Gå til innhold

Dating og ulik inntekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så utrolig spesielt. Jeg tjener nesten dobbelt så mye som kjæresten (han er mann, jeg er kvinne uten at det egentlig har noen betydning). Det er en SELVFØLGE at jeg betaler mer, spesielt i de tilfellene hvor jeg ønsker litt ekstra (dyrere mat, ferieturer etc). Helt uavhengig av økonomi hadde jeg ikke giddet det opplegget med vippsingen - hadde den ene insistert på å holde på sånn hadde jeg nok bare sagt at jeg drar hjem til meg selv for å spise, takk og ha det. TS - be om at dere betaler annehver gang, og at når du skal betale er det du som bestemmer menyen, og motsatt. Gniene mennesker er utrolig usjarmerende, huff. 

Anonymkode: 8baff...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:
Noe av poenget er at jeg som student har nok med å fylle mitt eget kjøleskap, om jeg ikke skal være med på å fylle kjøleskapet til andre (med mangedoblet min inntekt) , også.

Anonymkode: a67f8...a92

Hva med din egen selvrespekt? Å leve på andre gjør noe med selvoppfattelsen. I alle fall for menn. Kvinner har vel tradisjoner for det, så kanskje annerledes for dere. Men altså, slik du fremstiller ham, så er han en gnier. Et seriøst tips er å bringe klarhet i hvorfor han insisterer på at du skal betale "din" del. For det kan være andre årsaker enn at han er en gjerrigknark. Gjør han det for din skyld? Med tanke på din selvrespekt. Eller er han redd for at du skal knytte deg til ham av økonomiske hensyn? Her har du en detektivjobb å gjøre! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi tjener ganske likt har vi en deal om at den vi er hos betaler alt av maten. Også er vi hos hverandre ca 50/50.

Da kan han lage så mye biff som han vil, eller ta meg ut på restaurant om han vil, og betale det. Så kan jeg lage hva jeg vil som muligens er litt rimeligere, eller spandere kebab på oss dagen derpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...