Gå til innhold

Kan jeg fylle drivstoff på bensinstasjoner etter stengetid med bankkort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg med kun bankkort kjøpe og fylle drivstoff på bensinstasjoner etter stengetid uten å være medlem osv? Er det bare å sette inn kortet slå koden og begynne å fylle?

Anonymkode: 5abc7...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, pumpene må åpnes for at du skal kunne fylle ved betjente stasjoner.

Ved ubetjente pumper/stasjoner kan du det.

Anonymkode: a6e7d...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bensinstasjoner stengetid? Er det kort er det vel helt ok å kjøpe.

Anonymkode: c3749...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett inn kort, slå kode, få beskjed om godkjent kort, ta ut kortet, fyll ønsket mengde, ta kvitering eller ikke, kjør hjem. Bokstavlig talt. :)

Anonymkode: aca65...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som regel kan du det, men det fins nok stasjoner hvor det ikke er mulig. Men ellers er prosedyren som du beskriver.

Anonymkode: 56167...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Har bensinstasjoner stengetid? Er det kort er det vel helt ok å kjøpe.

Anonymkode: c3749...85d

Eh...ja

Anonymkode: d0cfd...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Nei, pumpene må åpnes for at du skal kunne fylle ved betjente stasjoner.

Ved ubetjente pumper/stasjoner kan du det.

Anonymkode: a6e7d...8e6

Eeeh, de har pumper for kortbetaling også på betjente stasjoner som stenger 23.

Anonymkode: aca65...1ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kan jeg med kun bankkort kjøpe og fylle drivstoff på bensinstasjoner etter stengetid uten å være medlem osv? Er det bare å sette inn kortet slå koden og begynne å fylle?

Anonymkode: 5abc7...9ed

Herre skapelse! Hva fikk du med deg på kjøreopplæringen. Selv med mitt gamle førerkort så var det obligatorisk opplæring å fykke drivstoff på bilen og å snakke om ulike metoder for fylling. Kredittkort, debetkort og kontant. 

Har du et kort du kan bruke i en minibank eller en butikkterminal? Da kan du bruke samme kortet på alle drivstoffpumper med kortterminal. Enten stasjonen er selvbetjent, åpen eller lukket. Les på skjermen og følg beskjedene. 

Anonymkode: e7605...e94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Herre skapelse! Hva fikk du med deg på kjøreopplæringen. Selv med mitt gamle førerkort så var det obligatorisk opplæring å fykke drivstoff på bilen og å snakke om ulike metoder for fylling. Kredittkort, debetkort og kontant. 

Har du et kort du kan bruke i en minibank eller en butikkterminal? Da kan du bruke samme kortet på alle drivstoffpumper med kortterminal. Enten stasjonen er selvbetjent, åpen eller lukket. Les på skjermen og følg beskjedene. 

Anonymkode: e7605...e94

Tok lappen for et år siden å det der var ikke nevnt engang. Så dette varierer nok veldig fra kjøreskole til kjøreskole. Du trenger ikke å snakke nedsettende til folk fordi. 

Anonymkode: d70d2...df7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Herre skapelse! Hva fikk du med deg på kjøreopplæringen. Selv med mitt gamle førerkort så var det obligatorisk opplæring å fykke drivstoff på bilen og å snakke om ulike metoder for fylling. Kredittkort, debetkort og kontant. 

Har du et kort du kan bruke i en minibank eller en butikkterminal? Da kan du bruke samme kortet på alle drivstoffpumper med kortterminal. Enten stasjonen er selvbetjent, åpen eller lukket. Les på skjermen og følg beskjedene. 

Anonymkode: e7605...e94

Jeg kjørte opp i 2015, men jeg fylte aldri drivstoff i løpet av kjøreopplæringen min..

Er ikke TS

Anonymkode: c2e26...b78

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Herre skapelse! Hva fikk du med deg på kjøreopplæringen. Selv med mitt gamle førerkort så var det obligatorisk opplæring å fykke drivstoff på bilen og å snakke om ulike metoder for fylling. Kredittkort, debetkort og kontant. 

Har du et kort du kan bruke i en minibank eller en butikkterminal? Da kan du bruke samme kortet på alle drivstoffpumper med kortterminal. Enten stasjonen er selvbetjent, åpen eller lukket. Les på skjermen og følg beskjedene. 

Anonymkode: e7605...e94

Tok lappen for 7 år siden, ikke nevnt med et ord. Lærte å fylle drivstoff og betjene pumpene undet privat lærekjøring.

Anonymkode: aca65...1ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Sett inn kort, slå kode, få beskjed om godkjent kort, ta ut kortet, fyll ønsket mengde, ta kvitering eller ikke, kjør hjem. Bokstavlig talt. :)

Anonymkode: aca65...1ca

Takk for svar:)

Anonymkode: 5abc7...9ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Ja som regel kan du det, men det fins nok stasjoner hvor det ikke er mulig. Men ellers er prosedyren som du beskriver.

Anonymkode: 56167...77b

Hvor er disse stasjonene? Jeg har kjørt bil i mange mange år og har aldri opplevd det.

Anonymkode: 3b640...32e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Herre skapelse! Hva fikk du med deg på kjøreopplæringen. Selv med mitt gamle førerkort så var det obligatorisk opplæring å fykke drivstoff på bilen og å snakke om ulike metoder for fylling. Kredittkort, debetkort og kontant. 

Har du et kort du kan bruke i en minibank eller en butikkterminal? Da kan du bruke samme kortet på alle drivstoffpumper med kortterminal. Enten stasjonen er selvbetjent, åpen eller lukket. Les på skjermen og følg beskjedene. 

Anonymkode: e7605...e94

Lærte ikke noe om det på kjøreopplæringen! Tok lappen for et halvt år siden så er ikke godt inni alt bilrelatert enda men har kjøpt min første bil nå derfor jeg spurte. Det er greit å vite om jeg er ute å kjører på nattestid og om jeg må fylle, er nemlig ingen døgnåpne stasjoner her i nærheten

Anonymkode: 5abc7...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Hvor er disse stasjonene? Jeg har kjørt bil i mange mange år og har aldri opplevd det.

Anonymkode: 3b640...32e

Har opplevd sånne skitgamle i kriker og kroker i sogn og fjordane for mange år siden, men nå vil jeg tro de er enten oppdatert eller nedlagt.

Anonymkode: aca65...1ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Tok lappen for et år siden å det der var ikke nevnt engang. Så dette varierer nok veldig fra kjøreskole til kjøreskole. Du trenger ikke å snakke nedsettende til folk fordi. 

Anonymkode: d70d2...df7

Var ikke noe snakk om det med meg heller, jeg tok lappen for en halvt år siden 

Anonymkode: 5abc7...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ingen stasjoner som må ha et annet kort i tillegg? 

(Unnskyld om det er et dumt spørsmål, men da er jeg vel dum da) vil bare være sikker før jeg en gang kan gå tom for drivstoff...

Anonymkode: 5abc7...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Men er det ingen stasjoner som må ha et annet kort i tillegg? 

(Unnskyld om det er et dumt spørsmål, men da er jeg vel dum da) vil bare være sikker før jeg en gang kan gå tom for drivstoff...

Anonymkode: 5abc7...9ed

Hva slags annet kort tenker du på? Vanlig visa er mer enn nok:)

Anonymkode: aca65...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Har opplevd sånne skitgamle i kriker og kroker i sogn og fjordane for mange år siden, men nå vil jeg tro de er enten oppdatert eller nedlagt.

Anonymkode: aca65...1ca

Kan informere om at de fleste bensinstasjonene her i fylket nå er ubetjente der man kun kan betale med kort (og det kan man gjøre hele døgnet). Det er svært få steder man kan fylle og så gå inn for å betale med kontanter.

Anonymkode: b9328...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...