Gå til innhold

Kan jeg fylle drivstoff på bensinstasjoner etter stengetid med bankkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Herre skapelse! Hva fikk du med deg på kjøreopplæringen. Selv med mitt gamle førerkort så var det obligatorisk opplæring å fykke drivstoff på bilen og å snakke om ulike metoder for fylling. Kredittkort, debetkort og kontant. 

Har du et kort du kan bruke i en minibank eller en butikkterminal? Da kan du bruke samme kortet på alle drivstoffpumper med kortterminal. Enten stasjonen er selvbetjent, åpen eller lukket. Les på skjermen og følg beskjedene. 

Anonymkode: e7605...e94

Jeg gjennomførte kjøreopplæringen for cirka fire-fem år siden. 

Jeg lærte aldri ett fnugg om hvordan man skulle fylle opp drivstoff. Dette var vel noe som de ansatte ved kjøre-skolen fikset mellom kjøretimene... 

Anonymkode: 6fadd...9d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.10.2018 den 20.01, AnonymBruker skrev:
 

Nei, pumpene må åpnes for at du skal kunne fylle ved betjente stasjoner.

Ved ubetjente pumper/stasjoner kan du det.

Anonymkode: a6e7d...8e6

Her funker de nå uansett selv om selve butikken er stengt

Anonymkode: 4c12f...417

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 21.22, AnonymBruker skrev:
 

Kan informere om at de fleste bensinstasjonene her i fylket nå er ubetjente der man kun kan betale med kort (og det kan man gjøre hele døgnet). Det er svært få steder man kan fylle og så gå inn for å betale med kontanter.

Anonymkode: b9328...736

Men det finst også pumper i Sogn og Fjordane som ikkje har kortautomat, og dermed kun kan brukast i butikken sin opningstid. Dvs stengt etter kl 18 vekedagar, kl15 Laurdag og stengt på søndag

Anonymkode: 5f0e6...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 20.01, AnonymBruker skrev:
 

Nei, pumpene må åpnes for at du skal kunne fylle ved betjente stasjoner.

Ved ubetjente pumper/stasjoner kan du det.

Anonymkode: a6e7d...8e6

Pumpene åpnes? Hva snakker du om? På bensinstasjoner i dag holder det å sette inn kortet med mindre det er en eldgammel stasjon uten kortleser eller det er noe galt med den.

På 21.10.2018 den 20.00, AnonymBruker skrev:
 

Kan jeg med kun bankkort kjøpe og fylle drivstoff på bensinstasjoner etter stengetid uten å være medlem osv? Er det bare å sette inn kortet slå koden og begynne å fylle?

Anonymkode: 5abc7...9ed

Medlem? Snakker du om kredittkort der du får rimeligere drivstoff eller bonus på kjøpet ditt? Er ingen bensinstasjoner (rart de heter det all den tid de også har diesel) som krever at du er medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WCKD skrev:
 

Pumpene åpnes? Hva snakker du om? På bensinstasjoner i dag holder det å sette inn kortet med mindre det er en eldgammel stasjon uten kortleser eller det er noe galt med den.

Medlem? Snakker du om kredittkort der du får rimeligere drivstoff eller bonus på kjøpet ditt? Er ingen bensinstasjoner (rart de heter det all den tid de også har diesel) som krever at du er medlem.

Jeg mener enkelte stasjoner er så plaget med folk som fyller og stikker av uten å betale at de har satt "sperre" på pumpene, så pumpene må åpnes manuelt innenfra. Hvordan de løser dette utenom åpningstid aner jeg ikke, for det er ingen av dem i området her jeg bor. 

Anonymkode: de98f...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg mener enkelte stasjoner er så plaget med folk som fyller og stikker av uten å betale at de har satt "sperre" på pumpene, så pumpene må åpnes manuelt innenfra. Hvordan de løser dette utenom åpningstid aner jeg ikke, for det er ingen av dem i området her jeg bor. 

Anonymkode: de98f...924

Får ikke fylt før du setter inn bankkortet og slår koden, da blir pumpen åpnet, pengene trekkes så automatisk fra kontoen for hvor mye du har fylt. Er ingen mulighet til å fylle å stikke av, på dagtid derimot med å betale inne er det bare å fylle og sette seg inn i bilen å kjøre om man vil det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.10.2018 den 20.02, AnonymBruker skrev:
 

Sett inn kort, slå kode, få beskjed om godkjent kort, ta ut kortet, fyll ønsket mengde, ta kvitering eller ikke, kjør hjem. Bokstavlig talt. :)

Anonymkode: aca65...1ca

Må man kjøre hjem? Hva om man er på vei til hytta en fredags kveld. Litt dumt å dra hjem da lizzom 😄

Anonymkode: 3f71f...08c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt skummelt at folk som må spørre om dette kjører bil. 

Anonymkode: f837a...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Må man kjøre hjem? Hva om man er på vei til hytta en fredags kveld. Litt dumt å dra hjem da lizzom 😄

Anonymkode: 3f71f...08c

Du må nok hjem førs, så kan du dra på hytta, jeg er streng! 🤓

Anonymkode: aca65...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...