Gå til innhold

Når en vet alt for mye.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har du meldt? 

Dette er alvorlig!

 

Anonymkode: 5b24a...0ec

Ja, jeg ringte politiet. Ba om at de måtte ikke gå til min leilighet. Jeg så at det kom flere rusede personer til foreldrene tidligere i går kveld, og politiet kom etter at jeg hadde ringt. Det har vært mye drama, for barnet ble hentet ut. Jeg var ikke så mye redd for meg selv. Jeg har selv barn, og det var mest de jeg er bekymret for.

Har snakket mer med politiet, og er ganske trygg nå. Det var mer drama enn noen setter pris på, så vært mye her i natt. De vet antageligvis at det er meg, men flere naboer har reagert. Hvorfor har ikke de gjort noe da? Blir litt forbannet over det også. At jeg er den som har måtte gjøre dette. Samtidig forstår jeg naboene også, for en blir faktisk redd for egen sikkerhet. Kall det gjerne feigt, men sett dere inn i situasjonen først vær så snill. 

Dette var bare tragisk, men nå er det gjort, så barnet er ihverfall i trygghet. Det er det viktigste. Mine barn er hos faren sin nå, så de var ikke vitne til politi og alle som kom. Sto ute med naboene etterpå. Flere av folka i leiligheten ble med politiet, og de beklaget at de ikke hadde vært mer diskret tidligere. Nå vet jeg ikke helt hva som skjer videre, men jeg ble ihvertfall betrygget. Jeg skulle bare anmelde om jeg fikk flere trusler. Ble stille her etterhvert. Holdt på i mange timer her, så er helt utslitt her. Men da har jeg ihverfall reddet et barn. Stakkars liten. 

Anonymkode: 869eb...77b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Ja, jeg ringte politiet. Ba om at de måtte ikke gå til min leilighet. Jeg så at det kom flere rusede personer til foreldrene tidligere i går kveld, og politiet kom etter at jeg hadde ringt. Det har vært mye drama, for barnet ble hentet ut. Jeg var ikke så mye redd for meg selv. Jeg har selv barn, og det var mest de jeg er bekymret for.

Har snakket mer med politiet, og er ganske trygg nå. Det var mer drama enn noen setter pris på, så vært mye her i natt. De vet antageligvis at det er meg, men flere naboer har reagert. Hvorfor har ikke de gjort noe da? Blir litt forbannet over det også. At jeg er den som har måtte gjøre dette. Samtidig forstår jeg naboene også, for en blir faktisk redd for egen sikkerhet. Kall det gjerne feigt, men sett dere inn i situasjonen først vær så snill. 

Dette var bare tragisk, men nå er det gjort, så barnet er ihverfall i trygghet. Det er det viktigste. Mine barn er hos faren sin nå, så de var ikke vitne til politi og alle som kom. Sto ute med naboene etterpå. Flere av folka i leiligheten ble med politiet, og de beklaget at de ikke hadde vært mer diskret tidligere. Nå vet jeg ikke helt hva som skjer videre, men jeg ble ihvertfall betrygget. Jeg skulle bare anmelde om jeg fikk flere trusler. Ble stille her etterhvert. Holdt på i mange timer her, så er helt utslitt her. Men da har jeg ihverfall reddet et barn. Stakkars liten. 

Anonymkode: 869eb...77b

Takk for at du tok ansvar. Håper du ikke havner i trøbbel på grunn av dette.

 

Anonymkode: 5b24a...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk for at du tok ansvar. Håper du ikke havner i trøbbel på grunn av dette.

 

Anonymkode: 5b24a...0ec

Jeg måtte gjøre noe. Vi har snakket sammen naboene i dag, og jeg blir forsvart av dem. Jeg skal bare ringe politiet om jeg får flere trusler. Jeg er litt nervøs, det må jeg innrømme. Men jeg gjorde det rette. Barnevernet kom ganske fort. Hater sånt drama og bråk jeg, men jeg måtte tenke på det lille barnet. Har ikke fått sove da, men det er fordi det skjedde så mye i løpet av noen timer. Ikke noe gøy dette her. Politiet var veldig flinke da. De betrygget meg.

Anonymkode: 869eb...77b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2018 den 13.21, AnonymBruker skrev:
 

Dersom saken går til retten BLIR du navngitt også som anonym - det er i praksis umulig å sende inn en anonym melding da BV og andre ikke kan starte en sak på slikt grunnlag. Så de som sier du kan melde fra aner ikke hva de snakker om.

Men det du kan gjøre er å skrive ned din bekymring anonymisert, altså ikke på en måte som kan spores til deg og så gi brevet til instanser som skole, barnehage, legekontor, helsestasjon, barnevern, politi osv og HÅPE at det ikke spores tilbake til deg på noen måte.

Anonymkode: 01ff9...160

Dette stemmer ikke. Anonyme meldinger blir ikke navngitt. Det er en lovfestet rett av hensyn til barnets beste. Meld på et ark med maskinskrevne bokstaver, bruk andre ord enn du vanligvis gjør. Bruk ord som «veldig bekymret», «barnet er tilstede når foreldrene ruser seg» eller «barnet skjermes ikke fra foreldrenes nettverk».

lover deg at det blir fortgang da. Og du vil aldri bli nevnt. Men ikke gå til politiet, skriv kun til bv. Det er de som har regelen om anonymitet.

jobber der, så jeg vet. 

Anonymkode: c2863...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Dette stemmer ikke. Anonyme meldinger blir ikke navngitt. Det er en lovfestet rett av hensyn til barnets beste. Meld på et ark med maskinskrevne bokstaver, bruk andre ord enn du vanligvis gjør. Bruk ord som «veldig bekymret», «barnet er tilstede når foreldrene ruser seg» eller «barnet skjermes ikke fra foreldrenes nettverk».

lover deg at det blir fortgang da. Og du vil aldri bli nevnt. Men ikke gå til politiet, skriv kun til bv. Det er de som har regelen om anonymitet.

jobber der, så jeg vet. 

Anonymkode: c2863...4fb

Dessuten starter bv sak pga anonyme meldinger jo. Det gjøres HVER dag. Skjønner ikke hvorfor personen over føler for å feilinformere uten å være sikker.

i ytterste konsekvens kan det føre til at noen skremmes fra å melde fra om et barn som lider.

ts: meld fra anonymt så mye du vil. Du vil aldså ikke bli nevnt, og din melding vil bli undersøkt. Dette pga undersøkelsespremissene i loven. Rus undersøkes. Punktum! 

Og som anonym er du helt helt trygg. 

Anonymkode: c2863...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Dessuten starter bv sak pga anonyme meldinger jo. Det gjøres HVER dag. Skjønner ikke hvorfor personen over føler for å feilinformere uten å være sikker.

i ytterste konsekvens kan det føre til at noen skremmes fra å melde fra om et barn som lider.

ts: meld fra anonymt så mye du vil. Du vil aldså ikke bli nevnt, og din melding vil bli undersøkt. Dette pga undersøkelsespremissene i loven. Rus undersøkes. Punktum! 

Og som anonym er du helt helt trygg. 

Anonymkode: c2863...4fb

(Personen over=et innlegglitt lenger opp her)

Anonymkode: c2863...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du er kompis med rusmisbrukere og du har barn, så burde du flytte til en annen kant av landet.

 

Anonymkode: 5f3fb...3a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver et detaljert og anonymt brev til barnevern og politi. Men pass på å ikke gi opplysninger som bare du kan ha.

Anonymkode: 5e8ed...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...