Gå til innhold

Lei av svigerfars bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

For det første: I dagens Norge er det ikke nødvendig å være hjemme med barna med lav inntekt hvis man ikke vil. Man kan ta permisjon et helt år med 80% lønn eller litt kortere med 100% lønn. Dette er den perioden hvor barnet er helt avhengig av mot. Etter å ha fylt året kan barnet ut i barnehage, og mor trenger ikke å ofre egen jobbing. At hun fortsatt er hjemme er hennes valg. For det andre: Ingen har sagt at Ts ikke skal ha noe å si. Vi sier hun ikke har noe med disse 1000 kr i måneden, ellers vil jeg tippe alle syns det er rimelig at mannen dekker noe av Ts' utgifter, siden hun gjør mer hjemme. Ts har heller ikke sagt at hun gjør alt hjemme. Hun nevner at hun lager maten, står opp om natten, vasker tøy og støvsuger hver 3.dag. Når man er 100% hjemmeværende er ikke dette mye. Ts nevner ikke hvem som vasker og ordner alt annet. Jeg skal vedde ganske mye på at mannen i hvert fall gjør de typiske "manne-tingene", som å klippe plenen, måke snø, skifte olje og dekk på bilen, montere ting, fikse ødelagte ting etc. Mange glemmer hvor mye mannen gjør i hagen og garasjen når de klager over manglende innsats i husarbeidet. 

Anonymkode: c7de2...91a

For oss er det nødvendig at jeg er hjemme. Hvis ikke kunne ikke mannen hatt dette huset, og heller i barn(a). Jeg skifter dekk, jeg fyller bensin, jeg håndvasker og vokser bilen (hans) og fyller olje når det trengs selvfølgelig når han er på jobb. Da gjør jeg ALT. Til og med «mannetingene». 

Barnet går i barnehage og det skal neste også, men sånn som forholdene ligger så kan ikke jeg ha en 100% stilling og rekke å levere og hente i barnehagen innen stengetid. Så jeg synes det er veldig feil av alle her å anta ditt og datt om vår økonomi når jeg ikke har nevnt hvordan hverdagen vår er. 

Ellers så blir vi ansett som gift etter loven, og er enig med kommentaren om at det ikke er mine og dine penger når man har felles barn og bor sammen som om vi skulle vært gift. I følge loven skal vi faktisk dele alt 50/50 ved samlivsbrudd utenom særeie på grunn av sånn som  i lever. 

Men jeg har fått svar på det jeg lurte på og skal vurdere hva jeg skal gjøre. 

Det ligge mye mer bak enn den tusenlappen i mnd 

Ts

Anonymkode: 4ba2f...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke skjønne hvorfor du nevnte din svigerfar og deres økonomiske situasjon i det hele tatt.....det hadde jo vært nok å spørre om en kunne melde anonymt fra om en bil som ikke er EU-godkjent....Så at det ble en diskusjon og at du, TS, får mye pepper får du takke deg selv for.....

Anonymkode: dc987...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator
17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Bidrar jeg lite? Jeg betalte for det første 2,5 millioner for et hus han ønsket seg på Østlandet (jeg er fra Vestlandet) vi har bestilt oss en ny bil, hvor jeg betaler 150 000 i innskudd. Jeg er hjemme alene med barn og hus i 2 uker mens han er borte på jobb. 

 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Hvor fikk du de pengene dra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest COSL Innovator
4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

For oss er det nødvendig at jeg er hjemme. Hvis ikke kunne ikke mannen hatt dette huset, og heller i barn(a). Jeg skifter dekk, jeg fyller bensin, jeg håndvasker og vokser bilen (hans) og fyller olje når det trengs selvfølgelig når han er på jobb. Da gjør jeg ALT. Til og med «mannetingene». 

Barnet går i barnehage og det skal neste også, men sånn som forholdene ligger så kan ikke jeg ha en 100% stilling og rekke å levere og hente i barnehagen innen stengetid. Så jeg synes det er veldig feil av alle her å anta ditt og datt om vår økonomi når jeg ikke har nevnt hvordan hverdagen vår er. 

Ellers så blir vi ansett som gift etter loven, og er enig med kommentaren om at det ikke er mine og dine penger når man har felles barn og bor sammen som om vi skulle vært gift. I følge loven skal vi faktisk dele alt 50/50 ved samlivsbrudd utenom særeie på grunn av sånn som  i lever. 

Men jeg har fått svar på det jeg lurte på og skal vurdere hva jeg skal gjøre. 

Det ligge mye mer bak enn den tusenlappen i mnd 

Ts

Anonymkode: 4ba2f...e67

Du har da nok av tid til husarbeid når barnet deres er i bhg. Jeg har selv to barn og har jobbet 100% i alle år + husarbeid. Eksen min jobbet også, men husarbeidet falt på meg. Han kunne en sjelden gang ta barna med på McDonald’s.

Jeg fylte også drivstoff og olje på bilen jeg brukte. Skulle da bare mangle.

At han har det huset han ønsker tar jeg med en klype salt, du ønsket det nok du også siden du bor der.

Hva slags jobb er det du ikke kan ta på Østlandet da? Det er full lovlig for deg å ta en annen jobb på Østlandet, det er mange bedrifter her også. Det er ingen unnskyldning at du ikke får brukt utdannelsen din.

Jeg synes du syter og klager over bagateller og du skal ikke se bort fra at han en dag får lei av deg. Da må huser selges og du ender opp i en leilighet hvor du må gjøre alt selv uansett.

Stakkars samboeren din sier nå jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, COSL Innovator skrev:
 

Du har da nok av tid til husarbeid når barnet deres er i bhg. Jeg har selv to barn og har jobbet 100% i alle år + husarbeid. Eksen min jobbet også, men husarbeidet falt på meg. Han kunne en sjelden gang ta barna med på McDonald’s.

Jeg fylte også drivstoff og olje på bilen jeg brukte. Skulle da bare mangle.

At han har det huset han ønsker tar jeg med en klype salt, du ønsket det nok du også siden du bor der.

Hva slags jobb er det du ikke kan ta på Østlandet da? Det er full lovlig for deg å ta en annen jobb på Østlandet, det er mange bedrifter her også. Det er ingen unnskyldning at du ikke får brukt utdannelsen din.

Jeg synes du syter og klager over bagateller og du skal ikke se bort fra at han en dag får lei av deg. Da må huser selges og du ender opp i en leilighet hvor du må gjøre alt selv uansett.

Stakkars samboeren din sier nå jeg 

Stakkars den som må leve med deg sier bare jeg, for en så dømmende og tydeligvis sjalu kvinne som deg skal man lete lenge etter. Du er tydeligvis ikke sammen med noen lengre, så noe har du gjort feil :) 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest COSL Innovator
1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Stakkars den som må leve med deg sier bare jeg, for en så dømmende og tydeligvis sjalu kvinne som deg skal man lete lenge etter. Du er tydeligvis ikke sammen med noen lengre, så noe har du gjort feil :) 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Hva var dømmende ved det jeg skrev? Hun har da nok av tid til husarbeid eller vet du noe jeg ikke vet?

Sjalu er jeg ikke, hvorfor skulle jeg være det? Jeg har mitt eget hus på et av de mest populære stedene i Østlandet og bor der alene. Hva skal jeg være sjalu på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/12/2018 at 9:59 PM, AnonymBruker said:
 

Uten mannen min eller uten at vi hadde vært samboere så hadde jeg hatt MYE mer i mnd enn det jeg har nå. Jeg får ikke mer penger av nav på grunn av han, så ikke kom her med den. 

Anonymkode: 4ba2f...e67

Stakkars.

Anonymkode: 20386...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Stakkars.

Anonymkode: 20386...af8

Altså, ærlig talt. Vedkommende tilbakeviser en feilaktig påstand rettet mot henne, også presterer du å kritisere henne for å forsvare seg? Skjerpings!

Anonymkode: 58860...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...