Gå til innhold

Tone Damli


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Justsaying
1 time siden, Gul_gul skrev:

Ok. Det er to skjermdump (uten dato) fra Instastories i den første artikkelen. Det beviser ikke så mye mer enn hun har gjort det to ganger... men er det 2 ganger i uken regelmessig, eller 2 ganger på 7 år? Det er liksom ikke heelt det samme. Det er mulig Dagbladet har mer dokumentasjon/bevis, men hvorfor ikke nevne det i så fall?

Bare min mening, men jeg blir veldig skeptisk når man påstår Damli er 'en av verstingene' bak en 'ny «trend»' og legger ved 4 bilder fra 2012-2013 (dato med bittelite skriftstørrelse) som "bevis." 

 

 

Veldig enig. Det burde dokumenteres skikkelig ellers er det en ikke-sak. Å spekulere i om det er reklame eller ikke er også ja..spekulasjoner. Så lenge det ikke er merket reklame må man gå ut fra at det ikke er det til det motsatte er bevist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er utrolig vakker da! Kanskje den vakreste kjendisen i Norge, men musikken synes jeg ikke er noe særlig 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, frykteligfrustrert skrev:

Tar bilder av mat og drikke titt og ofte. Skal det deles i sosiale medier som instagram så sørger jeg så klart for at etiketten vises, rett å slett for at det ser finere ut på bilde. Så få bilder som er delt på så mange år, blir for dumt å kritisere. 

Du har også over 300 000 følgere, da skjønner jeg? 🤔 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere følger litt mer med, så vil dere ha visst at Damli er stadig invitert til ølmerkets arrangementer. Det er uten tvil en sammenheng der

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frykteligfrustrert skrev:

Har de 300 000 følgerne tatt skade av de få bildene over så mange år? Ærlig talt, dette blir for dumt å ta henne på

Jeg påpeker bare forskjellen på at en kjendis med 300 000 følgere legger ut profesjonelle bilder av øl med sylskarp logo og frostede flasker (for å sette det på spissen) og ola nordmann som legger ut festbilder.

Vet ikke om det er alkoholen som gjør at det treffer litt nært her? Hvis produktet hadde vært en mascara, og kjendisen jevnlig over mange år hadde holdt den samme mascaraen frem, logo i fokus, i sosiale medier, både i permanente bilder og litt oftere i flyktige bilder som forsvinner, hadde ikke det vært noe man la merke til? 

Det som ofte skjer da, når man ser det samme produktet flere ganger, er at følgerne hadde hatt nettopp denne mascaraen i bakhodet ved neste shoppingrunde, og mascaraprodusent hadde deretter tjent penger på det at influenceren "tilfeldigvis" viser frem sin "favoritt". 

Denne koblingen er enhver annonsørs våte drøm. Det er slik alle influencere holdt på (noen fortsatt holder på) før det ble strengere krav om å merke reklame med reklame. 

Det at en tilfeldig titter ikke legger merke til mascaramerket er ikke poenget. 

🤷‍♀️

Endret av Vipser
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, ordinarygirl skrev:

Hun har eget klesmerke også

Var det ikke bare et samarbeid med danske Designers remix for noen år tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Var det ikke bare et samarbeid med danske Designers remix for noen år tilbake?

Ikke eget klesmerke, men driver med klær i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ordinarygirl skrev:

Ikke eget klesmerke, men driver med klær i hvertfall.

Ja, riktig det, samarbeid med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Hedersbrukeren said:

«Rask» gjennomgang, ja. Noen som hadde svært lite å gjøre og brukte tiden sin på dette for å lage et slikt tøvete oppslag. Og fant altså noen få bilder fra en periode på fem år fra 2012 til 2017. Jeg må le :)

Nei, hvis noen har scrollet helt tilbake til 2012 på Tones Instagram så må jeg si de har lagt sjelen i det! Jeg scrollet i 10 min, og da jeg fortsatt var i 2017 gå jeg opp. :ler:

 

Endret av Gul_gul
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Gul_gul skrev:

Nei, hvis noen har scrollet helt tilbage til 2012 på Tones Instagram så må jeg si de har lagt sjelen i det! Jeg scrollet i 10 min, og da jeg fortsatt var i 2017 gå jeg opp. :ler:

 

Og jeg brukte 13 minutter på å skrolle meg tilbake til april 2012. Jeg vil vel ikke kalle de 13 minuttene å legge sjelen i det. Ved å ikke gidde å bruke noen minutter ekstra, gikk du blant annet glipp av 4-årsdagskrona laget av en Coronakartong. Med logoen ut. Synes du det er en grei ting å gjøre, å bruke en uskyldig 4-åring til å fronte ulovlig alkoholreklame? 

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stavangebrud2012 skrev:

Hun er utrolig vakker da! Kanskje den vakreste kjendisen i Norge, men musikken synes jeg ikke er noe særlig 

Tone er veldig pen, hun, men ikke overdriv. Eller det sier kanskje litt om de kvinnelige kjendisene vi har, som snarere er under snittet pene enn over i forhold de svært mange pene menneskene vi har i dette landet :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Gul_gul skrev:

Nei, hvis noen har scrollet helt tilbage til 2012 på Tones Instagram så må jeg si de har lagt sjelen i det! Jeg scrollet i 10 min, og da jeg fortsatt var i 2017 gå jeg opp. :ler:

 

Flott research :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonGuy skrev:

Hvis dere følger litt mer med, så vil dere ha visst at Damli er stadig invitert til ølmerkets arrangementer. Det er uten tvil en sammenheng der

Ja, det er jo også noe man burde prioritere å følge med på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Marihønepøne said:

Og jeg brukte 13 minutter på å skrolle meg tilbake til april 2012. Jeg vil vel ikke kalle de 13 minuttene å legge sjelen i det. Ved å ikke gidde å bruke noen minutter ekstra, gikk du blant annet glipp av 4-årsdagskrona laget av en Coronakartong. Med logoen ut. Synes du det er en grei ting å gjøre, å bruke en uskyldig 4-åring til å fronte ulovlig alkoholreklame*

 

 

En pappkrone gjort av Coronapapp!? Genialt. :ler: 

Ti minutter var en joke, det var nok snarere to. Jeg stoppet i 2017 da jeg konstaterte at det var 1-2 ølbilder i året, ikke 1-2 om dagen som det hørtes ut som i artikkelen. Gikk tom for sjel der.

Og nei, jeg orker ikke hisse meg opp over 2.05 barnebilder/år på Instagrammen til en kjendis, eller 1.57 ølbilder/år. Det blir "kortspill er en synd, og kaffe er et rusmiddel"-nivå for meg. 

 

*Du må dokumentere påstanden om reklamesamarbeid for å holde deg innenfor KGs regler. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ISeeYouCreep

Synes hun oppfører seg temmelig barnslig rundt denne øl-debatten. Hun har svart i denne artikkelen: https://www.dagbladet.no/kjendis/na-svarer-tone-pa-alkoholkritikken/71178798
Det er da for pokker meg ingen som nekter hun å drikke øl, eller å vise at hun drikker øl på instagram. Ta et nøytralt glass, vanskeligere er det faktisk ikke! Men neida, flaske med merke må være med, for det må jo vises hvilken øl man drikker. Hvis ikke så kan man lik så godt drikke ingefærøl ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Synes hun oppfører seg temmelig barnslig rundt denne øl-debatten. Hun har svart i denne artikkelen: https://www.dagbladet.no/kjendis/na-svarer-tone-pa-alkoholkritikken/71178798
Det er da for pokker meg ingen som nekter hun å drikke øl, eller å vise at hun drikker øl på instagram. Ta et nøytralt glass, vanskeligere er det faktisk ikke! Men neida, flaske med merke må være med, for det må jo vises hvilken øl man drikker. Hvis ikke så kan man lik så godt drikke ingefærøl ;) 

Det eneste barnslige er at noen har funnet ut at de skal bruke 1,5 ølbilder pr. år som påskudd for å kritisere Tone :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

(...)  Ta et nøytralt glass, vanskeligere er det faktisk ikke! Men neida, flaske med merke må være med, for det må jo vises hvilken øl man drikker. Hvis ikke så kan man lik så godt drikke ingefærøl ;) 

Skål! :) 

Screen-Shot-2019-06-14-at-15-16-15.png

Tone Damli Instagram 2018-06-08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...