Gå til innhold

Hvorfor er det så mange damer som ikke kan trafikkreglene og sliter i trafikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker ofte at menn er de som bryter vikeplikt og er dårlig på blinklys i f.eks rundkjøringer. Har også opplevd to ganger at mannlige sjåfører har lagt seg feil i rundkjøring og dermed holdt på å kræsje i bilen min- han ene dreiv å trykket på telefonen!! 

Selv om de mest dramatiske situasjonene har vært med menn har jeg også sett mye dumt fra kvinner i trafikken (inkludert meg selv) 

Endret av 12me34anna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper det er fordi du er biased. Du legger mer merke til det når det er kvinner som gjør det mens du lettere overser når det er menn. Ulykkesstatistikken viser at menn både får flest fartsbøter og er på skadetoppen. Det er også vanligvis de som dør og er involvert når det skjer alvorlige ulykker.

Anonymkode: d5374...bf6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig vi er litt for opptatt med å forklare utifra kjønn når vi kanskje heller bør forklare utifra personlighet og bakgrunn. 

Anonymkode: a702b...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg kjører ganske mye og har gjort siden jeg fikk førerkort for mange år siden. Så og si daglig ser jeg damer (gjerne 40+) som bryter vikeplikt, ikke fletter, kjører langt under fartsgrenser osv. Er det virkelig så skummelt å holde fartsgrensen når forholdene tilsier det? Tør du ikke ligge over 90 har du ikke noe på motorveien med 100-110 sone å gjøre. Og senest idag på vei hjem fra jobb kommer det ei fra parkeringsplass og bare hiver seg ut foran meg så jeg må bråbremse!

Hvorfor synes så mange damer at trafikken er vanskelig og farlig??

Anonymkode: 8f32c...6b1

Du trenger briller. Her dokumeterer du at du i trafikken ikke ser annet enn det du vil se. 

Både unge og eldre av begge kjønn kjører slik du beskriver. I tillegg har vi de med Tesla, Audi og andre biler som kjører som om de eier hele veien og alle andre må bare komme seg unna for her kommer de. Er du, ts, en slik bilfører kanskje? 

Anonymkode: 30f2a...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

De fleste jeg ser som bryter vikeplikten er menn, så der er jeg ikke enig.

Angående fletting tror jeg det er mer et bygdefenomen enn noe kjønnsavhengig egentlig. Jo mer øde til man bor, jo mindre sjanse er det for at man i det hele tatt har måttet flette før. Her jeg bor (på landet), er det svært sjelden situasjoner der fletting er nødvendig. Unntaket er akkurat ved togstasjonen i den verste rushen, og der er de aller fleste veldig flinke på akkurat det. Sikkert fordi de samme køene oppstår på de samme tidene hver eneste dag.

Å kjøre under fartsgrensen er vel mer noe man begynner med når man blir eldre, men ja, det kan godt hende damer generelt er dårligere på å kjøre i fartsgrensen. Jeg synes folk som kjører hjem fra fjellet og gamle menn med hatt er de verste, men det er nok ganske tilfeldig. 

Akkurat på motorveien varer jo hastighetene veldig uansett da, noen kjører i 80 med henger i 110-sonen, mens andre suser avgårde i 160. Jeg vet ikke helt hva som er mest irriterende, å kjøre forbi noen som ligger i 80, eller å prøve å kjøre forbi noen som ligger i 80 mens jeg holder fartsgrensen, samtidig som en eller annen dust ligger bak meg og blinker med lysene og tuter fordi han vil kjøre i 160 og synes jeg skal gjøre det samme. 

Det er jo haugevis av irriterende mennesker og farlige situasjoner i trafikken, tror ikke det ville blitt bedre hvis man nektet kvinner på 40+ å kjøre bil.

Anonymkode: a530a...0fc

Lol man har ikke lov til å kjøre raskere  enn 80kmt med henger. 

Anonymkode: 3917b...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Lol man har ikke lov til å kjøre raskere  enn 80kmt med henger. 

Anonymkode: 3917b...211

Det var liksom poenget mitt da........

Anonymkode: a530a...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Virker ikke som det er tilfellet her i Gjøvik, her kan ingen kjøre uavhengig av kjønn. Mistenker at ingen egentlig har lappen her. 

Anonymkode: f16e7...720

Heller Gjøvik enn Jessheim :) 

For å svare på temaet opplever jeg at kvinner kjører saktere enn menn (jeg er regelen som bekrefter unntaket), men kvinner er raskere til å tute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2018 den 20.14, AnonymBruker skrev:
 

Jeg kjører ganske mye og har gjort siden jeg fikk førerkort for mange år siden. Så og si daglig ser jeg damer (gjerne 40+) som bryter vikeplikt, ikke fletter, kjører langt under fartsgrenser osv. Er det virkelig så skummelt å holde fartsgrensen når forholdene tilsier det? Tør du ikke ligge over 90 har du ikke noe på motorveien med 100-110 sone å gjøre. Og senest idag på vei hjem fra jobb kommer det ei fra parkeringsplass og bare hiver seg ut foran meg så jeg må bråbremse!

Hvorfor synes så mange damer at trafikken er vanskelig og farlig??

Anonymkode: 8f32c...6b1

Noen sliter bare med å lære seg å kjøre bil, og noen gidder ikke prøve en gang og kjører på manglende impulskontroll og her-kommer-jeg-holdning. Det finnes en del menn som tydeligvis ikke kan kjøre bil heller, og de hører ofte til i sistnevnte gruppe. Jeg har blitt rygget på av en annen bil på parkeringsplass, påkjørt i rundkjøring og påkjørt bakfra av bil som ikke så at jeg sto i ro. Alle disse var mannlige sjåfører i forskjellig alder. I tillegg ser jeg daglig menn ta råsjanser når de kjører ut av kryss, og de med mest problemer med å forstå seg på blinklysspaken er som oftest også menn.

Så joda, det finnes mange tullinger i trafikken, men de finnes uten tvil blant begge kjønn.

Anonymkode: 0018e...3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...