Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

Gjest Fallabella

Litt fra meg om min motivasjon.

Siden lørdag har ikke vekten endret seg stort, men det har de andre målene mine.

Mm fett på mage ned fra 20 til 19mm, arm fra 13 til 11,5.

Hofter har gått ned fra 97 til 96 cm, arm fra 28,5 til 27,5 cm, lår fra 56 til 55cm.

Så jeg tenker så langt at det å måle på denne måten hjelper veldig, jeg ser nemlig endring i speilet selvom vekten ikke har gått så mye ned. Disse «små endringene jeg måler gir pågangsmot og viten om at det nytter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, kahaki skrev:

Jeg veier med som sagt, jeg syntes det er bedre å få litt høyere kcal/næringsinnhold i regnestykke enn mindre.

Jepp, jeg har gjort det jeg også. Er enig 😊

Anonymkode: d0176...2aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, anonyyy skrev:

Jo, takk for det, det er ganske ålreit altså, gamle klær begynner å passe igjen og sånn, merker at jeg går fortere og lengre før jeg blir utslitt :) Jeg veide 103,5 i romjula, (den foreløpige) målvekta er 80 kg og en BMI på 25. Så blir det å øke treningsmengden og løpinga og få en sunnere, sprekere kropp etter det... Jeg har litt løse ledd så jeg har vært litt redd for skader hvis jeg trener for hardt med mange kg ekstra.

Høres digg ut med litt ekstra kos i helgen da, makroner er jo snacks og bacon er aldri feil 😄 Regner med at det blir litt is og et par wienerpølser på søndag selv ;)

Åå du har høyden med deg skjønner jeg😄 jeg må ned på 70,5 for å ha bmi på 25. Gøy å se at man er så forskjellige 🥰 (dette hørtes rart ut men jeg har vært så opptatt av bmi i det siste 😂😂

Håper du koser deg masse i helga, du er jo et råskinn i hverdagene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endelig innenfor normal BMI, og her har jeg tenkt å bli. Planen framover er å gå ned noen kg til for så å trene mer og mer styrke. Jo mer muskler, jo mer kan jeg spise. Å spise under 2000 kcal om dagen er ikke noe jeg vil gjøre resten av livet, så jeg er supermotivert for å begynne å trene skikkelig igjen etter hvert. Det føles så innmari bra å ta på favorittskjørtet fra i fjor sommer og kjenne at strikken er ganske løs rundt livet! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, addict skrev:

Åå du har høyden med deg skjønner jeg😄 jeg må ned på 70,5 for å ha bmi på 25. Gøy å se at man er så forskjellige 🥰 (dette hørtes rart ut men jeg har vært så opptatt av bmi i det siste 😂😂

Håper du koser deg masse i helga, du er jo et råskinn i hverdagene! 

Og jeg må på ca 62,5 for å ha en bmi på 25🙈

Anonymkode: eab95...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip uke, kjip veiedag😬 Opp 0,1... BLÆH! Jeg har holdt målet om å gå min 10.000 skritt hver dag... Men har ikke gått like fort som forrige uke, har også gått flere turer på flate veier. Uka før gikk jeg mer i skogen og mye oppover, men denne uken har leggene vært vonde så da holdt jeg meg til flat/nedover. Får satse på mer skog igjen til uka. 

Jeg lurer på om noen har testet denne metoden: https://bestemoresther.no/tag/rikshospitalet-suppekur/ 

Jeg lurer på om jeg skal gjøre det neste uke, mest fordi jeg er skikkelig matlei. Og lei av å måtte planlegge/ tenke på hva jeg skal spise.. Har alltid vært glad i grønnsakssuppe, så kanskje det kan være greit å prøve ut som et lite avbrekk 😅

Håper dere andre fikk veieresultater som pekte riktig vei😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella
4 minutter siden, Leanne skrev:

Kjip uke, kjip veiedag😬 Opp 0,1... BLÆH! Jeg har holdt målet om å gå min 10.000 skritt hver dag... Men har ikke gått like fort som forrige uke, har også gått flere turer på flate veier. Uka før gikk jeg mer i skogen og mye oppover, men denne uken har leggene vært vonde så da holdt jeg meg til flat/nedover. Får satse på mer skog igjen til uka. 

Jeg lurer på om noen har testet denne metoden: https://bestemoresther.no/tag/rikshospitalet-suppekur/ 

Jeg lurer på om jeg skal gjøre det neste uke, mest fordi jeg er skikkelig matlei. Og lei av å måtte planlegge/ tenke på hva jeg skal spise.. Har alltid vært glad i grønnsakssuppe, så kanskje det kan være greit å prøve ut som et lite avbrekk 😅

Kan bare vise til det jeg skriver i mitt siste innlegg her. Ganske bra endring selvom vekta er den samme. Jeg trener styrke, vet ikke om det er derfor dette skjer, synes det er rart såpass raskt men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt dårlig på å få i meg nok kalorier, og spise variert den siste uka. Vekta har stått stille lenge.. 

Så i går spiste jeg masse proteinrik mat, og gjett om vekta endelig viste 65,9 i morges!? 🥳

Tør nesten ikke veie meg igjen i morgen i tilfelle jeg blir skuffet 😂 Synes derimot jeg ikke ser så stor endring i speilet enda. Rart det der, da jeg gikk ned fra 80-64 forrige vår følte jeg meg helt smashing 🤷‍♀️😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, LatersBaby skrev:

Jeg har vært litt dårlig på å få i meg nok kalorier, og spise variert den siste uka. Vekta har stått stille lenge.. 

Så i går spiste jeg masse proteinrik mat, og gjett om vekta endelig viste 65,9 i morges!? 🥳

Tør nesten ikke veie meg igjen i morgen i tilfelle jeg blir skuffet 😂 Synes derimot jeg ikke ser så stor endring i speilet enda. Rart det der, da jeg gikk ned fra 80-64 forrige vår følte jeg meg helt smashing 🤷‍♀️😂

Bare poengterer at grunnen til at du har gått ned i vekt??) er ikke den proteinrike maten du spiste i går, men det du har gjort resten av uka. Nemlig ligget i kcal underskudd. Og grunnen til at vekta står stille er fordi du har spist for mamge kcal. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, Leanne skrev:

Finn ut hvor mange kcal det er i suppa og spis heller det innholdet av kcal i variert mat i 1 uke 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare poengterer at grunnen til at du har gått ned i vekt??) er ikke den proteinrike maten du spiste i går, men det du har gjort resten av uka. Nemlig ligget i kcal underskudd. Og grunnen til at vekta står stille er fordi du har spist for mamge kcal. 

Jo, jeg tror faktisk det er den proteinrike maten som har fått fortgang i det. Kroppen bruker mer energi på å forbrenne proteiner. Jeg har også ligget i et godt underskudd helt siden jeg startet, ingen skjulte eller glemte matvarer ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, LatersBaby skrev:

Jo, jeg tror faktisk det er den proteinrike maten som har fått fortgang i det. Kroppen bruker mer energi på å forbrenne proteiner. Jeg har også ligget i et godt underskudd helt siden jeg startet, ingen skjulte eller glemte matvarer ☺️

Høres rart ut for meg, men samme det. Du har jo gått resultater 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, LatersBaby skrev:

Jeg skjønner hva du mener. Woosh effekten heter det. Har skjedd meg også når jeg har ligget litt for mye i underskudd lenge uten å gå ned. Så Inntatt masse karbohydrater, 3 dager etterpå så woosh så er vannet man har lagret i fettcellene tømt. 

Prøver på det samme nå igjen. Håper å få samme effekt igjen:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella

I alle dager dere. Jeg våkna til vekta 67,6 i dag. 71,1 forrige lørdag. Vet jeg har hatt et realt underskudd og samtidig fått i meg mye bra næring men dette var rart egentlig. Gledelig så klart.

Har vært aktiv å trener styrke, går rolige turer. 
Midjen inn en cm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
8 timer siden, LatersBaby skrev:

Det å gafle innpå endel mer mat en gang i uka skal visst gi kroppen signaler om at det er ok å holde forbrenningen oppe. Det er jo en kjent sak at kroppen aller helst ikke vil miste noen form for energi, den sparer for å passe på oss.

Det speilet altså... Jeg er sikkert på at du er skikkelig smashing jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😑

Gikk på ei litta smell i går. Hadde eksamen, og hadde kun spist 170 kalorier da klokka var 16 og jeg var ferdig. Dødssliten, og med et lavt blodsukker bestilte jeg take away, kebab 😳 Og i da veier jeg 1 kilo mer enn i går. 
Altså, har det SÅ mye å si å gå på en smell én dag? Totalt ble kaloriinntaket på 350 over det jeg skal. 

Eller førte kebaben med seg vannansamlinger? 

dritt altså, dette er så ødeleggende på driven min 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
48 minutter siden, Bayley skrev:

😑

Gikk på ei litta smell i går. Hadde eksamen, og hadde kun spist 170 kalorier da klokka var 16 og jeg var ferdig. Dødssliten, og med et lavt blodsukker bestilte jeg take away, kebab 😳 Og i da veier jeg 1 kilo mer enn i går. 
Altså, har det SÅ mye å si å gå på en smell én dag? Totalt ble kaloriinntaket på 350 over det jeg skal. 

Eller førte kebaben med seg vannansamlinger? 

dritt altså, dette er så ødeleggende på driven min 😖

Selvfølgelig gjorde den ikke det, men for det første så inneholder den en ukesrasjon med salt og for det andre så ligger den fortsatt inni magen din 😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2020 den 9.05, Tyah skrev:

Vekten viste 58,9 kilo i dag. Dvs det er under 1 kg igjen til målet mitt er nådd 🤩 25 kg ned på 9 måneder! Gjennomsnittlig er det 0,7 kg i uken. Så i dag er jeg stolt over egen innsats. Kan egentlig ikke tro at jeg veide 106 kg når jeg fødte mars i fjor. Veide 97 kg en uke etter fødselen. Så stabiliserte vekten seg på 92 kg rundt mai 2019. Så egentlig har jeg gått ned 33 kg på ett år... Utrolig at huden har hengt med på dette.

Fokuset fremover blir å gå til behandling hos fysioterapeut og etterhvert starte opp med styrketrening 😊

Blir veldig motivert av å lese dette. Jeg går også 0,7 kg ned i uken, men blir utålmodig og tenker det ikke er nok nedgang. Men i det store bildet blir jo 0,7 kg ned mange kg nedgang til sammen. Sånn som deg 25 kg i 9 måneder. 👏👏👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor, veide 82,9 kg på fredag, har derfor vansker med feks å ta knebøy. Jeg liker veldig godt å trene styrke hjemme i stua, men jeg får ikke til alt pga smerter i knærne og håndledd. Men jeg vil ikke gi opp. Styrke strammer kroppen. Det har jeg erfart. 
Hva slags trening gjør dere ? Noen gode ideer for trening hjemme mottas med stor takknemmelighet 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
5 timer siden, Diaman skrev:

Jeg er stor, veide 82,9 kg på fredag, har derfor vansker med feks å ta knebøy. Jeg liker veldig godt å trene styrke hjemme i stua, men jeg får ikke til alt pga smerter i knærne og håndledd. Men jeg vil ikke gi opp. Styrke strammer kroppen. Det har jeg erfart. 
Hva slags trening gjør dere ? Noen gode ideer for trening hjemme mottas med stor takknemmelighet 😊

Jeg trener styrke flere dager i uka. 
Prøv en squat med krakk kanskje? Lettere å holde balansen da synes jeg. Jeg bruker en vaskebøtte som krakk 😊 Det gir rett høyde. Hold en vekt å sett deg ned, knær pekende utover. 

Jeg har nå en håndvekt på 10 kg som jeg bruker, lang og kort strikk og en gymball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...