Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden

Mayoo

Anbefalte innlegg

41,2 i BMI i april.. 25 i dag! Sharp. Herregud jeg er normalvektig, om ikke så i grenseland som det går an å bli. Det har jeg ikke vært siden ungdomsskola og nå er jeg i 30-åra 😳Tid for å se om jeg klarer å gå ned 2-3 BMI-poeng til, men jeg har MYE løshud som sikkert veier en del, så jeg ser veldig normal ut med klær på. For en start på dagen.

Anonymkode: 4a599...6c0

• Liker 26
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

41,2 i BMI i april.. 25 i dag! Sharp. Herregud jeg er normalvektig, om ikke så i grenseland som det går an å bli. Det har jeg ikke vært siden ungdomsskola og nå er jeg i 30-åra 😳Tid for å se om jeg klarer å gå ned 2-3 BMI-poeng til, men jeg har MYE løshud som sikkert veier en del, så jeg ser veldig normal ut med klær på. For en start på dagen.

Sinnsykt bra jobba! 👏👏👏 

Anonymkode: 3e9de...6c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Wow! Rått! Så sykt bra jobba 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skjønner ingenting. Jeg spiser normale mengder, ikke snop i ukedagene, har en aktiv jobb der jeg går 10 000 skritt hver dag, trener noen ganger i uka. Alikevel rikker ikke vekten seg. Jeg er så fortvila! Jeg logger alt jeg spiser på lifesum og der pleier jeg å ende opp mellom 1400-1600 kcal. Hva gjør jeg galt?

Anonymkode: 0ec64...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså, jeg skjønner ingenting. Jeg spiser normale mengder, ikke snop i ukedagene, har en aktiv jobb der jeg går 10 000 skritt hver dag, trener noen ganger i uka. Alikevel rikker ikke vekten seg. Jeg er så fortvila! Jeg logger alt jeg spiser på lifesum og der pleier jeg å ende opp mellom 1400-1600 kcal. Hva gjør jeg galt?

Du må gi det mer tid. Med mindre du allerede har en lav vekt så vil du gå ned med dette. Fortsett og det vil plutselig løsne. 

Anonymkode: 899de...76d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er helt sikker på 0 vektnedgang denne uken.. føles demotiverende med bmi på 38+.  Men det er bare til å fortsette 😅 Har gått ned 6 kilo hittil i januar da, så er fornøyd sånn sett. Virker som om jeg er på et lite platå. Håper det løsner snart og at motivasjonen holder seg i sjakk. Jeg MÅ gå ned nå. Er så altfor stor 🙄

Anonymkode: f774b...e7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter å legge på meg selv om jeg bare spiser sunt. Tror det kan være vann i kroppen, men jeg skal ikke gi meg. Har bestilt slankepiller fra Mexico og håper de fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TreBukkeneBruse skrev (47 minutter siden):

Jeg fortsetter å legge på meg selv om jeg bare spiser sunt. Tror det kan være vann i kroppen, men jeg skal ikke gi meg. Har bestilt slankepiller fra Mexico og håper de fungerer.

Har du kontroll på hvor mye du spiser? Et veldig vanlig problem er overspising. Jeg har kuttet en del uvaner, men veldig mye av vektnedgangen min har vært knyttet til porsjonskontroll

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er helt sikker på 0 vektnedgang denne uken.. føles demotiverende med bmi på 38+.  Men det er bare til å fortsette 😅 Har gått ned 6 kilo hittil i januar da, så er fornøyd sånn sett. Virker som om jeg er på et lite platå. Håper det løsner snart og at motivasjonen holder seg i sjakk. Jeg MÅ gå ned nå. Er så altfor stor 🙄

6 kg på tre uker er jo kjempebra 👏 Fortsetter du med 1 kg i uken, vil du være rundt 25 kg lettere når sommerferien begynner enn du var ved starten av året. Dette klarer du 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor mye veier du? 

Anonymkode: 76b85...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

6 kg på under en mnd er jo kjempebra! Ikke vær så streng med deg selv :klem:

Anonymkode: 39db1...b5b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2 kg tyngre nå enn på mitt laveste tall i høst. Julemåneden gjorde meg ikke godt. Tallet i seg selv er jeg ikke så bekymret for, jeg er på vei ned. Men jeg målte meg igjen med målbånd i dag, og det var ikke positive tall. Jeg har gått opp 7 cm rundt midja!!! Ellers var det 1-3 cm opp på bryst, lår, rumpe og hofte. Armene var uendret. 

Men fy! Det var ganske ekkelt å se. Gikk opp alt for mye fra november til januar. Tok skikkelig tak første nyttårsdag og til nå og trodde jeg snart var like tilbake hvor jeg var. Men så langt unna er jeg faktisk. Sjokkert! Må innrømme det var greit å få en klar realitetsoppfatning av deg hele. 

Anonymkode: c444a...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor mye veier du? 

Jeg veier 69 kg, noe som er ca 9-10 kg over min trivselsvekt, Ada jeg er 160 høy. Jeg går verken opp eller ned. Må jeg virkelig gå rundt og sulte meg ned i vekt?😕 orker jo ikke det når jeg trener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva ligger du på i helgene? Siden du skrev ikke snop i ukedagene?

Anonymkode: f6ad1...a0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg veier 69 kg, noe som er ca 9-10 kg over min trivselsvekt, Ada jeg er 160 høy. Jeg går verken opp eller ned. Må jeg virkelig gå rundt og sulte meg ned i vekt?😕 orker jo ikke det når jeg trener. 

Ligger du på 1400-1600 i gjennomsnitt hele uken? Eller spiser du mer i helgen? Hva trener du? Spiser du tilbake det du trener for?

Når du er så lav og veier såpass lite, kan du nok ikke regne med å få veldig mange kalorier å rutte med. Jeg veier selv 59-60 og kan ikke spise mer enn 1600-1700 i gjennomsnitt for å vedlikeholde vekten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ligger du på i helgene? Siden du skrev ikke snop i ukedagene?

Anonymkode: f6ad1...a0d

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ligger du på 1400-1600 i gjennomsnitt hele uken? Eller spiser du mer i helgen? Hva trener du? Spiser du tilbake det du trener for?

Når du er så lav og veier såpass lite, kan du nok ikke regne med å få veldig mange kalorier å rutte med. Jeg veier selv 59-60 og kan ikke spise mer enn 1600-1700 i gjennomsnitt for å vedlikeholde vekten. 

Jeg spiser vanlig mat i helgene også, på lørdag unner jeg meg noen biter smågodt eller noen ruter melkesjokolade. Drikker sjelden vin. Chips liker jeg ikke. Skjønner bare ikke hvorfor vekten ikke rikker seg, sinnsykt frustrerende😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De fleste må kjenne litt på sulten når de skal ned i vekt. Personlig trener jeg ikke så mye før jeg har nådd den vekten jeg ønsker (bortsett fra raske gåturer), fordi jeg blir så sulten av trening. Skulle bare ned 6kg, så går helt fint å sette treningen litt på vent. Er jo liksom ikke noe fasit du kan krangle med, går du ikke ned så er det fordi du inntar for mye kalorier.

Anonymkode: bd484...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

De fleste må kjenne litt på sulten når de skal ned i vekt. Personlig trener jeg ikke så mye før jeg har nådd den vekten jeg ønsker (bortsett fra raske gåturer), fordi jeg blir så sulten av trening. Skulle bare ned 6kg, så går helt fint å sette treningen litt på vent. Er jo liksom ikke noe fasit du kan krangle med, går du ikke ned så er det fordi du inntar for mye kalorier.

Sant. Jeg føler ikke jeg kan spise noe mindre enn det jeg gjør før det blir usunt. Vil ikke bli spiseforstyrret heller 😕 men jeg lurer på om det kan være andre årsaker til at vekten ikke rikker seg, som f.eks kronisk søvnmangel? Ikke så lett å få nok timer med søvn når man jobber turnus og har kort hviletid mellom vaktene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Sant. Jeg føler ikke jeg kan spise noe mindre enn det jeg gjør før det blir usunt. Vil ikke bli spiseforstyrret heller 😕 men jeg lurer på om det kan være andre årsaker til at vekten ikke rikker seg, som f.eks kronisk søvnmangel? Ikke så lett å få nok timer med søvn når man jobber turnus og har kort hviletid mellom vaktene. 

Hvor mange kalorier daglig (gjennomsnitt per dag når helg er inkludert) spiser du nå da? Det er jo tydeligvis det du trenger for vedlikehold. Spiseforstyrrelse handler ikke egentlig om hvor mye man spiser, det er en mental lidelse hvor man regulerer seg emosjonelt ved å feks sulte seg. Vi er mange som må lavt i kalorier for å gå ned i vekt, og det er ikke noe sykt med det. Bare pass på at det er næringsrik mat du da velger, og kanskje en vitamintablett.
Men dersom stagneringen er ny og overraskende, så er jo feks mensen et viktig poeng. Lavt stoffskifte kan du jo også sjekke hos fastlegen, men da har man oftest flere symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...