Gå til innhold

Hvordan tolerere svigers når mannen er død.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du mener at hun behandler deg urettferdig dårlig, syns jeg du skal si det til henne! Ja, det er vanskelig, men hun har ikke rett til å behandle deg sånn om hun ikke har grunn til det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Men kan ikke du bo på hotel og så bor barnet hos svigers når dere er på besøk?(går ut ifra at barnet ikke er baby for alltid...) Vinn -vinn situasjon: barnet ditt får virkelig kvalitetstid med besteforeldre (det er aldri det samme når foreldre er til stede uansett) og du får en mini-ferie på hotel med god hotellfrokost, sove lenge , slappe av, shoppe litt, trene eller hva enn du liker. Så kan du jo dra til svigers på en kaffekop, middag eller noe underveis, men hovedbasen din er hotellet? Hvis det står på økonomien, så må du sette deg mål på sparing f eks til turen.  Du sikrer jo på den måten at barnet ditt aldri glemmer faren sin med kvalitetstid med foreldrene hans/besteforeldre.

Anonymkode: a469a...242

Er dessverre ingen hoteller i nærheten der, ingen shopping eller treningssenter. Er en mixbutikk, en bensinstasjon, en strikkebutikk og to dagligvarer.  Barnet er ikke lite for alltid, men akkurat nå er det slik, og akkurat denne tiden med farmor og farfar kan vi heller ikke utsette.

ts 

Anonymkode: c8c03...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts. For en vanskelig situasjon!! Det virker som om du er utrolig flink til å ta hensyn til at besteforeldrene og barna skal ha kontakt, men det er vanskelige følelser involvert.

Snakk med dem og vær åpen om at du synes det er vanskelig. Si også at du synes det er flott at de er så supre besteforeldre!! 

Lykke til og jeg kondolerer ❤

Anonymkode: 1d645...e11

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hva om du inviterer de til deg istedet for? Da har du mulighet til å la de være alene med barnet mens du besøker venner e.l. Bor du på et større sted slik at det er mer å finne på utomhus? Da går kanskje dagene litt fortere.

Jeg tror uansett at det er viktig for deg og svigermor å snakke om elefanten i rommet. Barnet kommer til å plukke opp at dere ikke er perlevenner og påvirkes av det. 

Anonymkode: d052c...fe2

J, det hadde vært mye enklere, men svigermor vil ikke/er redd for å fly. De kjører hit en gang  i året, det fungerer mye bedre. 

Jeg får ikke til å snakke med henne, det stopper helt for meg. Det hadde sikkert vært lurt om ikke annet så å få lettet mitt hjerte, selv om jeg har 0 tro på å ha en åpen dialog der. 

Ts

Anonymkode: c8c03...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Oj, er det mulig? Høres forferdelig ut.

Anonymkode: cba12...3aa

Ja. Et sted er det jo beleilig at skylden settes, så hvorfor ikke på svigerdatteren de i utgangspunkt ikke likte. 

Ts

Anonymkode: c8c03...5cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk❤️ Tja, de ønsker veldig mye kontakt med barnebarnet og de er seriøst verdens beste besteforeldre, men de har aldri likt meg. Jeg var og er aldri god nok/bra nok. Dette er et gammelt problem, og jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse det alene.

ts

Anonymkode: c8c03...5cd

Problemer mellom svigerdatter og svigermor er en klassiker, og ikke spesielt for din svigermor og deg.  Tror der er mange svigerdøtre som har følt seg "ikke gode nok" gjennom tidene.  

Jeg er selv farmor, og kan se meg selv i dine svigerforeldres situasjon.  De må være veldig redde for å miste kontakten med barnebarna sine nå.  Vi farforeldre opplever ofte at barnebarnas mormor og morfar blir prioritert.  Det har noe med kjønnsroller i familien å gjøre, tror jeg.. 

Mitt råd er å fokusere på hva som er best for barna dine.  Legg alle dårlige tanker om forholdet ditt til svigermor bort!  Det er ikke viktig nå.  La heller barna de bli kjent med begge sider av familien.  Så blir de også mer kjent med faren sin gjennom de minner som foreldrene hans har.  
   

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Zienna skrev:
 

Problemer mellom svigerdatter og svigermor er en klassiker, og ikke spesielt for din svigermor og deg.  Tror der er mange svigerdøtre som har følt seg "ikke gode nok" gjennom tidene.  

Jeg er selv farmor, og kan se meg selv i dine svigerforeldres situasjon.  De må være veldig redde for å miste kontakten med barnebarna sine nå.  Vi farforeldre opplever ofte at barnebarnas mormor og morfar blir prioritert.  Det har noe med kjønnsroller i familien å gjøre, tror jeg.. 

Mitt råd er å fokusere på hva som er best for barna dine.  Legg alle dårlige tanker om forholdet ditt til svigermor bort!  Det er ikke viktig nå.  La heller barna de bli kjent med begge sider av familien.  Så blir de også mer kjent med faren sin gjennom de minner som foreldrene hans har.  
   

 

Ja mine foreldre blir desidert mest prioritert de er en støtte for meg og ikke en byrde. De er glad i meg og bor nære nok til å være en støtte i hverdagen. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem

det kan godt være svigers er redde for å miste kontakten med barnebarnet, men det har jeg sagt gang på gang at de ikke skal være. De er verdens mest elendige svigerforeldre, men elsker barnet mitt helt rørende mye, det er det som holder meg gående igjennom øke nedsettende kommentarer og stygge stikk. 

Anonymkode: c8c03...5cd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig synes jeg at du virker lite løsningsorientert. Det er barnet ditt som er det viktigste i denne situasjonene (og alltid!) og du bør la det dårlige forholdet med svigermor vike i denne perioden av livet ditt. 

Anonymkode: a469a...242

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om barnet. Snakk om været. Begynn å strikke (da har man noe håndfast(!) å holde på med, og de timene blir ikke så kjedelige, man teller og ser på oppskrift og snakker om været. Snakk om det de snakker om og ikke vær for uenig. Spør om naboer, hverdagsliv, hagen, huset, foreningsliv eller hva det nå er som interesserer dem. Andre slektninger på den siden. Gjør deg litt opptatt med barnet, eller helst, gjør dem litt opptatt med ham. Han er vel så liten at det er mat, lek, stell, tur på lekeplass osv som gjelder. Han er bindeleddet/bufferen nå. Om kvelden strikker du og leser i en bok og dere ser på et tv-program og du tilbyr deg å lage noe mat. 

Anonymkode: 8a943...5db

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Først kondolerer. Men er man voksen nok til å få barn er man også voksen nok til å omgås barnas besteforeldre. 

Anonymkode: 6fd47...0b4

Nei! Erling talt! Man kan fint være voksen nok til å ha barn med mannen man elsker uten at man liker svigermonstrene... 

 

Anonymkode: 20909...bb8

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ts er da løsningsorientert!! Hun er i sorg men leter likevel etter råd til hvordan dette skal løses. 

Ikke vits i å sparke de som ligger nede.

Anonymkode: 1d645...e11

Men ingen av rådene faller i smak? 

Anonymkode: a469a...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ts er da løsningsorientert!! Hun er i sorg men leter likevel etter råd til hvordan dette skal løses. 

Ikke vits i å sparke de som ligger nede.

Anonymkode: 1d645...e11

Hun snakker ganske nedlatende om svigerforeldrene 

Anonymkode: a469a...242

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Hun snakker ganske nedlatende om svigerforeldrene 

Anonymkode: a469a...242

Det er da ikke rart når de er slik..

Anonymkode: 9b190...cb1

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja mine foreldre blir desidert mest prioritert de er en støtte for meg og ikke en byrde. De er glad i meg og bor nære nok til å være en støtte i hverdagen. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem

det kan godt være svigers er redde for å miste kontakten med barnebarnet, men det har jeg sagt gang på gang at de ikke skal være. De er verdens mest elendige svigerforeldre, men elsker barnet mitt helt rørende mye, det er det som holder meg gående igjennom øke nedsettende kommentarer og stygge stikk. 

Anonymkode: c8c03...5cd

Nedsettende kommenterer og stygge stikk skal man aldri godta.  Slikt må du ta direkte opp når barna ikke er tilstede og der er tid og rom for å snakke alvorlig sammen.  Det er et forhold mellom dine svigerforeldre og deg alene. 

Barnet ditt, og dets forhold til sine besteforeldre,  har ingenting med ditt forhold til dem å gjøre!  Viktig å skille.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møt hverandre på halvveien da...et sted midt mellom og dere alle bor på hotell. Dere kan ha frokost og middag sammen. Gjøren aktivitet/gå tur på formiddagen. Besteforeldrene kan passe barnebarnet litt mens du gjør noe annet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Helt ærlig synes jeg at du virker lite løsningsorientert. Det er barnet ditt som er det viktigste i denne situasjonene (og alltid!) og du bør la det dårlige forholdet med svigermor vike i denne perioden av livet ditt. 

Anonymkode: a469a...242

 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Men ingen av rådene faller i smak? 

Anonymkode: a469a...242

 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hun snakker ganske nedlatende om svigerforeldrene 

Anonymkode: a469a...242

Kan du prøve å ta hensyn til at ts er i sorg her eller? Hun har forklart hvorfor hotell og lignende ikke er noe løsning. 

Jeg synes som sagt at ts virker som om hun prøver etter beste evne å holde kontakt mellom barn og besteforeldre.  Men hun trenger råd og også kunne lufte ut her om at deg ee vanskelig.  

Anonymkode: 1d645...e11

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nødt til å snakke med dem, husk at du sitter med all makten her. Ikke vær redd for å si fra hvis du syns de er stygge med deg. Si at du gjerne vil at de skal ha god kontakt med barnebarnet sitt, men det skjer kun hvis de behandler deg bra nok til at du orker å komme på besøk. Slik dom det er nå tror jeg at du kommer til å reise sjeldnere og sjeldnere, og det er ingen tjent med.

Anonymkode: 96db1...d51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, har du sjekket ut Airbnb? Det er overraskende mange muligheter for å leie hus/leiligheter, selv på knøttsmå steder. Bedre enn hotell og billigere også! 

Anonymkode: eba35...5f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...