mammams Skrevet 22. mars 2023 #3341 Del Skrevet 22. mars 2023 «Lyset er på, men det er ingen hjemme» har sjelden passet så bra! Er det mulig å være så dum? 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 22. mars 2023 #3342 Del Skrevet 22. mars 2023 (endret) Jeg så den opprinnelige storyen hun la ut av dattera si i forgårs og fikk hakeslepp - hvor blåst er det mulig å være? Har hun ikke lært noe av responsen hun fikk sist? Regna med hun kom til å slette det kjapt når fornuften slo inn, så tok screenshot for dokumentasjon. Så nå i stad at hun også la det ut som et EGET INSTAGRAMINNLEGG. Jeg begynte nesten å grine da jeg så det, for det er et så massivt overtramp fra hennes side. Viste det til samboer, som også sa «hva er det der? Det der er jo ikke greit i det hele tatt». Hva i HELVETE feiler det dette mennesket?? Edit: må legge til noe. Utrolig søtt gjort av dattera, men jeg synes det vitner om noe usunt. Gjorde hun det fordi hun vet mamma trenger bekreftelse og blir så glad når hun kan høste likes på Instagram og samtidig få vist til hele verden hvor «perfekt» mor hun er? Et barns oppgave er IKKE å «ta vare» på mor på denne måten. Og mors oppgave er I HVERT FALL ikke å publisere det for 200.000 følgere i en kommersiell kanal! Her er screenshot av storyen som lå rett før storyen av dattera, samt «introduksjonen» til storyen om dattera. Endret 22. mars 2023 av Rubella Modererte mitt eget språk en smule 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 22. mars 2023 #3343 Del Skrevet 22. mars 2023 Lafamiglia skrev (2 timer siden): For meg er det ikke til å fatte og begripe at en forelder kan legge ut en slik video på en konto med nesten 200 000 følgere. Eier hun ikke vurderingsevne? Dette er et forferdelig stygt overgrep. Håper far/management/kommunens omsorgstjenester/skole/ noen andre med vettet i behold, snart griper inn. Dette er noe av det desidert verste jeg har sett når det gjelder sharenting/utlevering av barn i Norge. Jeg håper for øvrig at engasjementet til Mads Hansen hjelper til å få stoppet sånt, sånn at det aktuelle barnet blir mer beskyttet i fremtiden. 200 000 følgere? Tenker vi sier hele verden, jeg. Iselin argumenterer med at hun kjenner sine barn best. Da skorter det bra i topplokket. En forferdelig vond video å bevitne. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 22. mars 2023 #3344 Del Skrevet 22. mars 2023 Rubella skrev (1 time siden): Jeg så den opprinnelige storyen hun la ut av dattera si i forgårs og fikk hakeslepp - hvor blåst er det mulig å være? Har hun ikke lært noe av responsen hun fikk sist? Regna med hun kom til å slette det kjapt når fornuften slo inn, så tok screenshot for dokumentasjon. Så nå i stad at hun også la det ut som et EGET INSTAGRAMINNLEGG. Jeg begynte nesten å grine da jeg så det, for det er et så massivt overtramp fra hennes side. Viste det til samboer, som også sa «hva er det der? Det der er jo ikke greit i det hele tatt». Hva i HELVETE feiler det dette mennesket?? Edit: må legge til noe. Utrolig søtt gjort av dattera, men jeg synes det vitner om noe usunt. Gjorde hun det fordi hun vet mamma trenger bekreftelse og blir så glad når hun kan høste likes på Instagram og samtidig få vist til hele verden hvor «perfekt» mor hun er? Et barns oppgave er IKKE å «ta vare» på mor på denne måten. Og mors oppgave er I HVERT FALL ikke å publisere det for 200.000 følgere i en kommersiell kanal! Her er screenshot av storyen som lå rett før storyen av dattera, samt «introduksjonen» til storyen om dattera. Helt forferdelig. Stakkars jenter💔 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 23. mars 2023 #3345 Del Skrevet 23. mars 2023 ~ Ada ~ skrev (3 timer siden): 200 000 følgere? Tenker vi sier hele verden, jeg. Iselin argumenterer med at hun kjenner sine barn best. Da skorter det bra i topplokket. En forferdelig vond video å bevitne. Jeg slår barna mine jeg, kaller barna mine uønskede og stygge. Låser de inne på rommet når de ikke hører på det jeg sier. Stikker de med knappenåler når de ikke smaker på middagen. Mine barn, jeg vet best. 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 23. mars 2023 #3346 Del Skrevet 23. mars 2023 Blåttvann skrev (5 timer siden): Jeg slår barna mine jeg, kaller barna mine uønskede og stygge. Låser de inne på rommet når de ikke hører på det jeg sier. Stikker de med knappenåler når de ikke smaker på middagen. Mine barn, jeg vet best. Godt poeng- og noe av det du beskriver er ikke forbudt av lov. MEN, vi vet jo utviklingsmessig at en oppvekst preget av de handlingene utført av omsorgsperson, er negativt og vil sannsynligvis påføre skade på barnet. Og det er her jeg tenker vi må utvikle vår forståelse, forske på og få oppdatert kunnskap om hvor skadelig utlevering i SoMe på foreldres kanaler, kan være. Det må bli en like naturlig del å vurderer ift omsorgskompetanse, som andre overskridende handlinger. Og vi må begynne nå! En bekymringsmelding til barneverntjenesten er en mulighet, så kan de gjøre vurderingen. Dog tror jeg ikke vi har kollektivt kommet dit enda, men det kunne være at «rette» saksbehandler var oppdatert og opptatt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 23. mars 2023 #3347 Del Skrevet 23. mars 2023 Rubella skrev (12 timer siden): Jeg så den opprinnelige storyen hun la ut av dattera si i forgårs og fikk hakeslepp - hvor blåst er det mulig å være? Har hun ikke lært noe av responsen hun fikk sist? Regna med hun kom til å slette det kjapt når fornuften slo inn, så tok screenshot for dokumentasjon. Så nå i stad at hun også la det ut som et EGET INSTAGRAMINNLEGG. Jeg begynte nesten å grine da jeg så det, for det er et så massivt overtramp fra hennes side. Viste det til samboer, som også sa «hva er det der? Det der er jo ikke greit i det hele tatt». Hva i HELVETE feiler det dette mennesket?? Edit: må legge til noe. Utrolig søtt gjort av dattera, men jeg synes det vitner om noe usunt. Gjorde hun det fordi hun vet mamma trenger bekreftelse og blir så glad når hun kan høste likes på Instagram og samtidig få vist til hele verden hvor «perfekt» mor hun er? Et barns oppgave er IKKE å «ta vare» på mor på denne måten. Og mors oppgave er I HVERT FALL ikke å publisere det for 200.000 følgere i en kommersiell kanal! Her er screenshot av storyen som lå rett før storyen av dattera, samt «introduksjonen» til storyen om dattera. Hva f*en er dette? Måtte sjekke kontoen og ble aldeles satt ut. Her legger hun ut et barns hviskehemmeligheter på en konto hvor det meste dreier seg om sex! Det er så hakke galt at jeg finner ikke ord! 13 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 23. mars 2023 #3348 Del Skrevet 23. mars 2023 ~ Ada ~ skrev (11 timer siden): 200 000 følgere? Tenker vi sier hele verden, jeg. Iselin argumenterer med at hun kjenner sine barn best. Da skorter det bra i topplokket. En forferdelig vond video å bevitne. Du har rett, en åpen offentlig konto som når ut i hele verden. Der legger hun ut private samtaler og videoer av barn som ikke er samtykkekompetente, og som ikke aner omfanget av mors deling av de. Argumentet med at hun kjenner sine barn best, viser i denne sammenheng at hun er en mor som ser på barna sine som eiendeler og ikke mennesker hun kun har til låns. Ikke godt å si hvordan de reagerer på at de har blitt utlevert på det groveste om noen år, men det skal ikke forundre meg om det blir et oppgjør. IG er grenseløs, men evner ikke å se det selv. 16 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 23. mars 2023 #3349 Del Skrevet 23. mars 2023 Djerv2020 skrev (21 timer siden): Hun tar nok aldri til vett. Tror det må skje noe veldig alvorlig for at hun skal gi seg med barneeksponeringa. Kanskje hun slutter den dagen barna selv sier ifra at de ikke vil bli filmet/tatt bilde av. Heldigvis lærer barna om nettvett på skolen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 23. mars 2023 #3350 Del Skrevet 23. mars 2023 Meadow skrev (2 minutter siden): Kanskje hun slutter den dagen barna selv sier ifra at de ikke vil bli filmet/tatt bilde av. Heldigvis lærer barna om nettvett på skolen. Hjelper lite hvis avhengigheten allerede er skapt av foreldrene hjemme. Hårreisende av en mor å eksponere barna på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #3351 Del Skrevet 23. mars 2023 (endret) Meadow skrev (4 minutter siden): Kanskje hun slutter den dagen barna selv sier ifra at de ikke vil bli filmet/tatt bilde av. Heldigvis lærer barna om nettvett på skolen. Ja, det må hun jo da eventuelt. Men det er vel noen år til…. Men i mellomtiden må barna hennes leve med dette. Det er til å grine av. Endret 23. mars 2023 av Djerv2020 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StriLenke Skrevet 23. mars 2023 #3352 Del Skrevet 23. mars 2023 Djerv2020 skrev (På 22.3.2023 den 11.17): Liten avsporing, men føler den er relevant: Kan det være vi er vitne til starten på influenserbransjens fall? Det er mange av de «store» som sliter nå: 1) iselin g - følgertallene synker, og flere har fått øynene opp for hva hun faktisk driver med. 2) sophie eilise - har fått en stor ripe i lakken etter knipspose-gate, og jeg opplever at «mannen i gata» endelig har skjønt hva problemet med henne er. 3) Caroline Berg eriksen - tyr til brystblotting for å skape blest, og åpner og lukker kontoen sin i en desperat jakt på følgere. Og med en hissig ektemann på siden, er hun vel en av deM som tydeligst har utspilt sin rolle. 4) ingeborg senneset - har etter hvert fått et titalls sider saklig kritikk her inne på KG, og mulig ripen i lakken kommer snart mtp at hun har vært med på å heie frem psykiateren som nå er i søkelyset for potensielle overgrep. I tillegg har vi fått mads hansen som vaktbikkje, sterke stemmer som fru johansen og ikke minst henrik troy som tar bransjen på kornet på en veldig morsom måte. Opplever selv at «influenser» er blitt et skjellsord i det daglige. Men det er kanskje ønsketenkning? Jeg håper/ønsker det, men jeg tror nok det er langt og lengd igjen til vi kan vinke adjø til influenserne... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StriLenke Skrevet 23. mars 2023 #3353 Del Skrevet 23. mars 2023 CMHuser skrev (På 22.3.2023 den 17.35): En kan være aldri så uenig i sharenting, men jeg synes ikke Mads Hansen burde dele dette. Jeg forstår baktanken med det, men Mads når ut til ett annet og større spekter enn IG gjør - dermed ganske mange nye øyne som ellers ikke ville ha sett dette 🤷🏻♀️ Tja, jeg tenker det blir litt som å klandre elskerinnen når mannen er utro. Man gjør det, og man forstår hvorfor, og hun burde ikke gått med en gift mann, men ansvaret ligger til syvende og sist hos mannen. I dette tilfellet moren. Problemet her er jo nettopp at hun skal beskytte barna sine mot at ting som dette deles videre 🤷🏼♀️ 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 23. mars 2023 #3354 Del Skrevet 23. mars 2023 Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 24. mars 2023 #3355 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) Barn har ingenting på sosiale medier å gjøre. Og voksne burde også innse at det er svært avhengighetsskapende også for dem. Tik-tok er under hardt press nå, etter at forskning har kommet på plass, det bør absolutt forbys: https://www.dn.no/utenriks/tiktok/bytedance/sosiale-medier/tiktok-sjefen-grillet-av-kongressen-et-katastrofeoyeblikk/2-1-1425198 "– Jeg frykter at Tiktok vil vokse og bli et mye større problem, en form for kreft om du vil. Jeg er dypt bekymret for at kan være for sent å stoppe spredningen av denne kreften, sa Dunn. Shou måtte svare på kritiske spørsmål rundt hvordan appen benytter avanserte algoritmer og kunstig intelligens for å skape avhengighet. 150 millioner amerikanere bruker appen i gjennomsnitt 90 minutter hver dag. Han ble presset hardt på algoritmene og om disse var bevisst rettet mot barn og tenåringer. – Det er ikke en rettferdig match. Unge hjerner er ikke fullt utviklet og matcher ikke TikToks teknologi. Algoritmene er på den ene siden av skjermen og hjerner er på den andre siden, sa Maryland-demokraten John Sarbanes. Chew har barn, men sa at disse ikke er på Tiktok. – Barna mine bor i Singapore og der har ikke de under 13 år tilgang, sa han. Endret 24. mars 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 24. mars 2023 #3356 Del Skrevet 24. mars 2023 CMHuser skrev (På 22.3.2023 den 17.35): En kan være aldri så uenig i sharenting, men jeg synes ikke Mads Hansen burde dele dette. Jeg forstår baktanken med det, men Mads når ut til ett annet og større spekter enn IG gjør - dermed ganske mange nye øyne som ellers ikke ville ha sett dette 🤷🏻♀️ Men det er jo antagelig også noe av MH sitt poeng. Det som legges ut mister man kontroll på, det kan deles av alle som gidder, uten at de bryter noen regler eller lover. Denne gangen sladdet han ansiktet, og det bør jo IG være takknemlig for. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 26. mars 2023 #3357 Del Skrevet 26. mars 2023 Fra artikkelen om pedofile Mathias, bør få selv stabeistet Iselin til å revurdere hva hun legger ut av barna sine: Mathias har også sett på helt vanlige bilder som folk har delt på nettet. Både sommerbilder og feriebilder med barn i helt naturlige situasjoner. – Bilder som for min del har vært seksuelt opphissende, og jeg har da onanert til disse. Da har ikke skammen vært like tung. – Meningen har ikke vært at disse bildene skulle brukes til dette. https://www.nrk.no/osloogviken/xl/_mathias_-har-fatt-hjelp-fra-_det-finnes-hjelp_-slik-at-han-ikke-skal-forgripe-seg-pa-barn-1.16245099 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 27. mars 2023 #3358 Del Skrevet 27. mars 2023 Nå er det en stund siden jeg sjekket kanalen hennes, men hun har ikke blitt noe bedre ser jeg. Det ser faktisk ut til at hun blir verre mtp den videoen hun la ut. Jeg håper virkelig noen stopper dette snart for hun klarer tydeligvis ikke å ivareta det beste for sine barn. Jeg håper, og tror, at influencerbransjen går nedover. Det virker i alle fall slik. Jo fortere disse folkene blir irrelevante jo mindre sjanser for at barna kommer til å slite senere. 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 27. mars 2023 #3359 Del Skrevet 27. mars 2023 Djerv2020 skrev (På 22.3.2023 den 11.17): Liten avsporing, men føler den er relevant: Kan det være vi er vitne til starten på influenserbransjens fall? Det er mange av de «store» som sliter nå: 1) iselin g - følgertallene synker, og flere har fått øynene opp for hva hun faktisk driver med. 2) sophie eilise - har fått en stor ripe i lakken etter knipspose-gate, og jeg opplever at «mannen i gata» endelig har skjønt hva problemet med henne er. 3) Caroline Berg eriksen - tyr til brystblotting for å skape blest, og åpner og lukker kontoen sin i en desperat jakt på følgere. Og med en hissig ektemann på siden, er hun vel en av deM som tydeligst har utspilt sin rolle. 4) ingeborg senneset - har etter hvert fått et titalls sider saklig kritikk her inne på KG, og mulig ripen i lakken kommer snart mtp at hun har vært med på å heie frem psykiateren som nå er i søkelyset for potensielle overgrep. I tillegg har vi fått mads hansen som vaktbikkje, sterke stemmer som fru johansen og ikke minst henrik troy som tar bransjen på kornet på en veldig morsom måte. Opplever selv at «influenser» er blitt et skjellsord i det daglige. Men det er kanskje ønsketenkning? Avsporing, men hvem er denne psykiateren? Fant ikke noe inne i hennes tråd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. mars 2023 #3360 Del Skrevet 27. mars 2023 Blåttvann skrev (På 23.3.2023 den 2.48): Jeg slår barna mine jeg, kaller barna mine uønskede og stygge. Låser de inne på rommet når de ikke hører på det jeg sier. Stikker de med knappenåler når de ikke smaker på middagen. Mine barn, jeg vet best. Dette er psykisk og fysisk mishandling og er ulovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå