Gå til innhold

Svært ubehagelig møte med Ruter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på vei hjem fra jobb i dag. Jeg har aldri sneket på kollektivtranssporten før og er alltid nøye med å betale. Så: Billettkontrollører kommer på stasjonen før jeg skulle av på neste (jeg hadde svært dårlig tid). Jeg har en stor sekk og lommeboken min hadde kommet bak i sekken. Jeg blir stressa og ber pent om ikke den ene kontrolløren kan bli med meg ut (det var veldig mange av dem, så jeg tenkte at det ikke gjorde noe at han tok dem igjen), slik at jeg kan finne billetten min. Han nektet og sier det er helt umulig. Da jeg sier jeg er stresset og, må komme meg av. Så holder av meg fysisk (!) igjen og sprerrer veien svært aggresivt. Jeg blir utrolig redd av det (reagerer når folk holder meg igjen). Jeg finner billetten min rett før dørene lukker seg og klarer akkurat å vise den frem og komme meg ut. Jeg reagerte med gråteanfall etterpå.... er det virkelig sånn folk skal behandle kunder? Har selvfølgelig klaget.... men jeg lurer: er det greit at kontrøllører oppfører seg slik? Kan man ikke engang iblant utvise skjønn og ikke regne med at alle er en tyv? :/

Anonymkode: 5be5d...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gjør jo bare jobben sin, og at du ville ut av vogna er jo likestilt med at du kunne stikke av, noe DU ikke skulle. De har nok stoppa mange førut, og gjort seg sine erfaringer med undskyldninger fra passasjerene, for så å stikke av.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tdm900 skrev:
 

De gjør jo bare jobben sin, og at du ville ut av vogna er jo likestilt med at du kunne stikke av, noe DU ikke skulle. De har nok stoppa mange førut, og gjort seg sine erfaringer med undskyldninger fra passasjerene, for så å stikke av.

Er det jobben deres å bli fysiske mot kundene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

er det greit at kontrøllører oppfører seg slik?

Jada.

Det jeg synes er verre og som jeg observerer flere ganger i uken er at de lar folk slippe unna når de ikke har billett.

Jeg synes ikke det skal være rom for slikt skjønn.

Anonymkode: 03940...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gnurr said:
 

Er det jobben deres å bli fysiske mot kundene?

De har lov å hindre de som sniker i stikke av, på lik linje med at vektere kan hindre deg i å forlate en butikk.

TS ble ikke akkurat lagt i bakken.

Anonymkode: 03940...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gnurr skrev:
 

Er det jobben deres å bli fysiske mot kundene?

Nei, de har ikke lov til å bli fysiske. 

Anonymkode: 49b25...969

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Gnurr skrev:
 

Er det jobben deres å bli fysiske mot kundene?

Hva skulle kontrollørene ellers ha gjort når TS ønsket å ga av? Les hva jeg skrev, og sett litt inn i hvordan det kan være å ha en kontrollør jobb!

Endret av tdm900
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg litt i deres situasjon da....hvor mange mennesker har ikke prøvd å komme seg unna på nettopp den måten du beskriver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke alle som er slik! De aller fleste betaler jo for seg og jeg sa til kontrolløren at jeg hadde billett og ba han bli med meg...

Anonymkode: 5be5d...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten fra stortinget til jernbanetorget, en svært kort strekning. 1,5 minutt.... 

Anonymkode: 5be5d...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Var på vei hjem fra jobb i dag. Jeg har aldri sneket på kollektivtranssporten før og er alltid nøye med å betale. Så: Billettkontrollører kommer på stasjonen før jeg skulle av på neste (jeg hadde svært dårlig tid). Jeg har en stor sekk og lommeboken min hadde kommet bak i sekken. Jeg blir stressa og ber pent om ikke den ene kontrolløren kan bli med meg ut (det var veldig mange av dem, så jeg tenkte at det ikke gjorde noe at han tok dem igjen), slik at jeg kan finne billetten min. Han nektet og sier det er helt umulig. Da jeg sier jeg er stresset og, må komme meg av. Så holder av meg fysisk (!) igjen og sprerrer veien svært aggresivt. Jeg blir utrolig redd av det (reagerer når folk holder meg igjen). Jeg finner billetten min rett før dørene lukker seg og klarer akkurat å vise den frem og komme meg ut. Jeg reagerte med gråteanfall etterpå.... er det virkelig sånn folk skal behandle kunder? Har selvfølgelig klaget.... men jeg lurer: er det greit at kontrøllører oppfører seg slik? Kan man ikke engang iblant utvise skjønn og ikke regne med at alle er en tyv? 😕

Anonymkode: 5be5d...9e8

Du høres ut som en veldig skjør person. Ikke det at det er noe negativt men seriøst, med mindre du er 10 år gammel så burde du skjerpe deg. 

Anonymkode: 3755a...455

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hog en ting til: jeg er en «liten» dame, han en stor mann... skjønner ikke hvordan jeg kunne løpt fra han. 

Anonymkode: 5be5d...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ha billetten tilgjenglig under reise, hadde du hatt det hadde jo dette gått greit, så da har du lært til neste gang. 

Anonymkode: f36ee...699

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du høres ut som en veldig skjør person. Ikke det at det er noe negativt men seriøst, med mindre du er 10 år gammel så burde du skjerpe deg. 

Anonymkode: 3755a...455

Man må jo også regne med at man kan møte på noen skjøre personer som kontrollør. Alle slags mennesker reiser kollektivt.

Anonymkode: 49b25...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de har ikke lov å være fysiske uansett om du har billett eller ikke! 

Bra du har klaget, sånn er ikke greit!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du høres ut som en veldig skjør person. Ikke det at det er noe negativt men seriøst, med mindre du er 10 år gammel så burde du skjerpe deg. 

Anonymkode: 3755a...455

Jeg er skjør fordi et fremmed menneske holder meg fysisk igjen og er aggresiv? Du hadde ikke reagert på det i det hele tatt? Tror de aller fleste ville ha reagert på det mer eller mindre.

Anonymkode: 5be5d...9e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er skjør fordi et fremmed menneske holder meg fysisk igjen og er aggresiv? Du hadde ikke reagert på det i det hele tatt? Tror de aller fleste ville ha reagert på det mer eller mindre.

Anonymkode: 5be5d...9e8

Jeg hadde i alle fall reagert. Ikke ok i det hele tatt. Bra at du har klaget! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Jeg er skjør fordi et fremmed menneske holder meg fysisk igjen og er aggresiv? Du hadde ikke reagert på det i det hele tatt? Tror de aller fleste ville ha reagert på det mer eller mindre.

Anonymkode: 5be5d...9e8

Ja jeg hadde reagert, men det er forskjell på det å reagere og det og gråteanfall. 

Anonymkode: 3755a...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle han ha gjort TS hvis arbeidsoppgaven hans innebar at han ikke kunne bli med deg? Det er ubehagelig å bli mistenkeliggjort, men for sin egen helses skyld er det noe man kanskje bør svelge i tilfeller som dette. Var han en drittsekk så er det mest sannsynlig en drittsekk du aldri ser igjen.

Anonymkode: 86003...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Var på vei hjem fra jobb i dag. Jeg har aldri sneket på kollektivtranssporten før og er alltid nøye med å betale. Så: Billettkontrollører kommer på stasjonen før jeg skulle av på neste (jeg hadde svært dårlig tid). Jeg har en stor sekk og lommeboken min hadde kommet bak i sekken. Jeg blir stressa og ber pent om ikke den ene kontrolløren kan bli med meg ut (det var veldig mange av dem, så jeg tenkte at det ikke gjorde noe at han tok dem igjen), slik at jeg kan finne billetten min. Han nektet og sier det er helt umulig. Da jeg sier jeg er stresset og, må komme meg av. Så holder av meg fysisk (!) igjen og sprerrer veien svært aggresivt. Jeg blir utrolig redd av det (reagerer når folk holder meg igjen). Jeg finner billetten min rett før dørene lukker seg og klarer akkurat å vise den frem og komme meg ut. Jeg reagerte med gråteanfall etterpå.... er det virkelig sånn folk skal behandle kunder? Har selvfølgelig klaget.... men jeg lurer: er det greit at kontrøllører oppfører seg slik? Kan man ikke engang iblant utvise skjønn og ikke regne med at alle er en tyv? 😕

Anonymkode: 5be5d...9e8

Ruter er rette adresssen for klage, ikke kg. 

Når du nå har lagt saken ut på nettet så vil nok Ruter se med litt mindre blide øyne på saken din. 

Uansett, du har blitt oppfattet som en sniker, men klarte å motbevise at du snek. 

Anonymkode: 8fce0...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...