AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #5621 Del Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sprakk som en ballong på 17 mai i går. Spiste en hel 5 pakning med lion sjokolade fra europris. har ikke en god forklaring og vet ikke hvorfor jeg ikke nøyde meg med 1. I dag er jeg er utrolig sulten selv om jeg har spist min vanlige frokost med cottagecheese, yoghurt, musli og et eple. Normalt holder jeg fint lunsj, nå sitter jeg her en drøy time etter frokost og er skikkelig sulten. Jeg blir alltid så sulten formiddagen etter jeg har spist mye søtt på ettermiddag og kveld. Jeg vet det bare er å holde ut, men jammen krever det litt viljestyrke og noen har satt en bolle med kjeks på kaffebordet her på jobb. Anonymkode: 5a1d9...d50 Kan du analysere hvorfor? Var du veldig sulten, eller sliten? Mensen? Det kan være greit å identifisere årsakene. Anonymkode: bf276...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente599 Skrevet 13. august 2021 #5622 Del Skrevet 13. august 2021 Sjøbanan skrev (På 12.8.2021 den 7.20): Har du mulighet for å være aktiv til og fra jobb? Sykle eller gå. Hvis det er langt, kjøre bil et stykke, og gå resten? Hvis du får gått noen kilometer til og fra så gjør jo det underverker altså. Hvis man har tid til det. Men det bør man kanskje forsøke å prioritere? Jeg har ikke lang vei så jeg prøver å gå stort sett! Må jo ha med kidden i vogn så hvis været er veldig dårlig eller jeg begynner veldig tidlig så blir det bil, men målet er å gå flest dager. Det er bare rett over 1 km til jobb, så det hender jeg tar en omvei hjem slik at det blir en times tid..😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 14. august 2021 #5623 Del Skrevet 14. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er du ikke spesielt sulten, så er det jo ikke noe problem dette vel? Anonymkode: bf276...225 Jo, det er et problem fordi jeg foretrekker en saktere vektnedgang. Det er bakgrunnen bak min "suksess" og hvorfor jeg har klart å gå ned over 90 kg. Det har mye med at kroppen har fått vent seg til vektnedgangen. At det er en livsendring og ikke bare slankekur. Dessuten ender jeg med å være skrubbsulten om kvelden, samt at jeg også får vondt i hodet selv om jeg ikke har følt sult. Jeg ønsker en sunn nedgang, for meg er det viktig både mentalt og fysisk. Endret 14. august 2021 av SPOCA 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mattie16 Skrevet 14. august 2021 #5624 Del Skrevet 14. august 2021 Jeg melder meg inn igjen her.😊 Var med i tråden om å gå ned i vekt før sommeren, men det gikk ikke rette veien. Jeg burde nok visst at det ble for vanskelig, med masse jobbing/nattevakter før og nesten hele sommeren, og oppstykket ferie med familien. Jeg prøvde så godt jeg kunne å fokusere på kosthold og livsstil, men det ble for vanskelig med den ujevne dagsrytmen jeg hadde, og kjøret på jobb. Men nå er jeg klar, som aldri før. Det er akkurat som om brikkene faller på plass. Jeg har sluttet i jobben og setter meg straks på skolebenken igjen. Skal bort fra turnus og helse, til noe helt annet jeg har stor interesse for. Føler meg så heldig. Gleder meg til å ha en vanlig dagjobb, døgnrytme, og å ha gode rutiner for dagen, mtp kosthold og mosjon. Har nesten klart å ordne søvnen nå i ferien, så det føles allerede bedre. Nå er målet å bli slank igjen, som jeg var i alle år uten å ha problemer, helt til jeg ble gravid med eldste barnet. Jeg er ca 174 cm høy. Vekten viser nå 83 kg, og målet er å gå ned til 75 kg, helst før jul. Hadde en god start i går med sunn mat, og ikke store porsjoner. Skal ikke ha noen store utskeielser i helgen, men gir meg lov til litt mørk sjokolade og litt popcorn i kveld. Alt er handlet inn, måltidene er planlagte, så det blir ingen andre fristelser 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 15. august 2021 #5625 Del Skrevet 15. august 2021 Er så glad 😃 gått ned 20 kg til sammen, og gikk min første lengre fjelltur denne uken. 20 km t/r! Ikke så bratt, men bare langt. Det lengste jeg har gått før er ca 15 km, men fordelt over to turer på én dag. Det beste er å kjenne hvordan formen blir sakte, men sikkert bedre💞 og ifølge fitbiten har hvilepulsen gått fra 74 til 52 på et halvt år! weee🥳 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 15. august 2021 #5626 Del Skrevet 15. august 2021 For en herlig følelse @tunaen og fantastisk godt jobbet! Måtte høsten bli full av flotte turopplevelser 😘 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 15. august 2021 #5627 Del Skrevet 15. august 2021 Bokdamen skrev (2 minutter siden): For en herlig følelse @tunaen og fantastisk godt jobbet! Måtte høsten bli full av flotte turopplevelser 😘 Takk🥰 Det gir mersmak, ihvertfall! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5628 Del Skrevet 15. august 2021 Så gøy, Tunaen! Er en fantastisk følelse når man kjenner at kroppen klarer mer. Har selv vært på tur i helga, nå har jeg gått ned 26 kg siden april og jeg hadde på meg ryggsekk på kanskje 13-14 kilo og beina holdt på å stryke med 😂 Da er det helt vilt å tenke på hvor mye mer vekt beina mine har taklet for relativt kort tid siden. Nå har jeg begynt å trene igjen, har seriøst ikke muskler lenger så det trengs. Vet forresten noen om det finnes en sånn "finn en treningsvenn"-gruppe eller noe? 🤞 Synes det er hundre ganger morsommere med selskap Anonymkode: 4a599...6c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 15. august 2021 #5629 Del Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så gøy, Tunaen! Er en fantastisk følelse når man kjenner at kroppen klarer mer. Har selv vært på tur i helga, nå har jeg gått ned 26 kg siden april og jeg hadde på meg ryggsekk på kanskje 13-14 kilo og beina holdt på å stryke med 😂 Da er det helt vilt å tenke på hvor mye mer vekt beina mine har taklet for relativt kort tid siden. Nå har jeg begynt å trene igjen, har seriøst ikke muskler lenger så det trengs. Vet forresten noen om det finnes en sånn "finn en treningsvenn"-gruppe eller noe? 🤞 Synes det er hundre ganger morsommere med selskap Anonymkode: 4a599...6c0 Ja, det er helt merkelig når man plutselig må bære noen kg. Da fremstår det som helt sykt at man har gått rundt og bært de kg før. 😅 skal begynne og øve meg til en langtur med sekk, så blir spennende. 26 siden april er jo fantastisk!! Men ja, kanskje greit p trene. Har bare gått masse på toppturer, men må begynne med litt styrketrening for overkroppen nå 😅 hmm.. jeg vet ikke om noen grupper hvor man kan finne treningsvenner 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 16. august 2021 #5630 Del Skrevet 16. august 2021 Dette var meg i går!! Så stolt av meg selv Pleier og ligge på 15-20.000, så i går gikk vi mye. Helt herlig. Ser det er andre som er glad i det også. Jeg liker også og jogge/trene styrke på treningsstudioet også, så gjør det 3-4 ganger i uken også Hva skal dere i dag da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 16. august 2021 #5631 Del Skrevet 16. august 2021 tunaen skrev (22 timer siden): Er så glad 😃 gått ned 20 kg til sammen, og gikk min første lengre fjelltur denne uken. 20 km t/r! Ikke så bratt, men bare langt. Det lengste jeg har gått før er ca 15 km, men fordelt over to turer på én dag. Det beste er å kjenne hvordan formen blir sakte, men sikkert bedre💞 og ifølge fitbiten har hvilepulsen gått fra 74 til 52 på et halvt år! weee🥳 Min hvilepuls har også gått ned akkurat like mye som din i følge min Fitbit Det er kjempedeilig å kjenne at kroppen fungerer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5632 Del Skrevet 17. august 2021 Mantra til meg selv: jeg har ikke lyst på noe digg nå kl 14, jeg har ikke lyst på sjokolade, ikke potetgull… og heller ikke is fra fryseren! Det er hjemmekontor som har størstedelen av skylden for de 6 kiloene jeg har gått opp og skal ta ned. Snacks er så mye lettere tilgjengelig her hjemme! Jeg vet hva jeg skal gjøre, det handler om gode alternativ. Så jeg skal lage meg en liten skål yoghurt og granola nå. Men det er ikke det jeg craver, bare så det er sagt! Anonymkode: 75372...66f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5633 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg er for utålmodig for mitt eget beste, har gått ned 2.5 kg den siste måneden og jeg kjenner meg utrolig skuffa. Har gått ned litt over kiloet i uka jevnt og trutt i flere måneder, nå begynner jeg å bli såpass mye mindre at det skal mer til for å gå ned, men jeg føler meg fremdeles diger (BMI på 32, så har enda en lang vei å gå). Kan ikke kutte flere kalorier, så nå blir det trening et par ganger i uka. Fordelen er at høstgarderoben er i str 46 i år kontra 52 i fjor, gud så deilig det er å ikke kun måtte kjøpe klær på Zizzi og H&M+ 😍 Anonymkode: 4a599...6c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tunaen Skrevet 17. august 2021 #5634 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er for utålmodig for mitt eget beste, har gått ned 2.5 kg den siste måneden og jeg kjenner meg utrolig skuffa. Har gått ned litt over kiloet i uka jevnt og trutt i flere måneder, nå begynner jeg å bli såpass mye mindre at det skal mer til for å gå ned, men jeg føler meg fremdeles diger (BMI på 32, så har enda en lang vei å gå). Kan ikke kutte flere kalorier, så nå blir det trening et par ganger i uka. Fordelen er at høstgarderoben er i str 46 i år kontra 52 i fjor, gud så deilig det er å ikke kun måtte kjøpe klær på Zizzi og H&M+ 😍 Anonymkode: 4a599...6c0 Men det er jo fortsatt ned i vekt og du har gått ned masse klesstr, bra jobbet! Bare fortsatt sånn, så kommer resultatene. Wit skrev (På 16.8.2021 den 9.31): Min hvilepuls har også gått ned akkurat like mye som din i følge min Fitbit Det er kjempedeilig å kjenne at kroppen fungerer igjen. Så bra! kroppen responderer ganske kjapt på små endringer, selv om man selv ikke merker noe. Viktig å minne seg selv på de også i ny og ne 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5635 Del Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (På 12.8.2021 den 7.59): Noen som har tips når kroppen stopper opp på et vektplatå? Argh, så frustrerende!! Har hatt litt stopp i sommer, men ikke noe mer enn forventet. Men nå, etter nesten 14 dager tilbake på jobb, så er vekten fortsatt det samme som i slutten av ferien. Veide 80 kg til jul, har gått ned 8 kg og skal ned ca 7 til. Hjelp?! Anonymkode: c22f9...790 Dette var meg forrige uke, og jeg fikk så gode tips her inne 🙌🏼 med bare små justeringer så viste jaggu vekta en hel kilo ned på en uke! Så nå er jeg nede på 70,8. Håpet om å se tall under 70 i løpet av en måneds tid er tilbake. Så tusen takk for hjelpen folkens. Anonymkode: c22f9...790 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5636 Del Skrevet 18. august 2021 Nå er det ca en uke siden jeg skrev her sist. Da sa jeg at det var på tide å ta grep etter at BMIen hadde bikket over 25 og dermed satte meg i kategorien "overvektig" og magemålet i tillegg var 98 cm (eplefasong ). Disse målene var nok litt preget av at jeg hadde mye vann i kroppen (mensen), men jeg er uansett en del kg over trivselsvekta. Nå har jeg hatt en "kickstart" den siste uken og er godt i gang med vektnedgangen. Jeg har startet med kaloritelling via appen Lifesum og siste uken har jeg ligget under målet hver dag, da jeg vet fra før at jeg trenger å se litt kjappe resultater for å klare å motivere meg til videre vektnedgang. Jeg har bl.a brukt litt shaker, kuttet ut det meste av kos og ellers spist sunt. Resultat etter første uka var -1,9 kg og -4 cm rundt livet Så da er BMI igjen innenfor normalområdet, men midjemålet er fortsatt usunt. Dette er målene fra mandag forresten. Har gått litt til ned etter det også, men velger å ha mandag som "offisiell" måledag. Nå må jeg finne en balanse i kostholdet framover. Jeg må ta sunne valg og passe på porsjonsstørrelsene. Kos skal begrenses til helga! Anonymkode: 31ac0...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 18. august 2021 #5637 Del Skrevet 18. august 2021 Etter 3-4 uker sommerferie med utskeielser har jeg nå strammet grepet igjen og er på vei videre nedover. Tallet i ferien var helt OK. Jeg gikk faktisk ned over 1 kg, så er superfornøyd med det. For min del har det vært greit med disse ukene uten et veldig regime på mat (passet selvsagt på å spise så sunt som mulig hvis jeg hadde valg), og jeg er nå klar for fortsettelsen. Kroppen min har også "akseptert" vekta føler jeg etter ca 21 kg ned siden februar. Og dette er en livsstilsendring, ikke ren slanking. Jeg skal leve med mange av valgene mine i mange år fremover for å kunne holde meg på en akseptabel vekt. Bevegelse har vært noe jeg har gjort mye med. Fra å være en sofagris er jeg nå i aktivitet 3-5 ganger gjennom uka. Enten ved å gå turer i skogen (med mye stigning), eller med å sykle til og fra jobb (riktignok på el-sykkel, men det er bedre en bil). Jeg vet enda ikke hvor jeg tenker at jeg skal havne på sluttvekt, men vet at jeg enda har et stykke igjen. Forhåpentligvis har jeg kommet langt til jul. Syns det er inspirerende å lese det dere andre her inne skriver, samtidig som jeg må finne den måten som fungerer best for meg. En av mine største utfordringer har vært overspising. Nå har jeg byttet ut mye på middagstallerkenen med grønnsaker, og jeg opplever faktisk at jeg blir like mett som tidligere. Jeg har også byttet ut brødskiver med havregryn, salater og grove knekkebrød. Altså små endringer som gjør store utslag. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5638 Del Skrevet 18. august 2021 Blue Berry skrev (På 16/08/2021 den 9.04): Dette var meg i går!! Så stolt av meg selv Pleier og ligge på 15-20.000, så i går gikk vi mye. Helt herlig. Ser det er andre som er glad i det også. Jeg liker også og jogge/trene styrke på treningsstudioet også, så gjør det 3-4 ganger i uken også Hva skal dere i dag da? Dette er jo fantastisk! Hvordan klarer du å være så aktiv? 15-20000 skritt hver dag + trening 3-4 ganger i uken? Nå vet jeg ikke hvilken livssituasjon du er i, men jeg er skilt og har 3 barn jeg er alene med ca 70% av tiden (to av dem er tenåringer). Jobber i tillegg 100% og har hus/hage, så sliter med å få tid til mye aktivitet og trening. Har nå klart å gå minst 10000 skritt hver dag de siste 6 ukene og håper å klare å fortsette med det, men vet det blir vanskeligere når høsten/vinteren kommer. Trening er noe jeg ikke har klart å komme skikkelig i gang med, så der må jeg ta grep. 3-4 ganger i uken er totalt urealistisk, men 1-2 burde jeg klare. Problemet her, er at dersom jeg prioriterer trening, så går det utover noe annet. Husarbeid, leksehjelp, matlaging og ellers tid med barna... Huff skal ikke være enkelt. Anonymkode: 31ac0...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 18. august 2021 #5639 Del Skrevet 18. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo fantastisk! Hvordan klarer du å være så aktiv? 15-20000 skritt hver dag + trening 3-4 ganger i uken? Nå vet jeg ikke hvilken livssituasjon du er i, men jeg er skilt og har 3 barn jeg er alene med ca 70% av tiden (to av dem er tenåringer). Jobber i tillegg 100% og har hus/hage, så sliter med å få tid til mye aktivitet og trening. Har nå klart å gå minst 10000 skritt hver dag de siste 6 ukene og håper å klare å fortsette med det, men vet det blir vanskeligere når høsten/vinteren kommer. Trening er noe jeg ikke har klart å komme skikkelig i gang med, så der må jeg ta grep. 3-4 ganger i uken er totalt urealistisk, men 1-2 burde jeg klare. Problemet her, er at dersom jeg prioriterer trening, så går det utover noe annet. Husarbeid, leksehjelp, matlaging og ellers tid med barna... Huff skal ikke være enkelt. Anonymkode: 31ac0...225 Tusen takk Jeg jobber kun som tilkalling, så er det lettere å være aktiv. Klarte ikke det da jeg jobbet fast heller. Men, jeg pleide å parkere 15 min gange fra jobb, så fikk 30 min der, så gikk jeg 30-60 min med en gang jeg kom hjem. Trente ikke på studio da. Jeg har også robotstøvsuger som hjelper meg en del 😄 Barna gjør også en del ting, for ukepenger. 30.000 er ikke noe jeg får ofte altså. Heller sjeldent. Vi gikk mer eller mindre hele dagen 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #5640 Del Skrevet 18. august 2021 Blue Berry skrev (2 timer siden): Tusen takk Jeg jobber kun som tilkalling, så er det lettere å være aktiv. Klarte ikke det da jeg jobbet fast heller. Men, jeg pleide å parkere 15 min gange fra jobb, så fikk 30 min der, så gikk jeg 30-60 min med en gang jeg kom hjem. Trente ikke på studio da. Jeg har også robotstøvsuger som hjelper meg en del 😄 Barna gjør også en del ting, for ukepenger. 30.000 er ikke noe jeg får ofte altså. Heller sjeldent. Vi gikk mer eller mindre hele dagen 😄 Ja, da er det litt lettere, men jeg må bare finne noe som fungerer her også etterhvert. Har en plan om å gi barna litt mer oppgaver som kan hjelpe på,. Støvsuging er ikke noe problem her, men det er mer matlagingen, leksehjelping, kjøring/henting på fritidsaktiviteter, vasking av bad, klær osv som tar tid. Har bl.a en plan om å la de eldste lage middag en dag i uken hver, det hadde hjulpet mye Anonymkode: 31ac0...225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå