Gå til innhold

Du som er den andre kvinnen...


tussi84

Anbefalte innlegg

7 timer siden, tussi84 skrev:
 

Det handler jo mer om moral  og respekt å gjøre. Nå er ikke mannen min utro heller. Men for å sette det på spissen. Om jeg var singel og en mann som hadde vært opptatt hadde prøvd seg så takker jeg jo nei, fordi jeg ønsker ikke å bidra til utroskapet. At denne mannen da går til noen andre, blir da ikke mitt problem, men jeg har da alt på mitt rene. For jeg kunne aldri tenke å gjøre noe stygt mot noen, og ja det er stygt å ligge med andre sine menn selv det i utgangspunktet er den som er i forholdet som er utro. Ideelt sett så burde jo alle kvinner si nei til opptatte menn, for da hadde ikke de i forholdet fått muligheten til å være utro. Vet jo at det aldri kommer til å skje men..

Mente ikke at mannen din var utro, det er selvsagt en hypotetisk mann jeg snakker om her. 

Jeg synes ikke det er ideelt at mannen min (en hypotetisk mann igjen der altså) bare er trofast fordi uansett hvor mye han prøver så vil ingen kvinner ligge med han. Et forhold skal bygges på gjensidig tillit og respekt, ikke holdes i sjakk av ytre rammer.

Jeg vil ha en mann som gjerne blir lagt an på kvinner rett som det er (min hypotetiske mann er selvsagt utrolig sjarmerende), men som ikke har problemer med å si nei takk. Ikke en hvor jeg må sette min lit til at alle kvinner sier nei takk til han.

Det hadde ikke fungert for meg selv om så alle medsøstre tok et kollektiv ansvar og sa nei sånn at han aldri fikk være fysisk utro, han er jo ikke en bedre eller mer hederlig mann av den grunn. Det er vel et pluss at han aldri får gitt meg klamydia da, men ellers er vel ideelt det siste ordet jeg ville brukt på den situasjonen.

Skjønner hva du mener med at man vil ha sitt på det rene og ikke vil medvirke til utroskap, det er jo også det jeg skriver at man oppnår med å takke nei. Kan jo diskuteres om det er noe man gjør for andre eller for å ha det bra med seg selv. Mange som er mer opptatt av å ri på høye hester, og det er jo fryktelig lett å si at man hadde sagt nei om man aldri har vært i en situasjon hvor det kanskje er noe følelser e.l. involvert. Tror nok noen av de som er mest bombastiske i disse spørsmålene aldri har møtt på et reelt dilemma. Og da er det veldig lett å si at det jo ikke er et dilemma engang, svaret er alltid gitt, for alle situasjoner, punktum. Det er usedvanlig enkelt å boikotte de arabiske emiratene helt til man får en førsteklasses billett til fotball-VM, da er det plutselig litt flere som faller av det høymoralske lasset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, tussi84 skrev:
 

Det er noe jeg egentlig lurer på. Om du hadde en kjæreste og han var utro mot deg med en annen kvinne, hadde du synes det var greit? 

For om du er den andre kvinnen, så sier du jo indirekte at du godtar utroskap.

Herlighet, dette må være noe av det mest naive og enkle jeg har lest her inne. Mennesket er heldigvis mer komplisert enn som så. Vi kan godt diskutere utroskap, men med dette som utgangspunkt blir det bare dumt.

Anonymkode: fb0c6...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Herlighet, dette må være noe av det mest naive og enkle jeg har lest her inne. Mennesket er heldigvis mer komplisert enn som så. Vi kan godt diskutere utroskap, men med dette som utgangspunkt blir det bare dumt.

Anonymkode: fb0c6...518

Er det virkelig så dumt. Mange som er den andre kvinnen her inne sier jo at de ikke ville godtatt utroskap. De ville blitt såret og sint, etc.

Og når du ikke vil ha de følesene selv, eller oppleve noe sånt hvorfor vil du påføre de andre mennesker det? Enn kan bable i vei om at det er den i forholdet som har ansvaret, men den andre kvinnen har et moralsk ansvar og er medskyldig. Enn tok et valg om å innvolvere seg med en partner som er opptatt.

Hvordan har den andre kvinnen samvittighet til å være med på å splitte opp forhold og evt også familier med barn, når hun ikke vil dette selv? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, tussi84 said:
 

Er det virkelig så dumt. Mange som er den andre kvinnen her inne sier jo at de ikke ville godtatt utroskap. De ville blitt såret og sint, etc.

Og når du ikke vil ha de følesene selv, eller oppleve noe sånt hvorfor vil du påføre de andre mennesker det? Enn kan bable i vei om at det er den i forholdet som har ansvaret, men den andre kvinnen har et moralsk ansvar og er medskyldig. Enn tok et valg om å innvolvere seg med en partner som er opptatt.

Hvordan har den andre kvinnen samvittighet til å være med på å splitte opp forhold og evt også familier med barn, når hun ikke vil dette selv? 

 

Det er i allfall en alt for enkel fremstilling. Det går ikke an å påstå at en kvinne som er sammen med en opptatt man VIL påføre mennesker smerte. Du skriver at kvinnen "har et moralsk ansvar og er medskyldig". På hvilken måte er hun egentlig det, når hun aldri har gitt noe troskapsløfte til mannens kone/kjæreste? Det er det HAN som har gjort. I mange tilfeller er det nok ren skjær forelskelse som gjør at noen innleder et slikt forhold, det har ingenting med å være et ondskapsfullt menneske som ønsker å påføre andre smerte å gjøre. I forelskesrus blir selv den sterkeste svak, vi er tross alt bare mennesker alle sammen. 

Anonymkode: 307ec...a0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:
 

Men hvorfor finner dere ikke partnere som ønsker åpent forhold? Hvorfor lyve og dolke partner i ryggen? Finn en partner som har samme verdier. 

Det hadde vel vært det beste. Det har vært tungt de to siste årene. Vi er ikke så gode på kommunikasjon. Likevel føler jeg at et ønske om skilsmisse ville knust han: jeg klarer ikke å skulle si "det er slutt". For ikke bare er mannen min og jeg dårlige på kommunkasjon, vi er også konfliktsky begge to. Jeg ønsker ikke å såre mannen min, og sidespranget handler ikke ikke om han

Anonymkode: b34b7...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det hadde vel vært det beste. Det har vært tungt de to siste årene. Vi er ikke så gode på kommunikasjon. Likevel føler jeg at et ønske om skilsmisse ville knust han: jeg klarer ikke å skulle si "det er slutt". For ikke bare er mannen min og jeg dårlige på kommunkasjon, vi er også konfliktsky begge to. Jeg ønsker ikke å såre mannen min, og sidespranget handler ikke ikke om han

Anonymkode: b34b7...f63

Men hvorfor har du ikke avklart dette i datingfasen? Du har jo lurt ham. Hele deres forhold er basert på løgn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er i allfall en alt for enkel fremstilling. Det går ikke an å påstå at en kvinne som er sammen med en opptatt man VIL påføre mennesker smerte. Du skriver at kvinnen "har et moralsk ansvar og er medskyldig". På hvilken måte er hun egentlig det, når hun aldri har gitt noe troskapsløfte til mannens kone/kjæreste? Det er det HAN som har gjort. I mange tilfeller er det nok ren skjær forelskelse som gjør at noen innleder et slikt forhold, det har ingenting med å være et ondskapsfullt menneske som ønsker å påføre andre smerte å gjøre. I forelskesrus blir selv den sterkeste svak, vi er tross alt bare mennesker alle sammen. 

Anonymkode: 307ec...a0f

Du tenker bare på deg selv om du velger å innlede et forhold til en opptatt mann. Du tenker ikke ut hva konsekvensene av hva sidespranget kan føre til. 

De som faktisk ligger med folk som er opptatte er like egoistiske som den personen som er utro.  

Med mindre du ikke vet at han er i et forhold, eller du blir voldtatt så er du faktisk medskyldig i sidespranget. 

Du snakker om føleser.. Ja alle kan få følelser for andre, men det er ikke alle som gir etter for de følesene. Det handler om impuls kontroll, og sette seg inn i en annen situasjon. Du vet feks at du hadde blitt såret om du var i et forhold og din mann var utro. Da burde du også tenke at mannen du liker har en kone hjemme som også sikkert blir like såret. 

Er det så vanskelig å ha omtanke for andre mennesker og ta litt moralsk ansvar? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 17.33, AnonymBruker skrev:
 

Folk har forskjellig forhold. Ja, jeg har truffet gifte menn, men jeg vet jo ikke egentlig så mye om hans forhold til kona. Har de ett åpent forhold? Jeg vet ikke. Jeg hadde ikke toliters utroskap fra min partner, og hadde selv valgt å avslutte forholdet. Jeg kunne heller aldri vært utro selv. 

Anonymkode: 716df...2c7

Dette. Det er ikke min buisnis. Jeg hadde 0 planer om å bli sammen med han, hans deal med sin kjæreste blandet jeg meg ikke opp i. 

Anonymkode: 1b667...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tussi84 skrev:
 

Du tenker bare på deg selv om du velger å innlede et forhold til en opptatt mann. Du tenker ikke ut hva konsekvensene av hva sidespranget kan føre til. 

De som faktisk ligger med folk som er opptatte er like egoistiske som den personen som er utro.  

Med mindre du ikke vet at han er i et forhold, eller du blir voldtatt så er du faktisk medskyldig i sidespranget. 

Du snakker om føleser.. Ja alle kan få følelser for andre, men det er ikke alle som gir etter for de følesene. Det handler om impuls kontroll, og sette seg inn i en annen situasjon. Du vet feks at du hadde blitt såret om du var i et forhold og din mann var utro. Da burde du også tenke at mannen du liker har en kone hjemme som også sikkert blir like såret. 

Er det så vanskelig å ha omtanke for andre mennesker og ta litt moralsk ansvar? 

For en merkelig påstand. Den som har lovet troskap er IKKE elskerinnen, om det ikke var henne var det noen andre. Det er mannen din du må skylde på! 

Anonymkode: 1b667...649

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sex med de jeg ønsker, om de er i et forhold eller ei, har ikke noe å si. Det viktigste er å alltid bruke kondom!

Jeg hadde aldri tolerert utroskap. Ønsker han å ha sex med andre, så får han diskutere det med meg først. Gjør hsn det bak min rygg og jeg oppdager det, da er det over og ut. 

Jeg har derimot aldri vært utro selv. Singel nå ig koser meg med sex med gjevne mellomrom. 

Anonymkode: 85ce8...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vel egentlig bare konkludert med at forholdet var over fra hans side. 

Anonymkode: b9ed4...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

For en merkelig påstand. Den som har lovet troskap er IKKE elskerinnen, om det ikke var henne var det noen andre. Det er mannen din du må skylde på! 

Anonymkode: 1b667...649

Tror vi aldri blir enige her.

Jeg og flere andre mener det er egoistisk og ligge med noen som er opptatt. Det er moralskt forkastelig, og det viser at du kun bryr deg om deg selv. 

Det er nok av single menn der ute, så det er unødvendig å skulle ta andre sine menn. Elskerinnen blir aldri helt uskyldig. 

Skjønner faktisk ikke at den andre kvinnen har samvittighet til å ta andre sin mann. Kvalmt er det..

Og dette handler ikke om min mann, for han er trofast. 

Gjør mot andre, det du vil andre skal gjøre mot deg er i alle fall noe ikke den andre kvinnen følger

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, tussi84 said:
 

Tror vi aldri blir enige her.

Jeg og flere andre mener det er egoistisk og ligge med noen som er opptatt. Det er moralskt forkastelig, og det viser at du kun bryr deg om deg selv. 

Det er nok av single menn der ute, så det er unødvendig å skulle ta andre sine menn. Elskerinnen blir aldri helt uskyldig. 

Skjønner faktisk ikke at den andre kvinnen har samvittighet til å ta andre sin mann. Kvalmt er det..

Og dette handler ikke om min mann, for han er trofast. 

Gjør mot andre, det du vil andre skal gjøre mot deg er i alle fall noe ikke den andre kvinnen følger

"Jeg og flere andre" - det argumentet kan jeg også bruke. Jeg og flere andre mener at det er den som er i et forhold som har ansvaret for å holde sine private deler unna andre. Du synes det er kvalmt - jeg synes det er kvalmt at det er den single kvinnen som er rovdyret her, som , i følge dine or, "tar" andres menn. Det er ikke hun som tar - det er han som villig deler.

Anonymkode: 307ec...a0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

"Jeg og flere andre" - det argumentet kan jeg også bruke. Jeg og flere andre mener at det er den som er i et forhold som har ansvaret for å holde sine private deler unna andre. Du synes det er kvalmt - jeg synes det er kvalmt at det er den single kvinnen som er rovdyret her, som , i følge dine or, "tar" andres menn. Det er ikke hun som tar - det er han som villig deler.

Anonymkode: 307ec...a0f

La oss bare være enige om å være uenige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor den single parten i et utroskapsforhold gjør noe galt? Fordi man legger til rette for at noen kan skade andre.

Jeg tror dere som ikke skjønner dette, må forsøke å tenke prinsipielt.

Eksempel: Du er med mannen din på besøk hos hans kollega, som du ikke kjenner. Her ser du tilfeldigvis at en av de andre gjestene putter et av vertinnens dyre smykker i lomma. Plutselig møtes blikkene deres. Du sier ingenting til personen eller vertinnen, og lar tyven gå. Er det helt greit siden du ikke eier smykket, siden du ikke har tatt noe selv og ikke kjenner den som eier smykket?

Det siste spørsmålet kan "oversettes" til Er det helt greit å ligge med gifte menn siden du ikke er offer for utroskapen, du ikke er utro selv, og du ikke kjenner kona til den utro mannen?

Reflekter over dette. Hva ville du gjort i smykkesaken? Nikket og smilt og hjulpet tyven å finne flere smykker?

Anonymkode: 6415e...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor den single parten i et utroskapsforhold gjør noe galt? Fordi man legger til rette for at noen kan skade andre.

Jeg tror dere som ikke skjønner dette, må forsøke å tenke prinsipielt.

Eksempel: Du er med mannen din på besøk hos hans kollega, som du ikke kjenner. Her ser du tilfeldigvis at en av de andre gjestene putter et av vertinnens dyre smykker i lomma. Plutselig møtes blikkene deres. Du sier ingenting til personen eller vertinnen, og lar tyven gå. Er det helt greit siden du ikke eier smykket, siden du ikke har tatt noe selv og ikke kjenner den som eier smykket?

Det siste spørsmålet kan "oversettes" til Er det helt greit å ligge med gifte menn siden du ikke er offer for utroskapen, du ikke er utro selv, og du ikke kjenner kona til den utro mannen?

Reflekter over dette. Hva ville du gjort i smykkesaken? Nikket og smilt og hjulpet tyven å finne flere smykker?

Anonymkode: 6415e...80d

Flott. Akkurat slik jeg mener..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2018 den 17.33, AnonymBruker skrev:
 

Folk har forskjellig forhold. Ja, jeg har truffet gifte menn, men jeg vet jo ikke egentlig så mye om hans forhold til kona. Har de ett åpent forhold? Jeg vet ikke. Jeg hadde ikke toliters utroskap fra min partner, og hadde selv valgt å avslutte forholdet. Jeg kunne heller aldri vært utro selv. 

Anonymkode: 716df...2c7

Men da er du en hykler

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tears in heaven skrev:
 

Men da er du en hykler

Det er hun strengt tatt ikke.

Anonymkode: b9ed4...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...