månki Skrevet 9. desember 2018 #441 Del Skrevet 9. desember 2018 Av dere som har barn fra før (og egentlig dere andre også om det er aktuelt): hvor tidlig fikk dere kul/mage? Jeg har litt mage fra før så jeg føler egentlig jeg har sett gravid ut i noen år allerede😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 9. desember 2018 #442 Del Skrevet 9. desember 2018 1 hour ago, frk.Sanna said: Har ikke vært noe kjole menneske jeg heller, men som gravid liker jeg det☺️ Jeg synes det er for tidlig med kul og vi vil holde det hemelig til jan😜🙈 I dag ble vi innvitert på søskentreff rett før jul og seff er det ost og kjeks på menyen🙈😜🤣 Harde oster (f.eks. parmesan) kan man spise som gravid, selv de upasteuriserte. (Muggost er nei selv om den skulle være pasteurisert.) Bakt brie er forresten nyyyydelig det også 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 9. desember 2018 #443 Del Skrevet 9. desember 2018 10 minutter siden, Twilight_Sparkle skrev: Harde oster (f.eks. parmesan) kan man spise som gravid, selv de upasteuriserte. (Muggost er nei selv om den skulle være pasteurisert.) Bakt brie er forresten nyyyydelig det også 😊 Det er heldigvis en god del andre oster som også er gode, så jeg får kjøpe med meg noen☺️ Bakt brie, tenker du på å steke i ovn?☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 9. desember 2018 Forfatter #444 Del Skrevet 9. desember 2018 13 minutter siden, Twilight_Sparkle skrev: Harde oster (f.eks. parmesan) kan man spise som gravid, selv de upasteuriserte. (Muggost er nei selv om den skulle være pasteurisert.) Bakt brie er forresten nyyyydelig det også 😊 Takk! Avsto fra parmesan på parmapizzaen på fredag fordi mannen hadde kjøpt upasteurisert. Men da kan jeg spise den likevel Mini spiste bare parmesan 18 minutter siden, månki skrev: Av dere som har barn fra før (og egentlig dere andre også om det er aktuelt): hvor tidlig fikk dere kul/mage? Jeg har litt mage fra før så jeg føler egentlig jeg har sett gravid ut i noen år allerede😂 Kjenner livmoren nå 9+3 Regner med den kommer fort for alt strammer og presser. Når mini sitter på magen så kjenner jeg at det trykker på livmoren. Dette selv om jeg er veldig overvektig. Kjenner meg igjen i å se gravid ut 😆 Tar dessverre tid før det ser ut som skikkelig gravidmage pga polstringen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 9. desember 2018 Forfatter #445 Del Skrevet 9. desember 2018 Er det bare jeg som føler meg veldig utilpass? Ofte synes jeg noe og alt er ubehagelig men klarer ikke finne ut hva det er. Kan liksom være litt kvalm, kjempesliten og trøtt, ekkel puls, puster masse, ligger ekkelt osv... Merkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 9. desember 2018 #446 Del Skrevet 9. desember 2018 22 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Er det bare jeg som føler meg veldig utilpass? Ofte synes jeg noe og alt er ubehagelig men klarer ikke finne ut hva det er. Kan liksom være litt kvalm, kjempesliten og trøtt, ekkel puls, puster masse, ligger ekkelt osv... Merkelig! Alt er ubehagelig! Til og med senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 9. desember 2018 Forfatter #447 Del Skrevet 9. desember 2018 2 minutter siden, Frostrose skrev: Alt er ubehagelig! Til og med senga. Ja det er helt rart! Blir nesten bekymra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærpiken Skrevet 9. desember 2018 #448 Del Skrevet 9. desember 2018 Tusen takk for svar @LilleMy1989 og @henniie. Fastlegen min sendte nylig en henvisning til gynekolog for celleprøve, og sist jeg var der så sjekket de eggstokkene samtidig med ul. Hvis jeg er heldig blir jeg kanskje tilbudt dette denne gangen også 😇 må bare sjekke med de at det ikke er noen risiko ved å ta celleprøve når man er gravid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arianna Skrevet 9. desember 2018 #449 Del Skrevet 9. desember 2018 3 minutter siden, Bringebærpiken skrev: Tusen takk for svar @LilleMy1989 og @henniie. Fastlegen min sendte nylig en henvisning til gynekolog for celleprøve, og sist jeg var der så sjekket de eggstokkene samtidig med ul. Hvis jeg er heldig blir jeg kanskje tilbudt dette denne gangen også 😇 må bare sjekke med de at det ikke er noen risiko ved å ta celleprøve når man er gravid.. Jeg skal ta celleprøve på tidlig ul i begynnelsen av januar. Dette mente de var helt uproblematisk 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twilight_Sparkle Skrevet 10. desember 2018 #450 Del Skrevet 10. desember 2018 9 hours ago, frk.Sanna said: Det er heldigvis en god del andre oster som også er gode, så jeg får kjøpe med meg noen☺️ Bakt brie, tenker du på å steke i ovn?☺️ Jepp - pakk en hel brie inn i filodeig (valgfri klatt syrlig syltetøy i midten) og stek i ovnen til deigen er gyllen og osten bobler. Blir en slags brie- dip, veldig godt OG gravidvennlig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 10. desember 2018 #451 Del Skrevet 10. desember 2018 11 timer siden, henniie skrev: Jeg har en venninne som jeg sa det til selv, og gjengen som fant det ut 😅 Men jeg har en venninne som er gravid og skal ha i månedskifte mars/april jeg regelrett ungår å se nå, for jeg frykter jeg forsnakker meg dersom jeg ser henne hun er fadder på en av guttene mine og, og jeg har sååå dårlig samvittighet! Da må du passe deg fra å avsløre for mye på nett, for jeg fant plutselig ut at jeg vet hvem du er her om dagen ☺️😘 Dere som skal ta celleprøve, hvorfor skal dere det i svangerskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærpiken Skrevet 10. desember 2018 #452 Del Skrevet 10. desember 2018 1 time siden, Miss.Wildfox skrev: Da må du passe deg fra å avsløre for mye på nett, for jeg fant plutselig ut at jeg vet hvem du er her om dagen ☺️😘 Dere som skal ta celleprøve, hvorfor skal dere det i svangerskapet? Det er egentlig helt tilfeldig at jeg gjør det etter at jeg ble gravid, det blir 3 år siden sist celleprøve i januar. Jeg har lest fra andre her at det ikke er særlig gøy å ta prøve rett etter fødsel og jeg ønsker ikke å la det gå 4+ år mellom hver gang. Vi har flere i familien som har hatt både celleforandringer og kreft i livmorhalsen så jeg tar ingen sjanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 10. desember 2018 #453 Del Skrevet 10. desember 2018 11 timer siden, månki skrev: Av dere som har barn fra før (og egentlig dere andre også om det er aktuelt): hvor tidlig fikk dere kul/mage? Jeg har litt mage fra før så jeg føler egentlig jeg har sett gravid ut i noen år allerede😂 Ingen mage ennå i all fall En jeg kjenner for noen år tilbake, så ut som hun var 4 måneder om ikke mer på vei på nyttårsaften, og det var såpass tidlig at hun var under 12 uker. For både svigerrinnen min, en venninne og henne hadde termin rundt samme tid, og de kom i beg. av august! Vi hadde det veldig gøy med å vedde på om det var en eller to, men der kom bare en 1 time siden, Miss.Wildfox skrev: Da må du passe deg fra å avsløre for mye på nett, for jeg fant plutselig ut at jeg vet hvem du er her om dagen ☺️😘 Dere som skal ta celleprøve, hvorfor skal dere det i svangerskapet? Ess da, det bekymrer meg ikke.. jeg er ikke så nøyen på det - tror instagrammen min står i profilen min også. Men vet hvem jeg er ? Som i lokalkjent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit88 Skrevet 10. desember 2018 #454 Del Skrevet 10. desember 2018 Jenter!!!!!! Bruker noen av dere Lutinus? Har spørsmål ang murringer. Murringer kan komme av Lutinus. Men jeg fikk ikke murringer før 6dpo! Og er nå 10 dpo (skal teste i morgen, neg i dag). Tok Lutinus kl 8, og 9:30 startet Murringene igjen. Hvis det er murringer pga Lutinus, er det vanlig at dette ikke starter før 1,5 time etter den er satt? Ved tidligere sykluser har jeg fått svake murringer rett etter jeg satt den og så ga det seg etter kort tid. Nå kommer den 1,5 time etter og jeg kjenner de tydelig. Bare litt i tvil fordi jeg våkner uten murringer. Tar Lutinus x3 om dagen med 7 timers mellomrom. Når jeg våkner om morgenen har jeg gått 10 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 10. desember 2018 #455 Del Skrevet 10. desember 2018 11 minutter siden, Bringebærpiken skrev: Det er egentlig helt tilfeldig at jeg gjør det etter at jeg ble gravid, det blir 3 år siden sist celleprøve i januar. Jeg har lest fra andre her at det ikke er særlig gøy å ta prøve rett etter fødsel og jeg ønsker ikke å la det gå 4+ år mellom hver gang. Vi har flere i familien som har hatt både celleforandringer og kreft i livmorhalsen så jeg tar ingen sjanser. Skjønner! Det er ingen fare for fosteret å ta celleprøve men det er heller ikke anbefalt fordi det kan gi falske positive prøvesvar som er veldig uheldig. Celleprøver i svangerskapet er svært omdiskutert, desverre er ikke alle leger klar over det. https://nhi.no/sykdommer/kvinne/celleforandringer/celleprove/?page=3 #littovergjennomsnittetopptattavkvinnehelse ☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 10. desember 2018 #456 Del Skrevet 10. desember 2018 15 minutter siden, henniie skrev: Ingen mage ennå i all fall En jeg kjenner for noen år tilbake, så ut som hun var 4 måneder om ikke mer på vei på nyttårsaften, og det var såpass tidlig at hun var under 12 uker. For både svigerrinnen min, en venninne og henne hadde termin rundt samme tid, og de kom i beg. av august! Vi hadde det veldig gøy med å vedde på om det var en eller to, men der kom bare en Ess da, det bekymrer meg ikke.. jeg er ikke så nøyen på det - tror instagrammen min står i profilen min også. Men vet hvem jeg er ? Som i lokalkjent? Neida, ikke som i lokalkjent, men snapkonto. Føler jo nesten man kjenner folk da 😊☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 10. desember 2018 #457 Del Skrevet 10. desember 2018 2 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Skjønner! Det er ingen fare for fosteret å ta celleprøve men det er heller ikke anbefalt fordi det kan gi falske positive prøvesvar som er veldig uheldig. Celleprøver i svangerskapet er svært omdiskutert, desverre er ikke alle leger klar over det. https://nhi.no/sykdommer/kvinne/celleforandringer/celleprove/?page=3 #littovergjennomsnittetopptattavkvinnehelse ☺️ Jeg har tilpasset mine celleprøver såpass at jeg tar dem på 6 ukers kontrollen etter fødsel, og setter inn spiral i samme slengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 10. desember 2018 #458 Del Skrevet 10. desember 2018 1 minutt siden, Miss.Wildfox skrev: Neida, ikke som i lokalkjent, men snapkonto. Føler jo nesten man kjenner folk da 😊☺️ Jaa, haha - bare det at jeg føler jeg er helt rævva på snap om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 10. desember 2018 #459 Del Skrevet 10. desember 2018 Akkurat nå, henniie skrev: Jeg har tilpasset mine celleprøver såpass at jeg tar dem på 6 ukers kontrollen etter fødsel, og setter inn spiral i samme slengen Det er faktisk for tidlig det også og du kan få tilbake prøvesvar som er i grenseland, spesielt om du ammer. Det beste er å vente mellom 8-12uker etter fødsel 😊 Står i samme link 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henniie Skrevet 10. desember 2018 #460 Del Skrevet 10. desember 2018 Akkurat nå, Miss.Wildfox skrev: Det er faktisk for tidlig det også og du kan få tilbake prøvesvar som er i grenseland, spesielt om du ammer. Det beste er å vente mellom 8-12uker etter fødsel 😊 Står i samme link 😊 Jeg tror ikke jeg alltid har fått 6 ukerskontrollen senere enn 6 uker, i all fall på førsten - for da var jeg skeptisk til å sette inn spiral og venta lenger. På nr 2 husker jeg ikke, men han er født 15. August, og jeg hadde utløpsdato på spiralen min i månedsskifte okt/nov. (tok den ut før) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå