Gå til innhold

Du som er den andre kvinnen...


tussi84

Anbefalte innlegg

På 18.10.2018 den 23.30, AnonymBruker skrev:
 

Det er hun strengt tatt ikke.

Anonymkode: b9ed4...ce1

La meg få ha min mening om den saken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 18.10.2018 den 8.03, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor den single parten i et utroskapsforhold gjør noe galt? Fordi man legger til rette for at noen kan skade andre.

Jeg tror dere som ikke skjønner dette, må forsøke å tenke prinsipielt.

Eksempel: Du er med mannen din på besøk hos hans kollega, som du ikke kjenner. Her ser du tilfeldigvis at en av de andre gjestene putter et av vertinnens dyre smykker i lomma. Plutselig møtes blikkene deres. Du sier ingenting til personen eller vertinnen, og lar tyven gå. Er det helt greit siden du ikke eier smykket, siden du ikke har tatt noe selv og ikke kjenner den som eier smykket?

Det siste spørsmålet kan "oversettes" til Er det helt greit å ligge med gifte menn siden du ikke er offer for utroskapen, du ikke er utro selv, og du ikke kjenner kona til den utro mannen?

Reflekter over dette. Hva ville du gjort i smykkesaken? Nikket og smilt og hjulpet tyven å finne flere smykker?

Anonymkode: 6415e...80d

Nei, jeg hadde bedt henne legge det tilbake, men jeg hadde ikke nødvendigvis sagt noe til kvinnen. 

Anonymkode: ad3ca...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 17.33, AnonymBruker skrev:
 

Folk har forskjellig forhold. Ja, jeg har truffet gifte menn, men jeg vet jo ikke egentlig så mye om hans forhold til kona. Har de ett åpent forhold? Jeg vet ikke. Jeg hadde ikke toliters utroskap fra min partner, og hadde selv valgt å avslutte forholdet. Jeg kunne heller aldri vært utro selv. 

Anonymkode: 716df...2c7

Når du er sammen med noen som du vet er forpliktet i et annet forhold så er det mye verre enn om du er utro selv fordi du hjelper en person til å bedra en annen. Du stjeler en annens partners kroppsvarme, nærhet, kroppsvæsker og tiden som er forbeholdt partner/samboer/ektefelle og barn. Det er så ondsinnet og egosentrisk!!!!

Anonymkode: 1a566...894

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2018 den 19.38, ItchyBitchySpider skrev:
 

Men hvorfor har du ikke avklart dette i datingfasen? Du har jo lurt ham. Hele deres forhold er basert på løgn. 

Jeg visste ikke om det før. Jeg trodde han jeg er sammen var den eneste ene; om han døde skulle jeg ta livet mitt på graven hans, eller at vi skulle dø som eldgamle mens vi holdt hverandre i hendene. Jeg var så forelsket. Men nå er jeg det ikke; vi har blitt venner. Jeg er blitt kynisk. Mer opptatt av å gi etter for det jeg vil, mindre opptatt av hva samfunnet mener er riktig. Før jeg møtte han, hadde jeg alltid følt meg alene, aldri ettertraktet, usynlig, uverdig. Nå føler jeg meg mer selvsikker, mer bevisst, mer oppmerksom på hvilke (seksuelle) gleder livet har å tilby. 

Om det er det vanskelig å forstå, er det greit fordi jeg ikke forstår meg selv. Det er en ubehagelig stilling å være i. 

Anonymkode: b34b7...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 17.25, tussi84 skrev:
Det er noe jeg egentlig lurer på. Om du hadde en kjæreste og han var utro mot deg med en annen kvinne, hadde du synes det var greit? 

For om du er den andre kvinnen, så sier du jo indirekte at du godtar utroskap.

Kvinner av typen du henvender deg til, skjønner ikke logikk. Men du skal ha for at du forsøkte. Som du ser av debatten så falt det på stengrunn. Som forventet.

Endret av Horten Market
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 17.33, AnonymBruker skrev:
 

Folk har forskjellig forhold. Ja, jeg har truffet gifte menn, men jeg vet jo ikke egentlig så mye om hans forhold til kona. Har de ett åpent forhold? Jeg vet ikke. Jeg hadde ikke toliters utroskap fra min partner, og hadde selv valgt å avslutte forholdet. Jeg kunne heller aldri vært utro selv. 

Anonymkode: 716df...2c7

Jeg mener man ikke kan klage den dagen man selv opplever det samme. Fordi man er faktisk to om å ødelegge et ekteskap. Først og fremst personen som velger å være utro, men og dere som velger å gå inn i et forhold med en gift mann (eller kvinne). Jeg har ingen respekt for slike folk. Jeg har vært betatt av gifte kolleger, som også har vært betatt av meg. Kunne aldri falle meg inn å dra det lenger, jeg synes det er så lavmåls at jeg får ikke sagt det. Møter du en gift mann og tenker de har åpent forhold- så snakker du med kona hans for sikkerhets skyld!! Vanskeligere er det ikke. Istedet velger man å se en annen vei å ha så rævva moral . Nei fytte, håper karma biter dere i rævven. (nei jeg har heldigvis aldri opplevd at exer har hatt en elskerinne, blir bare så provosert av kvinner som tenker de er en uskyld part når de er elskerinnen. It takes two to tango)

Anonymkode: e46c1...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.10.2018 den 17.26, AnonymBruker skrev:
 

Det er ikke akkurat sånn det fungerer

Anonymkode: 0775c...a91

Forklar oss uvitende hvordan dette fungerer da? Gjelder en annen moral for dere enn andre??

Anonymkode: e46c1...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 17.51, Skriblerinna skrev:
 

Du overforenkler noe som er ganske komplekst. Vi gjør ting hele tiden som ikke er riktig i moralsk forstand, uten at vi mener at alle burde gjøre det, eller at det er greit på noen måte. Har du aldri kjørt for fort? Har du aldri stjelt en tyggis? Har du aldri løyet? Gjør man disse tingene iblant så betyr det jo ikke at man prinsipielt er for at alle skal kjøre for fort hele tiden, eller at alle kan stjele, eller at det er greit å lyve. 

Det er ingen overforenkling, du velger selv om du vil gå inn i forhold med en som er gif, du velger selv å handle på følelsene. På samme måte som du ikke går noe videre om du blir betatt av andre når du er i et forhold. At du sammenligner det å gå inn i et forhold men en som er gift med  stjele tyggis og å lyve sier meg at du har drittmoral. Ta ansvar for egne handlinger. 

Anonymkode: e46c1...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er ingen overforenkling, du velger selv om du vil gå inn i forhold med en som er gif, du velger selv å handle på følelsene. På samme måte som du ikke går noe videre om du blir betatt av andre når du er i et forhold. At du sammenligner det å gå inn i et forhold men en som er gift med  stjele tyggis og å lyve sier meg at du har drittmoral. Ta ansvar for egne handlinger. 

Anonymkode: e46c1...45b

Vel, ditt innlegg forteller meg at du leser det du vil lese ut av mitt innlegg. Sammenligninga er ment for å illustrere at vi ikke alltid handler etter det vi tenker er riktig i moralsk forstand - som f.eks. når vi stjeler en tyggis. Og jo, du forenkler til det latterlige. Det går an å forstå og mene at en handling er feil, og samtidig handle slik. Livet er fullt av nyanser og kompleksitet, og mennesker også, enten du vil at det skal være slik eller ikke. 

Min moral eller hvorvidt jeg tar ansvar for egne handlinger, vet du ingenting om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Skriblerinna skrev:
 

Vel, ditt innlegg forteller meg at du leser det du vil lese ut av mitt innlegg. Sammenligninga er ment for å illustrere at vi ikke alltid handler etter det vi tenker er riktig i moralsk forstand - som f.eks. når vi stjeler en tyggis. Og jo, du forenkler til det latterlige. Det går an å forstå og mene at en handling er feil, og samtidig handle slik. Livet er fullt av nyanser og kompleksitet, og mennesker også, enten du vil at det skal være slik eller ikke. 

Min moral eller hvorvidt jeg tar ansvar for egne handlinger, vet du ingenting om. 

Jeg vet det var poenget ditt, synes bare det var en helt latterlig sammenligning. Man velger å kjøre for fort og man velger å stjele en tyggis. Jeg har gjort begge deler. Det er fremdeles et aktivt valg. På samme måte som at det er et aktivt valg at man velger å handle på følelsene når man møter en gift kvinne eller mann. Har man så lite kontroll på følelsene sine, virkelig?  Jeg var smellbetatt av kollegaen, var forelsket i ham en periode. Men jeg var i forhold og det samme var han. Det er faen meg ingen unnskyldning for å handle der, selv om jeg hadde vært singel. Man velger. Jeg ser ikke så mye forståelse og egeninnsikt rundt det å aktivt inngå et forhold med en som er gift, jeg ser kun ansvarsfraskrivelse, bagatellisering (det er deres forhold, det har jeg ikke noe med. Det er han som velger å være utro, jeg er kun den som sa ja, han ville gått videre til han fikk napp hos noen andre) av brukerne her inne. Som om de ikke har styring på eget følelsesliv.

Det sitter en uskyld part (og kanskje barn) i andre enden, og selv om den utro fyren kanskje hadde prøvd seg på andre om du sa nei, så har du valgt å være endel av det. Og du driter i den bedratte kona/mannen som sitter hjemme, henne har du jo aldri møtt så skitt au. Jeg kan prøve med min overforenkling. Nei jeg dealer bare stoffet jeg, jeg setter tross alt ikke sprøyta aktivt i noen. Han som kjøpte stoffet av meg valgte å gi så kompisen hans skulle få satt seg et skudd, det er han som er ansvarlig, har ingen delaktighet jeg. Det fins så mange dealere der ute, han hadde fått tak i stoff et annet sted uansett. Bare dealer jeg, driter i hva som skjer i andre enden. Kjenner han jo ikke uansett. 

Anonymkode: e46c1...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener kun den som er utro er en drittsekk, hadde ment det samme om det var deres egen venninne som var elskerinnen til mannen deres.. ? Hadde deres fremdeles stått på de samme argumentene da? Dere hadde ikke rettet noe sinne mot venninnen deres? Det er jo deres mann som er utro, venninnen er jo bare den først som sa ja.. For det virker på meg som om det er så mye lettere å bagatellisere det å være elskerinnen ("det er tross alt deres ekteskap, ikke mitt problem" som en skrev)  når du ikke kjenner den som blir bedratt. Hadde du hatt den samme kynismen om du kjente kona til den gifte mannen du hadde et forhold til? 

Anonymkode: e46c1...45b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg vet det var poenget ditt, synes bare det var en helt latterlig sammenligning. Man velger å kjøre for fort og man velger å stjele en tyggis. Jeg har gjort begge deler. Det er fremdeles et aktivt valg. På samme måte som at det er et aktivt valg at man velger å handle på følelsene når man møter en gift kvinne eller mann. Har man så lite kontroll på følelsene sine, virkelig?  Jeg var smellbetatt av kollegaen, var forelsket i ham en periode. Men jeg var i forhold og det samme var han. Det er faen meg ingen unnskyldning for å handle der, selv om jeg hadde vært singel. Man velger. Jeg ser ikke så mye forståelse og egeninnsikt rundt det å aktivt inngå et forhold med en som er gift, jeg ser kun ansvarsfraskrivelse, bagatellisering (det er deres forhold, det har jeg ikke noe med. Det er han som velger å være utro, jeg er kun den som sa ja, han ville gått videre til han fikk napp hos noen andre) av brukerne her inne. Som om de ikke har styring på eget følelsesliv.

Det sitter en uskyld part (og kanskje barn) i andre enden, og selv om den utro fyren kanskje hadde prøvd seg på andre om du sa nei, så har du valgt å være endel av det. Og du driter i den bedratte kona/mannen som sitter hjemme, henne har du jo aldri møtt så skitt au. Jeg kan prøve med min overforenkling. Nei jeg dealer bare stoffet jeg, jeg setter tross alt ikke sprøyta aktivt i noen. Han som kjøpte stoffet av meg valgte å gi så kompisen hans skulle få satt seg et skudd, det er han som er ansvarlig, har ingen delaktighet jeg. Det fins så mange dealere der ute, han hadde fått tak i stoff et annet sted uansett. Bare dealer jeg, driter i hva som skjer i andre enden. Kjenner han jo ikke uansett. 

Anonymkode: e46c1...45b

Forelsket? I en annen? Mens du var i forhold? Hmm, så emosjonell utroskap er greit da, så lenge det ikke er fysisk? 

Anonymkode: 386eb...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et forhold til en mann som er i et annet forhold. Det er et skrantende forhold som kommer til å ta slutt, de er bare begge redde for det ukjente, men de har tross alt et forhold, og jeg er "den andre dama". 

 

Nei, jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit om kjæresten min hadde et forhold til en annen dame. Men jeg hadde ikke lagt et fnugg av skylden på henne. Det blir for dumt. Men selvsagt mange dumme damer der ute (og menn). "Stakkars kjæresten min, ble forført av den heite dama på jobben, han hadde ikke en sjanse, stakkar."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.10.2018 den 15.37, tussi84 skrev:
 

Er det virkelig så dumt. Mange som er den andre kvinnen her inne sier jo at de ikke ville godtatt utroskap. De ville blitt såret og sint, etc.

Og når du ikke vil ha de følesene selv, eller oppleve noe sånt hvorfor vil du påføre de andre mennesker det? Enn kan bable i vei om at det er den i forholdet som har ansvaret, men den andre kvinnen har et moralsk ansvar og er medskyldig. Enn tok et valg om å innvolvere seg med en partner som er opptatt.

Hvordan har den andre kvinnen samvittighet til å være med på å splitte opp forhold og evt også familier med barn, når hun ikke vil dette selv? 

Mannen som er i forhold kan jo si nei og heller være trofast mot kone og samboer.  Uansett fristelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Dere som mener kun den som er utro er en drittsekk, hadde ment det samme om det var deres egen venninne som var elskerinnen til mannen deres.. ? Hadde deres fremdeles stått på de samme argumentene da? Dere hadde ikke rettet noe sinne mot venninnen deres? Det er jo deres mann som er utro, venninnen er jo bare den først som sa ja.. For det virker på meg som om det er så mye lettere å bagatellisere det å være elskerinnen ("det er tross alt deres ekteskap, ikke mitt problem" som en skrev)  når du ikke kjenner den som blir bedratt. Hadde du hatt den samme kynismen om du kjente kona til den gifte mannen du hadde et forhold til? 

Anonymkode: e46c1...45b

Dette kan ikke sammenlignes mener jeg. Man betror seg til venninner og selve venninneforholdet hadde jo også blitt fullt av løgner i en slik situasjon.  I min venninnegjeng har vi også en uskreven regel om at man ikke inngår forhold med hverandres ekser. Man kan ikke kreve samme lojalitet av alle andre kvinner, da hadde det ikke blitt mange nye forhold. 

Når det er sagt så hadde skaden allerede skjedd hvis mannen min hadde prøvd seg på en av mine venninner, uansett om hun bet på eller ei. Hvis min partner ønsker/prøver å være utro er jo det en gedigen dealbreaker i seg selv. Hjelper ikke om all verdens solidariske kvinner sier nei, et svik er det uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hundejente skrev:
 

Jeg har et forhold til en mann som er i et annet forhold. Det er et skrantende forhold som kommer til å ta slutt, de er bare begge redde for det ukjente, men de har tross alt et forhold, og jeg er "den andre dama". 

 

Nei, jeg hadde ikke syntes det hadde vært greit om kjæresten min hadde et forhold til en annen dame. Men jeg hadde ikke lagt et fnugg av skylden på henne. Det blir for dumt. Men selvsagt mange dumme damer der ute (og menn). "Stakkars kjæresten min, ble forført av den heite dama på jobben, han hadde ikke en sjanse, stakkar."

Ååå, enda en naiv elskerinne. Stakkars. Han kommer ikke til å gå fra henne når han ikke har gjort det enda. Men du får leve i bedrag. 

Anonymkode: 0ca8f...cc3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke at folk ikke leser innleggene som helhet men plukker ut en linje og bombaderer den til stykker. 

1. Den utro partneren er skyldig og ansvarlig

2. Elsker/elskerinne er medskyldig og ansvarlig. De velger å skade tredje part. Moralskt forkastlig men helt riktig ikke strafferetslig straffbart.Unnskyldning at par har nok avtale om å ligge med andre.... tynnt. Hvor vanlige er åpne forhold? Jeg kjenner ikke til noen.  Selvbedrag altså. Og om det er greit å pule gifte hvorfor ikke rakrygget stå for det i stellet for å smyge og lyve?

3. Pga av punkt 2 blir ikke punkt 1 ugyldig

 

 

 

Anonymkode: c0e9b...af3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ååå, enda en naiv elskerinne. Stakkars. Han kommer ikke til å gå fra henne når han ikke har gjort det enda. Men du får leve i bedrag. 

Anonymkode: 0ca8f...cc3

jeg tror ikke han kommer til å gå fra henne for meg. jeg tror han kommer til å gå fra henne. jeg tror ikke vi kommer til å bli sammen fordet. jeg bør droppe ham, men er veldig glad i ham og har ikke klart å kutte ham ut ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Forelsket? I en annen? Mens du var i forhold? Hmm, så emosjonell utroskap er greit da, så lenge det ikke er fysisk? 

Anonymkode: 386eb...816

Jaja man skal høre mye. Forelskelse oppstår ofte igjennom et langt liv, det foregår kjemisk i hjernen. Det er ganske mange som er gift som iløpet av livet forelsker seg over en kort preiode, men så går det heldigvis over. Kjemien i hjernen kan man dessverre ikke kontrollere. Hva er alternativet, slutte å gå på jobb? Man har ikke styring på kjemien i hjernen, men man kan velge å ikke fantasere om denne kollegaen, distansere seg (det gjorde jeg). 

Emosjonelt utroskap er når du aktivt når inn om å dele private følelser som enten den ene parten eller begge har, mens man er i et forhold med en annen. Om jeg hadde delt med kollegaen min at jeg var forelsket i ham hadde jeg sett på det som emosjonelt utroskap. Om jeg hadde fantasert om å ha hatt sex osv. Om jeg hadde sendt ham mld og fortalt om følelsene mine og diskutert ting som man skal dele med partner. osv. Du mener helt alvorlig at man velger hvem man forelsker seg i? Du får lese litt forskning. 

Anonymkode: e46c1...45b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg skjønner ikke at folk ikke leser innleggene som helhet men plukker ut en linje og bombaderer den til stykker. 

1. Den utro partneren er skyldig og ansvarlig

2. Elsker/elskerinne er medskyldig og ansvarlig. De velger å skade tredje part. Moralskt forkastlig men helt riktig ikke strafferetslig straffbart.Unnskyldning at par har nok avtale om å ligge med andre.... tynnt. Hvor vanlige er åpne forhold? Jeg kjenner ikke til noen.  Selvbedrag altså. Og om det er greit å pule gifte hvorfor ikke rakrygget stå for det i stellet for å smyge og lyve?

3. Pga av punkt 2 blir ikke punkt 1 ugyldig

 

 

 

Anonymkode: c0e9b...af3

takk. Dette er vel det jeg og Tussi har prøvd å si gjennom deler av tråden. Selv om den utro partneren selvfølelig er den største dritten går ikke elskeren/elskerinnen fri fra dårlig moral. 

Anonymkode: e46c1...45b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...