Gå til innhold

Svært ubehagelig møte med Ruter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Var forresten fra stortinget til jernbanetorget, en svært kort strekning. 1,5 minutt.... 

Anonymkode: 5be5d...9e8

Og det endrer på ting fordi?

Anonymkode: 03940...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:
 

Ruter er rette adresssen for klage, ikke kg. 

Når du nå har lagt saken ut på nettet så vil nok Ruter se med litt mindre blide øyne på saken din. 

Uansett, du har blitt oppfattet som en sniker, men klarte å motbevise at du snek. 

Anonymkode: 8fce0...2d3

Ruter har forhåpentligvis bedre ting å gjøre enn å bruke KG-forum.

Anonymkode: 86003...b40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ikke hindre deg i å gå av på rett stopp. Så da må bussen i såfall vente til du har fått vist billett med å kjøre videre. 

Ellers så var han ufin, men kan forstår det med så mange som sniker. 

Værre med venninnen min som fikk bot enda hun hadde gyldig billett. Kontrollørene nektet i at hun kunne gå på når det står at billetten starter om 1min. Enda det står tydelig påstigning tillatt over på billetten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ruter har forhåpentligvis bedre ting å gjøre enn å bruke KG-forum.

Anonymkode: 86003...b40

Hehe måtte le litt her - får håpe de har bedre ting å finne på ja.... dessuten.... hva så om jeg legger det ut på KG? det er slike ting bedrifter må tåle i en tid med internett og deling overalt... i beste fall får jeg en unnskyldning, i verste fall, så får jeg en forklaring/ikke en unnskyldning.

Anonymkode: 5be5d...9e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke anledning til å holde deg igjen PÅ et transportmiddel som beveger seg. Si du har en viktig avtale og at det er uforholdsmessig å holde deg igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er selv ansvarlig for å ha billetten tilgjengelig når du tar kollektiv. Kjipt, men sånn er det.

Og de har lov til å holde igjen folk, hvordan skulle de ellers fått gjort jobben sin? Da hadde alle som vil snike kunnet gå av på neste stopp uten å vise billett.

Har selv opplevd å være vitne til en mann som nektet å vise billett, han ble holdt igjen av 5 kontrollører. Den ene kontrolløren tok tak i jakka hans og slang han ned i setet da mannen prøvde å rømme ut ved en holdeplass. Så måtte han sitte på til endeholdeplassen og ble møtt av politiet der (overhørte samtalen med politiet). Hvis de ikke hadde hatt lov til å holde igjen folk tror jeg politiet hadde informert dem om det.

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, MissPierce skrev:
 

De skal ikke hindre deg i å gå av på rett stopp. Så da må bussen i såfall vente til du har fått vist billett med å kjøre videre. 

Ellers så var han ufin, men kan forstår det med så mange som sniker. 

Værre med venninnen min som fikk bot enda hun hadde gyldig billett. Kontrollørene nektet i at hun kunne gå på når det står at billetten starter om 1min. Enda det står tydelig påstigning tillatt over på billetten. 

Dette tilfellet var det t-banen, er ikke sikker på om reglene er de samme der? Uansett var det mange av dem (5-10stk), så... var ikke slik at han var alene heller.

leit for venninnen din 😕

Anonymkode: 5be5d...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare påpeke at det er ikke ruter som foretar kontroller. Det er sporveien og Securitas. 

Anonymkode: cb39a...63b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:
Men det er jo ikke alle som er slik! De aller fleste betaler jo for seg og jeg sa til kontrolløren at jeg hadde billett og ba han bli med meg...

Anonymkode: 5be5d...9e8

De aller fleste som har betalt har billetten lett tilgjengelig og viser den når de blir spurt.

Anonymkode: 7a4ad...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, loveli skrev:
 

Du er selv ansvarlig for å ha billetten tilgjengelig når du tar kollektiv. Kjipt, men sånn er det.

Og de har lov til å holde igjen folk, hvordan skulle de ellers fått gjort jobben sin? Da hadde alle som vil snike kunnet gå av på neste stopp uten å vise billett.

Ja - det var derfor jeg ba han bli meg slik at jeg kunne finne frem billetten.

 

uansett: er klar over at man bør ha billetten klar, men jeg er bare et menneske med feil som alle andre, og hadde i dette tilfellet puttet lommeboken litt lengre bak i sekken enn det jeg pleier.

Anonymkode: 5be5d...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:
 

Hehe måtte le litt her - får håpe de har bedre ting å finne på ja.... dessuten.... hva så om jeg legger det ut på KG? det er slike ting bedrifter må tåle i en tid med internett og deling overalt... i beste fall får jeg en unnskyldning, i verste fall, så får jeg en forklaring/ikke en unnskyldning.

Anonymkode: 5be5d...9e8

Vil tro det er mer virkningsfult å legge det ut på nett enn å klage til ruter og hvor ektefølt en unnskyldning fra ruter er kan vel diskuteres. Ville bare satt en strek over hele greia selv om det er surt.

 

Anonymkode: 86003...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Må bare påpeke at det er ikke ruter som foretar kontroller. Det er sporveien og Securitas. 

Anonymkode: cb39a...63b

Ok takk for info! Men det er ruter som tar imot klagene på sånt - de tok min og var veldig ok på telefonen, bare så det er sagt :). 

Anonymkode: 5be5d...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Ja - det var derfor jeg ba han bli meg slik at jeg kunne finne frem billetten.

 

uansett: er klar over at man bør ha billetten klar, men jeg er bare et menneske med feil som alle andre, og hadde i dette tilfellet puttet lommeboken litt lengre bak i sekken enn det jeg pleier.

Anonymkode: 5be5d...9e8

Jeg sier ikke at du gjorde noe galt, men du reagerer på noe du ikke burde reagere på.

Selvfølgelig gjør alle feil, kontrolløren du opplevde som truende inkludert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd at en billettkontrollør slo meg i brystet. Jeg var på vei for å nå banen på jernbanetorget, og det var utrolig mye folk, og jeg så rett og slett ikke at det stod to kontrollører ved rulletrappen.

Visste at min bane skulle gå om et halvt minutt, så løp bare bortover. Og ble stoppet av en knyttneve i brystkassen så jeg fikk blåmerke. 

Han kunne sagt "hei!" for eksempel. 

Jeg skulle også ønske at kontroll kunne utføres mer smidig enn at det hindret folk i å rekke banen, eller å gå av på riktig stopp. 

Anonymkode: 1ad49...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er en del forskjellige svar. Takk for det. Synes ikke man kan komme med personangrep - slik at personen ovenfor som hevdet at jeg var 10 år. Det i seg selv er barnslig. Skjør ja - muligens, 10 år nei.... 

Uansett: Er det noen som vet om kontrollører kan nekte deg å gå av banen? Jeg forstår så klart at de kan holde deg igjen på en holdeplass, men er usikker på om de kan nekte folk å gå av transsportmiddelet? Har forsøkt å se i reglene, men finner ikke noe. 

Anonymkode: 5be5d...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Dette tilfellet var det t-banen, er ikke sikker på om reglene er de samme der? Uansett var det mange av dem (5-10stk), så... var ikke slik at han var alene heller.

leit for venninnen din 😕

Anonymkode: 5be5d...9e8

Aldri opplevd kontroll inne på selve t-banen. Tar den fra Stortinget nesten hver dag.

De pleier å stoppe folk ved utgangene. De står heller aldri for å sjekke folk når de skal med banen, kun av. Nettopp for å ikke hindre folk å komme seg på. Så veldig spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...