  Skal trene i dag, løfte vekter å gå med bikkja,  kutter nesten 470kcal fra kostholdsopplegget så da bør det skje noe.

Jeg har faktisk ikke regnet ut dagsbehovet kontra diett... Følger et vedlikeholdskosthold jeg har kjøpt av en pt. Lavkarbo. 
Er det egentlig vanskelig å finne eget kaloribehov? Synes det virker som det kun blir sånn ca utregnet.

Jeg synes det har vært kjempevanskelig! 

i følge diverse nett-kalkulatorer har jeg, som er bælfeit, høy(!) hvileforbrenning og forbrenner mye ved å bare gå en rask, kort tur. Skal kunne gå ned i vekt ved å ligge på 2200 kalorier. Det stemmer ikke, foråsidetsånn. Måtte helt ned på 1500 for å se resultater, og selv nå går det sakte, typ minus 300g i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, Purple_Pixiedust skrev:

Her har jeg ikke klart å være sunn i går eller i dag (i tillegg til massivt kaloriinntak 17 mai). Spist sjokolade og drukket iskaffe. Det hører vel med at jeg er innlagt akkurat nå og da er det alltid litt vanskelig å holde seg i skinnet har jeg merket. Jeg får prøve å skjerpe meg i morgen også kommer jeg jo hjem før helgen. Men jeg tror nok framgangen jeg gjorde forrige uke er ødelagt. Så får starte på nytt igjen. Ingen overspising da. :)

Lag iskaffe selv! Jeg drikker ikke melk, bruker mandelmelk, og jeg har nespressomaskin men det funker fint uten.

Bruker sukrin gold, kaffe og mandelmelk, mengde kommer helt an på smak og behag men jeg gjør følgende:

- 1 espresso kapsel og blander ut sukkeret

- ha i isbiter 

- 1 til espressokapsel blandes sammen og kjøles ned med isbitene

- topper med mandelmelk blir cirka 50/50 mandelmelk og kaffe.

Hvis jeg bare har instant tilgjengelig blander jeg instant, litt vann og sukrin gold. Heller over i et glass med isbiter og tilsett melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, Fallabella said:

Både ja og nei. Jeg forholder meg ikke til kalkulatorer, de er veldig upresise, men prøver meg frem (har gått ned i vekt vha kaloritelling tidligere). Jeg begynner på et relativt høyt nivå (for meg), på 1800-2000 kalorier og så justerer jeg gradvis nedover etterhvert som vektnedgangen stagnerer. Utgangspunktet har jo mye å si, hvor mange kalorier spiser man vanligvis? 

Denne metoden tar jo litt tid, kanskje bruker du 4 uker på et nivå som ikke gir vektnedgang, men det risikerer du uansett med en kalkulator også. Jeg syns det er bedre å begynne for høyt enn for lavt, for da får kroppen gradvis venne seg til færre kalorier. Går du hardt ut på lavt inntak med én gang kan motivasjonen få seg en alvorlig sprekk (men der er folk ulike). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Dere andre som teller kalorier, er det visse ting dere gjør for å lettere holde dere innenfor kalorier? Droppe frokost/andre måltider, droppe kaloriholdig drikke, smør, annet? 

Jeg har så langt funnet ut at frokosten er det enkleste måltidet å ofre. Klarer meg ikke helt uten, men med bare litt i magen klarer jeg meg fint til lunsj. Jeg tåler sultfølelse før lunsj mye bedre enn etter kl 12. Tror jeg må justere opp mengden kalorier på lunsjen også, for fy fader så sur jeg er mellom arbeidsdagens slutt og middag. 😂 I går åt jeg en kraftig lunsj på 800 kalorier og ble ikke sulten igjen før kveldsmat. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...