Gå til innhold

Forslag til en bra teknikk? -medisinstudenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Vel, man må vel gjerne ha et rimelig høyt snitt for å komme inn på medisinstudiet? Hvis man ikke kan skrive OG man velger KG som plassen for råd og tips.... Tipper det er en sykepleierstudent i en drømmeboble🤣🤣

Anonymkode: b1871...3c9

Følte du deg bedre nå? 🙂

Anonymkode: 96226...33f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Vel, man må vel gjerne ha et rimelig høyt snitt for å komme inn på medisinstudiet? Hvis man ikke kan skrive OG man velger KG som plassen for råd og tips.... Tipper det er en sykepleierstudent i en drømmeboble🤣🤣

Anonymkode: b1871...3c9

Hvilken verden lever du i? Når folk skriver på datamaskinen er det fort gjort å taste feil når en skriver fort, og dessuten er ikke rettskriving fokuset når det gjelder dette studiet, det er innholdet, det at du kan faget. Ikke alle skriver perfekt, men det betyr ikke at en ikke kommer inn på studier. Nå studerer jeg noe helt annet, men jeg har flere venner som går medisinstudiet, som ikke skriver perfekt og har skrivefeil, du skjønner, det er ikke det som er fokuset - og hvilken rolle spiller det om vedkommende har en liten ubetydelig skrivefeil? I din verden virker det som at en medisinstudent er en superstudent, men da har du lite kontakt med virkeligheten. Jeg har venninner som som studerer medisin men som ikke alltid er så flinke til å ordlegge seg eller som sliter med matematikken, men det betyr selvfølgelig ikke at de ikke blir flinke leger, for det er ikke viktig for en lege å kunne avansert matematikk, å skrive helt perfekt eller ha doktorgrad i kjemi.

Å skrive innlegg på KG og å skrive en studieoppgave er også to forskjellige ting. (og hvorfor så nedlatende overfor sykepleiere? Ser du ned på et yrket som pleier menneske i en sårbar fase i livet?)

Anonymkode: 15dee...42f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvilken verden lever du i? Når folk skriver på datamaskinen er det fort gjort å taste feil når en skriver fort, og dessuten er ikke rettskriving fokuset når det gjelder dette studiet, det er innholdet, det at du kan faget. Ikke alle skriver perfekt, men det betyr ikke at en ikke kommer inn på studier. Nå studerer jeg noe helt annet, men jeg har flere venner som går medisinstudiet, som ikke skriver perfekt og har skrivefeil, du skjønner, det er ikke det som er fokuset - og hvilken rolle spiller det om vedkommende har en liten ubetydelig skrivefeil? I din verden virker det som at en medisinstudent er en superstudent, men da har du lite kontakt med virkeligheten. Jeg har venninner som som studerer medisin men som ikke alltid er så flinke til å ordlegge seg eller som sliter med matematikken, men det betyr selvfølgelig ikke at de ikke blir flinke leger, for det er ikke viktig for en lege å kunne avansert matematikk, å skrive helt perfekt eller ha doktorgrad i kjemi.

Å skrive innlegg på KG og å skrive en studieoppgave er også to forskjellige ting. (og hvorfor så nedlatende overfor sykepleiere? Ser du ned på et yrket hvor fokuset er å ta vare på mennesker i en sårbar fase i livet?) Syns ikke du det er viktig med slike yrker? Hvorfor en slik nedlatende holdning til andre mennesker?

Anonymkode: 15dee...42f

 

Anonymkode: 15dee...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Vel, man må vel gjerne ha et rimelig høyt snitt for å komme inn på medisinstudiet? Hvis man ikke kan skrive OG man velger KG som plassen for råd og tips.... Tipper det er en sykepleierstudent i en drømmeboble🤣🤣

Anonymkode: b1871...3c9

Det virker også som at du er ganske mye eldre enn TS, ettersom du ikke vet at er ganske vanlig å søke om råd og tips i nettforumer blant studenter. Når en trenger hjelpe med studieteknikk og gode tips til å lære mer effektivt, tror du studenter spør andre som er i samme situasjon eller tror du de finner svaret i pensumboka? Hallo i luken! Det er da vanlig å dele erfaringer.

Har du sett på Ph.D- tråden her på KG? Folk som tar doktorgrad som henger og deler erfaringer på KG, det skulle du ikke tro, nei? 😱 Sjokkerende, ikke sant?

Anonymkode: 15dee...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Det virker også som at du er ganske mye eldre enn TS, ettersom du ikke vet at er ganske vanlig å søke om råd og tips i nettforumer blant studenter. Når en trenger hjelpe med studieteknikk og gode tips til å lære mer effektivt, tror du studenter spør andre som er i samme situasjon eller tror du de finner svaret i pensumboka? Hallo i luken! Det er da vanlig å dele erfaringer.

Har du sett på Ph.D- tråden her på KG? Folk som tar doktorgrad som henger og deler erfaringer på KG, det skulle du ikke tro, nei? 😱 Sjokkerende, ikke sant?

Anonymkode: 15dee...42f

Etter min erfaring sklir tråder skrevet av medisinstudenter alltid ut slik som i denne. Det er alltid noen som skal plukke ut et eller annet trådstarter har skrevet og hevde at vedkommende ikke egner seg som lege. Jeg synes det er ganske gjennomskinnelig hva som ligger bak. Det er fint at flere reagerer på det, men for trådstarter sin del er disse kommentarene bare noe å heve seg over. 

Anonymkode: 75475...99e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...