Gå til innhold

Tror dere forsvinningen til Madeleine blir oppklart?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Ella1 skrev:
 

Det kommer en Netflix-dokumentar på 8 episoder om saken snart. Blir spennende å se hva som kommer fram der.. Foreldrene har takket nei til å delta i dokumentaren.

Vet du når den begynner? Den vil jeg gjerne se, så må vel lage meg en bruker på netflix til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sjokka skrev:
 

Vet du når den begynner? Den vil jeg gjerne se, så må vel lage meg en bruker på netflix til da.

Nei, vet ikke. Virker ikke som det er kommet noen dato.

https://www.express.co.uk/showbiz/tv-radio/944064/Madeleine-McCann-Netflix-documentary-watch-online-stream-true-crime-release-date

https://www.tv2.no/a/9354709/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, NancyDrew skrev:
 

Her i Norge hadde trolig barnevernet gått inn og tatt over omsorgen for de andre barna. Med god rett!

Nå tror jo jeg at foreldrene står bak, som nevnt tidligere, men la oss nå si at det ikke er reelt. Jo, det blir deres skyld, når de forlot barna alene, på et hotelrom, i et ukjent land. Uten tilsyn. Hvem i sitt rette element, med vett i hodet, våger å gjøre det?! Synes helt klart de burde fått en eller annen straff for dette - dog du nok tenker at de har blitt straffet nok. 

Jeg lurer fortsatt på hvorfor det ble funnet liklukt på både mor og i leiebilen deres. Sistnevnte markerte likhundene i bagasjerommet på. 

Jeg syntes faktisk ikke dette er en sak for barnevernet.. men det er meg. Og ja, tror ikke foreldrene til en forsvunnet jente trenger så mye mer straff.. Som sagt, husker ikke detaljene på den saken lenger. Men kan aldri tro foreldrene hadde noe med dette å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun døde ved ett uhell.

Etter alle intervjuer og bøker som er skrevet om og av foreldrene så virker de utrolig merkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
15 hours ago, Sjokka said:
Har du satt deg inn i saken? Der finnes avhør av alle foreldrene bl.a. og boka til Amaral. Der er mye ekte lesning om denne saken. 

Ekte lesning? La oss stryke "ekte", så har du rett. Det finnes masse lesning. Men det finnes faktisk ikke harde fakta, faktiske bevis slik som bevis defineres av politi- og rettsvesen. Mye av grunnen til det er det portugisiske politiets manglende etterforskning fra start.

Hvis man skal skrive side opp og side ned og lage youtube-videoer om saken, er det rart det ikke foregår i like stor grad om politiets initielle respons til saken. Den manglende systematikken de første 24 timene er hovedårsaken til at det er skrevet så mye og vites så lite. Jeg tipper, uten at jeg vet det, at politiet som først svarte på nødanropet tenkte som så at ungen kom til å komme tilbake og at foreldrene bare var hysteriske, så de gadd ikke følge protokoll.

Så kan man selvfølgelig, hvis man vil være vrang, bruke det som en grunn til å si at det ytterligere beviser foreldrenes skyld. Men objektivt sett er det feil. Mangelen av faktiske bevis er bevis i seg selv. Vi skal heller ikke glemme at portugiserne selv har en klar agenda i denne saken, nemlig å frita seg selv for manglende evner ved å peke på foreldrene. Mye av grunnen til at bloggere og youtube-ere lager alle konspirasjonsteoriene om foreldrene, er nemlig omstendigheter (ikke bevis) som har sin opprinnelse hos portugisiske tjenestemenn.

Men subjektive meninger om andre kroppspråk, intrikate teorier om mystiske medisiner som ingen engang vet navnet på og synsing om hva som kan ha skjedd på et sted man ikke engang husker hva heter er ikke et grunnlag for å dømme noen. Det er grunnlag for å la tvilen komme noen til gode, et rettsprinsipp som har eksistert lenge, lenge før private dommere på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Overrasket skrev:
 

Ekte lesning? La oss stryke "ekte", så har du rett. Det finnes masse lesning. Men det finnes faktisk ikke harde fakta, faktiske bevis slik som bevis defineres av politi- og rettsvesen. Mye av grunnen til det er det portugisiske politiets manglende etterforskning fra start.

Hvis man skal skrive side opp og side ned og lage youtube-videoer om saken, er det rart det ikke foregår i like stor grad om politiets initielle respons til saken. Den manglende systematikken de første 24 timene er hovedårsaken til at det er skrevet så mye og vites så lite. Jeg tipper, uten at jeg vet det, at politiet som først svarte på nødanropet tenkte som så at ungen kom til å komme tilbake og at foreldrene bare var hysteriske, så de gadd ikke følge protokoll.

Så kan man selvfølgelig, hvis man vil være vrang, bruke det som en grunn til å si at det ytterligere beviser foreldrenes skyld. Men objektivt sett er det feil. Mangelen av faktiske bevis er bevis i seg selv. Vi skal heller ikke glemme at portugiserne selv har en klar agenda i denne saken, nemlig å frita seg selv for manglende evner ved å peke på foreldrene. Mye av grunnen til at bloggere og youtube-ere lager alle konspirasjonsteoriene om foreldrene, er nemlig omstendigheter (ikke bevis) som har sin opprinnelse hos portugisiske tjenestemenn.

Men subjektive meninger om andre kroppspråk, intrikate teorier om mystiske medisiner som ingen engang vet navnet på og synsing om hva som kan ha skjedd på et sted man ikke engang husker hva heter er ikke et grunnlag for å dømme noen. Det er grunnlag for å la tvilen komme noen til gode, et rettsprinsipp som har eksistert lenge, lenge før private dommere på internett.

Wow. Du påstår konspirasjonsteorier. Det jeg har sett av you tubere, er fra profesjonelle etterforskere.. Og kroppstråk kan fortelle oss mer enn 1000 ord.

Hva med blodspor i leilighet og bil? Sporingshundene som ble brukt? Ingen håndavtrykk på vinduer bortsett fra Kate sine? Vitner det om det har vært en kidnapper? Sengen til madeleine som der umulig kunne ha ligget et barn i? 

Ja portugisisk politi gjorde for dårlig jobb i starten. De var for trege. Men politiet har ikke funnet et eneste bevis for at der har vært en kidnapper, men det er funnet bevis på at leiligheten i Praia de Luz var rengjort med klor, blodspor og lik spor på klær, bil m.m. Når portugisisk politi ville sikte foreldrene, hva gjorde foreldrene da? Satte seg på første fly hjem, og hyret en talsmann som skulle snakke deres sak. Men det er kanskje eventyr og oppdiktede historier det også - selv om alt ble sendt på tv at de hadde hyret en tildligere regjerings mann? 

Jeg sier ikke foreldrene har gjort det. Men når vi ser foreldrene jogge og spille tennis rett etter Madeleine var forsvunnet - ja da er det god grunn til å tro madeleine forsvant, FØR den påståtte dagen. 

Endret av Sjokka
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
1 hour ago, Sjokka said:
Men når vi ser foreldrene jogge og spille tennis rett etter Madeleine var forsvunnet - ja da er det god grunn til å tro madeleine forsvant, FØR den påståtte dagen. 

Dette er helt feil, det er en DÅRLIG grunn, i mangel av objektive bevis, og kun relevant for synsere som bør holde seg langt unna faktiske etterforskninger. I en demoraktisk, vestlig rettsstat dømmer vi ikke folk fordi de spiller tennis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Overrasket skrev:
 

Dette er helt feil, det er en DÅRLIG grunn, i mangel av objektive bevis, og kun relevant for synsere som bør holde seg langt unna faktiske etterforskninger. I en demoraktisk, vestlig rettsstat dømmer vi ikke folk fordi de spiller tennis.

Hehe, jeg tror du bare er ute etter å kverulere. Merkelig du kaller politietterforskning og kroppsråk-eksperter for synserne. Det er også helt naturlig at en mor og far som har mistet sin datter tar seg en joggetur. Enhver knust mor hadde orket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
5 hours ago, Sjokka said:
 

Hehe, jeg tror du bare er ute etter å kverulere. Merkelig du kaller politietterforskning og kroppsråk-eksperter for synserne. Det er også helt naturlig at en mor og far som har mistet sin datter tar seg en joggetur. Enhver knust mor hadde orket det.

Nei, jeg kverulerer ikke. Jeg fører en saklig og relevant motargumentasjon mot den uopplyste lynsjemobben som bare gjentar hverandres vranglære i en ond og destruktiv sirkel. Vi har et demokratisk, systematisk og metodisk rettsvesen nettopp for å unngå at blodtørstige folkemengder tar loven i egne hender, og vi nyter alle godt av rettsikkerheten som innarbeidede, grunnleggende prinsipper gir oss. Flere i denne tråden og på internett generelt ville hatt nytte av å lese en god kriminalroman fremfor å leke sofaetterforskere som i beste fall bidrar til ville gjetteleker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
On 10/20/2018 at 4:40 PM, Pipaluk said:
 

Tror dere at hun fortsatt er i live et sted og gjemmes av pedofile nettverk eller er forsvinningen foreldrenes dekkhistorie?

https://m.nettavisen.no/nyheter/utenriks/pensjonert-etterforsker-avslrer-sjokkerende-teori-om-madeleine-mccann/3423549178.html

Tipper foreldrene dopet henne ned for å gått i fred og drikke. Og endte opp med å gi henne overdose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2018 den 23.13, Pipaluk skrev:
 

Jeg reagerer mest på at de i media ikke virker så berørt som jeg tenker det ville vært naturlig å være etter noe sånt. De fremsto for meg som kalde og rolige. 

Folk har ulike uttrykksformer og uttrykker sorg på ulikt vis. Likevel følte jeg ikke at de hadde mistet det kjæreste de hadde. 

Dette syns jeg er så rart, og litt skremmende. At hvordan folk reagerer i sjokk skal være noe lekfolk bruker som noe slags bevis på at de er skyldige. Folk flest vet så lite om det normale spennet av følelsesuttrykk og -håndtering, at slike observasjoner er svært lite verdt. Jeg hørte nylig podcasten om Birgitte Tengs-saken, hvor nettopp slike observasjoner var grunnlag for ryktespredning og tips til politiet. Skjønner at det ligger i menneskets natur å søke forklaring med den lille informasjonen man har, men det er skremmende at folk ikke ser sin egen begrensning litt mer når det gjelder å tolke oppførselen til mennesker i sjokk og sorg. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeleine ble 4 år kun 4-5 dager etter hun forsvant. Foreldrene var da på et arrangement i den katolske kriken i praia de luz. Bilder av faren, Gerry, hvor han smiler og fryder seg er noe å undre seg over. Hadde mitt barn forsvunnet og jeg skulle markere hennes 4 års dag, hadde jeg vært lei meg og grått. Det er ikke rart folk reagerer over en slik oppførsel. Mener jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.10.2018 den 8.53, Vera Vinge skrev:
 

Dette syns jeg er så rart, og litt skremmende. At hvordan folk reagerer i sjokk skal være noe lekfolk bruker som noe slags bevis på at de er skyldige. Folk flest vet så lite om det normale spennet av følelsesuttrykk og -håndtering, at slike observasjoner er svært lite verdt. Jeg hørte nylig podcasten om Birgitte Tengs-saken, hvor nettopp slike observasjoner var grunnlag for ryktespredning og tips til politiet. Skjønner at det ligger i menneskets natur å søke forklaring med den lille informasjonen man har, men det er skremmende at folk ikke ser sin egen begrensning litt mer når det gjelder å tolke oppførselen til mennesker i sjokk og sorg. 

Jeg får legge til at jeg reagerte på at de fremsto like uberørt på alle de andre innslagene jeg har sett. Folk reagerer ulikt, men jeg følte ingen fortvilelse og desperasjon, noe som er uvanlig for meg da jeg oppfatter meg selv som en person med mye empati og sympati for andre  

det pluss at jeg synes historien virker merkelig får meg til å undre om dette med bortføringen er en dekkhistorie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...