Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Frostrose skrev:

Jeg får maten servert av mannen min for tiden. Nydelig mat som jeg tar tre biter av, og så klarer jeg ikke mer. Ikke kjekt. Håper det går over snart. 

Huff ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes tiden går så fort om dagen, selv om jeg teller uker til være over de mest kritiske ukene! I dag dro mannen på jobb igjen og jeg blir alenemor i 14 dager😜☺️ Minstemann er over alt om dagen, så jeg får sjelden slappe av enn kun når han sover☺️ Nå hviler han og jeg har pakket meg under teppe på sofaen. Føler med dere som sliter med kvalme, håper det letter snart for dere også. Jeg er mest kveldskvalm om dagen🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha pizza med parmaskinke på i dag. Bare sier det altså! :fnise: Gleder meg noe helt sykt til å spise spekeskinke :hoppendeglad:

Jeg teller også dager og uker men merker at det går fortere nå enn helt i begynnelsen. Nå er det "oi! Uke 9 ja" :nigo:Meget bra så slipper jeg at det går sååå saaakteee, slik som sist. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på parmapizza selv 🤤 Med masse parmesan på! Det får blir neste helg, jeg skal jobbe 3 nattevakter nå og vet jeg ikke kommer til å ha energi til å lage annet enn knekkebrød 😅 Veldig spent på hvordan kroppen takler disse nettene, den siste uka har jeg vært sykt trøtt. Bare sovner der jeg er.. 

Masse god bedring til dere med kvalme. Det er virkelig helt grusomt. Når kom kvalmen for fullt hos dere? Jeg er 5+0 i dag, så er spent på om jeg holder meg unna det værste denne gangen som sist. 

God helg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er sykmeldt her? Ble sykmeldt 100% ut året grunnet lavt blodtrykk og fare for besvimelse, i tillegg til kvalme fra h........ Livet :bond:

Ellers har jeg fått time til tidlig ul da jeg er bittelitt usikker på siste mens, og i tillegg ønsker å bekrefte eller avkrefte hvor mange som befinner seg der inne. Vi har så vanvittig mange tvillingpar i familien, på begge sider, så sjansene er ganske store føles det som :ohmy:

Når har dere første time hos jordmor forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 5+0 i dag jeg også, merker ikke mye til graviditeten bortsett fra at jeg er veeeeldig trøtt (samt ømme bryst og økt utflod). Foreløpig ikke kvalm, men merker jeg er mer var for lukter. Iom at jeg mista forrige gang, og det sies at de som blir kvalme har mindre risiko for SA, så ønsker jeg den velkommen om/når den kommer! (Og prøver å ikke bekymre meg over at jeg ikke er kvalm ennå 😒 )

2 hours ago, Arianna said:

Jeg bor i Stockholm, her er det vanlig at jordmor følger opp hele svangerskapet, så jeg har første time allerede på mandag. Dette er et "innskrivningsbesøk", regner med at jeg får med meg bestilling på blodprøver (tas på legekontor), samt forhåpentligvis henvisning til tidlig UL (usikker svangerskapslengde + sen SA i forrige og hittil eneste graviditet, så er litt over middels engstelig). Og sannsynligvis også bestille time til duotest (vet ikke om det tilbys alle gravide her eller bare de over 30, men fikk i alle fall tilbudet og takker gjerne ja til nok en sjekk i uke 12!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Arianna skrev:

Flere som er sykmeldt her? Ble sykmeldt 100% ut året grunnet lavt blodtrykk og fare for besvimelse, i tillegg til kvalme fra h........ Livet :bond:

Ellers har jeg fått time til tidlig ul da jeg er bittelitt usikker på siste mens, og i tillegg ønsker å bekrefte eller avkrefte hvor mange som befinner seg der inne. Vi har så vanvittig mange tvillingpar i familien, på begge sider, så sjansene er ganske store føles det som :ohmy:

Jeg er 20% sykemeldt, men er vekke fra jobb mer enn det. Har heldigvis en grei sjef, som ser at jeg gjør det jeg klarer. 

Jeg har time hos JM i uke 12/13 (3 januar). Tar alle undersøkelser der, så langt det lar seg gjøre. Jeg har fått beskjed av legen min at jeg kan droppe innom legekontoret når som helst mellom uke 13 og 18 for å ta blodprøvene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fra meg! Klokken er nå 16:08..... når skal jeg slutte å være så trøtt? Var sen i går etter familiebesøk så vi sovnet ikke før nærmere klokken 02 i natt.. men 14 timer sammenhengende søvn? 😂 det er ikke likt meg i det hele tatt som til vanlig er opplagt etter 6 timer nattesøvn 🙈 

Jeg tror hvertfall ikke jeg har godt av å ikke være i jobb, denne svangerskapspenger-permisjonen min kunne jeg vært foruten. Tiden går jo så sakte når jeg bare er hjemme å trakker og venter på at folk skal bli ferdig på jobb så jeg kan være litt sosial. Begynner også å bli litt vanskelig å skjule for venninner at jeg ikke er på jobb, de vet jo ikke noe om graviditeten og dermed vet de ikke at jeg er tatt ut fra jobb.. tror jeg må lyve på meg en sykemelding til dem nå de siste 4 ukene før jeg er 12 uker 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å forstå at jeg faktisk er gravid. Går liksom bare å venter på at mensen skal komme eller at jeg våkner fra en drøm. I og med noe uregelmessig syklus har jeg bestilt tidlig ultralyd på nyåret, og kanskje det vil hjelpe med å forstå hva som er på gang? Spennende å se hvor langt jeg faktisk er på vei da😅 alt fra 4-6 uker er mulig. 

Ingen symptomer enda. Eller har litt vonde pupper, men det har jeg alltid etter eggløsning så har egentlig ikke tenkt det som et symptom før nå. Håper at jeg slipper så mye symptomer egentlig da vi begynner med flytting i romjula + bryllup o februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, månki skrev:

Jeg klarer ikke helt å forstå at jeg faktisk er gravid. Går liksom bare å venter på at mensen skal komme eller at jeg våkner fra en drøm. I og med noe uregelmessig syklus har jeg bestilt tidlig ultralyd på nyåret, og kanskje det vil hjelpe med å forstå hva som er på gang? Spennende å se hvor langt jeg faktisk er på vei da😅 alt fra 4-6 uker er mulig. 

Ingen symptomer enda. Eller har litt vonde pupper, men det har jeg alltid etter eggløsning så har egentlig ikke tenkt det som et symptom før nå. Håper at jeg slipper så mye symptomer egentlig da vi begynner med flytting i romjula + bryllup o februar. 

Oi, det høres ut som du får det travelt de neste mnd. Vi får krysse fingrene for minst mulig symptomer. 

Jeg er 9 uker i dag. Håper symptomene roer seg snart!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 18.07

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 - *TUL 

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

Kathan - 26 år - B2 - termin 30.07

~white lady~ -33 år - B2 - Termin 08.08

Twilight_Sparkle - 33 år - B1 - Termin 10.08

Miss.Wildfox - 33år - B2 - Termin 13.08

Bringebærpiken - 31 år - B1 - Termin 14.08

Arianna - 25 år - B2 - Termin 15.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, jeg hiver meg med her! Jeg er førstegangs og ganske blank, selv etter å ha lest her på forumet i flere uker 😅 jeg har bestilt time hos fastlege i januar, er da i uke 11 ca ifølge appen. Hvordan bestiller man time til tul og oul? Gjøres dette av fastlege eller kan man ta kontakt med noen selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bringebærpiken skrev:

Hei damer, jeg hiver meg med her! Jeg er førstegangs og ganske blank, selv etter å ha lest her på forumet i flere uker 😅 jeg har bestilt time hos fastlege i januar, er da i uke 11 ca ifølge appen. Hvordan bestiller man time til tul og oul? Gjøres dette av fastlege eller kan man ta kontakt med noen selv? 

:velkommen:

Time til tul må man som regel bestille privat og påkoste selv med mindre det finnes grunn til til å få det offentlig. Oul blir henvist til ved første kontroll hos lege :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woho! Kjenner livmoren :danse:Så her vokser det :rodmer:  Er bare 9+2 så det er jo tidligere enn første graviditet, blir spennende å se hvor stor magen blir denne gangen. Var stor som et hus sist føles det ut som :fnise: Jeg er ganske lav og bærer på utsiden. Har aldri skjønt hvordan folk får spark i ribben feks :hoho:

Uansett, kjempestas å endelig kjenne en liten kul langt inni der :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Woho! Kjenner livmoren :danse:Så her vokser det :rodmer:  Er bare 9+2 så det er jo tidligere enn første graviditet, blir spennende å se hvor stor magen blir denne gangen. Var stor som et hus sist føles det ut som :fnise: Jeg er ganske lav og bærer på utsiden. Har aldri skjønt hvordan folk får spark i ribben feks :hoho:

Uansett, kjempestas å endelig kjenne en liten kul langt inni der :hjerte:

Usj jeg sliter med å skjule magen. Har en tydelig gravidkul allerede😬🙈Jeg pakker meg inn i løse kjoler/cardigan om dagen.. I dag har jeg vært kvalm igjen hele dagen og vært alene med 1 åringen. Flaks for meg at han sover veldig godt når det er ro i heimen. Han sov til kl 10🥰 

Jeg er 170, men lange bein og kort i overkroppen så her blir det mye baby på et sted og jeg bærer også langt utenpå☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Usj jeg sliter med å skjule magen. Har en tydelig gravidkul allerede😬🙈Jeg pakker meg inn i løse kjoler/cardigan om dagen.. I dag har jeg vært kvalm igjen hele dagen og vært alene med 1 åringen. Flaks for meg at han sover veldig godt når det er ro i heimen. Han sov til kl 10🥰 

Jeg er 170, men lange bein og kort i overkroppen så her blir det mye baby på et sted og jeg bærer også langt utenpå☺️

Det er så koselig når kulen kommer :rodmer: Tenker å prøve på meg kjoler nå snart. Dessverre inget kjolemenneske selv om jeg vil :fnise: men det kan jo være behagelig nå fremover. Kjøpte gravidtights slik at jeg ihvertfall har noe å ha under om lysten skulle melde seg. 

Usj den kvalmen altså! Den kommer og går her også, men heldigvis er jeg ikke kvalm de fleste dager. Trøtt derimot..

Så digg at han sover så lenge :sjokk:

Jeg sitter å venter på en saftig burgermeny :spise: Herregud så cravings jeg har på burger for tiden! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
39 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Det er så koselig når kulen kommer :rodmer: Tenker å prøve på meg kjoler nå snart. Dessverre inget kjolemenneske selv om jeg vil :fnise: men det kan jo være behagelig nå fremover. Kjøpte gravidtights slik at jeg ihvertfall har noe å ha under om lysten skulle melde seg. 

Usj den kvalmen altså! Den kommer og går her også, men heldigvis er jeg ikke kvalm de fleste dager. Trøtt derimot..

Så digg at han sover så lenge :sjokk:

Jeg sitter å venter på en saftig burgermeny :spise: Herregud så cravings jeg har på burger for tiden! 

Har ikke vært noe kjole menneske jeg heller, men som gravid liker jeg det☺️ Jeg synes det er for tidlig med kul og vi vil holde det hemelig til jan😜🙈 I dag ble vi innvitert på søskentreff rett før jul og seff er det ost og kjeks på menyen🙈😜🤣

Jeg spiste burger på tor😋 Jeg er sykt sulten hele tiden! Heldigvis har ikke kvalmen vært sånn hele dager på lenge. Regner med kvalmen forsvinner helt innen et par uker uansett!🙏🏻 

Vi er borstskjemt med minste mann, men han sov maks 1-2 timer samenhengende de første 7 mnd ca, så det er utrolig deilig å sove igjen.. Neste blir nok ikke sånn😬 Nyter mens jeg kan! Det føles evig lenge ut til mannen kommer hjem. 21.12 tipper jeg det blir😳 Jaja plutselig er vi der!

Hvor kjøpte du tightsen?

Nyt burgeren🥰

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder det sikkert hemmelig til etter jul vi og 😊 

Du får spise osten du vet er pasteurisert. Så forresten at det finnes både pasteurisert og upasteurisert parmesan ;) Jeg er også mye sulten 🙊

Vår 2.5åring våkner enda opptil flere ganger hver natt 😴 Håper denne babyen gidder å sove! 

Kjøpte 2pk på HM :jepp:

Den var god men jalapeno-cheesene var bedre :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2018 den 16.06, Arianna skrev:

Jeg er 70% sykmeldt sånn det er nå. Men det er pga en seig, grusom senebet i skulderen.. 
Men skal til legen (ny fastlege) og mannen min blir med, fordi jeg er for snill, og han sier det jeg ikke tørr å si, så vi får se da - hva som skjer på onsdag. 

Masse lykke til hos TUL! ❤️ 

Jeg har vært hos time hos jordmor alt, men det var bare fordi jeg mener den forrige legen min ikke tar tidligere hendelser i pasientjournalen min seriøst, og det ble såpass ubehaglig at jeg valgte å gå til jordmor. I tillegg har jeg byttet fastlege.

Nå skal jeg til neste svangerskapskontroll fredag 4. Januar ❤️ da er jeg 12+2

8 timer siden, Bringebærpiken skrev:

TUL bestiller du selv. Kommer litt ann på hvor du er i landet og sånn, men hos oss er det f.eks. Nordvestklinikken som har tul, helt ned i uke 7. Vi betalte 800,- for TUL tatt med jordmor med utdanning fra NTNU.

henvisning til OUL sender både jordmor og fastlege, jordmoren gjorde det til oss.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som jeg sa det til selv, og gjengen som fant det ut 😅

Men jeg har en venninne som er gravid og skal ha i månedskifte mars/april jeg regelrett ungår å se nå, for jeg frykter jeg forsnakker meg dersom jeg ser henne :Knegg: hun er fadder på en av guttene mine og, og jeg har sååå dårlig samvittighet! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...