Gå til innhold

Plass til en til?

Bokdamen

Anbefalte innlegg

Så spennende👏 Jeg skjønner ikke dette med at man kan ha rier som dabber av, for noe lureri 😜 Godt kroppen jobber med noe i alle fall. Tror du også kommer til å snike i den berømte fødekøen jeg! 😅😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioioi, det er tydelig at det jobbes i alle fall! Håper det snart setter igang for alvor, disse ventedagene er jo innmari lange! Men snart er hun er! 🤞🏼💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, boblevann skrev:

Man må ta de riene man får 😂 Jeg hadde to kvelder som deg, med litt rier av og på men ikke noe mer. Var superskuffet der og da, men da jeg kom kjempemoden til induksjon med 2-3 cm åpning var jeg veldig glad for dem 🤞🏼 Håper selvsagt du slipper igangsetting da, men kroppen jobber tydeligvis med noe 🤩 

Ja, jeg tar det jeg får med glede, men like skuffet hver morgen 😂😂 Sist hadde jeg luksusen av at vannet gikk og så kom første rie, så jeg synes hadde jo håpet litt på noe lignende...

5 timer siden, Irisiri skrev:

Så spennende👏 Jeg skjønner ikke dette med at man kan ha rier som dabber av, for noe lureri 😜 Godt kroppen jobber med noe i alle fall. Tror du også kommer til å snike i den berømte fødekøen jeg! 😅😉

Synes du kan skynde deg og føde i dag eller morgen selv, så skal jeg vente jeg på deg 😘 Målet mitt er å ikke gå over termin (til forskjell fra dere andre 🤪)

2 timer siden, FruFiolett skrev:

Oioioi, det er tydelig at det jobbes i alle fall! Håper det snart setter igang for alvor, disse ventedagene er jo innmari lange! Men snart er hun er! 🤞🏼💖

Ja, snart er hun her 🥰 Men jo lenger tid som går nå, jo mer tid har jeg på å bekymre meg for at noe er galt (som de ikke har oppdaget på ultralyd) eller overtenke fødselen, hvordan det blir for storebror +++ Jeg var så avslappet for en uke siden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å skynde meg, men det skjer jo ikke noe 🤷‍♀️😂

Kjenner meg forresten veeldig godt igjen i det du skriver til FruFiolett, jeg var så mye mer avslappet for babyens helse og selve fødselen før termindatoen😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Irisiri skrev:

Jeg prøver å skynde meg, men det skjer jo ikke noe 🤷‍♀️😂

Kjenner meg forresten veeldig godt igjen i det du skriver til FruFiolett, jeg var så mye mer avslappet for babyens helse og selve fødselen før termindatoen😬 

Er det i morgen trivselskontrollen er?

Merker jeg har gått over i en litt annen modus der alt «utenfor» det som skal skje er ganske uinteressant. Pleier f.eks å være helt oppdatert på nyheter, men nå glemmer jeg å sjekke nettavisene. Hadde folk på middag i går, og merket det var litt vanskelig å holde samtalen 😅 

Ellers merker jeg at det nærmer seg termin på at det plutselig har begynt i tikke inn «skjer det noe?» «hvordan er formen?» og «tenker på deg» på diverse sosiale medier. Er absolutt hyggelig at folk bryr seg, men litt irriterende også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bokdamen skrev:

Er det i morgen trivselskontrollen er?

Merker jeg har gått over i en litt annen modus der alt «utenfor» det som skal skje er ganske uinteressant. Pleier f.eks å være helt oppdatert på nyheter, men nå glemmer jeg å sjekke nettavisene. Hadde folk på middag i går, og merket det var litt vanskelig å holde samtalen 😅 

Ellers merker jeg at det nærmer seg termin på at det plutselig har begynt i tikke inn «skjer det noe?» «hvordan er formen?» og «tenker på deg» på diverse sosiale medier. Er absolutt hyggelig at folk bryr seg, men litt irriterende også?

Ja, det er i morgen😊

Kan bli litt mange spørsmål ja.. Det er vel en 4-5 meldinger/telefoner om dagen her, i tillegg spør noen mannen. Jeg hadde blitt litt gæren om ingen turte ta kontakt i den lange ventetiden også, men kan være litt småirriterende noen ganger ja. Man er jo selv så lei av at det ikke har skjedd noe😒

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Modningsriene hadde virkelig gjort jobben, så hun kom som vind i morges!! Skjønte i 4 tiden at det var på ekte og ikke bare maserier, men tenkte vi hadde greit med tid. Det hadde vi ikke 😅 Var på sykehuset 7.30 med 8 cm åpning (!!!) og hun var ute etter 45 senere. Har fortsatt ikke skjønt at det er virkelig, men her ligger jeg med en nydelig jente sovende på brystet mitt 🥰🥰🥰

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Bokdamen skrev:

Modningsriene hadde virkelig gjort jobben, så hun kom som vind i morges!! Skjønte i 4 tiden at det var på ekte og ikke bare maserier, men tenkte vi hadde greit med tid. Det hadde vi ikke 😅 Var på sykehuset 7.30 med 8 cm åpning (!!!) og hun var ute etter 45 senere. Har fortsatt ikke skjønt at det er virkelig, men her ligger jeg med en nydelig jente sovende på brystet mitt 🥰🥰🥰

Har akkurat lest hele dagboken din, og siste innlegget er fra i dag, GRATULERER så mye! 😊😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herremiiiiin!! Fikk helt gåsehud på armen! Gratulerer så mye!! 💖💖 Nyt tilværelsen og det nye familiemedlemmet! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta! 🤩🥰 Høres ut som en perfekt timet fødsel, håper kroppen din klarte å holde følge med tempoet. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2019 den 15.23, Blackbird skrev:

Har akkurat lest hele dagboken din, og siste innlegget er fra i dag, GRATULERER så mye! 😊😊❤️

På 21.11.2019 den 18.40, FruFiolett skrev:

Åh, herremiiiiin!! Fikk helt gåsehud på armen! Gratulerer så mye!! 💖💖 Nyt tilværelsen og det nye familiemedlemmet! ❤️

På 21.11.2019 den 23.53, prøverpåny skrev:

Gratulerer så mye med jenta! 🤩🥰 Høres ut som en perfekt timet fødsel, håper kroppen din klarte å holde følge med tempoet. 😊

20 timer siden, Irisiri skrev:

Gratulerer så mye med baby!🥰😍❤️

13 timer siden, boblevann skrev:

Gratulerer så mye 😍😍😍

Takk ladies! Det føles fortsatt uvirkelig både at hun er her og at det gikk så fort når det først skjedde 🥰 Skjønte at det kom til å gå fort, men hun hadde det så travelt at min mann kom 5 minutter for sent 😅 Men jeg tålte det uforskammet godt og vi dro hjem på kvelden samme dag. Helt fantastisk å lande hjemme og vi spiste den beste sushien noen i egen sofa 🤩

Det blir nok i bare enkelt å bli fire, og storebror veksler mellom veldig omtenksom og «gå vekk jeg vil være alene». Så de hormonene som gir meg ekstra energi nå i starten er virkelig velkommen denne gangen 😉

Men Helledussen så nydelig hun er og satan så vondt det er å herde brystvortene 😂🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Hvordan står det til her?💕 Virker helt sprøtt at du var klar for å reise hjem samme dag, her følte jeg meg ikke helt klar på dag 3 en gang🙊 Det var fryktelig skummelt å gå ut den døra og ikke kunne bare dra i ei snor når jeg lurer på noe😅 Men det blir jo litt annerledes når du har et barn som venter hjemme også tenker jeg 😊

Vi har fått testet bæring i sele nå, og bebis koser seg skikkelig. Men ser at hun blir sittende skjevt stakkar. Har du noen tips i farta til et idiotsikkert sjal for nyfødt og nybegynner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Irisiri skrev:

Hvordan står det til her?💕 Virker helt sprøtt at du var klar for å reise hjem samme dag, her følte jeg meg ikke helt klar på dag 3 en gang🙊 Det var fryktelig skummelt å gå ut den døra og ikke kunne bare dra i ei snor når jeg lurer på noe😅 Men det blir jo litt annerledes når du har et barn som venter hjemme også tenker jeg 😊

Vi har fått testet bæring i sele nå, og bebis koser seg skikkelig. Men ser at hun blir sittende skjevt stakkar. Har du noen tips i farta til et idiotsikkert sjal for nyfødt og nybegynner? 

Vi har ikke hatt det store bærebehovet enda @Irisiri, men mini har sovnet som en sten både i elastisk og vevd sjal. Jeg har veldig god erfaring med Aldoria elastisk (evt Coracor om du vil legge litt mer penger i, de er veldig pene), men vet at mange sverger til Caboo close. Det siste krever ikke knyting (strammes med ringer) mens elastisk trenger litt øving før det sitter. Begge deler finner du brukt på Finn. 

Ting er helt annerledes denne gang, merker jeg er veldig avslappet på mange ting jeg stresset med sist. Men samtidig er det en del helt andre og annerledes utfordringer med to. Ikke bare bare å passe på at begge får behovene sine dekket og huske mine egne behov oppi det. Heldigvis er jeg i veldig god form og har en jente som enn så lenge sover greit om natten 🥰

Nærmer seg at mannen skal tilbake på jobb, og jeg er veldig spent på hvordan hverdagen blir. Legger listen veldig lavt og har minimalt med permisjonsplaner ut året, så tar vi verden med storm i 2020. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tipsene, da skal jeg se nærmere på det når tiden strekker til👍 Foreløpig tar alt veldig mye mer tid enn jeg hadde trodd og dagene flyr😅

Hvordan har det gått alene hjemme, regner med mannen din også har begynt på jobb igjen nå? Her rakk jeg å spise halvannen bolle på dagtid i går, ellers har jeg bare styrt  med amming og byssing og pumping. Støtter å legge lista lavt foreløpig!👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...