Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nana skrev (17 minutter siden):

Den var på story i går, men vet ikke om den ble lagt ut i går eller var fra dagen før. Ligger fremdeles ute hos Mads Hansen.

Edit: Han har slettet det verste, ser jeg

Hva som ble slettet da? Jeg har kun sett det som er på storyen nå til Mads Hansen, og syntes det var gale.

• Liker 1
Skrevet
Hjertestein skrev (2 timer siden):

Hva som ble slettet da? Jeg har kun sett det som er på storyen nå til Mads Hansen, og syntes det var gale.

Mener hele samtalen ble gjengitt litt lengre bak i tråden. Var noe om forskjell på indre og ytre kvinnelige kjønnsorganer (navn på hva som var hva) og hvor såpen skulle brukes. Iselin spurte barna om hva de ulike «tingene» heter og rettet litt på de når de var usikre. Kan være jeg ikke så nøye nok på storyen til Mads H, men så vidt jeg fikk med meg så var akkurat det tatt bort.

Bare det å snakke med barn om sånt, så detaljert, om intimsåpe som de er altfor unge til å bruke, og toppe det med å bruke det i reklame… Burde vært forbudt å dele en så intim samtale.

• Liker 9
Skrevet
Gladidagogså skrev (1 time siden):

Svar fra Lyko da jeg spurte om de hadde sett og godkjent reklamen;

"Hei!

Lyko tar avstand fra barn i reklame.
 Innlegget det refereres til her er ikke Lyko direkte involvert i, da det er sponset av DeoDoc. Lyko er tagget da vi selger merkevaren. Lyko har ikke godkjent dette innholdet og tar avstand fra innlegget.

Vi har i dag oppdatert og tydeliggjort ovenfor alle våre influensere at vi ikke ønsker at det forekommer barn i reklame.
 Vi har tidligere hatt flere samarbeid med Iselin, men vi vil diskutere med henne for å evaluere fremtidige samarbeid.

Ønsker deg en god dag videre 😊"

Fikk samme svaret. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg håper pappaen til disse barna sier i fra her. Vi vet jo ikke om han gjør det og blir avfeid som gammeldags, hysterisk osv. Eller om han er enig. Håper ikke det😌

• Liker 12
Skrevet (endret)

Når du klarer å bli verre enn Sara Emilie, Monica og Julianne TILSAMMEN når det gjelder eksponering av barn på some. Det er fader meg godt gjort.

Årets mor. Not.

Endret av Henikka
Kommafeil
  • Liker 38
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er det verste overtrampet jeg noen gang har sett fra en influenser. Og det sier litt. Er fortsatt kvalm, så storyen til Mads igår...

• Liker 24
Skrevet

Det er trist å se i hvilken retning hun har gått. Jeg digget henne før, etter jeg ramla over den mammadokumentaren. Da var vi «i samme båt»(minus utro samboer heldigvis), og jeg likte den useriøse fremtoningen hennes. Og barnevideoene hun la ut var bare sjarmerende. Nå blir alt bare påtatt og voldsomt. Jeg er enig med henne om at vi kvinner ikke skal legge begrensninger på oss selv, men det går en grense. 

Kan man ikke være influenser uten å bli så overflatisk og «uekte»? 

• Liker 7
Gjest Kattedama
Skrevet
Gladidagogså skrev (1 time siden):

Svar fra Lyko da jeg spurte om de hadde sett og godkjent reklamen;

"Hei!

Lyko tar avstand fra barn i reklame.
 Innlegget det refereres til her er ikke Lyko direkte involvert i, da det er sponset av DeoDoc. Lyko er tagget da vi selger merkevaren. Lyko har ikke godkjent dette innholdet og tar avstand fra innlegget.

Vi har i dag oppdatert og tydeliggjort ovenfor alle våre influensere at vi ikke ønsker at det forekommer barn i reklame.
 Vi har tidligere hatt flere samarbeid med Iselin, men vi vil diskutere med henne for å evaluere fremtidige samarbeid.

Ønsker deg en god dag videre 😊"

Det er sånn det skal gjøres, ikke videreformidle en krenkelse for 500.000 følgere. 

Skrevet

Da har jeg sett "forsvaret" som hun har lagt ut på instagram story. Hun forstår ikke en dritt av hva folk reagerer på, virker det som. Jeg sitter igjen og er forbanna. 

Det fremstår totalt 100% blåst i topplokket. Lyset på men ingen hjemme.

• Liker 38
  • Nyttig 9
Skrevet
Citha skrev (8 minutter siden):

Da har jeg sett "forsvaret" som hun har lagt ut på instagram story. Hun forstår ikke en dritt av hva folk reagerer på, virker det som. Jeg sitter igjen og er forbanna. 

Det fremstår totalt 100% blåst i topplokket. Lyset på men ingen hjemme.

Hun legger seg på det nivået ja. Kan ikke forvente noe annet.

• Liker 6
Skrevet

En helt hårreisende forsvarstale på story i dag. Jeg er helt enig i at Mads Hansen absolutt ikke skulle bidratt til eksponeringen ved å dele det til sine følgere. Han kunne belyst dette på en annen måte. Men alle argumentene hun bruker mot at han har delt jentene hennes, er jo alle argumentene som bør gjøre at hun heller ikke deler dem.

«Ikke bruk barna mine for å få frem

poenget ditt». I en forsvarstale av en video hvor hun bruker barna sine for å få frem poenget sitt… 

• Liker 32
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Hjertestein skrev (7 minutter siden):

Kjære deg, Iselin. 

Det at videoen ble delt av Mads Hansen er en del av denne debatten. ANDRE KAN DELE DET. Den videoen av dine døtre som snakker om underliv er definitivt delt i det mørke rom og lagret av pedofile.

1 av 4 barn blir utsatt for seksuelle overgrep og blant dine 200.000 følgere så har du garantert flere pedofile som siklet etter den videoen. 

Ja, det er ditt valg å dele videoen av ditt barn, men for faen da kvinne. Er du virkelig så dum?

Helt enig! Dette er en del av debatten, tenker IG på at det er MANGE som har delt denne videoen, mange hun ikke vet hvem er eller hva de bruker den til? Det er verre enn det MH har gjort, og det hele starter med henne uansett hvor mye hun snur og vender på det. 
Hun kan fint snakke om hvordan man snakker om seksualitet med barna sine generelt uten å ta de med på denne måten! Savner virkelig mer selvkritikk fra henne, hva er det som skjer når du blir en influenser, mister man all refleksjon og sunt vett? 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun har virkelig ikke skjønt dette, hjelpes for en elendig forsvarstale 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Roadrunner skrev (2 minutter siden):

"Jeg ville dele denne fine praten med følgerne mine..." 

Jammen, du deler ikke bare til følgerne dine! Du deler til hele internettet, og hvem som helst kan dele, lagre og misbruke innholdet du legger ut. Uansett! :murvegg:

Hun trenger åpenbart veiledning på hva som ikke skal deles på sosiale medier. 

Endret av Lill :)
Skrevet
Felis skrev (9 timer siden):

Jeg er sjokkert og trist over hva hun får seg til å dele. En ting er at hun har bygget seg en karriere på utroskapen til barnas far, at hun utgir seg for å ha kompetanse hun ikke har og at hun er svært vulgær, men dette overgår alt jeg har sett av kritikkverdig influencing. Dette er altså reklame for en intimvask, hvor hun bruker barna sine. Som sexolog tenker jeg at Iselin burde vite at intimvask ikke er et nødvendig produkt, det er åpenbart at hun annonserer hva som helst for penger. Men intimvask og barn? Er hun helt sprø?

Jeg vet ikke hva jeg synes om at Mads Hansen deler videoen, da hele greia er en ekstrem krenkelse av disse barnas privatliv. Men jeg faller ned på at det er riktig, for ellers ville ingen trodd det faktisk skjedde. Det er fryktelig vanskelig å ta inn over seg at en mor har så manglende dømmekraft. Og at annonsøren er like blåst. Men jeg velger å ta frem mine gamle resymé-kunster og skrive et referat, så dere kan danne dere et bilde av situasjonen, uten å se de aktuelle barna:

Iselin: Vet dere hva dette er for noe? (holder frem intimsåpe fra annonsør)

Barn: Skal ikke det på tissen?

Iselin: (Med begeistret stemme): Jo det er riktig! Det er vask til tissen!

Barn: Vask til tissen? Det... er... bra... (tydelig innlært)

Iselin: Jo, for vi snakket jo i stad om forskjellen på vagina og vulva, husker dere hva forskjellen var?

Barn: Ja! Ja! Vagina er liksom hullet inni der, der babyen kommer ut

Iselin: Ja

Barn: Og vulva er liksom hele tissen

Iselin: Ja, det er liksom det du kan se, ikke sant?

Barn: Ja

Iselin: Bra! Og da betyr det at når man skal vaske tissen, jentetissen, så skal man ta den her (holder opp reklameprodukt) Den skal ikke inni vagina, for da svir det. Men man kan bruke det på...?

Barn: Vulva!

Iselin: Vulvaaaaa!

Barn: Eller, eller... den skjeden

Iselin: Ja kjeden (skjeden) er det samme som vagina

Barn: Hva er dette her? (løfter opp annet produkt fra annonsør)

Iselin: Det er boblebad!

Seansen avsluttes med at barn vinker til kameraet og sier takk for i dag, samtidig som det holder produktet opp mot kamera så merket kommer tydelig frem.

Men det kan jo ikke være noen hjemme her? 
Dette er jo langt over alle grenser 😳

• Liker 20
Gjest Kattedama
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Men det kan jo ikke være noen hjemme her? 
Dette er jo langt over alle grenser 😳

Det har jo aldri vært noen hjemme der når det gjelder eksponering. Man kan bare håpe på at det snur, men kan ikke se det for meg. 

Skrevet

IG har jo akkurat satt to streker under svaret på hvorfor man ikke bør dele barn på sosiale medier, reklame eller ikke-reklame :murvegg:Snakk om manglende evne til å se egne feil

• Liker 42
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...